Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 457
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 462

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: malovo3
:: Icy
:: Heel
:: Teoman

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàcollector(partI)
ðàçäåë: Äðóãè ...
àâòîð: Sic_ness

"Òÿ ëåæåøå ñÿêàø áåøå â òðàíñ…
Ñ íåéíèòå äúëãè ìèãëè òðåïêàùè âñå åäíî, ÷å ñúíóâàøå…
Òÿ ìè êàçà “Àç ëåæà íàä ìîðå”…
È òîãàâà íåî÷àêâàíî ãëàâàòà é ñå îòïóñíà íàçàä è òÿ èç÷åçíà…

Èçãóáåíà, èçãóáåíà áåçñëåäíî…
Èçãóáåíà…
Òÿ íèêîãà íÿìà äà ñå âúðíå...
Çíàåø ëè êàêâî å äà æèâååø ñ òîâà?…
Íèêîé íå çíàå êàêâî å…
Åäèíñòâåíèÿò ÷îâåê, êîéòî ìå ïîçíàâàøå, èç÷åçíà…"

Ùðàê! Çàïèñâàùîòî óñòðîéñòâî ñïðÿ êàòåãîðè÷íî, çà äà îòñòúïè ìÿñòî íà ãëóõàòà íîùíà òèøèíà. ×îâåêúò, ñòèñêàù ãî äî ïîáåëÿâàíå íà êîêàë÷åòàòà, ñå ñåïíà ñÿêàø îò âíåçàïíîòî îòñúñòâèå íà çâóöè. Àïàðàòúò òóïíà íà òðåâàòà. Íåëåïî. Êàêâî ïðàâèø, êîãàòî îòãîâîðèòå äîéäàò ïðåäè âúïðîñèòå? Âíåçàïíî ãî âðúõëåòÿõà ñïîìåíè. Ìúë÷àëèâèÿò âúçäóõ êðåùåøå êàðòèíè ñ ïèñêëèâèÿ ñè ãëàñ. Áúëíóâàù, áåçóìåöúò âúðòåøå ãëàâà, êàòî ÷å ëè èñêàù äà ðàçáåðå â êîÿ ðåàëíîñò ñå íàìèðà. Áîëêà. Òîé ñå ñòðîïîëè íà êîëåíå, çàðîâèë ïðúñòè â êîñàòà ñè. Ñúáèòèÿ îò ïðåäèøíèÿ äåí. Òîëêîâà ìíîãî èçâðàòåíè íåùà ñå áÿõà ñëó÷èëè. ßðêî÷åðâåíè êàðòèíè ìèíàâàõà ïðåç óìà ìó. Åìîöèè, ëèöà, äåìîíè. Ìíîãî. Òâúðäå ìíîãî ãàäîñòè. Ìîçúêúò ìó íå ìîæåøå äà ñìåëè âñè÷êî òîâà. Ãëàâàòà ìó ùåøå äà ñå ïðúñíå. Òîëêîâà ìíîãî áîëêà. Òîëêîâà ìíîãî ìúêà. Íàé-íàêðàÿ îñúçíàâàøå. Ïîå âúçäóõ, òðåïåðåéêè. Òîé çàáè þìðóöè â çåìÿòà è ïîâúðíà îáèëíî. “Î, Ïþðèòè, êàêâî íàïðàâèõ?”. Ñúëçè ñå ñòåêîõà ïî òâúðäå ìëàäîòî ìó ëèöå. “Êàêâî íàïðàâèõ, Ïþðèòè?” Òÿëîòî ìó ñå òðåñåøå îò ñïîðàäè÷íè êîíâóëñèè.”Ïþðèòè íà ìîåòî ñúðöå”. Òèõîòî õëèïàíå çàãëúõíà. Èçïðàâè ãëàâà ïðàâî íàãîðå. Êúì ëóíàòà, êîÿòî òàçè íîù îòñúñòâàøå. Îáãðúùàøå ãî ëåïêàâ ìðàê. Îòâîðè óñòà, ñÿêàø ñå çàäóøàâàøå. Íÿìàøå ñèëè äà èçâèêà. Íî øèðîêî îòâîðåíèòå ìó î÷è êðåùÿõà, èçêðèâåíè îò ñòðàäàíèå. Çàìúãëåíèòå è íåçðÿùè, ñåãà ïðåä òÿõ âèëíååøå âèõúð îò ñïîìåíè. Òîëêîâà óæàñíè. Áåçìèëîñòíè. Èçîïà÷åíè. Íå ìîæåøå äà ãè ïîíåñå. Íå ìîæåøå äà ãè ñïðå. Óñòàòà ìó ìúëâåøå íåùî, íî òîé áå â êîìà.  åìîöèîíàëåí äåëèðèóì. Ñïîìåíèòå ãî âðúùàõà íàçàä è íàçàä. Âñå ïî-äúëáîêî è ïî-äúëáîêî â áîëíîòî ìó ñúçíàíèå. Âñè÷êî, çà êîåòî ñè ìèñëåøå áåøå èçâðàòåíî…


1.


