Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 984
ХуЛитери: 5
Всичко: 989

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: p12a28n
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПечена сянка (от дупката)
раздел: Есета, пътеписи
автор: sradev

Забързах се тази година да влизам в Дупката. Хвана ме нещо съклета, уморих се от каталясване и хайде в Дупката.

Мерих, прицелих се в Сатурн, хоп, бум, бълбук ... и гледам хич не съм помръднал.
Разтичах се - наляво, надясно, напред, назад. Пак не помръдвам.
Не знал каква е тази чудесия. Хайде да опитам съвета на кралицата. Стоя си на място и пак нищо не се променя.
Нейсе, видях една голяма сянка със зелени очила.

- Защо си толкоз голяма, бре?
- Щот съм си полегнала да се пека.
- Как ще се печеш кат си сянка?
- На сянка по-добре хваща.
- Ами що си сложила тез зелени очила?
- За да гледам слънцето.
- Нали уж сенките се крият от слънцето.
- Дълбоко грешиш. Ние сме невидими на слънце та и не го виждаме. Ако се намери някой човек, то през него гледаме.
- Аха, поради липса на човек си си сложила очила. Ами мен не ме ли броиш за човек?
- Какъв човек си ти - половин сянка. Прозрачен си ми до немай-къде. Пък и какви човеци търсиш в Дупката.
- Чакай, аз търся входа на Дупката. Все още съм човек. Какви ги бръщолевиш.
- Трънки. Ти не си излизал от дупката. Изход може би, но вход няма да намериш.
- Немой хортува така. Миналата година излезнах от дупката, дори е документирано, електронично написано, подпечатано и прошнуровано.
- Ти си съвсем ошашавяла сянка! - изсмя се гърлено сянката, сторило ти се е, че сънуваш, че излизаш от дупката. Сторило ти се, че ти е просветнало, а то си се подхлъзнал нагоре. А нагоре е невидимата стена.
- Няма стена за духът ми!
- Духът е стена. Заобикаля посоки, извърта мисли обръща желания. Но винаги лети с гръб към крилата си. Крие се зад крилата си - те са фундамента на стената му.
- Ти говориш за дупката, а не за духа.
- Духа сянката на дупката. Ти виждаш сянката, но не виждаш празнотата, която ражда*.
- Как може нищото да ражда?!
- Нищото е зародиш. То съдържа даващото и вземащото.
- Т.е. ти се готвиш да раждаш?
- Глупак! Как можеш да си въобразиш, че една порядъчна сянка и при това с очила може да прилича на Нищото.

Явно тази сянка съвсем е слънчасала. Тръгнах да потърся някой който да ме напъти към изхода.
В същност за какво ми е изход? Исках да влезна. Значи търся входа. Но за какво ми е входа, след като съм вътре.
Хм, пътя е един. Отвън - към входа, отвътре - към изхода. Не, това не е пътя. По-добре да се люлееш на вход/изхода.
Но това е безпътица. Шантаво се получи - изглежда и аз съм слънчасал. Тази дупка цялата е слънчасала, сенките в нея са слънчасали и само една безпътица седи на кръстопът и те упътва.

----
* Из космогонията на Тара Понтьо:
Както казват младите експерименти, светът е квантов. Материята, енергията, пространството и духът са разпределени по атомите на Демокрит. Те не се превръщат едно в друго, а променят местата си в атомите.
Когато в един атом имаме и енергия и материя и пространство и дух, той е пълен. Ако една от съставките липсва, той е в дупка.
Всяка съставка има три форми: поглъщаща, излъчваща и неутрална. Когато в атом излъчващата материя стане на поглъщаща, тогава неутралната енергия става излъчваща. Излъчената енергия отива в друг атом с поглъщаща енергия и тогава там се появява излъчваща материя, ако другият има неутрална енергия, тогава духът му става излъчващ.
Атомите само с неутрални съставки са невидими докато не бъдат заредени с излъчващ дух.


Публикувано от BlackCat на 15.01.2007 @ 18:34:44 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 10:16:21 часа

добави твой текст
"Печена сянка (от дупката)" | Вход | 4 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Печена сянка (от дупката)
от regina (radost@bluebottle.com) на 15.01.2007 @ 19:01:44
(Профил | Изпрати бележка)
Абсолютно е права!
На сянка се почернява повече...(личен опит)
Щото съм квазар, ли?


Re: Печена сянка (от дупката)
от radi_radev19441944 на 15.01.2007 @ 19:04:32
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Като нищо можеш да засенчиш Диоген. Каквото е в дупката, такова е и в бъчвата; само дето не е имал компютър.


Re: Печена сянка (от дупката)
от vui4o на 16.01.2007 @ 02:34:21
(Профил | Изпрати бележка)
Човеко не си създавай стереотипи ,ако пропуснеш нещо, друг ще го напише.Винаги е така!
Поздрави.Вуйчо.


Re: Печена сянка (от дупката)
от miglena на 16.01.2007 @ 20:25:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
традиционно казват, че колкото повече светлина, толкова по-черн/ял/а е сянката ... но когато се погледне отгоре и отстрани и квантово, нещата са във вечен енергиен кръговрат на излъчване и поглъщане ... спираловидно е движението към и навън от дупката ... вход и изход могат да са на едно и също място, но по различно време да изглеждат като че са на различни места поради спираловъртежа ...