Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 581
ХуЛитери: 2
Всичко: 583

Онлайн сега:
:: pc_indi
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗнаци
раздел: Разкази
автор: DamaKupa

Лятото свършва и есента е в разгара си. И като многоцветна красавица е спряла в подножието на Стара планина в малкото китно селце Дръмша.
Тук и времето е спряло, а хората са като малки деца, добродушни и по детски наивни, готови да подслонят всеки незнаен пътник да разкажат за обвитите в тайни и мистерии легенди и предания за каменните кръстове по тези места.А те са много тук.Едно от тези места е свързано с трагедия, която местните хора разказват като пример за това, че не трябва да се пренебрегват традициите и вярванията на нашите предци.
След 10 ноември 1989г.хората получиха бащината си земя, и двама братя от селото също получиха своята малка нивичка, и веднага решили да оградят мястото. Да, но на границата между нивата и коларския път, който води до селската чершия, расте стар вековен дъб, а до него в земята е побит стар каменен кръст със странни надписи по него.Никой не знае кой го е поставил на това място.Но братята не си задавали такива въпроси, просто решили да махнат кръста и да отсекат дъба.
Това се случило в разгара на лятото. Бил горещ юлски ден. По небето нямало и следа от облаци.
Братята се захванали за работа, но щом вдигнали секирите, от безоблачното небе паднал гръм и блеснала светкавица. Дъбът се разцепил на две, а двамата братя били убити на място…
Всеки път минавайки от там се спирам и неволно се сещам за тази история.
Една ранна утрин бях слязла до селската фурна за хляб.Отново се спрях на това това място. Отчупих залък хляб и го оставих до кръста.Загледах се в стеблото на дървото и не вярвах на очите си. Върху кората виждах знаци.Вертикално разположени се открояваха три знака.Не беше зрителна измама.Смених мястото от което ги гледах и отново ги различих.
Първият представляваше три разперили криле птици.Така както ги рисуват, като латинска буква-V. Вторият знак изглеждаше като стар ключ,а третия беше кръст.
Разбрах, че това е знамение, но какво означава идея си нямах.
Минаха няколко безгрижни дни през които забравих за видяното докато отново не минах край белязаното място.Имах чувство, че ме вика.Загледах стеблото и съзрях знаците. Бяха там където ги съгледах и първия път. Не беше зрителна измама, нито плод на образното ми мислене.В този момент се почувствах човек избран да разгадае поредната мистерия.
Тази мисъл се загнезди в съзнанието ми.Не ми даваше мира ден и нощ.Където и да бях търсих отговор на видяното.
Началото на зимата теглена от загадката пак отидох до мястото. Този път не видях нищо. Кората на дървото беше покрита с мъх.Най-после се успокойх и реших, че такива не е имало.Но същата нощ сънувах сън.Бях на мястото с кръста.Дъбът свеждаше клони,галеше лицето ми и тихо нашепваше:
-Птиците показват, че ще промениш живота си.Виж това са три периода който вече започват.Есента с отлитането на ятата, ти вече си в него. Пролетта когато ще си изминала половината път. И края който ще дойде отново с есента.
-Ключът отключва тази промяна и заключва вмешателсво което би променило начертаното, а кръста показва, че тя е свързана с твоята съдба.
Получих отговор на въпроса.Ще се сбъдне ли предсказанието само времето ще покаже.

Но има една още по интересна история,която разказва старата баба ПенаЦинцарка, дето не си знае годините.Та тя, седнала пред домашното огнище,разказва,как по Еньов ден се появява бял конник по Владовата нива и конския тропот се чува до първи петли.Появява се от нищото и потъва пак в нищото,а който го зърне- ослепява.
Такива истории има много по нашите земи и на мен ми се случи да се докосна до едно от тях.


Публикувано от aurora на 01.03.2007 @ 13:32:04 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   DamaKupa

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 00:23:54 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Знаци" | Вход | 4 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Знаци
от kateive на 01.03.2007 @ 14:20:20
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави, много ми хареса, пренесе ме във времето на предците ни, не трябва да забравяма корените си, нито традициите си, та нали те са тези, които ни оформят като нация


Re: Знаци
от rajsun на 01.03.2007 @ 14:56:10
(Профил | Изпрати бележка)
!:)))
И яз по млогу земли ходих и нигде не видох толику самовили и бродници колику у тая наша земля блъгарска))))
Сигурно съм го изкривил, но така съм го запомнил((((
Писано е отдавна, цитира го Емилиян Станев, мисля)))

Бъди!


Re: Знаци
от rimoza на 03.03.2007 @ 16:07:29
(Профил | Изпрати бележка)
Предсказанията се сбъдват само ако повярваш в тях ... :))
(така съм чувала да казват)
Поздрав за интересната история, която с удоволствие прочетох !


Re: Знаци
от bon_bon на 02.04.2007 @ 17:08:02
(Профил | Изпрати бележка)
Интересен разказ, почувствах го както може би теб.
В забравени от Бога места има доста чудновати и интригувщи истории, които са любопитни и необясними, а често пъти и плод на наша българска фантазия.
Благодаря ти за това, че бях с теб!