…Îò òóê äîéäå áîëêàòà.
Ïðèÿòíà ñóòðèí. Âñåêè áè îòáåëÿçàë. Ñúäåéêè ïî ïðîïóêâàùàòà ñå çîðà. Ñëúíöåòî íå áå èçãðÿëî âñå îùå, íî ïòè÷êèòå îãëàñÿõà ìàðòåíñêîòî óòðî. Ìàëêèÿò ãðàä âñå îùå ñïåøå. Íÿêîè îáà÷å áÿõà áóäíè. Åäíà ñêðîìíà êúùè÷êà, ïðèþòÿâàùà ÷îâåøêè ñúùåñòâà îòâúä õëàäíèÿ è âëàæåí âúçäóõ íàâúí, ñâåòåøå, çà äà îòáåëåæè, ÷å íå âñè÷êè ÷àêàò ñëúíöåòî. Íàèñòèíà, íå áÿõà âñè÷êè. Ìëàäåæúò åäâà ëè èìàøå 20. Åäâà ëè ïðèíàäëåæåøå íà òîâà ìÿñòî. Íåîáè÷àéíîòî ìó ìåñòîïîëîæåíèå ãî êàðàøå äà èçãëåæäà çëîêîáåí. Çà ðàçëèêà îò ìîìè÷åòî â êúùàòà, òîé ñå ÷óâñòâàøå áëàæåíî íàâúí ñðåä ðîñàòà íà õëàäíàòà óòðèí. Àêî íÿêîé ìîæåøå äà ãî çàáåëåæè áè âúçêëèêíàë, ÷å ïðèëè÷à íà ïðåäâåñòíèê íà ñìúðòòà ñ òúìíèòå ñè äðåõè, êà÷åí íà ïèùíî ðàççåëåíåíîòî äúðâî. Èëè ïúê äåòå, íÿìàùî ñè äðóãà ðàáîòà. Íî òîé èìàøå. Öåëòà ìó áåøå òî÷íî ïðåä íåãî. “Ïþðèòè Íàéò”. Òÿ ñå áå ïîÿâèëà òî÷íî íàâðåìå. Ñëúíöåòî èçãðÿ. Ìîìè÷åòî áåøå ïî ðîçîâ õàëàò ñ ÷àøà â ðúêà. Íå áúðçàøå äà ñè ïðèãîòâÿ çàêóñêà. Ñòàíà íàïúëíî ñâåòëî. Òÿ îòïè æàäíî. Íàáëþäàòåëÿò ñå îáëèçà. “Ìàìêà ìó! Ïî-äÿâîëèòå, øèáàíà…!” Èçãîðåíîòî îò öèãàðàòà, íå ãî êàðà äà êðåùè äúëãî, çàùîòî òîé îñúçíà ïîçèöèÿòà ñè. Èçõâúðëè ôàñà. “Øèáàíà ãàäîñò, áîëåí ñúì îò íåÿ”. Îòíîâî âïè ïîãëåä â ïðîçîðåöà. Ïîãëåä íà õèùíèê, äåáíåù ïëÿ÷êàòà ñè. Î÷èòå ìó áÿõà øèðîêî îòâîðåíè. Êàêòî è óñòàòà ìó. Ïî÷òè êàòî äåòå. Ñëåäåøå âñÿêà íåéíà ãëúòêà ñ àïåòèò. Êúì íåÿ. Íèùî íå ìîæåøå äà ãî îòêúñíå îò íåÿ. Òÿ - òÿ áå ïîðàçèòåëíà. Íèêîé íå ìîæåøå äà ïðåäïîëîæè êîëêî êðàñèâî áåøå òîâà ñúçäàíèå. Äîðè â 7 ñóòðèíòà. Íî âúíøíèÿò é âèä íå áå âñè÷êî. Òîâà áå ñàìî íà÷àëîòî. “Íåéíèòå î÷è…”. È òîâà â òÿõ. Îáñåáâàõà ãî äî ëóäîñò. Íå áåøå ãëóïàê – âèæäàë áå õèëÿäè êðàñèâè î÷è. Íî íå è òàêèâà. ×èñòè. Íåîïåòíåíè. Ìîì÷åòî çà ïðúâ ïúò íå èçïèòâàøå îìðàçà â ÷îâåêà ñðåùó íåãî. Íåùî ïîâå÷å. Èñêàøå ÿ öÿëàòà. Ëàìòåøå çà íåÿ. Äà ÿ èìà. Òÿ áå áåçöåííà. Êîëåêöèîíåðñêî áèæó. “…Òîëêîâà ÷èñòà”. Íåîìúðñåíà îò ñâåòà. Îò ÷îâåêà. Îò öèíèçìà. Îò ãðåõà. Îò çëîáàòà, êîÿòî ñàì íîñè. Áîëåñòòà íà õîìîñàïèåíñ. Äà çàðàçÿâà âñè÷êî êðàñèâî è äà ãî ïðàâè ÷îâåøêî. Íå ÷îâå÷íî - òîâà å ïðîñòî äóìà. Çàìèñëåí, òîé îòíîâî ñå âúðíà íà âúíøíîñòòà é. Íåâèííîñò – íå áåøå âèæäàë òîëêîâà ñèìïàòè÷íî ëèöå. Ñëîæè þìðóê òàì, êúäåòî áè òðÿáâàëî äà èìà ñúðöå. Íî ÷óâñòâîòî âå÷å áå çàïî÷íàëî äà ñå ãðàäè. Áåçâúçâðàòíî. Òÿ áå âñè÷êî, êîåòî òîé íå å. Áåøå çàðàçåí ñ áîëåñòòà. Íå ìîæåøå äà ñè ïîìîãíå. Çàùîòî áîëåñòòà íå áå ôèçè÷åñêà. Ìíîãî ïî-îòâðàòèòåëíà. Ñúùàòà îíàçè, îò êîÿòî òÿ áå íåîïåòíåíà. Íî òîé íå ìîæåøå äà ÷àêà. Òðÿáâàøå äà ÿ ñúõðàíè. Íàáëþäàòåëÿò îòíîâî ñå ñåïíà. Âúïðåêè ãîëåìèÿ ïðîçîðåö, òÿ èç÷åçíà. Íå ìîæåøå äà ÿ âèæäà âå÷å. Áåøå îòèøëà â äðóãà ñòàÿ. “Íå!”. Îòíîâî ñàì. Ñïîìíè ñè ìèíàëîòî, êîãàòî ìîæåøå äà ïðîìåíè âñè÷êî. Ðàçòúðêà î÷èòå, êîèòî â ìîìåíòà íå ìó âúðøåõà íèêàêâà ðàáîòà. Çàïàëè îòíîâî öèãàðà. È ìèãîì ÿ çàõâúðëè. Òÿ ñå âúðíà. Ñ òåëåôîííà ñëóøàëêà â ðúêà. Ñìååøå ñå. “Ïî äÿâîëèòå!” Ãëåäàøå ïðàâî êúì íåãî. Ïî-ñêîðî íåéäå â ïðîñòðàíñòâîòî çàä íåãî. Òÿ íå ãî âèæäàøå. Ãîâîðåøå, âúðòåéêè êè÷óð êîñà. Òîé áåøå èçðóãàë çàðàäè ôàêòà, ÷å íÿêîé ÷îâåê ÿ çàáàâëÿâàøå, íî èãðàòà é ñ êè÷óð÷åòî åäâà ãî çàäúðæàøå íà ìÿñòî. À òðÿáâàøå äà áúäå íåïîäâèæåí. Íå ìîæåøå äà ïîçâîëè ïîãëåäúò é äà ãî óëîâè. Íå îùå. Òÿ ñå çàñìÿ çà ïîñëåäíî è îòíîâî èç÷åçíà. Áåçîê. Èëè îáðàòíîòî. Êàêâî çíà÷åíèå èìà? “Êúäå å òÿ?” Íåéíîòî ïîÿâÿâàíå íå ãî íàêàðà äà ñå ïî÷óâñòâà íåîïèñóåìî êàêòî ïðåäè. Íåùî íå áå íàðåä. Î÷èòå ìó ïëàìíàõà. Ñúñðåäîòî÷åí áå ìåêî êàçàíî. Òîé ñå õðàíåøå îò ïðèñúñòâèåòî é. Ïðåä÷óâñòâàù ïðèáëèæàâàù êðàé. Òÿ áå íà âðàòàòà íà ñòàÿòà, ñúñ ñèÿåùà óñìèâêà. Ðúöå íà î÷èòå é èçäàâàõà ïðèñúñòâèåòî íà íåïîçíàò ìúæ çàä íåÿ. Òîé ÿ îáãúðíà ïðåç ãúðäèòå è çàïî÷íà äà ÿ öåëóâà. Íåùî äúëáîêî â íàáëþäàòåëÿ èçãîðè äóøàòà ìó. Èçïëúçíà ñå è ïîëåòÿ íàäîëó îò äúðâîòî……


2.

Íÿìà ðàé. Íÿìà àä. Ïðîñòî òúìíèíà. Åäèíñòâåíàòà ñâåòëèíà ñå ïðîöåæäàøå îò äóïêèòå íà ñúçíàíèåòî ìè. Çà äà îñâåòëè ðàç÷ëåíåíàòà ìè äóøà. Ïîòèñíàò? Íå, àç íå ñúì áîëêà. Àç ñúì åäèíñòâåíàòà ïðè÷èíà äà èìàø ïðàâî äà ìå ìðàçèø. Êàêâè ãè ãîâîðÿ? Êúäå ñúì? Êàêâà å òàÿ ãàäîñò ïî ðúöåòå ìè? Íå ìîãà äà ñå ñúñðåäîòî÷à. Êàêâî ìå çÿïàø!… Ñïðè äà ìå çÿïàø, äÿâîë ãî âçåë! Íå ìîãà äà äèøàì. Èñêàì äà äèøàì!… Òðÿáâà äà îòêúñíà òîâà. Ñúðöåòî ìè ïðå÷è. Òîëêîâà å òúìíî. È âëàæíî. Íå ñúì âúðçàí. Ìàé ñúì íà ìàñà… Ëåæà íà ìàñà. Ïàðàëèçèðàí ñúì. È íå ìîãà äà äèøàì. Íîæ… Îõ, òàêà å ïî-äîáðå. Îòâîðåí… Äèøàì. Íå ñúì äîêòîð. Îòâðàòèòåëíî å. Ãàäåí âúçäóõ â ãúðäèòå ìè. Ñâîáîäåí ñè. Òðè áóáîëå÷êè. Ñèòåí ïðàõ. Óñåùàì âåòðåöúò, ðàçñòèëàù ñå ïðåä ìåí… Ñòðàííî. Òîâà îòáëúñíà ñúëçèòå ìè… Íî ñè ëåæà. Æàäåí çà ïðîíèêíîâåíèå. ×åðíà âäîâèöà ìå ïðåíàñÿøå â æåðòâà. Ïðåäëîæè ìè èãëà êúì ñúðöåòî. Èçáðàõ èñêðåíîòî ñúðöå. È ãî èíæåêòèðàõ. Òÿ ìè êàçà äà íå ñå êîëåáàÿ. Ïðîñòî ïðàâè êàêâîòî òðÿáâà äà íàïðàâèø! Âå÷å áå êúñíî. Òî áå â ìåí… È ìè áåøå òðóäíî äà ñå çàäúðæà ìåæäó ãðàíèöèòå íà êîæàòà. Áåç÷óâñòâåí. Íå áåøå çàáàâíî… Ïðîñòî òðÿáâàøå äà êúðâÿ, çàùîòî íå ìîæåõ äà ÷óâñòâàì. Íå ìîæåõ. Âå÷å íå… Íå îùå. Íå å âðåìå… Âðåìåòî äîéäå! Óñåùàì ãî. Íàäèãà ñå âúòðå â ìåí! Íÿêîé. Íÿêîé â ìåí! Ñúáèðàøå ÷àñòèòå… Åäíà… Îùå åäíà… È îùå åäèí… È îùå åäíà ÷àñò… Îùå åäèí ÷îâåê… Âúòðå, êúäåòî íå äîïóñêàõ íèêîé. Íî èñêàì äà òå âèäÿ. Òè ñè åäèíñòâåíîòî íåùî, êîåòî èñêàì äà âèäÿ ïðåä ñåáå ñè. Èñêàø ãî! Íóæäàåø ñå îò íåãî… Íÿìà íà÷èí! Àç íå òå âëàäåÿ. Èñêàì äà óìðà! Ïî-äîáðå äà óìðà. Èñêàì äà óìðà! Àõ, òè, ïðîêëåòà êó÷êà! Øèáàíà êó÷êà!!! Êó÷êà…!!!! Íÿìàì íóæäà ïîâå÷å îò òåá…! Âðåìåòî å ñàìî ìîå…….


3.

