Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 991
ХуЛитери: 5
Всичко: 996

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pc_indi
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПръдня на вятъра - (2)
раздел: Разкази
автор: Nadie

Мишу бил роден с голям късмет. Минала-неминала още петилетка и половина, спечелил зелена карта от първия път и побягнал през глава за Америка. Сложил три бутилки вино в куфара си - да завърти търговийка като за старт, макар и ограничен, в страната на неограничените възможности, взел пари назаем и отлетял.
Имал там приятел от ученическите години, който го настанил в квартира с още седем мъжаги - нелегални бачкатори по строежи от кол и въже, но предимно от балканските страни. Приятелят счел дълга си за изпълнен и отпрашил към Канада, щото визата му била изтекла. Останал сам-самичък, Мишу изкъркал виното, нахлузил слушалките на самоучителя по английски и се затворил в себе си. Когато след един месец излязъл, заварил неземна кочина и смрад. Хванал парцала и до вечерта всичко заблестяло. Изпрал чорапите, сварил чорба и даже сгънал салфетки под лъжичките. Вечерта седемте брадясали, прашни и уморени джуджета се прибрали и не могли да повярват на очите си! "Ще ви шетам, бе, всеки ден ще ви шетам, обаче ще ми плащате храната и квартирата", на чист английски език с безупречния британски акцент на самоучителя от ИЧС-то проговорил Мишу. Балканджиите много се разчувствали, единия извадил београдска крушовица "Вук Караджич" и скрепили приказния договор със запой. На следващия ден момчетата завели Мишу на строежа - че то шетнята не била мъжка работа.

Тухла по тухла Мишу градял живота си в Америка, докато не спасил кученцето на дъщерята на собственика от удавяне в един изкоп. Девойката му била толкова благодарна, че още на следващото утро, докато прощално я целувал по голите цици, се обадила в банката на баща си и му издействала кредит, понеже било грехота толкова надарен мъж да се пилее по строежите. Така Мишу се сдобил с камион, който в началото шофирал сам. После взел заем като за още един, купил си скъп костюм, ужасно скъпи обувки и още по-скъпа чанта, напълнил я с вестници за обем и отишъл при един англичанин, за когото знаел, че чартира. "Изискването ми е да имаш поне пет", претеглил го с поглед англичанина. "Аз имам десет...", излъгал Мишу с прелестна балканска безочливост и извадил две кубински пури - " ...обаче всичките са ми заети, без един. А аз не обичам да губя пари." Ама така нахакано говорел и така от вътре му идвал предприемаческия жаргон, че англичанинът, дали защото бил покорен от безупречният британски акцент на самоучителя от ИЧС-то, или защото му станало интересно, се навил. Бизнесът потръгнал и банките погнали Мишу да му тикат пари в ръцете. След пет години къртовски труд, Мишу, горд собственик на транспортна фирма със сто камиона - сто! сто!, се превърнал в зъбчато колелце в потосмукачната система на капитализъма и дори нямал време да се радва на новия си "Майбах", новата си жена и новата си къща. Само на национални и църковни празници се събирал със старите другари - джуджетата, пиел београдска крушовица "Вук Караджич", пеел тъжни македонски песни и с балкански мазохизъм жалел за стара майка, мил татко и родна стряха, от които не бил видял нищо добро.

Елиту понесла раздялата много тежко. Нямало вече кой да й вика "принцесо моя", да й запушва ушите и на прибежки да я измъква от фронтовата линия до сладкарницата в тила. А тя наистина била принцеса - най-красивата в цялото семейство. Тъй красива, че нямало да има нужда нито да учи ви'ше, нито да работи, нито да си търси принц. Красавиците принцовете ги намират сами. Поплакала-поплакала ден-два, па му намерила колая. Щом почвало пуцането, тичала да се крие в читалището. Може би ако в съседство на къщата им имало кафене, Елиту щяла да е красива, но тъпа, обаче имало читалище с голяма библиотека, по чудо неокрадена. То пък кой ли ги чете класиците, та да ги крадат, а с нови книги библиотеката не била зареждана откак демокрацията дошла - гола, нахална и млада. На голите, нахалните и младите книги не им трябват. Библиотекарят - голяма шматка, току-що завършил филология, много й симпатизирал - веднъж баща й без малко да му счупи главата с ракиено шише, което бил метнал през прозореца при поредния скандал, та подарил на момичето силна настолна лампа, да не си вади очите на 25-ватовите крушки в читалнята. Освен това я влачел във филмотечното да й отвори очите за кино, научил я как да се оправя в Интернет и й купил първите превръзки, когато дошъл момента, щото майка й била така погълната от войната с баща й, че напълно забравила децата си. Елиту много се привързала към младежа и му викала Брат-ми-2. "Всичко изчетох, Брат-ми-2. Бек-ъп на Александрийската библиотека съм. Питай ме нещо, хайде!" - и рецитирала безпогрешно цели откъси. Най-обичала книгите за трагична любов с летален изход за влюбените, по възможност докато били още млади.

