Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 793
ХуЛитери: 3
Всичко: 796

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРазноречия-6
раздел: Други ...
автор: dzap

Продължение
Та - като се скриха въпросителните - Дзап каза:
- Посоката на погледа, не се определя от посоката на погледа.
- А така! - каза Журналистът, докато всъщност си мислеше: "Добърско. Слепите певци-просяци. Казват, че първи са били някои от Самуиловите воини. Тръгнали към Рилския манастир и спрели там - преди най-стръмното. Обичайното обяснение е, че са го направили, защото по това време селото е било на манастира, а и идела зима. Но винаги съм си мислел, че просто са разбрали - не е в това смисълът. Няма смисъл краката им да извървяват стръмнините. Защото са намерили друг път. Останали в селото, от което днес можеш да прегърнеш с очите си и Пирин, и Рила може да подпре погледа ти, пък и да го придърпа към висинето си, ако се е уморил. И тогава е било така. Но очите им са били слепи. И друг пейзаж избрали очите им. Прегърнали песента, а после тръгнали на път. И с тая песен пътища прокарвали. И - дарявайки - събирали в торбите си даровете на хората, предназначени за Бог и манастира. И дареното извървявало пътя, който вече бил извървян. Като всеки дар. А после историята ги подредила в своите квадратчета и им дала име "слепите певци-просяци". Мухлясал просеник не чини историята, подреждаща фактите, а не разбирането."
- Да-ааа - проточи Поета, докато всъщност се опитваше да запази равновесие:
"Син.
Двусмислица
на тържество
и скръб.
Усмихнато
отронвам се
във синьото.
И - горе - коленича."

- Всъщност е точно обратното - каза Дзин, докато мислено поясни: "Посоката на погледа не се определя от посоката на погледа".
- А знаете ли - това беше Журналистът (и изобщо не се учудвайте, че първи се обади той, защото скоростта на вътрешните монолози и времето, което те отнемат, изобщо не се определя от техния обем) - как хаоса на средновековните улици е бил подреден?
- Аз винаги съм си мислил, че и те са били подредени. Щом е улица, може ли да има друг смисъл освен да подрежда и ограничава? - обади се отгоре Дзап.
- Там е работата, я - продължи Журналистът - оттам, където си сега, тези улици наистина са били подредени. Защото в това, което отдолу изглежда като хаотично криволичене, е имало строг порядък - те всички са водели към храма. И, извървявайки ги, нозете човешки са водели право към онова място, от което пътят вече е бил непригоден за нозе. Оттам нататък по друг начин се е вървяло. Защото светът, който хората живеели, е бил обърнат нагоре. И отгоре е идела неговата мяра. После нещата се променили. Когато възникнали занаятчийските картели, когато размяната на ритуали била изместена от ритуалите на размяната, човешкото око поискало да бъде съдник за справедливостта и почтеността - зер споразумения между човеци трябвало да бъдат пазени. Всекиму според тях било отредено колко, как и какво да произвежда и продава. И улиците започнали да се изправят. Понеже слабо било, дори и в своята самонадеяност, човешкото око - и криволиците му пречели. И улиците започнали да се изправят. И понеже правата линия рядко води към храма, все по подреден ставал този свят за погледа, но пътищата, дето с крака не можеш да извървиш, все по-бучави и обрасли с трева ставали.
- Погледът по вертикал подрежда хаоса и му дава име и посока. Погледът по хоризонтал подрежда само имената и придава хаос на търсенето на посоката - обади се, както винаги, приглушено и безстрастно Дзин (не съм сигурен, че Журналистът го чу, защото в същото време вътрешният му монолог беше кривнал в друга посока: "Странно! Защо когато започвам да говоря за нещата, които съм чувал от Философа, езикът ми се променя. И се получава една странна смесица от баладичност и тържественост... и всичко това, забъркано с част от онези думички, които вече можеш да срещнеш само по места, които все по-обезлюдени стават, но където процентът на хората става все по-висок..." - тук вече не можех да го следвам, защото...). В този момент се чу трясък. И сред останките на масата, изпод стърчащото стърчило на полилея, Дзап каза:

Следва (?)


Публикувано от BlackCat на 30.12.2006 @ 19:59:52 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   dzap

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 10:10:24 часа

добави твой текст
"Разноречия-6" | Вход | 7 коментара (35 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Разноречия-6
от 0805 на 01.01.2007 @ 10:18:43
(Профил | Изпрати бележка)
Как да го кажа... всичките Разноречия са кекс :)
А това тук е онази част от кекса с многото орехчета и сладко-горчивото какао.
ахъмм...

:)))


Re: Разноречия-6
от regina на 30.12.2006 @ 20:07:10
(Профил | Изпрати бележка)
Ей, това, дето го каза сега, ми е любимото, каквото и да значи.

"Син.
Двусмислица
на тържество
и скръб.
Усмихнато
отронвам се
във синьото.
И - горе - коленича."


Re: Разноречия-6
от Merian на 30.12.2006 @ 20:33:16
(Профил | Изпрати бележка) http://lightfull.hit.bg
хъм-хъм..) тука как засложняват нещата.. задлъбняват. Уж една посока не беше посоката..пък до каква глобална статистика доведе тази непосока...
Прииска ми се една притча да ти постна, ма друг път..., ще следя какво ше каже пак Дзап)
И...аааа...поздравите ми
:):):)


Re: Разноречия-6
от kristi на 30.12.2006 @ 20:52:33
(Профил | Изпрати бележка)
Ясно! Дзин обича да поставя нещата в рамка, подреждайки ги по хоризонтал и вертикал.
Добре, че във всеки един от нас освен Дзин живеят и останалите...


Re: Разноречия-6
от utro (angelova_rosi@mail.bg) на 30.12.2006 @ 20:57:59
(Профил | Изпрати бележка) http://www.rosiangelova.net
С тези кислородни бутилки “разноречия” ми напомняш на лечителите в древността. Поставяли душевно болните в подземни изкопи , от всички страни – само стена и пръст, а отгоре дупка и светло, през която им подавали храна, вода, парчета слънце и дъжд. Така всеки от тях си мислел, че говори с Господ ... и Господ му говори... така не след дълго – оздравявали :)


Re: Разноречия-6
от Jiva на 30.12.2006 @ 21:04:17
(Профил | Изпрати бележка)
всеки път се съгласявам с някой различен от тукашните и си казвам, че съм ужасно безпосочна:( - но сега си заплювам дзин, защото съм фен на именуването и кашите, които се забъркват впоследствие (щото бързо забравям) - виж, нагоре-надолу ще гледам да не гледам, че не се знае в коя посока на посоката ще се окажа:))



Re: Разноречия-6
от nafaka на 30.12.2006 @ 22:25:05
(Профил | Изпрати бележка)
"когато размяната на ритуали била изместена от ритуалите на размяната"

Почитания за тази фраза!
И не само за нея...:)

Поздрави!