- Õåé, äîáðå ëè ñè? Èìàø ëè íóæäà îò…
Çàìúãëåíèÿ ïîãëåä íà ðàíåíèÿ ñå ïðîÿñíÿâàøå. Ïðåä íåãî ñå î÷åðòà íàäâåñåíàòà ôèãóðà íà çàñòàðÿâàù ÷îâåê. Òîçè ÷îâåê ïðîòåãíà ðúöå êúì íåãî è çàïî÷íà äà ìó îáÿñíÿâà íåùî. Òîé èçïëàøåíî ñàìî îòáëúñíà ðúöåòå, íåîñúçíàâàéêè ÷å èñêàò äà ìó ïîìîãíàò. Îíçè ñå ñòðåñíà, íî ïðîäúëæè äà ïðîòÿãà ðúöå äà ãî õâàíå. Ïðèëèâ íà åíåðãèÿ îáëàäà ìëàäîêà. Íå ñàìî çðåíèåòî ìó ñå ïðîÿñíÿâàøå. È áàâíèòå äâèæåíèÿ, íà çàïëàøâàùèÿ ãî, âå÷å áÿõà âñå ïî-ðåçêè è îòñå÷åíè. Ìîì÷åòî ïîáåñíÿ. Íå ñëóøàøå, ÷å ñòàðåöúò èñêàøå äà ãî óñïîêîè. Âå÷å ïåëåíà ïîêðèâàøå î÷èòå ìó. Ãíåâúò ìó áå áëàæåíñòâî. Çà ìèã êàðòèíàòà íà áîðáà ìåæäó äâàìàòà ñå óñïîêîè. Íàäâåñåíèÿò ÷îâåê ñå ÷óäåøå íà âòðåí÷åíèÿ ñðåùó íåãî ïîãëåä - â î÷èòå ìó èìàøå àãðåñèÿ è ëóäîñò. Îáåçóìåëèÿò áåøå çàêëþ÷èë ðúöåòå ìó â ìîùåí çàõâàò. Îíçè ïîíå÷è äà ñå èçìúêíå. Íî ñàìî âëîøè ïîëîæåíèåòî – ïàäàéêè è äîáëèæàâàéêè ëèöå äî íåãîâîòî ñàìî íà íÿêîëêî ñàíòèìåòðà. Âèäÿ îòðàæåíèåòî ñè â ÷åðâåíèòå ìó óìîïîìðà÷èòåëíè î÷è – ñòðàõ, ïúðâè÷åí è íåñêðèò êàòî íà õâàíàòà ïëÿ÷êà. Ìèã è ïðåäè äà óñïåå äà ïðîìúëâè íåùî ëèöåòî ìó åêñïëîäèðà â àëåíè ïðúñêè. Îëþëÿ ñå è ñå ñòðîïîëè áåçæèçíåí. Ìàíèàêúò áåøå çàñèëèë äîñòàòú÷íî ãëàâà è áå óñïÿë äà ðàçáèå ëèöåòî íà íåùàñòíèêà. È äîâåäå äî êðàÿ íà ðàçâîÿ. Òèøèíà. Òðóï. Ëîêâà êðúâ. Ðàìêà îò áåçóìèå îáõâàùàøå àëåíàòà êàðòèíà. Ïñèõîïàòúò áåøå âöåïåíåí è îêîêîðåí, ñÿêàø çà ïðúâ ïúò âèæäà âñè÷êî òîâà. Ñåäåøå ñåäíàë â êàëòà. Îãëåæäàøå îáêðúæåíèåòî. Ìúðòâåö. Òîâà âèæäàøå. Î÷èòå ìó ñå íàïúëíèõà ñúñ ñúëçè. Âåæäèòå ìó áÿõà èçêðèâåíè â äúãà ñáúð÷âàùà îñåÿíîòî ìó ñúñ ñèòíè êàï÷èöè êðúâ ÷åëî. Êàêâî å âñè÷êî òîâà? Ïðåãëúòíà ñóõî. Áóöàòà â ãúðëîòî ãî ñïèðàøå äà ïîâúðíå. Àëà íå ìîæåøå äà ñïðå ñúáðàíèòå ñúëçè. Òîé çàáè î÷è â òÿëîòî äàâàéêè ñâîáîäà íà åìîöèèòå, ðèäàåéêè êàòî äåòå…
Ñúñåäúò ãî áåøå íàáëþäàâàë äåñåòèíà ìèíóòè è ñå ÷óäåøå äàëè äà ñå îáàäè íà ïîëèöèÿòà. Íî òîâà áåøå äåòå ïî äÿâîëèòå! 17-18 ãîäèøåí, íå ïîâå÷å. Óëåãíàëèÿò âúçðàñòåí ÷îâåê íå áå ïðîñòî òðè ïúòè ïî-ñòàð. Òîé áå ñúñòðàäàòåëåí ÷îâåê. Ñåäåøå äî ïðîçîðåöà è íå ðàçáèðàøå êàêâî ïðàâè îíçè íåïîçíàò íà äúðâîòî. Íî, êîãàòî ìëàäåæúò ïîëåòÿ êúì çåìÿòà, ìúæúò ñå âòóðíà êúì íåãî. Ïðîïóñêàéêè äà âèäè ëîøîòî ìó ïàäàíå - äîðè ðÿäêàòà êàë ïîä äúðâîòî âñúùíîñò íå îìåêîòè ñúïðèêîñíîâåíèåòî ñ ãëàâàòà ìó è óäàðúò â òèëà.
À ñåãà áåçóìåöúò õëèïàøå òèõè÷êî. Áàâíî âäèãíà ïîãëåä. Îñúçíà. Ñïîìíè ñè. Ðàçáèðàøå. Âñè÷êî áå êðèñòàëíî ÿñíî. Ìîçúêúò ìó çàðàáîòè íà áúðçè îáîðîòè. Ìîæåøå äà âèäè. “Èçìàìà”. Ìèíàëîòî áå ñëàäêî. Íî íàñòîÿùåòî áå íåãîâèÿ ïúò. Íåùîòî èçêàðàëî ãî îò èëþçèÿòà è ñëÿïàòà ìúêà áåøå íåùî ñúâñåì ïðîñòî. Òóïàíå. Ìíîãîêðàòíî æèçíåíî òóïàíå. Ñúðöå ïîääúðæàùî ïóëñà íà åäèí ÷îâåøêè êúñ, íèùî ïî- ðàçëè÷íî îò ïðè÷èíàòà çà ÷îâåøêàòà êàòàñòðîôà è ãèáåë. Ìëàäåæúò ÷ó ñúðöåáèåíåòî, ïëà÷åéêè âúðõó ãúðäèòå íà ÷îâå÷åöà. È òîâà ïðåîáúðíà íåãîâèÿ ñâÿò. Ïóëñ - æèâîò. Çàñòèíàëîñò – áåçñìúðòèå. Òîé çíàåøå. Çíàåøå, ÷å Ïþðèòè âñå îùå ìîæå äà áúäå ñïàñåíà… Ìîæå áè. Òÿ âå÷å íîñåøå áîëåñòòà. ×îâåøêàòà çàðàçà. Íå âñè÷êî æèçíåíî å ÷îâå÷íî. ×óìàòà â íåÿ ñå áåøå ðàçâèâàëà, ìíîãî ïî-îòäàâíà îòêîëêîòî ìîæåøå äà ñè ïðåäñòàâè. Íî íå âñè÷êî áå çàãóáåíî. Ïúòÿò äî äîñòèãàíå íà õîäåù ìúðòâåö, ÷åðóïêà áåç äóøà, áå èçâúðâÿí îò íåÿ íàïîëîâèíà. Òîé òðÿáâàøå äà ïðåêðàòè ñàìîóáèéñòâåíàòà é ìèñèÿ. Êàòî é îòíåìå òîâà, êîåòî íèêîé íå ìîæå äà é äàäå…
Æèâîòúò, ìèçåðíèÿò æèâîò ïðîäúëæàâàøå äà òëåå â òÿëîòî íà ñòàðåöà. Íî íå çà äúëãî. Îêàëÿíîòî è îêúðâàâåíî ìîì÷å ïðåêðà÷è òðóïà. Îòèäå ìåæäó êðàêàòà íà ÷îâåêà. Õâàíà ãè è ãè âäèãíà. Çàòúòðè òÿëîòî ïî ïðÿñíàòà ïî÷âà. Íåéäå çàä ãúðáà ìó ñå ÷óâàøå øóìîëåíå íà ìîêðà òðåâà, ïî êîÿòî òèëúò íà òÿëîòî îñòàâÿøå ðàçìèòà äèðÿ. Ïîãëåäúò íà õèùíèêà áå çàáèò ïðàâî íàïðåä. Êðà÷åøå òåæêî. Íå áúðçàøå. Íèùî íå ìîæåøå äà ïðåêðàòè çëîâåùàòà ìó ìèñèÿ. Èçìèíà îêîëî äâà ìåòðà. Èçâåäíúæ ìëàäåæúò ñå âöåïåíè. Âäèãíà íîñ êàòî ÷å ëè äà ïîäóøè âúçäóõà. Òèøèíà… Íèùî… Ïîñëå îùå òèøèíà. Îãëóøèòåëíî ìúë÷àíèå. È èçâåäíúæ ÷ó íåùî. Ãëàñîâå.  êúùàòà ïðåä íåãî âñå îùå èìàøå æèâîò. Æåíñêè ñìÿõ. Òîé ïóñíà êðàêàòà íà ÷îâåêà è òå òóïíàõà â êàëòà ñúñ çâó÷íî æâàêàíå. Îáúðíà áàâíî ãëàâà. È ÿ âèäÿ. Îòíîâî òàì. Êúïåùà ñå âúâ âëàäåíèå. Íî êàðòèíàòà áå îáúðêàíà. Íàáëþäàòåëÿò ïðèñâè î÷è. Òÿ íå áå ñàìà. Ñìåõúò é ñå ñìåñâàøå ñ ìúæêè ãëàñ. Òîé ðàçìàõâàøå ðúöå è èñêðåíî ÿ çàáàâëÿâàøå. Äðóãè åäíè ðúöå, ïîêðèòè ñ ÷åðíà êàë ñå ñâèõà ñèëíî â þìðóöè, äîêàòî ïîòåêîõà ìðúñíè êàïêè âîäà. Ìîìè÷åòî áå â ïðåãðúäêèòå íà ÷îâåê, íåçàñëóæàâàù âíèìàíèåòî é. Íèêîé íå ãî çàñëóæàâàøå. Ñàìî åäèí. Òîé îáúðíà òÿëî è çàñòàíà ñ ëèöå êúì ïðîçîðåöà. Ðàâíîñìåòêà………..


