Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 875
ХуЛитери: 3
Всичко: 878

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНеумираща любов
раздел: Разкази
автор: mystic_hollow

Извинете ме, че ще бъда толкова подробна, но разказът ми е малко необичаен.
Винаги сме били бедни. Сега живея на края на града, в старата къща на баба и дядо. Имам си нещо мое, но не съм щастлива.
От пет годишна имам белег на лявата си буза, когато паднах върху печката. Ако не беше бързата намеса на баща ми, щеше да изгори цялото ми лице.
Сред момчетата нямах успех. Преди шест години, на рождения ден на приятелката ми, едно момче се запозна с мен. Почти цялата вечер си говорехме. Тони беше много внимателен и мил. Определи ми среща на другия ден. Направо не можех да повярвам, че толкова много го интересувам. Непрекъснато се питах дали не го прави с някаква цел. Опасявах се напразно. На изпращане ме целуна по белега, а после и по устните. Нежно и с много чувство. На третата ни среща той не дойде. Плаках с дни наред, защото някакъв пияница ударил колата му и го забил в уличен стълб.
Много често, когато късната вечер се настани в тоя почти безлюден край на града, аз си спомням за първата ни целувка. Докосвам лявата половина на лицето си и усещам устните му.
Всяка вечер лягам и заспивам със смесени чувства. Щастлива, че и аз съм имала прекрасния миг да бъда целуната с обич, но пък все още искам това да се повтаря многократно и той да бъде до мен. Да бъдеш влюбен е красиво чувство, но да бъдеш обичан е несъмнено най-великото усещане.
Винаги съм си мечтала, че като порасна, аз ще имам собствен дом, пълен с деца. И че ще бъда обичана. Много често, преди да заспя, си представям какъв щеше да е животът ми, ако нямах този белег на лицето. Може би вече щях да имам семейство, да се радвам на добър и мил мъж и да чувам сладкото гласче на първата ни рожба да ми казва "мамо, мамо". Това са толкова нормални неща, а аз си мечтая, сякаш искам от живота да си купя остров. Всички спомени за Тони, всички желания и мечти понякога объркваха съня ми и заспивах трудно.
Животът отне едничката ми надежда. И ме остави с илюзията, че някой ден отнякъде ще се появи някакъв принц като Тони и ще ме обича, въпреки всичко. Шансът е почти незначителен. Всяка нощ се питам какво мога да му дам аз и винаги изниква един и същи отговор - любовта си.
Тази вечер, а и напоследък, се чувствам психически изтощена - навярно заради спомените. Аз станах от леглото и влязох в кухнята да си стопля мляко. Посегнах да запаля лампата, но се сетих, че след вечеря крушката изгоря. Извадих свещника, който бях купила заради Тони. Всяка година в деня на запознанството ни аз палех този свещник във формата на две сърца. Извадих прясното мляко от хладилника и включих газовия котлон.
Малко след като отпих от първата глътка, прозореца в кухнята се освети от светлина. Сякаш някаква кола зави насам. Надникнах през прозореца, но навън не виждах нито светлини, нито кола. Върнах се, взех си млякото и свещника и влязох в спалнята. Облегнах се на възглавницата и чух шум от затваряне на автомобилна врата. Замразих движенията си за момент и се ослушах отново. Не можех да свържа светлината, която не бях много сигурна, че видях, и шума от вратата. Защото първото усетих в кухнята, от другата страна на къщата. Въпреки страха си, слязох почти безшумно по стълбите и съвсем тихо се приближих до входната врата. И в този момнет се позвъни.
Погледнах през шпионката, но дори и слабото улично осветление ми позволи да видя, че навън няма никой. Дръпнах се назад. Изтръпнах и усетих бясното препускане на сърцето си от чукането по вратата. Вероятно онзи отвън беше усетил присъствието ми. Но…там нямаше никой. Второто чукане беше по-настоятелно. Не си падах по черния хумор. Един колега от студентските ми години ходеше на гости така изненадващо и си правеше подобни шеги. Реших да отворя, защото можеше да е той. Улицата беше пуста. Огледах се и понечих да пристъпя напред, за да видя дали е спряла някаква кола. Но веднага се обърнах на другата страна, защото си помислих, че ще ме изненада, ако е той, и ще влезе вътре. Прибрах се, заключих и сложих веригата. Огледах се в коридора съвсем безмълвна. Стори ми се, че чух едно-две проскърцвания по стълбите нагоре. Без да мърдам, зачаках мълчаливо. Нищо, което бях чула до момента, не се повтори. Млякото ми горе изстиваше и приятното му ухание ме накара да вляза в спалнята и да остана насаме с него.
Седнах на леглото, взех чашата и отпих от млякото. И точно тогава усетих едно погалване по рамото. Но то веднага спря, когато обърнах леко глава настрани. Не знам как да определя предишните неща, но това погалване беше доста реално. И естествено, пак нямаше никой. Започнах да се озъртам леко ту към тъмния прозорец, ту към затворената врата.
Самотна ли си?
Странният шепот доста ме изненада. И беше много тих.
Не бъди…
Вече сериозно почнах да се усъмнявам в здравата си психика. Пресегнах се към шкафчето и включих нощната лампа. Останах легнала на леглото. Очаквах нещо пред мен да се случи, но извиках от уплаха. Една стара тетрадка падна на гърдите ми. Обърнах се нагоре, към неподредените ми книги, и предположих, че се е изплъзнала. Това беше моя дневник, в който и до днес пишех от време на време. Вътре имаше много неща за Тони и го отворих, за да си ги прочета. Спомените ме подтикнаха да напиша това, което ми се случи тая късна вечер.
"Преди да си легна, стори ми се, че видях светлина като от фарове на автомобил. А после чух затваряне на врата. По-късно се позвъни и почука на входната врата, но нямаше никой отвън. Помислих, че е…"
Спрях да пиша, но не защото не знаех как да продължа. Усетих някаква сила, която като че ли хвана ръката ми.
" Не, мила Ани, това съм аз, Тони."
Опитах да се протива, защото ми се видя неестествено, но в този момент тази сила погали китката и дланта ми и отново ме накара да пиша.
"Не е нужно да вярваш, достатъчно е, че все още ме обичаш.
Почувствах ръката си освободена. Не мислех, че това беше всичко. Все още нищо не се случваше и написах :
"Какви бяха тази светлина и шума от затворяне на врата?"
Аз те накарах да видиш светлината и да чуеш затварянето на врата. Но навън няма кола. Материализирах мислите ти. И те накарах да чуеш звънеца и чукането по входната врата.
Почувствах как очите ми се напълват със сълзи. Ръката ми пак се пое от непознатото…, от Тони и на листа се появи една красива роза. Аз не можех да нарисувам една проста трева, какво остава за цвете! Под розата се появиха букви.
Още на първата среща разбрах, че си момичето, в което мога да се влюбя. Душите на хората са свързани. За хората може да има значение времето, но не и за душите. За тях е важно да се намерят. И двамата познаваме онова особено чувство на привличане, когато се харесат двама души. Ти продължаваш да ме обичаш, въпреки че не съм до теб материално. Но аз те помня, а ти поддържаш любовта с този свещник, който палиш всяка година в деня на запознанството ни. Когато се запознахме, аз гледах лицето ти, но виждах нещо много по-съществено, много по-дълбоко. Онази тръпка…Хората я наричат химия, защото са материални същества. Но какво е свещта без тя да бъде запалена?" Очите ми повече не можеха да сдържат сълзите и те потекоха по лицето ми.
Сълзите ти не са ми нужни, защото аз знам, че ме обичаш. Той отново пусна ръката ми, сякаш усети, че искам да напиша нещо.
"Но защо нещо попречи на нашата любов?"
Нищо не е попречило на любовта ни, защото аз съм в мислите ти. За истинската любов е по-важно да се чувстваме, да мислим един за друг, останалото е сливане на материята.
"Да, но пълната любов е когато двама души се усещат с душите и с телата си."
За нас е важно любовта да съществува, без значение какво е проявлението й. Ще те помоля да не плачеш, искам да виждам лицето ти огряно от радост. Тогава няма да се съмняваш, че любовта ни не е пълна. Любовта се изгражда и пази с радост, не със сълзи. "Благодаря ти за розата."
Ти палиш този свещник за мен…, а аз все не можех да ти докажа, че продължавам да те обичам. Сега имаш истинско доказателство.
"Аз не съм се съмнявала в това, което изпитах от първия път към теб, Тони."
Сега нядявам се разбираш какво ти казвам. Знам, че не се съмняваш. Любовта не се крепи на материални неща. Любовта е в нас - в мислите ни. Но най-вече в чувствата. Любовта е усещане и привличане. Тя е над всичко материално, което може да се види и опита. Защото любовта не е пари и не е ябълков пай.
"Но когато е споделена, тя е сладка като ябълков пай", написах аз и се усмихнах. Усетих лека промяна в мен. Тъгата ми започна да се топи, а сълзите вече не мокреха лицето ми. "Понякога ще идвам във съня ти…"
Аз веднага познах стихотворението и опитах да надделя над Тони.
"Но ти не си неискан и неканен гостенин."
Тони ми нарисува едно усмихнато лице. Сигурно се усмихваше на това.
Не, чети внимателно. Понякога ще идвам във съня ти, ще грея като пламъка на тази свещ. Защото любовта ми, мила Ани, е неугасваща и неумираща.
Тони пусна китката ми и усетих как се изкачва нагоре по ръката ми. Чувставах го като нежен полъх, който погали рамото ми и косата. А после докосна устините ми. Представих си лицето му. Беше като истинска целувка…
…и продължи в съня ми…


