Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 860
ХуЛитери: 1
Всичко: 861

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПриказка за красотата
раздел: Приказки
автор: vglg

Далече, далече - в един красив град, живеело едно джудже. Човечето било много грозно и уродливо, ала малкото му сърчице било изпълнено със състрадание и обич към всичко живо на земята.
Колкото душата му била благородна и красива, толкова външния му вид бил отблъскваш и страховит. Горкото човече било толкова грозно, че всички от града му се присмивали и гонели.
Знаете колко са жестоки хората - те мразят всичко, което не разбират и отблъскват всеки, който се различава от тях. Джуджето, напротив, радвало се на слънцето и на живота и никого не осъждало за глупоста и суетата. Понякога му ставало жал, че си няма нито един приятел, който да го обича без значение на грозотата му.
Веднъж, лежейки под едно дърво и гледайки листенцата на неговата корона, то се възхитило на съвършенството на природата и заплакало. Точно в този момент по пътя вървяло малко момиче със своята майка. Когато детето видяло плачещото джудже, му станало жал и го погалило по главата. Учудено, човечето престанало да плаче, вдигнало глава и погледнало детето. Нещастното джудже не смеело да каже нищо, да не би случайно да изплаши детето и то да избяга .
Лежало и гледало момичето и изведнъж цялото му недъгаво и грозно тяло се изпълнило с едно голямо и топло чуство, непознато досега на джуджето. То постепенно изпълнило цялото му тяло и проникнало и в малкото му сърчице. Чуството било толкова истинско, че малкото му сърце не издържало и се пръснало от ЛЮБОВ.
Джуджето понесло всички злини и обиди, но любовта го убила
Жената и детето продължили по пътя, а малкото недъгаво трупче се преобразило до неузнаваемост. Смъртта изгладила чертите на лицето му и то изглеждало едва ли не красиво, а може би чуството, което изпитало в последните си мигове променило човечето. То не могло да преживее метаморфозата си от жаба в принц и смъртта отнела щастливата му душа.


Публикувано от aurora на 12.10.2006 @ 17:58:16 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   vglg

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 03:37:40 часа

добави твой текст
"Приказка за красотата" | Вход | 3 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Приказка за красотата
от galachad (karls_on@yahoo.com) на 12.10.2006 @ 18:07:35
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво си го измислил, обаче в обичайн ите приказки "жужетата" винаги са "безсмъртни" дори и грозните:)


Re: Приказка за красотата
от pc_indi (pc_indi@mail.bg) на 16.10.2006 @ 21:36:35
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Великолепна приказка!
Ето ти една истинска приказка:
Дядото на Менделсон бил благороден и умен мъж,но с непривлекателна външност и огромна гърбица.Отивайки веднъж по работа при нотариуса,видял там дъщеря му и се влюбил в нея.Била много красива и той не посмял да я заговори,защото смятял,че няма никакъв шанс с тази ужасна гърбица.Но не спирал да мисли за нея и когато отишъл втори път,се престрашил и я заговорил.Отначало тя отбягвала да го гледа,за да не попадне погледа й на гърбицата,но тогава той казал следното:" Спомням си,че когато се раждах,Бог ми каза:"Ще бъдеш много красив,и ще се ожениш за добра жена,но тя ще има огромна гърбица". Тогава аз го помолих:"Моля те, Господи,дай гърбицата на мен,а тя нека бъде красива"..."В крайна сметка,красивата дъщеря на нотариуса станала баба на Менделсон:)
Мисля си,че Красотата е понятие изпълнено със съдържание свише като Любовта.Няма логика Красотата да може да бъде обхваната от човешките очи.За нея трябват по-други сетива.
Поздрави за красивата приказка!:)


Re: Приказка за красотата
от mariq-desislava на 25.07.2011 @ 16:12:09
(Профил | Изпрати бележка)
Тъжна, но реалистична приказка.