4.

Ìîì÷åòî ïîòðåïåðâàøå. Èçïðàâåí ïðåä ñúäáà. Íå áåøå ìèãíàë âå÷å äåñåò ìèíóòè. Òðóäíî áåøå äà ñå êàæå êàêâî ìó ìèíàâàøå ïðåç ãëàâàòà â ìîìåíòà. Åäíî áå ñèãóðíî – áîëåøå ãî. Òîëêîâà ñèëíà ïî÷òè ôèçè÷åñêà áîëêà. Êúðâàâà ïðåäîïðåäåëåíîñò. Èçãàðÿøå ãî. Èñêàøå ìó ñå äà íå ìó õàðåñâà. Èçâåäíúæ èçëåçíà îò ïàðàëèçàòà. Òÿëîòî ìó ñå íàïðåãíà è òîé ïîå äúëáîêî âúçäóõ ïðåç íîñà ñè.  ãëàâàòà ìó íàõëó êðúâ. Ñòîåøå èçïðàâåí è íå ïîìðúäâàøå êàòî ñòàòóÿ. Î÷èòå ìó ñå íàæåæèõà. Íî íå èçðàçÿâàõà ãíÿâ. Íå îùå. Ìîæåøå äà èçäúðæè íÿêîëêî ñåêóíäè îùå. Ïðåäè äà åêñïëîäèðà. Ãðúì îò åìîöèè îòïðèùâàùè ñòèõèèòå íà õèëÿäè äåòñêè êîøìàðè. Ãëåäàøå äâàìàòà. Òå ñè ãîâîðåõà. Ìîì÷åòî âå÷å íå ìîæåøå äà ñïðå äà ñå òðåñå. Êðàêàòà ìó ïîääàäîõà è òîé ñå ñòðîïîëè ïî äëàíè â ðàçâîäíåíàòà ïî÷âà. Çàðè ðúöå â êàëòà. Ðàçâîäíåíà êàòî äóøàòà ìó. Íåçàäúðæàùà ñå êàòî íåÿ. Ñòèñíà äâå øåïè. Òîçè ïúò ÷åðíè áÿõà ñúëçèòå ìó. Õâàíà ñå çà ïðúñêàùàòà ìó ñå ãëàâà. Çàðîâè êàëíè ðúöå â êîñàòà ñè. Îñâîáîäè ãíåâà ñè. Ëè÷åøå íå ñàìî ïî òðåïåðåíåòî ìó. Îãîëåíèòå ñòèñíàòè çúáè åäâà ïîòèñêàõà íîâèòå âúëíè íà âñåïîìèòàùà ÿðîñò èçâèðàùà îò ñúðöåòî ìó. Äúðïàøå îìàçàíàòà ñè ñ êàë êîñà. Ðúìæåøå ñ èðèñè è ÿ ñêóáåøå. Íî òÿ ñå èçïëúçâàøå ìåæäó ïðúñòèòå ìó. Äúëãè êè÷óðè êîñà îñòàâàõà èçïðàâåíè îò äâåòå ñòðàíè íà ãëàâàòà ìó. Çëîâåùèÿò ìó âèä ñå äîïúëâàøå è îò çëàòíèòå ìó è ÷åðâåíè ñâÿòêàùè î÷è. Áåøå íà êîëåíå âúâ âîäíèñòàòà ïðúñò. Òîâà íå áå íà÷èíúò ïî êîéòî ñè ñå ïðåäñòàâÿøå. Âðåìå áåøå äà ñå èçïðàâè. Êàòî àíãåë íà ñìúðòòà áàâíî ñå íàäèãíà è âñå òàêà áàâíî âäèãíà ãëàâà. Ñÿêàø íàâðåìå, çà äà ÷óå îò ñâåòëàòà êúùà:
- Ñíîùè áå ñòðàõîòåí â ëåãëîòî…
Íàáëþäàòåëÿò ñå óõèëè â õèùíà óñìèâêà. Èñêàøå ìó ñå äà ñå èçñìåå âèñîêî. Ãîð÷èâèíàòà èçãàðÿøå ñúñ çåëåíèÿ ñè äúõ ìàëêîòî ìó çàïàçåíî ñúðöå. Íåãîâèÿò ñâÿò áåøå íàïðàâèë ãëàâîçàìàéâàù îáðàò ïðåç ïîñëåäíèòå íÿêîëêî ñåêóíäè. À â êîñìîñà íà åäíà ñåêóíäà… Â åäíî ïðèìèãâàíå íà îêî… Òàì âñè÷êî ñå ïðîìåíè. Ñ èäâàíåòî íà ìðàêà. Óòðèííîòî êîáàëòîâî ñèíüî íåáå áúðçî ñå èçïúëíè ñ ÷åðíè çëîêîáíè îáëàöè. Íåùî äúëáîêî â íåãîâàòà ãëàâà íå áåøå íàðåä. Åäðè ìðà÷íè êàïêè çàïàäàõà åäíà ñëåä äðóãà. Çà ìîìåíò ÷îâåêúò çàáðàâè, çà êàêâî áå îùå æèâ. Óñòðåìåíàòà ìó äóøà ïîëåòÿ â ëóäåøêî ïàäàíå íÿêúäå äúëáîêî â ñúçíàíèåòî ìó è ñðóòè êðåõêèòå îñòàíàëè îñíîâè íà çäðàâèÿ ìó ðàçóì. Áåçìúëâåí ãðîõîò. Ñúáóäè ãî îò øåìåòà è ñëåäâàùàòà ñâåòêàâèöà. Êàïêè äúæä ïàäàùè ñ íå ïî-ðàçëè÷íà ñêîðîñò òóïàõà íàîêîëî. ×îâåêúò çàãëåäà íàãîðå. Ïðàâî êúì íåáåñíèÿ ñâîä. Äúæäúò ñå ñèïåøå âèíàãè ñâîáîäíî. Êàêòî è áîëêàòà. Ñúí ëè áå òîâà èëè ñïîìåí?


5.

