Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 747
ХуЛитери: 3
Всичко: 750

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: Heel
:: tehnomobi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТайните на гладуването и още... (глава първа)
раздел: Романи
автор: ANG

(интересът на стотина и повече души от вчера ме предизвика да пусна и тази глава... Друго предизвикателство: тия дни парламентът гласува закон, с който изцяло затегна примката около лечители, билкари и прочие...)

1. Гладуването е средство за премахване на излишните килограми - митологема

ГЛАДУВАНЕТО Е СРЕДСТВО ЗА РАЗВИТИЕ НА ТЯЛО-УМ-ДУХ (АНГ)


Повечето хора се страхуват от кантара. Изпадат в паника, когато той им покаже "излишни" килограми. Наднорменото тегло се обявява за личен, национален и дори световен здравословен проблем. Натрупаните "излишни" мазнини се обявяват за Враг № 1, предпоставящ или дори причиняващ сериозни заболявания. Обявява се война на калориите - още един посочен с пръст враг. "Бий врага!" - тръбят медиите.
Има защо да се надуват фанфарите, даже и камбаната да се удря. Има защо.
Какъв е проблемът, обаче. Кой е "врагът"?

"Хапване, пийване и още нещо…Четвъртото е като третото, ако можеш, веднага го повтори"… Такава е философията на Нашенеца, която се изживява предимно на телесно ниво. Полага доста грижи за тялото си, облича се добре, храни се добре, демонстрира фитнес-мускули. И удоволствията му са предимно телесни - прави си кефа - Нашенецът.

Нека да приемем, че полага също толкова усилия и за развитие на ума си.
А колко често се сеща за духа?

@ Колкото в смисъла на "Да го духа"…

Ти го каза.
Следващият цитат е мото на глава "Гладът в историята на човечеството": "Гладът изисква жестока решимост и силна воля, то е сражение между разума и плътта". Това беше цитатът.
Коментарът: горко вам, които всичко на този свят, включително гладуването, приемате "на нож" като битка, като сражение, като борба. Не ви ли писна да живеете под лозунга "Бий врага!"
След като беше издадена "Гладувайте правилно", една водеща здравно предаване по телевизионен канал, дипломиран медик, записа пространно интервю с мен, автора на книгата. От интервюто бяха излъчени точно 39 секунди. Останалите 39 минути също бяха отделени за интервюта - улични, да ги наречем "допитване до народа по въпроса за вредата от гладуването". Тежка екзекуторска присъда постановиха и "специалистите-медици". Всички те защитаваха своите разбирания и своите възможности "на нож", сякаш от това зависи живота им.

@ АНГ, защо трябва да вярвам точно на теб, а не на "народа" или на "специалистите-медици", както ти ги наричаш?

Защо точно на мен? Защото аз съм преживял това, което споделям. Важно е преживяването. Иначе казано, многото и различни преживявания са натрупали Опит. На този етап Ти казвам: имай доверие в моя Опит. Моделирай ме. Същевременно ме проверявай като трупаш собствен опит. Моят опит е моята истина, а своята ще намериш само след като Ти преживееш съответното - това, което Те довежда до истинския Себе Си. Ти си истинската и единствена цел. В определен момент ще Те попитам: "Намери ли Себе Си чрез гладуването?"

@ А ти намери ли Себе Си чрез гладуването?

Бързаш с този въпрос, сам ще си отговориш, след като ме опознаеш. Краткият отговор е ДА. Реализирал съм всичките си мечти и планове и имам такива за още поне 30 години живот. Притежавам всички научни титли, които можеш да си представиш, написал съм няколко книги, десетина учебника. Отгледал съм и съм възпитал две деца, всеки момент чакам раждането на трето (този път в съучастие с ДУЧЕ-то).
Спирам, защото основната тема на днешното ни общуване е друга.

@ Добре, нека се върнем на въпроса за излишните килограми. Нима ти харесва да гледаш телата на дебели хора с люлеещи се по тях мазнини.

Във Вселенски аспект няма излишъци, нито недоимъци - всичко е балансирано. Излишък и недоимък съществува само в главите на хората като тяхна оценка при съпоставяне на две и повече неща.
Второ: въпросът не опира до харесване и нехаресване. Всеки е заслужил тялото си - то е отражение на неговия начин на мислене, хранене, хормонален обмен, секс и прочие. В този смисъл също няма "излишни килограми" - Ти си ги заслужил.
Ако живееш със съзнанието, че си натрупал "излишни мазнини" и решиш да ги стопиш чрез гладуване, означава че си се загрижил за своя комфорт. Всеки е заслужил своето дередже, но заслужава и нещо по-добро. Да се чувстваш добре, както и да изглеждаш добре е естествено желание. Въпросът е дали единствено фактът, че не можеш да се побереш в старите си дрехи в настъпващия нов сезон те мотивира да предприемеш гладуването.
И от трета страна, знаеш че естетическите разбирания по този въпрос са относителни. Ако погледнем голите тела на жените от картините на Рубенс, ще установим значителна разлика спрямо нашите разбирания. Но дори не е необходимо да се връщаме назад във времето. Днес представите за красиво женско тяло сред арабския свят се различават от тези на европейците - да вземем Селин Дион например.
Накрая, какво да правят хората, които са слаботелесни по рождение? На които вечно не им "достигат" килограми. Нима гладуването е противопопоказно за тях?

