Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 758
ХуЛитери: 0
Всичко: 758

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГ-жа Николова
раздел: Разкази
автор: vavilon

Бяхме компания. Събирахме се по групички. Естествено се оформиха и лидерите - Калоян и Сиса.
Обичахме да ходим на кино, в големия парк или да слушаме групи на живо...
Обличахме се спортно, някои от нас се возеха на ролери. Денят в училище, а и извън него протичаше нормално и общо взето спокойно. Повечето учехме заедно в едно училище. Групичката ни беше супер яка, интересите ни съвпадаха. Бях близка с Вальо, Стоян, Ваня и Сиси. С Калоян се случваше да имаме недоразумения и често се гледахме накриво. Дразнеше ме, че имаше винаги мнение за всичко, е, поне за повечето неща от Живота. Но не беше лош пич. Ваня от отдавна го харесваше и се опитваше да привлече вниманието. Ала около Калоян имаше и много други момичета / пък и аз си го харесвах /. Отношенията с момичетата му създаваше допълнителни грижи. А той наистина и от сърце се стараеше да избяга.
-Стояне, тези момичета, са ужасно досадни! Или ти звънят през деня, или пък вечерта ти предлагат компанията си! Особено, за да учим по испански и математика. И все са против Николова!
- Каква ти е рунтава косата, ще се постригваш ли?! Калояне, теб май всички те харесват! Да, негово височество Калоян е пред Вас и иска да ви се обясни в непорочна вярност...
- О, не знаех за такава!- смееше се открито момчето и веселието се предаваше и върху Вальо.- Наистина Сиса предизвиква голяма обърквация и дезоринтация...
- Дезориентац---и---ии--и----и---я--яя !!!!- повтаряше Борето
Появи се Сиса, а след малко Калоян я държеше за плитките и питаше ”И защо?! Защо?!”.....
Учителката по математика беше навършила 40 години и се обличаше малко демоде. Под очилата сигурно изглеждаше привлекателна, но с тези диоптри и “лудия” и вкус към странното обличане, предизвикваха понякога коментари и при нас - бандата.
Беше строга и педантична. Обичаше силни нюанси в обличането. Червилото - червено, полата- зелена, ярко зелена, блузата леко зеленееща, обувките - черни. Сякаш и в това намираше правилност и логичност, както и в уравненията. Изучавахме таблиците за стойностите на тригонометричните функции. Намирахме мерките на едни основни елементи на правоъгълния триъгълник. Като знаехме / ? / мерните числа на други от тях.
Нещо като : sin α = OM2 sin α 2= OP2
Г-жа Николова се гордееше със своя клас и с безспорния лидер. Винаги чист, прилежен, точен, признателен, коректен, общителен.
Николова живееше сама, на квартира близо до центъра. Животът не беше лесен. От малка остава пълен сирак. Отгледали са я близки на майка и. Израства в консервативно семейство, където обичта съществува, ала не се показва. Висока, слаба и свита. Свикнала да бъде отличничка. Обичала женен мъж. Но след като той остава при съпругата си, време за забавления няма. Работата взима по-голяма част от ежедневието. Обичаше чистотата до пендантичност. Много от колегите и не я разбираха. Смятаха я за саможива и свита. Николова мразеше понеделниците. Тогава почти всички в педагогическата стая разказваха за прекарания уикенд, докато тя обикновено мълчеше. За Нора двата дни преминаваха в пълен порядък, като всеки един ден от седмицата.- четеше или излизаше да се поразходи насаме. Косите и, изящно хванати с шнола, издаваха изящните и скули и бялото лице. Очилата бяха доста грубички, малко големи за овалното и лице. Научена почти да не прави компромиси, тя не правеше такива и в училището. Началото на годината, когато прие да “води” деветите класове, нещо сякаш докосна душата и и онези тънки струи от мечтите, които избягваше да има. Видя Калоян и това започна да я променя. След седмици вече не можеше да спи спокойно и с часове съзерцаваше тетрадката му по математика. Знаеше, че е лудост, но го правеше. Често им възлагаше писмена домашна и пак засядаше върху писания лист.