Îáúðíà ñå ñ àðîãàíòíîñò íåîáè÷àéíà çà íåãî è ñå èçãóáè â ìúãëàòà…
Çåëåíèÿò ìðàê ãî áå ïîãúëíàë, íî íå è õîðàòà â êúùàòà. Åäâà ëè ìîæåõà äà áúäàò ïî-ùàñòëèâè â òîçè ìîìåíò. Ñâåæà ìåêà ñâåòëèíà ñå ñòåëåøå â ñòàÿòà è äàâàøå ñâèäåòåëñòâî çà ñúùåñòâóâàíåòî íà äâàìà äóøè. Çâóöèòå áÿõà íàïúëíî â ñèíõðîí ñ èäèëèñòè÷íàòà êàðòèíà. Ïòè÷êè îãëàñÿõà âñå îùå õëàäíèÿ âúçäóõ íàâúí. Íî èíà÷å áå òèõî è ñå ÷óâàõà ÿñíî ãëàñîâåòå íà ìëàä ìúæ è ìîìè÷å. Òÿ ñåäåøå íà ñòîë ïðåä ìàñà ñ ïðåêðàñíà çàêóñêà. Ëè÷íî ïðèãîòâåíà îò èíäèâèäà íîñåù ïðåñòèëêà è êàíà ñúñ ñîê. Ñúùèÿò òîçè ÷îâåê, ïîðàäè ñòðàííà ïðîÿâà íà îðèãèíàëíîñò, áå ðåøèë äà ñëîæè è çàïàëåíè ñâåùè íà ìàñàòà. Ñèïâàéêè é ñîê, òîé é ïðîãîâîðè íåæíî:
- Èçöåäèõ ãî îò ïðåñíè ïîðòîêàëè, ñúêðîâèùå.
Òÿ îòâúðíà ñ íåáðåæíà èñêðåíà óñìèâêà. È çà äà ãî ïîäðàçíè íàöóïè ìàëêèòå ñè óñòíè, ïðîòåãíà ñå è âçå âåñòíèê ñòîÿù íà ìàñàòà. Çà÷åòå óæ çàèíòåðåñîâàíî. Òîé íå ÷àêàøå ïîêàíà. Ñâàëè âåñòíèêà è óêîðíèÿ ìó ïîãëåä ñðåùíà êðèñòàëíî ñèíèòå é î÷è. Òÿ ãî çàãëåäà çà ñåêóíäà íåâèííî è íåðàçáèðàùî. Òîé ìèãîì ñêúñè äèñòàíöèÿòà è ñå îçîâà íà äúõ ðàçñòîÿíèå. Íå ìîæåøå äà é óñòîè. Èíñòèíêòúò ãî íàêàðà äà äåéñòâà, çàòâîðè î÷è è…
- ×àêàé ìàëêî, âúë÷î – êàçà òÿ, ñëîæèëà ïðúñò íà óñòíèòå ìó – Íå çàáðàâÿø ëè íåùî?
Çà ìîìåíò òîé ñå îáúðêà. Çàãëåäà ÿ âúïðîñèòåëíî. Òÿ ãðååøå, íå èçäúðæà è èçáóõíà â ñìÿõ. Ñòàíà è ãî çàöåëóâà. Òîé íå îñòàíà çàäúëæåí. Îòâúðíà ñ äúëãà è âñåîòäàéíà öåëóâêà. Ñÿêàø âðåìåòî ñïðÿ. Ãàëåøå ÿ ïî äúëãàòà çëàòíà êîñà. È ïèåøå îò çëàòíèÿ é äúõ. Òÿ íå ìîæåøå äà ñå áîðè ñ íàñòîÿòåëíèòå ìó àòàêè. Íàêëîíè ñå êúì íåÿ. Îòïóñíà ðúêà êúì ìàñàòà, çà äà ñå îáëåãíå. Íà íåÿ îáà÷å áåøå ñòúêëåíà ÷àøà ñúñ îðàíæåâ ñîê. Ñúäúò ñå îáúðíà è çàëÿ íèùî íåïîäîçèðàùîòî ìîìè÷å. Ïèñúêúò é íàêàðà ëþáîâíèêà äà îòñêî÷è íà ìåòúð. Òÿ ñòàíà, ðàçïåðè ðúöå è ñå îãëåäà èçóìåíà. Ïîãëåäíà ñúðäèòî é íåãî:
- Âèæ êàêâî íàïðàâè! Íåïîõâàòåí…
- Èçâèíÿâàé – êàçà òîé îïèòâàéêè ñå äà ñêðèå óñìèâêàòà ñè.
- Òîçè õàëàò å íà ìàìà! Ùå ìå óáèå! Äîáðå, ÷å ãè íÿìà…
- Èçâèíÿâàé – ïîâòîðè òîé âå÷å íå òîëêîâà óáåäèòåëíî.
- Ñìååø ëè ñå? Êàêâî ìó å ñìåøíîòî? – âèêàøå ìó òÿ, áåç äà ñå ñúðäè íàèñòèíà – Ñåãà ùå òå íàó÷à àç!
Òÿ ðàçìàõà òâúðäå ìàëêèòå ñè þìðóöè êúì íåãî. Áîðåøå ñå, íî åäèíñòâî óñïÿ äà ïàäíå è äà ñå îçîâå â ïðåãðúäêèòå ìó. Òîé îòíîâî îñúçíà, ÷å å îò ñèëíàòà ïîçèöèÿ. Çàãëåäà ÿ óñìèõíàò â ãîëåìèòå é ÿñíè î÷è. Ñúùî êàòî äåòå òÿ ñå ìðúùåøå, íî íå ñëåä äúëãî íà ëèöåòî é çàñèÿ íåïðèíóäåíà óñìèâêà.
- Ðàäâàì ñå, ÷å âàøèòå îòñúñòâàò çà òîçè óèêåíä. Òàêà ìîãà äà ñúì ñàìî ñ òåá è…
- Íå ïðåêàëÿâàé ñúñ çàõàðòà – óñìèõíà ìó ñå çàêà÷ëèâî òÿ.
- Êàêâî?
- Ïîðòîêàëîâèÿò ñîê ãî îáè÷àì áåç ìíîãî çàõàð…
Ñåãà ñå ñìååøå ñàìî òÿ. Òîé ïîãëåäíà ïðàçíàòà îáúðíàòà ÷àøà, êàïåùà çà ïîñëåäíî îò ðúáà íà ìàñàòà. Îòâîðè óñòà è ïîíå÷è äà êàæå íåùî, íî ñå îòêàçà. Íàìðúùè ñå è ñå ïîíåñå êúì êóõíÿòà. Ïðåäè äà èç÷åçíå, ñå ñïðÿ íà âðàòàòà, îáúðíà ñå è é ñå óñìèõíà çà ïîðåäåí ïúò. Ìîìè÷åòî èãðèâî ðàçìàõà çàêàíèòåëíî ïðúñò. Íåãî âå÷å ãî íÿìàøå. Òÿ ñå ïîãðèæè äà ïî÷èñòè. ×óâàøå ñå ñàìî øóìúò îò ñúñåäíàòà ñòàÿ.
Ñëåä òâúðäå êðàòêî âðåìå ñå ïîÿâè ìúæúò íà âðàòà ñ ïîäíîñ ñ ïúëíà êàíà. Ãëåäàøå ÿ ñàìîäîâîëíî è î÷àêâàøå íÿêàêâà ðåàêöèÿ îò íåÿ. Òÿ îáà÷å íå ìó îáðúùàøå âíèìàíèå. Âíèìàíèåòî é áå îòêðàäíàòî îò íåùî. Ñèíèòå é êðàñèâè î÷è áÿõà íàñî÷åíè êúì òàâàíà. Òîé ïîãëåäíà íàãîðå. Òàì î÷åâèäíî íÿìàøå íèùî. Ïîäðàçíåí òîé èçâèêà:
- Êàêâî ñòà…?
- Øøøøò – ïðîøåïíà òÿ, áåç äà ãî ïîãëåæäà.
- Êàêâî èìà? – ïðîøåïíà è òîé, êðàéíî ëþáîïèòåí.
- Íå ÷óâàø ëè?
- Êàêâî äà ÷óâàì? – ïðîäúëæè äà ïèòà ëåêî îáåçïîêîåí – Íèùî íå ÷óâàì…
Ïðèáëèæè ñå áúðçî è ñå ïðèâåäå íà íåéíîòî íèâî. Çàñëóøà ñå, îãëåæäàéêè ñå íåðàçáèðàù. Ïîãëåäíà è íåÿ. Áåøå íàïðåãíàòà è ñúñðåäîòî÷åíà. Òÿ îòâúðíà ñëåä áåçêðàéíàòà ïàóçà:
- Òî÷íî òîâà… Íèùî íå ñå ÷óâà. Ïòè÷êèòå ñà çàìðåëè. Íèòî êàêúâòî è äà å çâóê…
Ó÷óäåí, íàïðåãíà ñåòèâà è òîé.
- Êîãà å ñòàíàëî òîâà?…
Òÿ íå îòâúðíà. Ñëåä îêîëî ïåò ìèíóòè ìîìè÷åòî äîáàâè:
- Óäèâèòåëíî, äîðè êîëè íå ñå ÷óâàò.
Òîé ñå çàãëåäà â íåÿ. Êîëêî ñàìî áå íåóñòîèìà êàòî å áåçèçðàçíà. Íîâè ìåðàöè çàäðàñêàõà ïî íåíàñèòíîòî ìó ëèáèäî. Ïðåäè äà íàïðàâè êàêâîòî è äà áèëî òÿ îòñå÷å:
- Îòèäè äà ïðîâåðèø êàêâî ñòàâà íàâúí.
- Íî…
- Áúðçî!
Òîé èçñóìòÿ. Îáúðíà ñå è ñå çàïúòè êúì âõîäíàòà âðàòà.


6.

