Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 801
ХуЛитери: 4
Всичко: 805

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДвамата
раздел: Разкази
автор: Oriente_Sole

Виждате ли ги там двамата, до страничната стена на мизерния хотел?
Разгледайте ги хубаво. Забелязвате ли как небрежно се
е облегнал на стената първият, извил е тънки устни в пренебрежителна усмивка, подмята нервно връзка ключове с едната си ръка, а с другата взема книгата от втория, на вид притеснителен червенокос чичо с рехава брадица, добре охранен.
За кой дявол по залез двама крайно незабележителни на вид мъже ще стоят край тоя хотел, ще се гледат мазно и единия ще подава книга на другия? Застаряващи интелектуалци, споделящи своята страст към четенето? Нищо подобно. А може би сектанти, които в този момент споделят някакво писание? Това е по-възможно, но липсва задължителния в случая фанатичен поглед.
Но, да, вие съвсем правилно се досещате, нека да го кажем, това е ни повече, ни по-малко от едно щедро заплащане.
Е, щом държите да се изразите така недискретно, добре, да го наречем така, рушвет.
За какво? Кой знае, пък и има ли значение: за разкриване или скриване на някоя тайна, потушен скандал, разрешаване на проблем, награда, признание...ех, нима тази дума, която вие изричате с такова пренебрежение не е едно средство, почти магическо, притежаващо силата да улесни живота и на двамата?
Е, вярно, могат да настъпят някои усложнения – да им вземат скъпоценната книга и така да бъдат разкрити. Но, хайде, хайде, ние много добре знаем колко често се случва това. Всъщност, известен ли ви е такъв случай? На мен не. Казват, че имало.
Вярно, съвестта е нещо доста досадно. В следващите няколко седмици нашите нови познати ще си дават вид, че дума като “подкуп” не им е известна, ще бъдат толерантни, ако чуят за някой хванат с рушвет: ами, случва се, може пък да е било наложително, животоспасяващо, така да се каже...
Разбира се, и двамата ще се покаят – ще запалят по една от големите свещи в църквата, пък може и няколко, ще въздишат с престорено разкаяние, ще обвинят стреса, шумния град, държавата, ония некадърни депутати, дето окрадоха народа, на който какво друго му остава... И ще счетат петното, и без това не много упорито, за заличено.
Година след това единият от двамата чичовци ще върви под ръка с жена си, ще мине по залез край стария мизерен хотел, а там – ще види той – двама мъже на средна възраст; единият с ленив жест подава книга на другия. И нашият добър познат (и как да не е добър познат, след като знаем такива неща за него!), спомнил си смътно стария грях, обекчен, че има и други като него, ще изкаже предположение пред своята благоверна ( впрочем, твърдението подлежи на съмнение, понеже и тази госпожа сме я виждали, и тя е наша добра позната, но това е друга история), че тези двамата там не правят нищо друго, освен да си пробутват някой тлъстичък рушвет, грижливо скрит между страниците на иначе малката книжка, май на някой си Ламартин.
Докато ние с вас много добре знаем, че това всъщност са двама изтъкнати наши интелектуалци, усърдно изучаващи творчеството на френския романтически творец...


Публикувано от hixxtam на 29.03.2007 @ 17:46:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Oriente_Sole

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 09:59:50 часа

добави твой текст
"Двамата" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Двамата
от Elbereth на 29.03.2007 @ 19:22:51
(Профил | Изпрати бележка) http://www.silviyamihaylova.com
Написано е толкова образно, че си представих, че съм скрита в сянката на мизерния хотел и гледам всичко.
А тези хора..., май никога няма да разберат какви са всъщност, те дори и не се опитват. Всеки, който търси извинение, си намира, нали така?
Поздрав за текста! :)))