Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 585
ХуЛитери: 1
Всичко: 586

Онлайн сега:
:: valchebnica

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПип Волант - мамкина кореспонденция
раздел: Романи
автор: pip

Писма до мама*

*- подборът е направен произволно и лично от Пип Волант в
архива на отдела "Обратната, но не интимната, страна на
войника" към Абвера през 1939-1945г




09.12.1939

Здравей, скъпа мамо!
Как се чувстваш? Пиеш ли си лекарствата? Пази се, мамо, щото много, много те обичам!

Аз съм безкрайно уморен - имам мускулна треска: ръцете и краката ми треперят. От 200 точки по стрелба с пистолет изкарах вчера само 47! На бягане на 6 км бях последен! Правя само 17 лицеви упори при норматив 50!
Как е татко ми? Много ми липсва! Да си слага шала в това студено време, че гърлото е слабото му място. Нали не пуши вече, както ни обеща на нас всичките?! Помоли го да предаде поздрави на неговата ученичка Петра Таненберг. Много бих искал тя да ми пише или ми изпратeте нейният адрес.
Сестра ми среща ли се още с Клаус? Какво намира в него сестра ми?! Не е за нея такъв човек - той е много студен и нагъл, мамо. Как й върви дисертацията? Сигурно е много отговорно, но тя ще се справи. Кажи й, че много я обичам и й стискам палци!
Всичките ви обичам и много ми липсвате в тази казарма. Тук са ги събрали едни селяци, един по-тъп от другия! Особено има един страшно невъзпитан курсист Шулце. Той е голям побойник, говори на някакъв селски диалект. В свободното си време чете само партийна литература и слуша само войнишки маршове! С една дума - арогантен тип! Правя всичко невъзможно да го избягвам.
Пишете ми по-често. Писмата ви не ми дават възможност да затъпея тука окончателно!

Ваш любящ син и брат Руди Зойбер!



14.04.1940

Здрасти!
Можеш да се гордееш с мен, майко - аз се развивам много добре! По стрелбата и строева подготовка съм трети в ротата ни! На бягането стигнахме първи заедно с един приятел - той се казва Рихард Шулце. Много е готин и цитира наизуст цели пасажи от книгата на вожда ни! Брат му е в партията от самото начало и е действащ офицер в абвера, а не като нашите инструктори тук в школата - канцеларски плъхове!
Безкрайно разочарован съм от баща ми, задето не е станал още член на партията. Кажи му, че с дрънкане на музики няма да построим Великия Райх!
Онази кретенка Таненберг идва преди три дни на свиждане. Изгоних я, щото ми се лигави насреща със своите романтични чувства! - извъобще не ми е до нея, тази заблеяна овца! Главата й е пълна само със стихове! Патка! Дори не ходи на митинги, представяш ли си! Отгоре на всичко не харесвала Вагнер! Намирала творбите му за агресивни! Идиотка! Ще накарам хората от нашия вътрешен отдел да проверят семейството й за лоялност към властта! Убеден съм, че баща й жалък драскач, гей-писател и всичко друго!
А ти, майко, подаде ли молба за членство? Не се бави, за да не ме излагаш пред колегите. Срамота! Само моето семейство е безпартийно!
Бих се радвал много да поговоря с Клаус Нагел - приятеля на сестра ми! Да го приемат в Гестапо, веднага след университета, без да изкара дори и начална военна подготовка! Браво! Кажи на сестра ми, тази празноглава философка, да не се ослушва, а направо да го...
Пускат по радио извънредна реч на фюрера!

Ваш Рудолф Зойбер.



22.11.1940

Здравей, майко!
Ще бъда кратък - след два дни пристига делегация на Висшия партиен комитет! Няма да ми повярвате! Аз съм избраният от общо десет курсиста да посрещаме най-приближените хора до нашият любим вожд!!! И то съм избран не само за физическата ми подготовка, която е съвсем подходяща за бъдеш пазител на държавата, а и за оценките ми по политическа и идеологическа подготовка! Както разбираш, аз съм пълен отличник!
Така че стига сте ме опявали! Чувствам се роден за военна служба!
Вече закъснявам - трябва да си шлифоваме церемонията по посрещането на високите гости!
Сигурен съм, че вие всичките сте добре.

Чао!




25.06.1941

Молбата ми за Източния фронт е одобрена. Заминавам, за да трепя изметтът от всякакъв вид: славянски, цигански, еврейски!

Фелдфебел Рудолф Зойбер!

P.S. Няма да имам време да ви чета писмата!


Публикувано от BlackCat на 20.08.2006 @ 13:20:04 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   pip

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 04:48:18 часа

добави твой текст
"Пип Волант - мамкина кореспонденция" | Вход | 5 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пип Волант - мамкина кореспонденция
от angar на 22.08.2006 @ 10:57:13
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Какво е това? Възможно ли е? Нали уж характерът на хората не се променя? А доколкото в писмата личат личностните черти, такава съществена промяна ми изглежда малко вероятна.

Но възгледите се променят. Всяко съсловие си има идеология.

"Непрекъснато се убеждаваме колко много зависи това как мисли даден човек от това, какво работи. Селянинът много прилича на цвеклото, което отглежда!"

Любопитен съм и за писмата му от 1944 година - на тая гадина!


Re: Пип Волант - мамкина кореспонденция
от JK на 21.08.2006 @ 12:21:16
(Профил | Изпрати бележка)
Това много ми напомни за едно произведение на Христо Смирненски, което се казва "Приказка за стълбата". Поздрав...


Re: Пип Волант - мамкина кореспонденция
от copie на 21.08.2006 @ 01:38:37
(Профил | Изпрати бележка)
мда, сериозна работа! (не се смей)


Re: Пип Волант - мамкина кореспонденция
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 21.08.2006 @ 09:29:48
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
!


Re: Пип Волант - мамкина кореспонденция
от Marta на 20.08.2006 @ 18:27:17
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Представителна извадка от разцвета на третия Райх през кореспонденцията на школник, проследяваш развитието и промяната на възгледите, как от едно чувствително и признаващо слабостите си момче се превръща в един съставен елемент на нацистката машина, непрекъснато печелеща успехи и разширяваща се във всички посоки на континента.Сбъдването на обещанията на фюрера променя и мисленето на войника.
Особено са податливи на пропагандата военнослужещите,като те самите се превръщат във фактор за пропагандата, победите носят самочувствие, изострят национализма и водят пак до победи.

Та мисълта ми, Пип, беше, че си се справил, с това съвсем кратичко откъсче да предадеш този исторически момент на големия разцвет на Германия от превземането на Полша, завземането на Сърбия(Ю-я) и десанта на о-в Крит, превземането на Франция, по датировките на писмата - накрая нападението на СССР, вече мощта и самочувствието са добили колосални р-ри, момчето вече е друго, това е различен човек.

поздрави, (а обратната страна, имаш ли такива писма от войник на губещата страна?)