- Õà-õà-õà! – èçñìÿ ñå èçêóñòâåíî òîé – Ìíîãî ñìåøíî, âñè÷êî ëè áå çàìèñëèëà?
- Êîå äà ñúì çàìèñëèëà? – ïîïèòà íàïúëíî ñåðèîçíî è íåäîóìÿâàùî òÿ.
- Õàõàõà, äîáðå! Ñåãà ùå ìè êàæåø è ÷å íå ñè çàêëþ÷èëà âõîäíàòà âðàòà è íå ñè ñêðèëà êëþ÷à…
- Êàêâî?! – ïîãëåäíà ãî îùå ïî-ïðèòåñíåíà, ïðè êîåòî óñìèâêàòà ìó ñå ñâëå÷å íà ìèãà.
Ãëåäàõà ñå íåâÿðâàùî íÿêîëêî ìèíóòè. ×óäåõà ñå êîé âúðòè íîìåðà òóê. Òúïîòî áå, ÷å íå ïîäîçèðàõà, ÷å íèêîé îò äâàìàòà íå çíàå êúäå å êëþ÷úò çà âðàòàòà.
- Õàéäå, íàëè âçå âåñòíèêà îò äâîðà è…
- Äà… è îñòàâèõ êëþ÷à â êëþ÷àëêàòà. Ñèãóðåí ëè ñè, ÷å…
Ìúæúò âå÷å áå ïðåä âðàòàòà è âúðòåøå äðúæêàòà. Î÷åâèäíî òàêà íÿìàøå äà ñòàíå. Òîé áëúñêàøå áðàâàòà, èçðèòà âðàòàòà è èçâèêà:
- Ïî äÿâîëèòå! Àõ…
- Êëþ÷à ãî íÿìà! Íå ñå øåãóâàì, íå ñúì áèëà àç…
- Êîé òîãàâà?!
 ñúùèÿò ìîìåíò îò âòîðèÿ åòàæ íà êúùàòà ñå ÷ó ÿñíî èçòðîïîëÿâàíå. Ìëàäèòå õîðà ñå ñïîãëåäàõà îçàäà÷åíè. Íàñòúïè çëîêîáíà òèøèíà. Çàãëåäàõà â î÷àêâàíå êúì ñòúëáèòå â ëÿâî îò òÿõ è çà÷àêàõà îáåçïîêîåíè. Çâóêúò íå ñå ïîâòîðè. ×óâàøå ñå ñàìî çàäúõàíàòà Ïþðèòè Íàéò. Ìúë÷àíèåòî áå ïîä÷åðòàíî è îò ðÿçêîòî ñìðà÷àâàíå íàâúí. Ñåíêèòå â ñòàÿòà ñòàâàõà ñå ïî îòñå÷åíè è íàçúáåíè êàòî çëîáíàòà àòìîñôåðà. Ãðúäíèÿò êîø íà Ïþðèòè çà÷åñòè äâèæåíèÿòà ñè. Ïðèÿòåëÿò é ñúùî èçãëåæäàøå äîñòà ïðèòåñíåí. Îêîêîðåíèòå ìó î÷è çÿïàõà òàâàíà òîçè ïúò, à íå íåñïîêîéíèòå é ãúðäè. Äâàìàòà ìîæåõà åäèíñòâåíî äà ÷àêàò. Òîâà è ïðàâåõà. Äîêàòî ñåíêèòå áàâíî, íî çàïëàøèòåëíî ñå ñïóñêàõà íàä òÿõ. Âöåïåíåíè, íå ìîæåõà äà ïîìðúäíàò. Ñëóøàõà âå÷å öÿëà âå÷íîñò. À âðåìåòî áåøå áåçðàçëè÷íî êúì òÿõ. Äîêàòî áåçêðàéíàòà òèøèíà íå áå ïðåêúñíàòà îò æåíñêè ãëàñ:
- Ñòðàõ ìå å. Ìîëÿ òå, íàïðàâè íåùî… - èçïëàøåíî ïðîøåïíà Ïþðèòè.
Òîé ïîãëåäíà ãîëåìèòå é äúëáîêè î÷è. Íåÿ íàèñòèíà ÿ áå ñòðàõ. Íåãî ñúùî, íî íèêîãà íå áè ñè ïðèçíàë. Èìàøå ëè èçáîð? Ìîæåøå äà ñå õâúðëè â ïðåäïîëàãàåìàòà îïàñíîñò. Èëè äà èçãóáè èçêóñòâåíàòà ñè ìúæêà ÷åñò. Ñòðàõúò ãî áå ñòèñíàë çà ãúðëîòî è íå ñìååøå äà ïðîãîâîðè. Ëåïêàâîòî ìúë÷àíèå áå çàïóøèëî íå ñàìî íåãîâàòà óñòà. Òîé ïîíå÷è äà é êàæå íåùî, íî òÿ êàòî ìàëêî ìîìè÷åíöå ñå ñãóøè â ïðåãðúäêèòå ìó. Ñëåä îùå íÿêîëêî ìú÷èòåëíè ñåêóíäè òîé êàçà:
- ×àêàé òóê…
- Êàêâî?
- Íå ìúðäàé îò òóê! Âåäíàãà ñå âðúùàì. Ùå ïðîâåðÿ êàêâî ñòàâà ãîðå…
- Íå. Îñòàíè…
- Íå ñå ïðèòåñíÿâàé. Âñè÷êî ùå å íàðåä… - êàçà òîé, ãëåäàéêè ÿ â èñêðåíèòå î÷è, â ÷èÿòî ñèíåâà âèæäàøå ñîáñòâåíèÿ ñè ëåäåí ñòðàõ.
Îòäåëè ñå îò íåÿ, áåç äà é ïîêàçâà íåïðèÿçúíòà, ñ êîÿòî ãî ïðàâè. Èñêàøå äà è îáåùàå, ÷å âñè÷êî ùå å íàðåä, íî ñàìèÿò òîé íå ìîæåøå äà ñè ãî îáåùàå. Çàïúòè ñå êúì ñòúëáèùåòî íà ïðúâ ïîãëåä íåîáåçïîêîÿâàí îò íèùî. Íî îùå ñëåä ïúðâàòà ñòúïêà òîé ñå ïðîìåíè. Íàé-äîëíîòî ñòúïàëî ðàçäðàçíåíî èçñêúðöà è âèñîêèÿò èíà÷å ìúæ ñòàíà ìíîãî ïî-ïðåäïàçëèâ. È ïðèâåäåí. Çàèçêà÷âà ñå òîëêîâà áàâíî, êàòî ÷å ëè âñåêè ìîìåíò ùåøå äà ñè ïðîìåíè ðåøåíèåòî è ðÿçêî äà ñå îáúðíå. Âå÷å áå íà ïîëîâèíàòà ïúò íà îò âòîðèÿ åòàæ. Ñëîæè ðúêà íà ïàðàïåòà. Ïðúñòèòå ìó ïîãëàäèõà ëàêèðàíîòî äúðâî, çà äà ïðîñëåäÿò ãóáåùàòà ñå çàä çàâîé èçâèâêà íà ãëàäêîòî äúðâî íåéäå â ñåíêèòå íàãîðå. Òîé îáúðíà ãëàâà è ñå óñìèõíà íà Ïþðèòè, çà äà è ïîêàæå, ÷å íèùî íå ìîæå äà ãî ñïðå. È òîãàâà ñå ñëó÷è íåäîïóñòèìîòî. Íîâè ñìðàçÿâàùè çâóöè, íî òîçè ïúò óñèëâàùè ñå è ïîêàçâàùè, ÷å íå ñå áîÿò äà ðàçêðèÿò äåìîíè÷íàòà ñè ïðèðîäà. Ñòðàõëèâåöúò ðÿçêî îáúðíà ãëàâà, íà ëèöåòî ìó íÿìàøå è ñëåäà îò èäèîòñêàòà óñìèâêà. Âìåñòî òîâà èçãëåæäàøå âñå åäíî å ëàïíàë ëèìîí. Èçêðèâåíîòî ìó îò óæàñ ëèöå âñåêè ìîìåíò ùåøå äà ãî èçäàäå. Íî òîé íå íàäàäå âèê. Áåøå òâúðäå ñêîâàí îò ñòðàõ. À îòâðàòèòåëíèÿò çâóê ïðèáëèæàâàøå – ãëóõî ñòúðæåíå íà ðúæäèâî æåëÿçî â äúðâåíèÿ ïàðêåò íÿêúäå óæàñíî áëèçî íà âòîðèÿ åòàæ. Ìúæúò èçâåäíúæ ñòàíà ìàëêî äåòå. Èñêàøå ìó ñå äà áÿãà, êîëêîòî ìó äúðæàò êðàêàòà. Íî ìàìà, â ÷èèòî ïîëè ùåøå äà ñå ñãóøè, ÿ íÿìàøå. Äåòåíöåòî ñå îëþëÿ. Êðàêàòà ìó òðåïåðåõà. Çíàåøå, ÷å òðÿáâà äà ñå ñòåãíå. Êàêâîòî è äà èìàøå òàì, âñå ùåøå äà å íåùî ñðåùó, êîåòî ìîæå äà ñå èçïðàâè. Íèùî çåìíî íå ìîæåøå äà ãî óïëàøè òàêà. Èëè ìîæåøå. Ïðåãëúòíà ñóõî. Îïðÿ ðúöå â ñòðàíè, ãîòîâ äà íàïðàâè êðà÷êà. Íå ñìååøå äà ñå îáúðíå äà ïîãëåäíå Ïþðèòè, çà äà íå âèäè â î÷èòå ìó ùî çà ñòðàõëèâåö å. ×óâàøå ñàìî çàáúðçàíèÿò é äúõ, ãîòîâ âñåêè ìîìåíò äà èçïóñíå ïèñúêà, çàäúðæàù ñå â äðîáîâåòå é. Êðàêúò ìó äîêîñíà ñëåäâàùîòî ñòúïàëî. Ïîñëåäâàëîòî ñêúðöàíå íà ñòúëáàòà ïåðâåðçíî ñúâïàäíà ñ âå÷å ÿñíî ÷óâàùèÿ ñå çâóê íà æåëÿçîòî ñòúðæåùî â äúðâåíèÿ ïîä. Íå ñëåä äúëãî äåòåòî â òÿëîòî íà ìúæ îñòàíà äà íàïðàâè ñàìî åäíà êðà÷êà. Íàñòúïè ãðîáîâíà ïàçóçà. Âðåìåòî ñå ðàçòåãëè. Êðàêúò ìó ñÿêàø çàìðúçíà âúâ âúçäóõà. Âñè÷êè èíñòèíêòè çà ñàìîñúõðàíåíèå ìó ïðîãëóøàâàõà óøèòå.  òèõàòà ñóìàòîõà òîé ñòúïè íà íàé-ãîðíîòî è ìðà÷íî ñòúïàëî. Îñòàâàøå ìó ñàìî äà ñå îáúðíå íàëÿâî. È äà çàëåå íåïðîñâåòåíîñòòà ñ ëåäåíà ðåàëíîñò. Íî â ãðàíèöèòå íà ñòîòíàòà èñêðàòà, îòêúñâàùà ñå îò åäèí ñèíàïñ ùåøå äà äîâåäå äî âåðèæíà ðåàêöèÿ, èçïåïåëÿâàùà çäðàâèÿ ìó ðàçóì ñ óìîïîìðà÷èòåëåí øîê. Øîê, íà êîéòî íèêîé íå áè èçäúðæàë. È òîãàâà òîé ñå îáúðíà…


7.