Едва дочакала да навърши осемнадесет, Елиту направила две неща едновременно - изнесла се на квартира и се цанила продавач-консултант в най-голямата книжарница в града. Така хем си изкарвала пари за квартирата, хем си си попълва празнините в съвременната литература. Там срещнала Мимиту от Търговищи, също продавач-консултант. Обаче в Търговищи до Мимеви имало кафене, а не библиотека, в резултат на което Мимиту била неподправено и откровено тъпа. Двете заработили в симбиоза - Елиту не се присмивала на Мимиту, че "Търсят ня'ква Гарсия Маркес, да не е криминална?", а Мимиту търпеливо преподавала на Елиту теория на красотата: час по скулптура - ноктопластика, час по геометрия - кола-маска на триъгълник, час по съдебна медицина - епилация, което звучало на Елиту като ексхумация. Така, освен че била по природа прекрасна, принцесата се научила и да се фръцка. Ако някой застанел на вратата на книжарницата да събира статистически данни, щяло да се окаже, че българския мъж се скъсва да чете. Главно се опитвал да прочете някакво одобрение в очите на Елиту, но тя не се давала, като последна книга в задължителен списък за четене през лятната ваканция. Пенсионерите в градинката отсреща, горещи почитатели на момичето, откак един ден се надвесила над шахматната дъска и казала простичко "дама от А-3 на Д-6" - шахматната литература в старото читалище била изобилна, и дядо Петко матирал дядо Генко така внезапно, че последния не успял даже да си отвори устата да каже "кибиците да си траят!", организирали залагания кой рицар, и дали въобще, ще отведе принцесата на бял кон. Събраните от залозите средства щели да й бъдат дарени за чеиз.

Елиту, обаче, била любезна и мила, но мразовита. Никога не прекарвала повече от една нощ с мъж, никога не давала аванси. Мъкнели се с дарове като пред доктор-хирург - то не било сладкиши, то не било цветя, то не било стихове - от хайку до руската класика. Нищо! "Ще се омъжа за този, който ми докаже, че любовта не е пръдня на вятъра", тропала с крак принцесата. Следва


Публикувано от BlackCat на 29.08.2006 @ 11:30:47 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Nadie

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 10


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 09:56:57 часа

добави твой текст
"Пръдня на вятъра - (2)" | Вход | 13 коментара (15 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пръдня на вятъра - (2)
от midnight_witch на 29.08.2006 @ 11:40:46
(Профил | Изпрати бележка)
:))
ще се намери ли доказател а?


Re: Пръдня на вятъра - (2)
от Geo (pipindo@yahoo.com) на 29.08.2006 @ 12:24:49
(Профил | Изпрати бележка)
Много яко :)
Чакам търпеливо развръзката !!!


Re: Пръдня на вятъра - (2)
от Jiva на 29.08.2006 @ 12:26:45
(Профил | Изпрати бележка)
не знам как ще го докараш решението на това приказно затруднение, ама мен ще ме докараш до това да почна да чета приказки тук:)) (щот са идинтифицирах с Елиту - и аз кат не знам нещо, чета ли, чета...)

!!


Re: Пръдня на вятъра - (2)
от LeoBedrosian на 29.08.2006 @ 13:25:53
(Профил | Изпрати бележка)
Toz razkaz napravo me pobyrkva, jiva klasika!!
za6to ne go publikuva6 komersialno? para 6te izkara6. O4akvam s netyrpenie prodylvenieto. BRAVO!


Re: Пръдня на вятъра - (2)
от Nadie на 29.08.2006 @ 15:04:17
(Профил | Изпрати бележка)
Leo, prez may t.g. izdadoh pyrvata si knijka. Ne znaia dali ne si se izkushil da prochetesh i drugite mi razkazi, publikuvani v Hulite, no mislia, che shte ti haresat. Ako probia na tvoia virtualen pazar, moga da ti pratia i knijkata. Shte te uredia i s avtograf :-))))

]


Re: Пръдня на вятъра - (2)
от fightingone на 29.08.2006 @ 13:30:59
(Профил | Изпрати бележка) http://vivian.blog.bg
и аз съм от тези дето чакат с нетърпение продължението...


Re: Пръдня на вятъра - (2)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 29.08.2006 @ 13:39:19
(Профил | Изпрати бележка)
:-)))
надявам се да не ни мъчиш дълго със следващата серия :-)))


Re: Пръдня на вятъра - (2)
от rajsun на 29.08.2006 @ 13:43:19
(Профил | Изпрати бележка)
!


Re: Пръдня на вятъра - (2)
от angar на 29.08.2006 @ 14:39:23
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Хубаво уж, но тази реплика по-подхожда на Мимиту, а не на Елиту! Това не е реплика на принцеса!


Re: Пръдня на вятъра - (2)
от Nadie на 29.08.2006 @ 15:07:12
(Профил | Изпрати бележка)
Напротив - една принцеса може да си говори каквото си поиска. Мимиту е претенциозна провинциалистка, която би използвала много евфемизми и чужди думички, като си закрива срамежливо устата с ръка. "Ух, пЪрдон!"

]


Re: Пръдня на вятъра - (2)
от pafka на 29.08.2006 @ 15:39:10
(Профил | Изпрати бележка) http://pafffka.blog.bg/


тази част ми хареса още повече, тва вече ми прилича ми на геометрична прогресия:))))


Re: Пръдня на вятъра - (2)
от pencho_zaeka (pencho_zaeka@dir.bg) на 31.08.2006 @ 10:59:12
(Профил | Изпрати бележка) http://inaned.dir.bg
Мразовитуту Ели, кви ли ще ги дозабърка???


Re: Пръдня на вятъра - (2)
от nironi (nironi@dir.bg) на 08.09.2006 @ 15:49:22
(Профил | Изпрати бележка)
Отивам веднага на трета част!


Re: Пръдня на вятъра - (2)
от infinity на 03.10.2006 @ 10:58:16
(Профил | Изпрати бележка) http://www.lyricalbalcony.blogspot.com/
едва се спирам за комент :))) (страшноо) и се изстрелвам към следващия разказ :))

Супер!


Re: Пръдня на вятъра - (2)
от restart на 19.05.2008 @ 12:58:53
(Профил | Изпрати бележка)
Ти направо го нарисува туй Ели бре, със светлосенките му и всички други художнически хубавини :)))))))))))))))))))))))))