Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 1008
ХуЛитери: 3
Всичко: 1011

Онлайн сега:
:: ivliter
:: rady
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПърви април - 1998.
раздел: Хумор и сатира
автор: hudojnika

Нещо като авторово представяне на книгата ми "Мъгляви пискюли" при награждаването `и от Литературния конкурс на "Отворено общество" за 1997 година, съпроводено с изложба - живопис:
Уважаеми Гости, имали неблагоразумието да Ни посетите в това Комбинирано Мероприятие!
Моля, съберете морални сили и воля, и изтърпете няколкото думи, които се налага да кажа за свое оправдание - а именно:

Добре дошли, в тази малка, но уютна и светла зала на Галерия М; поканени от любезната г-жа Мария Димова*, сравнително млад Меценат и поради това - все още ентусиазиран; подбрала тази Изложба, само от шедьоври (хъм-хъм!), на световно известния - съвсем скромно казано - Ваш съгражданин: Велимир Петров; поканени и от Съорганизаторите: Клуб Отворено общество - Русе, поел вината и отговорността за моралната и материална подкрепа при награждаването и субсидирането на отпечатването на "Мъгляви пискюли".
Всичко това става на Първи април - сравнително Светла дата: Ден на хумора и сатирата - според някои календари; според други - на шегата; според още по-други - на майтапа; а за мене - майтап, майтап, но чак пък толкова - днес се навършват тридесет и четири години откак се бракувахме с Тази, на която е посветена книгата Мъгляви пискюли. Разбира се, тогава - преди тези толкова и толкова години, млади и наивни, още не подозирахме, че ще се стигне до такива крайности - чак пък и да пропиша... но с възрастта човек деградира...
И така, преди около две седмици, колеги ме посетиха в отшелническата ми обител в Червен и поканиха от името на Галерия М, да спретна тази малка, но изключително ценна колекция. Съгласих се... и тука проблясна идеята за съчетаване с едно Представяне на книгата Мъгляви пискюли; още повече, че авторите на Изложбата и Книгата, съвсем случайно се оказаха идентични и Все още Живи!
Не, че книгата с пискюлите сама по себе си не е представителна и има нужда от специално представяне, но... да не кажат хората, а те обезателно все нещо казват: ето на, видите ли, този Велимир се е едикакво си, че дори не смята за нужно да еди-що си.
Винаги съм държал на хорското мнение, проучвал внимателно и... съм правил точно обратното.
Та, по въпроса с представянето, относно тактико-техническите данни на книгата:
Още при пръв поглед е видно, че си има всичко: подходящ формат - h (височина): двайсет сантиметра; ширина - сто трийсет и пет милиметра; и дебелина - нула цяло и една стотна метра...
Има си и сума ти букви вътре и извън нея - някои от които главни, а други - не! Както е и в живота - сиреч: е правдива, просто бъка от жизнена правда и други още по-такива...
Има си и препинателни знаци, като Авторът е влюбен в чуденките, сякаш иска да ви внуши: Ах, колко хубаво съм го написал, колко грамотно и с какъв свеж хумор! Защо "сякаш", като си е баш така!
Също така, искаме да обърнем внимание при това представяне;
по-наблюдателните ще да са забелязали, че книгата си има и корици; при това - забележете: умело разпределени - едната предна, другата - задна, като особено внимателно е следено, щото предната - да е отпред, а другата - както дойде. Функционални са: обединяват страниците, да не се щурат насам-натам, току виж - нещо изпаднало...
Между тия корици са намерили уютен подслон трийсет и четири разказа, от които деветнайсет помествани във вестник Стършел. Като добавим и трийсет и пет страници от скицника на Автора, всичко това тежи сто петдесет и четири грама, със съвсем ниско съдържание на мазнини и холестерин; много под допустимата граница - хербициди и пестициди, а сол - според кой колкото поеме...
Откъде се взеха тия разкази в ателието на един твърде зает с живопис и с оцеляването си автор? Може би трябва да се даде някакво научно, що годе приемливо обяснение, за облекчаващо вината обстоятелство. Някакво обяснение, макар и като художествена измислица има в края на книгата, в "Нещо като послепис"; но грубо, технически, нещата се обесняват в разказа "Поетичен кегелбан". Един от героите, Дяд`Поетко, който бил като слънчев лъч в кривите делници на съселяните си от Криво село, навремето бил напластил две дози сено на каруцата си - отгоре изглеждал като някакъв космонавт. На един от многото криви бабуни изпаднал в безтегловност и аварийно се приземил. След него и върху него се приземила и копата сено, като кривата вила (навярно му имала зъб) използвала суматохата и го храснала там, дето би трябвало да е скафандърът. Оттогава Дяд Поетко, покрай другите си кривици, придобил и една, сравнително симпатична - започнал да говори в рими, досущ като Брат Янко - старите русенци помнят зелените му очи и сухия мефистофелски профил. Моят случай е идентичен: не беше нужно да имам копа със сено, както и да изглеждам като някакъв космонавт; но в живота ни има бая бабуни и много често ни се налага да изпадаме в безтегловност, а не липсват и криви вили, които все гледат да ни храснат там, където би трябвало да ни е скафандърът.
А скафандрите напоследък скъпнаха...
Хуморът, убеден съм, е едно меко кацане. Винаги е бил на въоръжение в нашето семейство и в средата в която вирея. Щях ли иначе да се бракувам точно на Първи април... Като прибавим, че с възрастта човек деградира, ето ти и оправданието, за това как почувствах потребност да оскверня белите листове, които като консумативи са далече по-евтини от консумативите за една сложна живопис.
По въпроса с белите листи, притежавам един безспорен документ - експертното мнение на колегата и приятеля ми от Плевен, на младини - и карикатурист, но навреме осъзнал се - Илия Милков; с чието си експертно мнение ме порицава за това, че си губя времето в писане. Толкова много хора пишат сега, вместо да произвеждам повече живописни шедьоври, за което съм предопределен от Съдбата и е грехота да се разсейвам; а листите съм могъл да използвам за задни цели, в смисъл - да оформям оферти, договори и прочие финансови полезнини.
Бях посъбрал доста от тия бивши бели листи, нагласих ги в нещо като книга, комбинирах ги с част от купищата страници от скицника на автора и с молив в ръка започнах да си правя сметки без кръчмаря, как ще я издам тази книга, ще види тя!
Дъщеря ми, която следи от разстояние и с подчертана дъщерна любов, как вървят склеротичните деформации в родителското`и тяло; повлияна от случайни разговори с непознати мои фенове, декларилари пред нея, че започнали да си купуват вестник Стършел само поради моите разкази; забелязала, че отецът`и има известни правни доводи за тази си дейност. Решила да помогне, напънала се и прочела във вестник "Утро" за Годишния литературен конкурс на Клуб Отворено общество. Само след броени месеци се сети и уведоми двайсет и четири часа до крайния срок - достатъчно да комбинирам един екземпляр от сборника разкази и да ги предам в крайния срок.
Тука вече, вината я поема Журито на конкурса - за факта, че "Мъгляви пискюли" печели Наградата на Отворено общество за 1997 година, състояща се в поемане на голяма част от разходите по отпечатването на книгата (преведени на печатница Абагар във Велико Търново - 500 USD, в левове).
Да не ви отегчавам повече, време е да благодаря публично, за моралната и материална подкрепа - Благодаря Ви от сърце!
Надявам се, че Пискюлите, макар и мъгляви, ще срещнат хора, които все още не са загубили усмивките си и дано покрай мене добият ищах за още
много усмивки в забързаните ни делници...
До нови пискюли!