Èçïðàâåí ëèöå â ëèöå ñ óæàñà. Ìúæúò èçäèøà òåæêî è ñå îòïóñíà. Òàì íÿìàøå íèùî. Âñå îùå. Ñåíêèòå â äúíîòî ãðîçíî ïîêàçâàõà íîêòèòå ñè, ãîòîâè äà ãî ñãðàá÷àò è ðàçêúñàò. Òîé íå ñìååøå äà ìèãíå. Óñåùàøå ñå òîëêîâà óÿçâèì. Îñúçíà è ÷å íÿìàøå îðúæèå, ñ êîåòî äà ñå ïðåäïàçè. Íî âðúùàíå íàçàä íÿìàøå. Ïþðèòè ãî ÷àêàøå ñâèòà äîëó. Òÿ áå åäâà íà äåñåò ìåòðà, íî íà íåãî ðàçñòîÿíèåòî ìó ñå ñòðóâàøå áåçìåðíî îãðîìíî. Ñêîðî ðàçäåëÿùàòà ãè äèñòàíöèÿ áàâíî çàïî÷íà äà ñå óâåëè÷àâà. Ìîìè÷åòî ãî èçãóáè îò ïîãëåä. Òîé âå÷å íå áåøå íà âúðõà íà ñòúëáèòå. Òÿ íå çíàåøå äàëè òîé å äîáðå. Íå ñå ÷óâàøå íèòî çâóê. Áåøå ïðèòåñíåíà. Êðúñòîñàíèòå é ðúöå îáãðúùàõà ðàìåíåòå é â îò÷àÿí îïèò äà ñå ïðåäïàçè îò âñè÷êî ëîøî. Òÿ ÷ó ñòúïêèòå ìó äà ñêúðöàò ïðèãëóøåíî íåéäå îòâúä ñòúëáèòå. Òîâà ÿ íàêàðà äà ñå îòïóñíå. Íî íå çà äúëãî. Äúëãèòå é èçÿùíè ìèãëè ïîòðåïíàõà çà ìèã. Áåøå è ìèíàëî ïðåç óìà, ÷å ñòúïêèòå ìîæå äà íå ñà íåãîâè. Óñòàòà é ñå îòâîðè, ãîòîâà äà èçâèêà. Âìåñòî òîâà áåçãëàñíî èçäèøà çàäúðæàíèÿ âúçäóõ. Áåøå ãîòîâà äà ñå âòóðíå ñëåä íåãî. Íî íÿìàøå ñòèìóë. Íÿìàøå ñèëà. Íèùî. Çíàåøå, ÷å äîðè äà ãî çàãóáè, òîâà íÿìà äà ÿ ñïàñè. Ãëóïîñòè åñòåñòâåíî. Àëà òÿ íå ãè ÷óâàøå â ãëàâàòà ñè, ïîðàäè ãðúìîãëàñíèòå èíñòèíêòè çà ñàìîñúõðàíåíèå. Ñ ïîãëåä çàëåïåí çà êðàÿ íà ñòúëáèòå, òÿ áå ïîãúëíàòà íàïúëíî îò ìèãà. Íèêîãà íå áè ñè ïîìèñëèëà çà áúäåùåòî. Êúäå ùåøå äà å â ñëåäâàùèòå ïåò ãîäèíè? Òîâà íÿìàøå çíà÷åíèå. Çíà÷åíèå èìàøå ñàìî íàñòîÿùåòî. Òî íèêîãà íå å, âèíàãè å áèëî. È òÿ òåïúðâà ùåøå äà ãî ðàçáåðå. Ïî äîñòà ãðóá íà÷èí…
Ïþðèòè Íàéò ïîñëåäâà ñòúïêèòå íà ñâîÿ ëþáèì. Âñå îùå ìîæåøå äà óñåòè òîïëèíàòà èì. Òîëêîâà áëèçêà. Ïëàõî ïðèñòúïè íà ñòúëáèùåòî. Ñêúðöàíåòî îò ãîðå âñå îùå ìîæåøå äà ñå äîëîâè. Áåøå ÿ ñòðàõ äà ìó èçâèêà. Çàðàäè ïîäëóäÿâàùàòà ÿ ìèñúë, ÷å ìîæåøå äà ïîëó÷è îòãîâîð íå îò ñâîÿ ïðèÿòåë. Ïî÷òè áåçøóìíî òÿ ñòèãíà êðàÿ íà ñòúëáèùåòî. Áåøå èçïðàâåíà ïðåä èçïèòàíèåòî. Äà íàïðàâè ñòúïêà. È äà ñå ãìóðíå â íåïîçíàò ñâÿò íà ìðàê è êîøìàðè íàÿâå. Òÿ ñòîåøå êàòî ïðåä ïîðòà êúì äðóãî èçìåðåíèå. Ïîòðåïåðè. Íåéíèòå ïðúñòè ñòèñíàõà ïî-çäðàâî ðàìåíåòå é. Íîêòèòå é ñå çàáèâàõà â ðúêàâèòå íà íîùíèöàòà é. Íîâ ñàìîóáèéñòâåí òëàñúê ÿ íàêàðà äà ïîìðúäíå è òÿ åôèðíî âäèãíà êðàê îò çåìÿòà.  òîçè ìîìåíò çäðàâèÿò é ðàçóì ñå ðàçáè íà õèëÿäè êúðâàâè ïàð÷åòà. Öåðåáðàëíà âàêõàíàëèÿ. Óñòàòà íà Ïþðèòè ìåõàíè÷íî ñå îòâîðè ãîòîâà äà èçïëþå íåùî èëè äà ïîåìå ïðîíèçâàù âúçäóõ. Ìîìè÷åòî áå âöåïåíåíà îò çâóêúò, êîéòî ÷óâàøå, à òîé íå ñïèðàøå. Òÿ ïðîñòî òðÿáâàøå äà ñå ìàõíå îò òàì, íî ñå íàìèðàøå â ïðîñòðàíñòâî, êúäåòî íå ìîæåø äà ñå äâèæèø òîëêîâà áúðçî. ×óâàøå ñå áåáåøêè ïëà÷. Ñìðàçÿâàù áåáåøêè ïëà÷.  êúùàòà íÿìàøå áåáå. Äåâîé÷åòî âå÷å áå ïðåêðà÷èëà áåçêðàéíàòà ñåêóíäà è áåøå ñâàëèëà ñòúïàëîòî ñè, ïî-ðàíî ãîòîâî äà ñòúïè ïî-íàïðåä.  ñëåäâàùèÿò ìèã òÿ ñå âëà÷åøå êîëêîòî é äúðæàò ñèëè íàäîëó ïî ñòúëáèòå áëúñêàéêè ñå òó â åäíàòà, òó â äðóãàòà ñòåíà. À çàä íåÿ ïëà÷úò çàãëúõâàøå èëè ñå óñèëâàøå, íî òÿ íÿìàøå êàê äà ðàçáåðå. Áåøå òâúðäå èçïëàøåíà. Òðÿáâàøå äà ñå ìàõíå îò áåáåøêîòî áåçóìèå. Íà ïîñëåäíîòî ñòúïàëî òÿ íàñòúïè äúëãàòà ñè ðîêëÿ è ïîëåòÿ ñ ðúöå íàïðåä. Ïàäíà ïî ëèöå. Âäèãíà ãëàâà. Äúëãàòà é êîñà íå é ïîçâîëÿâàøå äà âèæäà. Ïëà÷úò âå÷å íå ñå ÷óâàøå. Àíãåëè òèõè÷êî ïååõà â óøèòå é. Òÿ ðàçòðåñå ãëàâà. Òðÿáâàøå é âðåìå äà ñå îñúçíàå. Âå÷å áå òèõî, íî òÿ íå ñå çàðàäâà îò òîâà. Ñòðàííî ïðåä÷óâñòâèå è êàçâàøå äà ñå îáúðíå. Òÿ âñå îùå ëåæåøå íà ïîäà ñ âäèãíàòà ãëàâà. Âñè÷êî ñå áå ñëó÷èëî òâúðäå áúðçî. Òÿ ñå ÷óäåøå äàëè íå ñè èçìèñëÿ. Øåñòîòî é ÷óâñòâî ïðîäúëæàâàøå äà íàäàâà âîé. Íî òÿ íå ìó îáðúùàøå âíèìàíèå, îñëàíÿéêè ñå íà çäðàâèÿ ñè ðàçóì. Êîéòî âñúùíîñò âúîáùå íÿìàøå äà é ïîìîãíå â ìîìåíòà. Íåùî çàä íåÿ èçøóìîëÿ è ÿ èçêàðà îò ìèñëèòå é. Íÿìàøå âðåìå äà ñå îáúðíå, ïðåäè äà ÷óå òóïâàíåòî íà íåùî ïàê òàì íàé-ãîðå íà ñòúëáèòå. Íåïðèÿòíàòà åìîöèÿ ñå çàâúðíà è ÿ îáëàäà. Èíñòèíêòúò äà ñå ñúõðàíè çàñâèðè êàòî îðêåñòúð â óøèòå é. Ïþðèòè ïî÷òè íåñúçíàòåëíî îáúðíà ãëàâà. Íå ìîæåøå äà ïîâÿðâà. Ñòîåøå ñè òàì îíåìÿë ïðèÿòåëÿò é ñå ÷óäåøå êàêâî äà êàæå. Òîé, åñòåñòâåíî, ÿ ãëåäàøå êðàéíî îáåçïîêîåí ñúñ ñòðàííèÿ ñè ïîãëåä. Íî íàé-ñòðàííîòî áå òîâà, êîåòî äúðæåøå â ðúöåòå ñè…


8.

