Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 401
ХуЛитери: 4
Всичко: 405

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: Marisiema
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа мечтите,космонавтиката и крилатите мисли
раздел: Есета, пътеписи
автор: marsi

/На дъщеря ми и на всички нечии дъщери/


Скоро бе 12 април.Тази дата много хора свързват с деня на космонавтиката.Аз лично я свързвам с криле и постигнати мечти.Защото ако преди столетия,пътуването на човек в космоса и стъпването на луната са се смятали за ерес,днес това е приемано по-скоро за даденост.И пътят от ереста до чудото е една сбъдната мечта.Някой,който е повярвал в себе си и вместо да подреже крилата на мечтите си ги е разресал и загладил...
Някой,който е повярвал...Някой като теб и мен...Та не е ли бил Икар най-големия мечтател?!А Леонардо?!А момчето на съседа,което вчера издигаше пясъчни кули,а днес...е добър архитект,и вече строи домове,но не от пясък.Или приятелчето от детството,което винаги е запращало топката най-далеч,и е мечтало за препълнени стадиони..сега той е един от добрите ни спортисти.Или онази русокоса „зубърка”,от първия чин,вляво-не е ли лекарката,която вчера спаси сина ти?!Мечтите...и крилете да ги постигнеш!Без значение колко нереалистични изглеждат днес,без значение колко „важни” хора ти казват,че е невъзможно,че не би се справил.Дали си мислиш,че можеш,или че не можеш,все ще си прав.Изборът е личен и зависи от собствената мотивация.И не е важно,колко пъти ще падаш,препъван от чуждото безверие,важно е колко пъти ще намериш сили да се изправиш и продължиш.А онези,които разумно подрязват криле,не са нищо повече от крадци на мечти – учители,родители...хора с авторитет...МЪРТВИ ДУШИ.За тях е по-безболезнено да живеят сред себеподобни,отколкото да се питат къде са сгрешили. Когато бях в училище,в часа по литература трябваше да напишем съчинение върху творчеството на Христо Смирненски.Аз обичам Смирненски и надълго и нашироко описах как мечтите на бедните Гаврошовци,загледали света отвъд прозорците са един ден,те да бъдат сити,облечени и стоплени,един ден,те да застанат от другата страна на стъклата и...да бъдат богати.Писах,че Смирненски всъщност е искал всички да бъдем не еднакво бедни,а по възможност еднакво богати....След два дни получих обратно писмената си работа.На първата й страница имаше една голяма двойка и бележка „Обадими се след часа!”Когато „след часа” попитах защо ми е писана двойка,учителката ми отговори,че начинът ми на мислене не е верен.”Ако напишеш съчинението още веднъж,но по-реалистично,аз ще преразгледам оценката ти!”.Излизаше,че всички трябва да сме еднакво бедни,за да сме щастливи и реалисти.Когато се прибрах вкъщи,попитах баща си какво да направя,а той ми отговори:”Сама трябва да решиш,мисля обаче,че решението ти,ще бъде от изключителна важност за теб!”.Накрая, след кото цяла седмица премислях,аз предадох същата писмена работа,без да направя каквито и да е промени,като казах на учителката,че може да ми пише двойката,а аз и Гаврошовците,ще си запазим мечтите.И знаете ли,кое е най-хубавото,аз и до днес превръщам мечтите си в реалност ,а съм сигурна,че през онези години ,учители с главно „У” откраднаха много мечти от „по-послушните” от мен. Мисля си,че съм от онези „щастливци”,наричани някога „Черни овци”,които обаче проявиха достатъчно здрав разум да продължат да мечтаят. Сигурно е свързано с деня на космонавтиката,или с крилете...но ми се иска да изкрещя на тези,които идват сега,и онези после...не позволявайте никой да краде мечтите ви,следвайте желанията на сърцето си,независимо какви са те и...един ден,ще се чувствате успели хора.





Публикувано от hixxtam на 14.04.2007 @ 18:27:16 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   marsi

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 17:29:27 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"За мечтите,космонавтиката и крилатите мисли" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.