@ И аз имах идея да ти задам този въпрос. Противопоказно ли е гладуването за слаботелесните?

Еднакво полезно е и за тях. Нещо повече - за такива хора гладуването е средство за…напълняване. Какво друго може да се очаква като следствие от гладуването, след като то регулира хормоналния обмен и те въвежда в естествен природосъобразен начин на живот. Ще се върнем на тази тема, надявам се.
Продължавам предишната идея. Един добре мотивиран човек чете книжки, разговаря с провеждали гладуване хора, провеждали гладуване, и в един момент се решава и той да го направи. Радва се, че е стопил бързо и лесно пет-шест "наднормени" килограма мазнини. Месец-два по-късно следва разочарованието - мазнините са се върнали на местата си.
Кой е виновен? "Естествено - гладуването само на вода е несъвършен метод", мисли си той или тя.
Често съм чувал да звучи високопарната фраза "От гладуване не се отслабва, това всеки го знае!" Заявяващият това "твърдо" твърдение обикновено е правил несполучлив опит за гладуване с цел "махане на излишни килограми".

@ Каква е причината за неуспеха според теб?

Липсата на Промяна.
Цялостна, качествена. Промяна преди всичко на мисленето.

@ Нима мисленето е толкова важно за гладуването?

Мисленето е важно за всичко, то е в основата на всичко. Неговото качество определя нивото на Твоето съзнание. Определя отношението Ти към храната - променил ли си го след гладуването и в каква степен. Променил ли си взаимоотношенията си с хората, животните, природата.
Знаеш ли, че само 2-3 % от хората се стремят към промяната целенасочено, с разбиране. И само няколко процента от тях наистина я осъществяват.
Искрено се надявам аз и Ти да сме сред този елит.

@ Какво ще получа Аз в духовен план? Трябва ли да се откажа от своето тяло, заради максимата, че материалното пречи на духовното. Нима трябва да се откажа от удоволствията на телесното, от секса например, за да придобия духовно "възвисяване".

Задаваш поне три въпроса едновременно. Твоето тяло е Твоят храм - къщата, в която духът Ти ще пребивава известно време. Всяка къща следва да се поддържа, да се полагат определени грижи за нея, за да се чувстваш комфортно например. Така че, поддържай грижливо тялото си.
Притежаваш още и Разум и Дух. Въпросът е дали живееш само в двуизмерния свят Тяло-Разум или осъзнаваш своята триизмерност. Ние сме триизмерни същества, съставени от Тяло-Разум-Дух, действащи синхронно в три-единна система.
Сексът можеш също да разглеждаш поне на три нива. Не съм убеден, че той ти носи единствено телесно удоволетворение. Разумната му страна е детеродството и продължението на рода. Що се отнася до духовната - защо не изкараш курс по тантра-секс?
Ако трансформирам въпроса ти така: "Възможен ли е секс по време на гладуване?", отговорът ми е ДА - стига да можеш (не се смей).

@ Имам това право!

Имаш.
В духовен план от гладуването ще получиш всичко, което придобиваш и по други начини, с други средства: ще осмислиш Основната Цел на Живота Си, своето върховно предопределение. Ще усетиш хармонията на света в Себе Си, в общуването с хората, природата, Вселената, ще разшириш съзнанието си до все по-висши състояния, ще станеш многосетивна холистична личност, ще усвоиш безусловната Любов, ще получиш цялостна реализация на Себе Си…
Всичко, което се намира в Зоната на Твоя Комфорт ще ти бъде подвластно.

@ Значи ли това, че имам зона на комфорт съответно и на другите две нива?

Имаш.
Например, на телесно ниво имаш зона на физическия комфорт. Свързва се с проблема за "излишните килограми" и нормата. Различни методики определят нейните параметри според различни показатели. Например: аз съм висок 165 см. От 165 трябва да извадя числото 100. Значи трябва да тежа около 65 килограма. Добавям заради възрастта (56) няколко килограма - да кажем пет. Зоната на физическия комфорт за мен би следвало да се намира около числото 70, т.е примерно между 68 и 72 кг. Моето усещане обаче опира до други числа.

@ Твоето усещане? Нима повече вярваш на своя усет и въобще на чувствата си?