Гледаше едно момче високо, с дълга къдрава коса, усмихнато и зачервено от студа навън. Гледаше и тайно мечтаеше. В къщи заставаше пред огледалото и наблюдаваше пищната си гръд, леко слабото си тяло, дългите си бедра, които криеше под полите. Мислите се рееха в пространството. Учениците говореха за Калоянова. Била се променила. Не изисквала дотолкова педантично. Правела често компромиси.
- Какво ти става, защо пък да не си сложи лещи? И да се облече не толкова строго официално, та ще видиш ти каква мадама ще стане!- боботеше Сиса на Ваня.
Негласно всички знаехме, че Ваня обича Калоян, но той я приемаше само като доброто другарче- приятелче.
Ваня не бе злопаметна. Ако Сиса я клъвваше, то Калоян провеждаше внимателен разговор и с двете. Накрая го целуваха и прегръщаха. Той ги бореше като две мечета. Калоян умееше да говори увлекателно, да успокои, да помогне, но си имаше и характер. Не обичаше да го сватосват. Ама никак. Това го дразнеше и все се опитваше да се измъкне от клопката.
- Тази мадама, виждаш ли я, с червената коса, е от 8 В клас, много е готина, казвам ти!...- съветваше го Сиса- Та тя...........
- Ужас! Откъде ти хрумна?! С малки не се занимавам! Не ме закачай! - измъкваше се Калоян.
- Ама ти не знаеш............
- Да, не знам, не знам..., днес си много шик! - и разговорът се прекратяваше.
Калоян имаше усет и към преподавателите. Не всеки го харесваше, получаваше се ревност и неразбиране, които искаше да парира. Но те не му даваха възможност. Тогава на помощ се притичваше Нора Николова.
....ТАЗИ ВЕЧЕР СЕ СЪБРАХМЕ В ПАРКА. Купихме към три литра бира и няколко пакета чипс. Калоян липсваше, но по някое време се появи. Донесе фъстъци и бадеми . Не пожела да пие. Държеше се особено. И ведър, и тъжен - невероятно добра комбинация!
Сутринта повечето от нас бяха махмурлии. След първия час имахме математика. Стоеше в стаята. При нея бяха директорката и нейната заместничка. Всички гледахме като в шаш. Нищо не изглеждаше променено, защото започна да се променя. Нора свали пищната си диадема и видяхме дългите и коси. После изтри червеното досадно червило и махна очилата. Гледката бе поразителна. В очите и проблясваха искри- в тях прочетох мъка ,но и страст. Лицето, леко удължено, се преобразяваше и показваше скритата си красота. Стоеше права, едва ли не като наказана. Директорката с възмутен глас, извика при себе си и Калоян. Нора и Калоян разполагаха с 20 минути, за да напуснат училището. Помня учудените погледи. Кое е истина и кое - лъжа?! Но много от нас навързаха нишката и шумът в стаята имаше децибелите на междучасие. Г-жа Николова и Калоян?! ...Ужас! Що за поведение!!!! И приятелите се превърнаха във врагове, съдеха и иронизираха любовта. Само Ваня питаше със насълзени очи:
- Калояне, кажи ми, че не е истина!!!! Калояне, кажи бе, кажи, само на мен, тук, до ухото ми!!!!!!!!!
Калоян мълчеше. После бавно се упъти към вратата на кабинета и повика Нора с : ”Ела...”
Някой го замери с учебник, друг - с тебешир.
Не гледаше никого, само нея - г-жа Николова. И виковете, и суетата, и гласовете се преобърнаха като кълбо в Мрака. Там, където такава любов няма да е забранена....


Публикувано от BlackCat на 15.01.2007 @ 21:07:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   vavilon

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
317 четения | оценка няма

показвания 5477
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Г-жа Николова" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.