Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 737
ХуЛитери: 5
Всичко: 742

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: tehnomobi
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНеделен разговор
раздел: Есета, пътеписи
автор: sradev

- Добър ден, вие вярвате ли?

спират ме младеж и девойка. Неделни задачи към църквата. Искрено си вярват, че помагат. И така помагат. А има и такива, претръпнали, които са агресивни. И те отблъскват.
Но тъкмо съм си купил шпроти, кисело мляко, халва и сок от грейпфрут и настроението ми е ведро като слънцето, което приятелски напича над главата ми (24 градуса)

- Нима сте срещали невярващи?
- Много хора. Често ни отговарят, че са невярващи.
- Казват, но тясно разбират, или просто лъжат с формулата "Махни ми се от главата". Едни вярват в парите; други вярват, че съществува "честен политик"; трети вярват в добрия си късмет и пускат редовно фиш на тотото; четвърти вярват в лошия си късмет и не пускат фиш на тотото; вярват, че бачкането ще им донесе щастие; вярват, че има някакви "елити", които управляват света.... под всичко това седи една и съща вяра, само различно наречена.
- Ето в Билията пише...
- Но това, което ми показвате е превод. Превод от многозначни текстове написани само със съгласни. Текстове в които 'лъжа' и 'лежа' и 'лижа' са еднакви. Т.е. това са само тълкувания.
Древните автори дълго са обмисляли как да кажат това, което чувстват или забелязват. И нямат думи, твърде често нямат думи. Тогава търсят многозначни думи, а такава е "лж". И тогава говориме за един, който едновременно по малко и лъже и лежи и лиже. Но на друг език това е непреводимо.
- Ние имаме само този превод.
- И в него сте видели част от една вяра. За повече - преживейте го, пак прочетете, ще намерите и своето преживяване там, вдъхновете се, ще намерите своето вдъхновение там, а и на още много други места - божественото е навсякъде.

Варшава, 24.09.06 11'40


Публикувано от railleuse на 24.09.2006 @ 13:44:12 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 15:09:01 часа

добави твой текст
"Неделен разговор" | Вход | 11 коментара (36 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Неделен разговор
от miglena на 24.09.2006 @ 14:31:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
вярно е, всички вярват, в някого, в нещо, в нищото ... дори и вярата им да е, че в нищо не вярват ... ако не ме мързеше, щях да изровя едно мое есе за вярата ... но естествено, там достигах до необходимостта и полезността на "вярата в себе си" ... а в контекста на твоята публикация, струва ми се, че става дума за различните нива и проявления на вярата ... когато открия божеството в себе си, вярата се превръща в любов, която търси чрез някакво съ-творение гражданственост в света на образите :)))))


Re: Неделен разговор
от glishev (glishev@abv.bg) на 24.09.2006 @ 15:42:01
(Профил | Изпрати бележка) http://mglishev.blog.bg/
Хе-хе, аз като вярващ се израдвах много на текста ти. А като буквоед малко се и позасмях. Но така си е - изобщо невярващи няма.


Re: Неделен разговор
от beche на 24.09.2006 @ 15:58:56
(Профил | Изпрати бележка)
interesni rasmisli
da taka e vseki sam dostiga do vjara v nesto ta dori i che njama Bog.
vapros na prejivjavanija i platena zena e spored men silata na vjarata...

Podkrepjam posizijata ti. :)


Re: Неделен разговор
от Marta на 24.09.2006 @ 16:42:00
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Искрено си вярват, че помагат. И така помагат...

продължение по темата от онзи ден

бд здрв ! :)


Re: Неделен разговор
от regina на 24.09.2006 @ 17:32:38
(Профил | Изпрати бележка)
Аз?Мормонка?Неее...
И тъкмо си застройвам пилешката супа, чувам звъни се, някак набожно ...така.Отварям, гледам, едно момче,със бяла ризка, раничка ,русо и не е , май българче, туй момче...Добър ден-добър ден, пък, говори български и то добре, да видиш...Пита ме библия имам ли.И щото ,да не вземе сега да ми продава някоя скъпа библия, викам имам и се кръстя тъй, по православному, та дано загрее...Пък то взема да ми тика едни брошурки и едно вестниче, да съм четяла, щот не била тъй работата като в библията...И аз,като съм една мека Мария ги вземам и там безсрамно лъжа, че ще прочета, ама като затварям вратата и прехвърлям няколко изречения от вестничето ги бухвам тея работи в кофата. Ми то едни глупости, че като се възнесъл Исус, та отишъл в Щатите и там образувал мормоните и такива едни работи...Божке, защо ми трябваше!!!...Че като тръгна туй момче,че ха, днес, че ха, утре-пътека направи да ме въвлича в разни религиозни дебати, пък аз да му се оправдавам, че не е свястна тази работа, дето водят по 5-6 булки едновременно...Хареса ли ме, що ли , ама..като се запече-не,та,не, мормонка ще ме прави...Бреее, отърване няма и какво ми дойде до главата!...Само до мормонщини ми е да знаете...И като ми прекипя един ден...,че като ме наскачаха лудите...Иде значи мормоняка, звъни, пък аз отварям със замах и както ми беше писнало му заявявам,че един е Аллах и неговият пророк Мохамед и вече са го изпреварили и съм приела Исляма и ,въобще-късно е чадо мандалото лопна и така...Си подбра обратно раничката и не се вестна вече,ама голям зор видях...


Re: Неделен разговор
от yd (whereareyouhiding@iaminmyself.org) на 24.09.2006 @ 17:35:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.iaminmyself
лж - някак си все такива като твоите грозни навява,
ако "ж" се замести с "ч", поне едно хубаво се получава: "лъчи", има и "лочи", да(:, но тогава
"чс" - чисто, честно, често, честито... чус! :)


Re: Неделен разговор
от KaktaKa на 24.09.2006 @ 17:48:23
(Профил | Изпрати бележка)
Отдавна мисля дребни мисли по две точки, и много ми хареса, че и двете са засегнати при теб. Та - първата - изразяването. Уж подбира човек думи, уж се старае, а друг, като го слуша, може да разбере нещо съвсем различно. От това, дето е зад гърба ти в този живот, от какво ли? Май поезията, като разчита на емоции, се разбира най-близко, най-точно...И второто - преводите. От превод на превод наистина може да се изгуби първоначалната идея. И за предсказанията на Нострадамус съм сигурна, че са далеко от истината - оригиналите били загубени, и тълкуванията са по преводи. Уф, че дълго стана, ама ме размисли. Поздрави.


Re: Неделен разговор
от copie на 24.09.2006 @ 17:54:57
(Профил | Изпрати бележка)
вд глм пк

вадя голяма поука
(водя, видя голям паяк))))

Интересно, те 70 или 72 са били? Щото има различни твърдения


Re: Неделен разговор
от radi_radev19441944 на 24.09.2006 @ 18:20:33
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Нормално е да се опреш на някаква догма .
Дори когато вярваш в нищото , пак вярваш в нещо. Но най -абсурдно е да вярваш в честен политик. То ми звучи като девствена курва.


Re: Неделен разговор
от pisana на 26.09.2006 @ 10:57:29
(Профил | Изпрати бележка)
Неделя във вторника ми...
Неделя в Неделята
Неделя, като име или просто
като Живот-може и с малка буква :)


Re: Неделен разговор
от Dimi на 26.09.2006 @ 19:14:50
(Профил | Изпрати бележка)
Интересен текст, размислящ. И аз съм от групата на вярващите, убедих се. Но няма да кажа в какво вярвам!:)