- Óáèé ìå! Íàðåä ëè ñè? – êàçà çàâúðíàëèÿò ñå ïîáåäîíîñíî ñ äàð â ïðåãðúäêèòå ñè.
Ìîìè÷åòî ãî ãëåäàøå è íå ñìååøå äà ïðîäóìà. Âñå òàêà íà çåìÿòà òÿ ãî ãëåäàøå íåâèííî è âñåêè ìîìåíò ùåøå äà çàïëà÷å. Ëè÷åøå é, ÷å áåøå íåèìîâåðíî îáëåê÷åíà. Íî íÿìàøå êàê äà ñå ñåòè äà ìó ãî êàæå ïîðàäè èçíåíàäàòà, êîÿòî ïðåäèçâèêà ó íåÿ âèäà ìó. È ïî ñêîðî çàðàäè ïðîçÿâàùîòî ñå ñúçäàíèå ìåæäó êðúñòîñàíèòå ìó ðúöå. Òî èìàøå ÷åðíà ïðåêðàñíà êîçèíà è âå÷å íàèñòèíà íÿìàøå òúðïåíèå äà ñå îòñêóáíå îò êàïàíà íà ñìàçâàùèòå ãî ïðúñòè. Ïþðèòè ñå èçïðàâè ñ íàé-âúïðîñèòåëíèÿ ïîãëåä, íà êîéòî áå ñïîñîáíà. Ïðèáëèæè äâå-òðè êðà÷êè êúì ñòúëáèòå, çà äà ñå îáåäè, ÷å òîâà, êîåòî âèæäà å èñòèíà. Ïîãëåäíà ñúñðåäîòî÷åíî êúì íåãî è ÿñíî ïðîìúëâè:
- Çà áîãà! Îò êúäå íàìåðè òàçè êîòêà?!
Òîé âå÷å âèäÿë, ÷å Ïþðèòè íå å íàðàíåíà îòâúðíà ðàçâåñåëåí:
- Àç… àìè òÿ… åé, ñòîé íà ìÿñòî – êàçà òîé ìú÷åéêè ñå äà óäúðæè èçïëúçâàùàòà ñå êàòî æåëå êîòêà – òàçè ïèñàíà áåøå ãîðå. Ïî äÿâîëèòå, êàê ìè èçêàðà àíãåëèòå òîãàâà! Äàíî íå òå å ñòðåñíàëà è òåá ñúñ çâóöèòå, êîèòî èçäàâàøå. Òåçè ñìàõíàòè æèâîòíè â ëþáîâíèÿ ñè ïåðèîä âñå åäíî ïëà÷àò êàòî ìàëêî äåòå…
Ïþðèòè ñëîæè ðúêà íà ëèöåòî ñè è ñå çàñìÿ. Ãëóïàâà èñòîðèÿ. ×óâñòâàøå ñå íàèñòèíà ãëóïàâî è é ñå èñêàøå ïîíå ìàëêî é íåãî äà ãî áå ñòðàõ. À íåéíèÿò ïðèÿòåë çàùèòèë ÷åñòà ñè íà íåñòðàõëèâåö ãîðäî ñòîåøå èçâèñåí êàòî íà ïèåäåñòàë íà ñòúëáèòå ïðåä íåÿ. Áåøå, åñòåñòâåíî, íåëåïà ãëåäêà, çàùîòî ìó áå òðóäíî äà çàïàçè õëàäíîêðúâèå ñ ëóäíàëîòî æèâîòíî â ðúöåòå ìó. Çà íåãîâ êúñìåò ìîìè÷åòî íå ãëåäàøå íåãî ñåãà, à ñè ìèñëåøå êàê áå ìîãëà äà ñå ïîääàäå íà òàêèâà åìîöèè ïî-ðàíî. Âïðî÷åì íåéíèÿò ïðèÿòåë áåøå èçïèòàë ìíîãî ïî-ñèëíè òàêèâà, íî íÿêàêñè ãè áåøå çàáðàâèë. Ñåãà ïðîñòî íå ìó áå òîâà. Òðóäíî áå äà ñå êàæå äî êàêâî ìó å, çàíèìàâàéêè ñå ñàìî ñ ìàëêèÿ çâÿð. Îïðåäåëåíî íå ìó áåøå äî Ïþðèòè. Çà ñåãà.
- …È íå çíàåõ, ÷å èìàòå êîòêà…
- Î è àç! – îòâúðíà îùå ïî-óâåðåíî òÿ.
Ìîìè÷åòî ãî ãëåäàøå ñ îêîêîðåíè ñèíè î÷è. Èçâåäíúæ ïîãëåäà é ñòàíà çàìèñëåí è îáðåìåíåí. Ïî ðúáà íà ñúçíàíèåòî é ñå ïëúçíà íîâà îáåçïîêîÿâàùà ìèñúë, íåîñúçíàâàíà äîñåãà. Îòâîðè óñòà çà íîâ âúïðîñ. Ñëåä êðàòêà ïàóçà èçñòðåëÿ è çàðîäèëàòà é ñå èäåÿ:
- ×àêàé, íàëè êàçà ëþáîâåí ïåðèîä?
- Äà, è?… Åé! Îõ! Ïðåñòàíè äà ìå äåðåø!
- Çà òîâà íå òðÿáâà ëè ïîâå÷å îò ÅÄÍÀ êîòêà???
 ñúùèÿ ìîìåíò âëÿâî îò ìúæà, êîéòî ïðåäè äà íàïðàâè êàêâîòî è äà áèëî, àìà ðàçáèðà, ñå ÷ó øóì. Àáñîëþòíî ñúøèÿò áåçïðèñòðàñòåí ìúðòâåøêè çâóê. Äàëè áåøå íîâ èëè äîñåãà íå ìó áÿõà îáðúùàëè âíèìàíèå íå ìîæåõà äà ðàçáåðàò. Íî ñåãà èì áå ïðåäåëíî ÿñíî, ÷å ìåòàëíî ñòúðæåíå æèâîòíî êàòî êîòêàòà, òðóäíî áè íàïðàâèëî…
Òîé îáúðíà ñâåòêàâè÷íî ãëàâà êúì íåâèäèìèÿ èçòî÷íèê íà àäñêè çâóöè. Ðàçñåÿí îò íîâèòå âúëíåíèÿ, êîòêàòà íàé-íàêðàÿ ïî÷òè ñå îñâîáîäè îò íåãî. Òÿ ñå îïèòâàøå ñ âñè÷êè ñèëè äà ñå îñâîáîäè îò çàõâàòà. Íà ìúæà âúîáùå íå ìó áåøå äî áîðåùîòî ñå æèâîòíî â ðúöåòå ìó. Òîé ãëåäàøå çÿïíàë ñ óæàñ êúì êðàÿ íà êîðèäîðà. Íàêðàÿ êîòêàòà â îò÷àÿí îïèò äà ñå îñâîáîäè ñ õèùíà êðúâîæàäíîñò çàáè îñòðèòå ñè çúáè â íåãî. Êàòî ìàëêè êèíæàëè òå ïîòúíàõà â ìåêèòå ìó äëàíè. Ëèöåòî íà ìúæà ñå ñáúð÷è â ñòðàäàíèå è òîé ðàçïåðè ðÿçêî ðúöå. Îò ðàíàòà ìó ðóêíà êðúâ è îïðúñêà ñòåíèòå. Òàïåòèòå â ïðàñêîâåíî ñåãà êîíòðàñòèðàõà ñ ÿðêî÷åðâåíè êàï÷èöè. Ïðåç òîâà âðåìå ïîâåëèòåëÿ íà ìðàêà â ëèöåòî íà íåâèííîòî êîòå ñ íÿêîëêî ãðàöèîçíè ñêîêà ñå îçîâà òàì, îò êúäåòî ñå áåøå ïîÿâèë – äúíîòî íà ñåí÷åñòèÿ êîðèäîð.

To be continued...

Ïîñâåòåíî íà ãîñïîæà Êðþãåð, êîÿòî ãîñïîäèí Êðþãåð íàé-íàêðàÿ óñïÿ äà ïðèñïè.



Ïóáëèêóâàíî îò hixxtam íà 11.12.2006 @ 14:32:44 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Äðóãè ...

» Ìàòåðèàëè îò
   Sic_ness

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

16.04.2024 ãîä. / 11:18:01 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"collector(partI)" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: collector(partI)
îò libra íà 11.12.2006 @ 18:39:38
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
èíòåðåñíî áåøå )