Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 579
ХуЛитери: 3
Всичко: 582

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pastirka
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПътят
раздел: Разкази
автор: Georges_Asuad

Тръгнах пеша по прашната улица. Отново бях замислен за своите проблеми. Пак , или по-скоро отново , проблемите ме връхлитаха един след друг , и аз с учудващ инат не ги оставях да ме побъркат окончателно.
Прашната улича се виеше надолу , сякаш до безкрая. Около мен не съществуваше нищо. Нямаше дървета, нямаше цветя или поляни. Беше синкава мъгла, а пътят разкъсваше материята й. И аз вървях по този път, умислен и с наведена глава. Не исках да поглеждам какво има пред мен, знаех, че има само път и нищо друго. Беше толкова тихо, че можех да чуя собствения си пулс…
“Кой си ти?”
“Към какво си тръгнал?” . В главата ми идваха все повече нови въпроси, на които не успявах да отговоря. Тогава чух сякаш своя глас, но някак си застарял.
“Вече не представляваш нищо” - промълви гласът и се сепнах. Останах на място. Причуло ми се е , реших аз, и продължих пътя си.
“Ти си станал сянка, един призрак на някогашен човек. Онази сила вече я няма. Вглъбен си в собствената си глупост.”
-Престани! -извиках, но нямаше никой. Гласът идваше от самия мен, от най-вътрешните ми угризения.
“Мислиш си, че проблемите ти са неразрешими! Затънал си в мисли за лошото около теб, така унищожаваш доброто. Не мислиш , а констатираш!”
-Кой си ти ? За какво говориш?
“Обясняваш си живота чрез таблици и социологически проучвания. А забрави най-важното -душата си. Аз съм Ти и Ти съм Аз. Твоята същност след години ще е престаряла и унищожена не само заради годините, а заради това, че не се грижи за нея!”
-Не мога да теразбера! -казах аз. Пътят продължаваше все така напред, без нито един завой. Мъглата се стелеше около мен и тишината постоянно ме притискаше.как ми се искаше да видя поне един човек…
“Не. Ти винаги ще си сам. Сам си сега и ще бъдеш сам. Човек е сам, когато сам иска това. Никой не е самотен , заради други хора. Не трябва да търсиш причината в някой друг, а само в себе си. Човек сам пожелава самотата си и я търси, както правиш ти.”
-Глупости! Кой иска да е сам! Нима мислиш, че искам да съм сам?
“Нима не е така? Какво направи Ти , за да не си сам? Държа ли се добре с хората, забелязваше ли малките радости? Не. Очакваше винаги нещо голямо. Това е грешката на човек - докато чака да види и да му се случи нещо необикновенно и голямо, той пропуска малките и красиви неща около себе си. А без тях никога няма да изживее голямото, защото е свикнал да не забелязва.”
Чудно, но той сякаш беше прав. Не знаех кой е, не вярвах на думите му, че той е същността ми в бъдещето. Щях да стана мърморко, който не забелязваше нищо хубаво през целия си живот? Не исках да мисля, не исках да смятам, че ще стана такъв. Но отговорът , който самия аз си давах беше достатъчен- щях да стана точно това, което гласът ми описа… почувствах страх. От самия себе си.
Пътят продължи напред, а в далечината се виждаше светлина, която сякаш разкъсваше тъмната мъгла. Затичах се , тръгнах с все сила към тази надежда… Сълзите сами потекоха от уморените ми очи. Тичах и когато стигнах до светлината тя изведнъж изчезна.
След момент… отворих очи. Бях в стаята си и гледах към тавана. Сърцето ми биеше така, сякаш досега съм тичал. Реших да не оставам повече в тази стая и станах от леглото си. Отворих вратата и направо излязох на двора, където ме посрещнаха слънчевите лъчи. Тогава го видях - едно малко цвете, скътано встрани от вратата. Погледнах го и почувствах щастие:
-Никога не те бях забелязвал! Никога не бях виждал , че си толкова красиво!


Публикувано от BlackCat на 17.03.2007 @ 06:49:40 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Georges_Asuad

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 21:52:19 часа

добави твой текст
"Пътят" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.