Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 866
ХуЛитери: 1
Всичко: 867

Онлайн сега:
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРетранслаторната станция
раздел: Фантастика
автор: suffer_angelus

"На този свят има само две
безкрайни неща - вселената
и хорската глупост, като
първото все още не е доказано."
Албърт Айнщайн
- Да умреш на планета със име Сопол. По лошо от това надали би могло да бъде - каза си Георги. - Сигурно ще напишат на надгробната ми плоча "Загинал геройски на Сопол, изпълнявайки служебния си дълг.
Планетата нямаше атмосфера. Нямаше и никакви полезни ресурси. Единственото нещо, което оправдаваше присъствието на Георги на нея беше ретранслаторната станция. Той беше старши оператор в нея и беше единствения оцелял след бедствието.
Може би е редно да кажем нещо повече за името на планетата. През ..82 година Световния Съвет реши, че за изследването на космоса трябва да бъдат изпращани разузнавачи. В началото тръгнаха хора интелигентни, но след като разбраха, че от това няма полза се отказаха. Така Земята остана без разузнавачи. Тогава на Строгов му дойде идеята да разрешат на разузнавачите да именуват откритите от тях космически тела. Това донякъде помогна, но само донякъде. Всички бездарни хлапаци станаха разузнавачи, защото разбираха, че това е единствения начин да обезсмъртят имената си. Но след като ги обезсмъртиха, след като изчерпаха и запаса си от имена на роднини и приятели започнаха да кръщават планети и астероиди с най-безумните имена, които им идваха на ум. Така беше кръстена и планетата Сопол.
След като казахме откъде идва името на планетата - нещо безусловно необходимо за четящите тези редове високообразовани земи жители, може би трябва да споменем какво е това нещастие сполетяло ретранслаторната станция, какво е намалило така драстично персонала от 10 души на един. Е и за това си има логично обяснение, просто се беше случило най-невероятното нещо - метеоритен дъжд беше разхерметизирал станцията. Сигурно ще кажете, че за планета без атмосфера не е толкова странно, но ако решите да се допитате до персоналния си компютър каква е вероятността за такова събитие, ще откриете, че тя е страшно малка. Ако добавите факта, че метеоритите бяха падали само в района на станцията ще видите, че става дума за едно наистина озадачаващо събитие.
- А как оцеля Георги? - ще запитате вие.
Ето че и за това има отговор - просто в момента на катастрофата природната необходимост го беше вкарала в едно херметизирано помещение - тоалетната. Тоалетните на купулните съоражения се херметизираха автоматично тъй като е крайно неприятно някой да забрави да затвори вратата и миризмата да се разнесе из целия купул - място където въздуха е толкова чист, че подобно нещо те удря много болезнено в отвикналия от миризмите нос.
И така по време на нещастието Георги оцеля. И не само оцеля, а успя да се измъкне по не особено чист маршрут до мястото където се намираше сега - преработвателния купол, който служеше за преработване на отработените храни и материали и за склад. Първото нещо, което Георги направи беше да облече скафандъра и да отиде до купола, за да види дали няма и някой друг оцелял. Нямаше. Второто нещо, естествено беше да се свърже със Земята.
- База Сопол вика Земя, база Сопол вика Земя.
- Какво казват - чу се от репродуктора в шлема. - Нищо бе, някой се оплаква на цялата галактика, че му тече носа.
Георги се нервира.
- Ретранслаторната станция на планетата на име сопол вика Земята - изкреща той
- А-а-а така кажете, аз си мислех, че пак е някой идиот. Кажете, какво е станало.
- Метеоритен дъжд, внезапна разхерметизация, един оцелял иска помощ - като истински космически вълк докладва Георги.
- А такааа, помощ значи. Ами има един екип на Девическо течение 5, може би ще стигне за 6 - 7 дни. Кислород имате ли?
- Ами-и да, за около 4 дни.
- Лека Ви пръст тогава, хахаха - опита се да се пошегува диспечерът - Май излезе неуместно.
- Май да. Какво да правя?
- Чакайте инструкции бе човек. Такова нещо не се е случвало досега, така че трябва да извикам началството.
И Георги сапочна да чака. Чака дълго. Започна да привършва кислорода в скафандъра. Тогава реши да се свърже отново със Земята откъдето го инструктирате да се прибере в склада и да се върне след 5 часа.
Георги се прибра и започна да презарежда скафандъра си. През това време главата му се скъсваше от мислене. Но намаше полза. Как можеш да намериш кислород на планета на която няма кислород. Нямаше начин. Минаха дни. Георги редовно се свързваше със земята от където всеки път го успокояваха, че спасителния екип напредва по график, какво успокоение, и че все ще измислят нещо. Но не измисляха. Караха се, Георги ги псуваше, те го псуваха, но не можаха да измислят нищо. молеше ги, те го молеха да не ги моли, но пак не можаха да измислят нищо.