Че защо не? С какво рационалния подход се определя като по-точен? Освен това - кой по-добре от мен ме познава? Аз познавам най-добре себе си и съм най-добрия си лекар. И вярвам безусловно на усета си. Доскоро моят усет показваше зоната на комфорта между 74-77 кг. В последно време се премести нагоре, примерно (да кажем) между 75-80.

@ 80 килограма? Значи може да се определиш като закръгленичък, при 165 см. ръст.

Дори дебеличък, ако повече ти харесва. Мен това не ме смущава. Между две гладувания кантарът ми показва между 75 и 90 кг.

@ Значи ти се свиваш и разтягаш често и периодично като хармоника с плюс/минус 15-20 килограма! Не е ли това натоварване на сърцето? Не е ли опасно за твоето здраве?

Такова твърдение наистина битува в традиционната медицина. Не мога да го потвърдя, защото винаги съм се чувствал добре и никога не съм боледувал.

@ Никога не си боледувал?

Никога не съм боледувал и не знам що е това болест.

@ А ДУЧЕ-то? Каква е нейната практика.

И тя не е боледувала никога. С цената на повече усилия и воля тя не наддава повече от 3-4 кг между две гладувания. Тя е перфекционист във всичко - и самото гладуване провежда по-чисто от мен. ДУЧЕ-то е най-добрият ми ученик. Всъщност, ДУЧЕ означава водач, фюрер - комай е време аз да се определя като неин ученик.

@ Имате ли други ученици-последователи?

Имаме. Не съм ги броил, защото нещата са доста относителни. Най-яркият ми пример е със Савел, който се превърна в Павел (познаваш случая от Библията, нали?). Да отворим "Стария Завет", т.е. "Гладувайте правилно", в началото на статията "Каскада за един дебелеещ приятел":

"Т. Д. беше на средна възраст, висок и строен за своите 70-75 килограма, когато през 1989 г. заедно строяхме барикади и развявахме байраци по тях. После той се изкачи по върховете на властта, достигайки 100 килограма, а после стана фабрикант и сега се "радва" на 130-140 килограма обща телесна маса. Не бих го давал за пример, ако не бях забелязал, че при последните си посещения в нашия бридж-клуб той най-стриктно се придържаше към салатата и минералната вода, а също така ако не бях чул с ушите си високопарното заявление, че "от гладуването не се отслабва - това всеки го знае!"

Дадох му книгата, в която му препоръчвах "каскадно гладуване" и после той изчезна за около година от хоризонта ми. "Какво си направил с ТЕДИ, "стопил" си го на 90 килограма - ще те съди", шегуваха се общи познати. ТЕДИ се превърна в подвижна двукрака реклама на моята система на гладуване поне сред стотина общи приятели-бриджьори.
Така Савел се преобрази в Павел.

@ Отчиташ ТЕДИ като твой последовател, привърженик на твоя школа?

Последователи очевидно имам не малко. Срещнах се с различни хора, други ми се обаждаха по телефона, с трети водя оживена кореспонденция.
Школа нямам и нямам желание да правя.
Нямам желание да създавам нова религия. Всеки сам трябва да открие Бог в Себе Си. И да Го развива. Говоря за Креативен Бог.
Същото искам от Теб - Сам да се формираш.
Що се отнася конкретно за ТЕДИ, историята с него има интересно развитие. За кратко време ТЕДИ направи най-важното: намери своя път, своя начин на гладуване. Само на вода, разбира се. Минерална. Различното, идващо от неговия особен характер и от неговите разбирания за гладуването, е употребата на химически средства, подсилващи стопяването на мазнините. Неговата основна цел вероятно е отслабването.
Но не съм много сигурен в това. Наскоро в бридж-клуба, след току-що приключено 25-дневно гладуване, отново на всеослушание ТЕДИ заяви: "че то… по-добре се чувстваш когато гладуваш, отколкото когато се храниш…"

@ Ти си провокирал Промяната на Теди. Ти си Цар на провокациите.

Знам. Така ме нарича едно приятелче от Колежа.
"Цар на провокациите"…

@ Нямам търпение и аз да започна гладуване. Трябва ли да правя други неща преди това, като подготовка. Кога трябва да го започна, през кой сезон?

След като огледаш физическите Си нужди, след като разумно прецениш възможностите Си и всякакви ангажименти в запланувания за гладуване период и след като свържеш смисъла на желаното гладуване с основните духовни цели на Твоя живот, Си почти готов за започнеш. Можеш да започнеш само в сезона, в който овладееш "трябването" и Го замениш с "искам".
Казваш ми: "Трябва ли това да правя, трябва ли онова, трябва, трябва, трябва."
Или искаш, или не искаш!

@ Искам да започна гладуване. Искам да усвоя неговия физически, умствен и духовен смисъл.
Искам! Искам! Искам!
А пропо - трябва ли да правя секс по време на гладуване (не се смей)?