Велимир Петров


Публикувано от BlackCat на 19.08.2006 @ 19:52:43 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   hudojnika

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 22:37:35 часа

добави твой текст
"Първи април - 1998." | Вход | 5 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Първи април - 1998.
от kamik на 20.08.2006 @ 08:27:22
(Профил | Изпрати бележка)
Страхотно начало на деня - срещнаха ме Пюскилите!Благодаря ви! Престъпление по кодекса на усмивките си е ,че съм пропуснала други Ваши писания. Отивам да наваксам!!!И ако не умра от смях - ще се върна - да Ви благодаря пак! Искрени поздрави!!!


Re: Първи април - 1998.
от libra на 20.08.2006 @ 08:22:07
(Профил | Изпрати бележка)
:)
великолепен ти е и
и хумора
и картините!
ако ги има някъде в софия или един ден направиш изложба в столицата, ще ми се да ги видя
първи април си е една много хубава дата ))


Re: Първи април - 1998.
от Den i nosht на 20.08.2006 @ 07:56:01
(Профил | Изпрати бележка)
хора, които все още не са загубили усмивките си и дано покрай мене добият ищах за още
....................

Pozdrav!:)


Re: Първи април - 1998.
от radi_radev19441944 на 19.08.2006 @ 23:21:15
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Ура за оправната госпожа!
Приятелю, умните хора нито литература правят , нито живопис. Те започват с политиката и свършват с далаверите.
И най- накрая , ако им остане време , стават спонсори на спортисти или художници, за да има кой да ги величае.


Re: Първи април - 1998.
от hudojnika (velimir.petrov@dir.bg) на 19.08.2006 @ 21:00:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.velimirpetrov.dir.bg/
Госпожа Мария Димова - тогава млад мецанат, галеристка - Галерия "М", сега е Областен управител на Русенска област;отдавна скъсала с меценатството и галеризма...