Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 825
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 827

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: Marisiema

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÊèòà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: vavilon

Êèòà îòâàðÿøå âðàòàòà íà àïàðòàìåíòà è çàòîâà ïîìîëè ïðèÿòåëêàòà ñè äà ïîäúðæè ïàêåòèòå ñ ïîêóïêè.
Âëÿçîõà óñìèõíàòè, íî â î÷èòå íà Êèòà ñå ïðî÷åòå òðåâîãà :
- Åòî âèæ! Âèæ òàì!Íåùî ñà ìè ñëîæèëè â ÷åòêàòà çà çúáè! Èìà îòâðàòèòåëåí âêóñ!È Øêàôúò å îòâîðåí! Ïðåäè ÷àñ õàâëèÿòà è ïèíñåòàòà áÿõà íà äèâàíà, ñåãà ñà íà ìàñàòà!Åòî, íÿêîé ãè å ìåñòèë! Âèäÿ ëè!
Ñèãóðíà ëè ñè? Áðàò òè íå å ëè å âëèçàë?
Íå, íå òè ëè êàçàõ? Íà ñåëî çàìèíà, ïðè áàùà ìè! Îùå ñíîùè òðúãíà! Äîíÿêúäå òîâà ìå óñïîêîÿâà, íÿìà äà äîñàæäà…È äà èñêà äà ãîòâÿ, ïåðà, ÷èñòÿ…, óìîðÿâàì ñå!….Äàé ìè áèáëèÿòà!

