Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 476
ХуЛитери: 1
Всичко: 477

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРазговор с гората
раздел: Разкази
автор: esperanca

Гората...Колко дървета са в нея,че и нагъсто,пък за всички има въздух,над всички грее слънцето.Не е като нас,хората.Колкото по-малко оставаме,толкова ни е по-тясно и въздух все не ни стига,от чуждия посягаме да крадем. А ако можем да сведем накой лъч на слънцето от съседския прозорец в нашия,тогава сме най-щастливи.
От дърветата трябва да се учим.Зададе ли се буря,завършее ли вятърът из гората,като едно сърце пулсират всички дървета.Стенат,овеждат се,едно на друго се подпират,не се дават.А,хората.При най-лекия бриз навеждаме глави между краката си и ако някой е сварил да порасне по-високо,не може бързо да се наведе и ...отнесе го вятъра.Нали сме общество,колектив.За равенство все са се борели.Къде е тръгнал небето да стига и то сам.
Влизал ли си след буря в гората?Как тихичко си шушнат клоните,сякаш се разпитват какви щети са понесли от сприята. Едно на друго листата си броят.Веднъж видях дърво, ударено от светкавица.От корен до върха го цепнала пущината.Едната половина наляво,другата надясно.А по средата ,сърцето му още живо,тупа едва-едва и сълзи рони – гъста кръв лепне по земята.Но не това ме трогна.Другите дървета ме просълзиха.Гледам, едните подпират левицата,а другите десницата.Горките,разбират,че не могат да му помогнат,защото нали имат корени,не се местят,ама и на земята не му дават да падне.Не са като хората.След буря у нас е весело,като след отчетно-изборно събрание.Огледаме се да видим колко места са се освободили и се юрваме да ги заемем.Нали си нямаме корени,бързо се движим и то все по слънцето.
По едно нещо само си приличаме с гората.Както има различни хора,така има и различни гори:Дъбова,Брезова,Липова,Борова.
Дъбовата гора са строгите хора,много важност си придават,малко полза има.Кората им една грапава,грапава като смърщено чело,а стеблото криво ,неугледно.Ама като ги погледнеш отдалече,респект внушават.
Брезовата гора е друго нещо.Тринадесет годишни девици.Малко да ги подкачи палавия вятър,да им задигне поличките и прихват в звънък смях листата им.А стеблата им – крехки,строини,да им се ненагледаш.Пък каква чистота и волност струи от тях,не смее човек с ръка да ги погали,да не ги изцапа.Невинността трябва да се пази.И да им се прощава,че се задяват с вятъра.
Липовата гора е като младите вдовици.Докато им дойде време да цъфнат и те пораснали високи,гладки стебла,не можеш обра цвета им.А как миришат, главата ти се замайва,ама на – недостъпни!Не са като брезичките.Захитряли,примамват те неудържимо,защото знаят,че са на безопастно. И докато се усетиш,всичко ти обрали и акъла, и сърцето, и ваданлъка, после върви търси отплата.
Но аз най-обичам Боровата гора.Огромни великани,забили купени в небето.Едва-що пристъпя до нея и усещам:мирише на мъдрост.А този мириз така ми влиза в ноздрите,та чак оглупявам и забравям за настланите по земята иглички.Хукна ли с пълни шепи да греба мъдрост ,игличките ме жилват по петите,не мога да стоя на едно място,все по-навътре ме гони боденето.Докато се оплетат косите ми в смола и залепна точно по средата.Нито напред,нито назад.Така е с мъдростта,първо ще ти набоде амбицията,после ще те залепи в блатото на познанието.
Да ти кажа,най-съжалявам,че няма гора от тополи.Смели дървета,с Бога разговарят.Но тях ги садят в редици.Като войниците.Да показват гранцита между Едното и Другото.Нали и за войниците един Бог само дето се грижи.Види се напоследък и той ги е изоставил,че откак изнесоха тополите за валута,то и граница вече няма.Не можеш разбра в Едното ли си ,в Другото ли.Ама ,така е,който говори с Бога ,не му е мястото на земята.
Това ,дето ти го разправям,заради дърветата го правя.Ти знаеш ли как ме слуша гората?Притаява се и само кима с разбиране.Хората не слушат.Затова станаха по-ненужни и от пънове.Аз на дърветата така им викам:
- Внимавайте братлета-дървета,да не станете като онези кютуци-хората.


Публикувано от BlackCat на 09.04.2007 @ 18:32:50 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   esperanca

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

17.04.2024 год. / 00:25:57 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Разговор с гората" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Разговор с гората
от angar на 03.05.2007 @ 21:53:27
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Как съм го бил пропуснал! Много е оригинално и хубаво!


Re: Разговор с гората
от dobria на 12.07.2007 @ 16:09:52
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей!
Прочетох розговора ти с гората.Интересна,поучитлна и хубаво написана работа.Да,да,хората са друго нещо.Болшинството гледа да отмъкне колкото се може повече.Човешкото око е ненаситно.Но накрая се задоволява с метър на два.. .Да знаеш,добрите хора са рядкост и живеят повечето зле.На земята царуват и властвуват мошениците,крадците,изнудвачите.Днешните социалнополитически системи са рай за тях.Откакто свят съществува е било и е така,и няма малка надежда скоро да се промени света.
Бъди здрава:добрия