Публикувано от BlackCat на 18.01.2004 @ 11:40:17 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   mystic_hollow

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.33
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 23:40:51 часа

добави твой текст
"Неумираща любов" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Неумираща любов
от Lada на 23.01.2004 @ 05:58:44
(Профил | Изпрати бележка) http://tarolink.wordpress.com
много самотно. Мъката ни кара да вярваме. Мозъка ни пази жив мускулния тонус за да можем да продължим да се блъскаме с живота. Човек може да се побърка без да усети и после ве4е като ти се изкриви мисълтта е късно.
Тази жена за мен е полудяла. Така ми харесва пове4е..полудяваш от мъка и търсиш за какво да се хванеш че да изкараш малко пове4е на земята.и за кво ли..
Всеки си е мечтал да му се случи нещо подобно което да му даде надежда..но тук няма надежда..Просто свикни че ще си сама Ани или забрави за белега и се бори с мозъка си:)


Re: Неумираща любов
от mystic_hollow на 24.01.2004 @ 05:56:02
(Профил | Изпрати бележка) http://www.mystik.hit.bg
blagodarq ti za komentara.
tova e praviat mi razkaz, napisan ot imeto na jena,zashtoto az sam mom4e. prsoto reshih da ekseprimentiram. edin den iskah da napisha neshto krasivo, tajno i zagada4no. imam i drug razkaz natakava tematika i toi e vklu4en v sbornika "To4ka na pristigane". ako iskash mojesh da razgledash saita mi i da go pro4etesh ot tam. Razkazat se kazva "Molba kam jivite".
Pozdravi.

]