Така дойде ред на последната емисия. На Георги му оставаше кислород за 5 часа, а следователно и 5 часа живот. Той влезе в големия купол и започна да го разглежда. Приближи се до най- голямата дупка и я огледа, изруга късмета си, сбогува се с другарите си и отиде към предавателя. Той мълчеше.
- И ти ли гадино се повреди - започна да се самонавива Георги, но осъзна, че е съвсем в реда на нещата предавателят да не работи, при положение,ч е не е влкючен, посегна да го включи, натисна бутона и чу най- неочакваното нещо - непознат, сякаш компютърно модулиран глас, който казваше:
- Към нискоразвитата въглеродна форма на живот на име Георги, към нискоразвитата въглеродна форма на живот на име Георги...
- Тук Георги, кои сте вие, и защо ме наричате нискоразвит?
- Ние сме жителите на тази планета - отговори гласът.
- Тази планета не може да поддържа живот.
- Точно за това казахме, че сте нискоразвита форма на живот. Приемате за живи само приличащите на вас форми на живот - въглеродните. Ние сме кристален живот - чист разум затворен в кристална решетка, колективен разум бихте го нарекли вие, макар, че съществуват някакви минимални индивидуални различия, което ни помага да се разпознаваме вътре в разума.
- Добре де, като сте кристали как поддържате връзка и от къде, по дяволите, знаете нашия език?
- Вие умирате, а питате за глупости. Комуникираме посредством, хмм, вие бихте го нарекли телепатия, езика ви научихме по същия начин.
- Е какво няма ли да ми помигнете, нали сте разумни - трябва да ми помогнете.
- Естествено че ще ви помогнем, но първо искаме да ви кажем, че ние унищожихме станцията ви, за което съжаляваме, искахме само да привлечем вниманието, но вие взехте да измирате.
- А кое е второто?
- Второто са две условия - да мълчите за нашето съществуване и второ...
И те му помогнаха. Дадоха му схема да пренастрои преобразувателя, така че да може да произвежда въздух, помогнаха му със съвети как да набави различните част, как да ги сглоби по-бързо. Изобщо спасиха му живота.
Спасителната група, която очакваше, че за нея ще има само погребална работа, с изненада откри жив човек, които даже изглеждаше по-добре от самите спасители - направо пращеше от здраве.
- Но как така сте жив? - осмели се да попита командира на спасителите.
- Ще разберете. Всичко ще кажа, но само пред Световния съвет.
Пред световния съвет Георди разказа много неща за това как е преконструирал преобразувателя, за това как е успял да възстанови захранването, конструирайки нов, по-ефективен реактор, как... Изобщо всичко без участието на местните форми. Не че му беше приятно, но това беше част от уговорката.
Накрая Световния Съвет реши, че за подобен героизъм и изобретателност му дават правото на едно желание, каквото и да е. И Георги пожела да прекръстят планетата Сопол, обикаляща около звездата Смръщено сияние, на нещо от рода на звезда XG-4417 планета No 2. Естествено Световния Съвет се съгласи и така и второто условие беше изпълнено, защото цялата трагедия беше причинена от чувствата на едни кристали, наранени от един хлапак, който беше решил, че ще е страшно забавно да кръсти някоя планета Сопол.


Публикувано от BlackCat на 13.01.2004 @ 21:50:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Фантастика

» Материали от
   suffer_angelus

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.57
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 01:06:09 часа

добави твой текст
"Ретранслаторната станция" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Ретранслаторната станция
от hixxtam на 14.01.2004 @ 02:38:14
(Профил | Изпрати бележка) http://slovo.bg/hixxtam/
В разказа има какво да се изпипа още, но идеята е интересна, на финала изводите които прави главният герой за смяна на името на планетата ме накараха да напиша този коментар.
Поздравления!


Re: Ретранслаторната станция
от glishev (glishev@abv.bg) на 17.02.2004 @ 07:06:02
(Профил | Изпрати бележка) http://mglishev.blog.bg/
Това е адски добър разказ. Като го четох, се сетих, че в София има клуб за фантастика, където се събират издатели, а те пък правят конкурси, това-онова. Защо не се поинтересуваш и не им пратиш нещо? Честно казано, не ти пускам подробна информация тук, за да не излезе, че правя реклама на нещо си. Във всеки случай си разпечатах разказа и ще го дам и на приятели да го четат - такива работи показват, че сайтът не е графомански. Евала!