Трябва да гладуваш по време на секс!

@ Разбирам, че се шегуваш. Също и аз.
Имаш право на избор да се смееш, или да не се смееш (ха-ха-ха). Не мислиш ли, че е време за руладинка.

Огладня ли? Мисля, че е време за красива и поучителна приказка. Бъркам в торбата-Речник, наречена ТеМеТевАНГЕЛие и изваждам една приказка, така, както я разказва Милорад Павич:

ПРИКАЗКА ЗА ХАЗАРСКИЯ КЮП. Един хазарски четец на сънища, който бил още ученик в манастир, поръчал подарък кюп и го сложил в килията си. Вечерта пуснал в него пръстена си, но като го потърсил на сутринта, не го намерил. Колкото и да пъхал ръка, не могъл да достигне дъното. Тъй като кюпът бил по-плитък от дължината на ръката му, това го учудило. Преместил го, обаче под кюпа нямало равен под и никакъв отвор не могъл да намери, а отдолу кюпът имал дъно като всеки кюп. Взел пръчка и опитал с нея да достигне дъното, но отново неуспешно; дъното сякаш бягало.
Помислил си: "Където съм аз, там е и моя праг", и се обърнал към учителя Мукадаси Ал-Сафер, като го помолил да му обясни какво означава този кюп. Учителят взел камъче, хвърлил го в кюпа и почнал да брои. Като изброил до 70, от кюпа се чул плясък, сякаш нещо паднало във вода, и учителят казал:

- Бих могъл да ти обясня какво означава твоя кюп, но си помисли има ли смисъл. Щом ти кажа какво е, кюпът неминуемо ще означава нещо по-малко и за теб, и за другите. Защото, колкото и да струва, не може да струва повече от всичко, а щом кажа какво е, той вече няма да бъде всичко, което не е, а което е сега.

Когато ученикът се съгласил с мнението на учителя, учителят взел пръчката и счупил кюпа. Момчето запитало слисано защо е направил тази пакост, а учителят отвърнал:

- Пакост би било, ако ти бях казал за какво служи, и после да го счупя. Така, понеже не знаеш предназначението му, не е пакост, защото ще продължи да ти служи, сякаш не е счупен…

И наистина хазарският кюп служи до днес, въпреки че отдавна го няма.


*************************

Мълчание.

@ АНГ, какво правиш?

Медитация.

@ Медитация?

Средство за развитие на системата Тяло-Ум-Дух.

@ Подобно на гладуването?

Подобно на гладуването.

@ И аз искам.

Аз искам, Аз мога, Аз го правя!

@ Какво е това?

Утвърждение.

@ Утвърждение?

Средство за развитие на Тяло-Ум-Дух.

@ Подобно на гладуването?

Подобно на гладуването.

@ Аз искам, Аз мога, Аз го правя! Медитирам.

Друго какво искаш?

@ Твое продължение на тази приказка.

Нямаш проблем. Ти го искаш, аз го мога, то става!


Публикувано от BlackCat на 29.05.2004 @ 02:17:33 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   ANG

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 14:28:22 часа

добави твой текст
"Тайните на гладуването и още... (глава първа)" | Вход | 4 коментара (13 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Тайните на гладуването и още... (глава първа)
от Merian на 29.05.2004 @ 08:02:19
(Профил | Изпрати бележка) http://lightfull.hit.bg
продължавам си с четенето...нямам въпроси засега. Харесва ми как си го написал. Тези четива понякога могат да бъдат доста досадни. Не и това....:) Поздрави!


Re: Тайните на гладуването и още... (глава първа)
от sapfir (fir@.abv.bg) на 29.05.2004 @ 11:02:40
(Профил | Изпрати бележка)
АНГИ, опитвам се да разбера гладуването.
Гладувала съм само по време на пости и не е трудно, само началото.
"На тялото - усещанията, на душата - влеченията, на ума - възгледите"
и съвършенството е да се балансират и насочат към една цел както казваш
"духовно възвисяване". Харесва ми да те чета!


Re: Тайните на гладуването и още... (глава първа)
от libra на 29.05.2004 @ 20:59:53
(Профил | Изпрати бележка)
Ето това е:

"Твоето усещане? Нима повече вярваш на своя усет и въобще на чувствата си?
Че защо не? С какво рационалния подход се определя като по-точен? Освен това – кой по-добре от мен ме познава? Аз познавам най-добре себе си и съм най-добрия си лекар. И вярвам безусловно на усета си. "
---
Ако повече хора проумеят да четат сигналите на своето тяло, ще съумеят да го управляват...
Добър подход използваш..пак казвам, чете се леко и увлекателно.


Re: Тайните на гладуването и още... (глава първа)
от Ufff на 30.05.2004 @ 11:05:16
(Профил | Изпрати бележка)
Ох, ще ме умориш, АНГ!От глад.