Áåøå çèìà, ñòóäåíà è ìðàçîâèòà. Íîâàòà ãîäèíà íàñòúïè ñ íàäåæäè è óïîâàíèÿ çà áúäåùèòå ðîäèòåëè.×àêàõà äà ñå ðîäè ïúðâîòî èì äåòå.Ìèñëåõà äà ãî êðúñòÿò íà Ñâåòè Àòàíàñ, àêî å ìîì÷å èëè íà ìàéêàòà íà ñíàõàòà - Êèòà - àêî å ìîìè÷å.Áðåìåííîñòòà ïðåìèíàâàøå íîðìàëíî. Ãðîçäàíà ÷åñòî ñè ïîõàïâàøå. Ñòàâàøå è íàâèê ïðåç ðàííèòå ÷àñîâå íà äåíÿ äà ñòàâà íà ïðúñòè îò áðà÷íîòî ëåãëî è äà ñå îçîâàâà ïðè ïðåïúëíåíèÿ õëàäèëíèê. Ïðåäïî÷èòàøå äà ñè íàïðàâè ñàíäâè÷ ñ øóíêà è äà îòïèéâà îò ìëÿêîòî, áàâíî, íà ãëúòêè.Òàêà óñåùàøå ñëàäîñòòà ìó. È òàì â êóõíÿòà, ñè ñïîìíÿøå çà çàïîçíàíñòâîòî ñè ñ Ëàçàð. Êàêâà ñëó÷àéíîñò! Îòèâàøå äà âèäè âóéíà ñè â àïàðòàìåíòà. Áëîêúò áåøå âèñîê, âçå àñàíñüîðà. Ïîñåäÿ ïðè íåÿ, ïúê ðåøè äà ñè òðúãíå.Òîãàâà íÿêîé è íàïðàâè ïúò äà ìèíå è ãàëàíòíî îòâîðè âðàòàòà íà àñàíñüîðà. Òÿ áëàãîäàðè ñ íåäîìëúâêè. Íî ìëàäåæúò ñå ïîêàçà ìíîãî íàñòîÿòåëåí êàòî õàðàêòåð è ïðèêàçâàøå êàêâîòî ìó äîéäå íà óñòà. Ïîêàíè ÿ íà ñðåùà. Íå ïîñìÿ äà ìó îòêàæå. ×óâñòâàøå ñå íåóäîáíî. Âñå ïàê ãî âèæäàøå çà ïúðâè ïúò!
Ïîçâúíÿâàíåòî íå çàêúñíÿ. Òàêà Ãðîçäàíà ñå âèäÿ ñ Ëàçàð. Ñðåùèòå çà÷åñòèõà. Áåøå ïî-ãîëÿì ñ öåëè 10 ãîäèíè îò íåÿ. Íî èçãëåæäàøå ñïîñîáåí ìëàä ìúæ ñ ïðîôåñèÿ, îò êîÿòî ìîæåøå äà ãëåäà ñåìåéñòâî.
Åäèí äåí Ëàçàð ïîèñêà ñúãëàñèåòî íà íåéíèòå ðîäèòåëè, êàêòî å ïî òðàäèöèÿ,çà äà ñå çàäîìÿò ñ Ãðîçäàíà.
Âóéíàòà îòñòúïè àïàðòàìåíòà è îòèäå äà æèâåå íà ñåëî.Ðàçïîëàãàõà ñ ãîëÿìà æèëèùå è áÿõà ùàñòëèâè. Íå ñëåä äúëãî Ãðîçäàíà çàáðåìåíÿ. Ëàçàð ñ íåòúðïåíèå ÷àêàøå äà ñå ðîäè áåáåòî. Äîðè ðåøè äà íàåìå ìîìè÷å, êîåòî äà èì ïîìàãà ïî- êúñíî.
Ãðîçäàíà ðîäè ìîìè÷åíöå. Êðúñòèõà ãî Êèòà.Ïðîïëàêà â ÷åòèðè ÷àñà ïðåç íîùòà. Çàðåäèõà ñå ïðèÿòíè åìîöèîíàëíè äíè.
Êîãàòî áåøå íà ïåò ãîäèíêè, ñå ðîäè è íåéíîòî áðàò÷å. Íåãî íàðåêîõà Ãåîðãè. Íå áÿõà ðåëèãèîçíè, íî ãëåäàõà äà íå íàðóøàò òðàäèöèèòå è æåëàåõà åäèíñòâåíî äà ñà áëàãîñëîâåíè îò Áîãà. Ïî÷èòàõà ïðàçíèöèòå, óâàæàâàõà ñå, âñëóøâàõà ñå âúâ âúòðåøíèÿ ñè ãëàñ. Ìîæåøå äà ñå êàæå, ÷å æèâååõà íîðìàëíî.
Äåöàòà ðàñòÿõà.Êèòà òðúãíà íà ó÷èëèùå. Îáà÷å îòòàì íàó÷è äîñòà íåïðèëè÷íè äóìè èëè ïîñòîÿííî èñêàøå äà äðàñêà ïî ñòåíèòå. Ãðîçäàíà ñå ÷óäåøå êàê äà íàêàðà äåòåòî äà ñëóøà. Êîëåæêà è äàäå ñúâåò - äà êóïè áëîê÷å è ìîëèâè. Êèòà õàðåñâàøå äà ðèñóâà â çåëåíî è ñèíüî. Âå÷å íå ïðåäïî÷èòàøå ñòåíèòå. Ó÷èòåëêàòà ïîìîãíà íà ñåìåéñòâîòî â èçáîðà èì íà çàäúëæèòåëíà ïðîôèëèðàíà ïîäãîòîâêà. Èçáðàõà ïðåäìåòà èçîáðàçèòåëíî èçêóñòâî.Ãåîðãè îáè÷àøå äà êðèå ìîëèâèòå íà Êèòà. È íàñòàâàøå ãîëÿìà ñóìàòîõà.Ãîíåõà ñå èç ñòàèòå. Áîðè÷êàõà ñå. Âèêàõà. Íàêðàÿ ñàìè ñå óñìèðÿâàõà, óìîðåíè.

Ã- öå Çàïðÿíîâà, íóæíî å äà ãîâîðèì ñ áëèçêèòå âè. Áèõòå ëè ïîâèêàëè óòðå ðîäèòåëèòå ñè?!
Çà ðåçóëòàòèòå ëè äîêòîðå?! Íî êàæåòå íà ìåí! Âñúùíîñò ìàéêà ìè ïî÷èíà ïðåäè ïåò ãîäèíè, à òàòêî æèâåå íà ñåëî ñ áðàò ìè…Íå áèõ ãè îáåçïîêîÿâàëà…È òàòêî èìà äîñòà çàáîëÿâàíèÿ…
Ìèëî ìîìè÷å, ñúæàëÿâàì, ÷å âèå òðÿáâà äà ÷óåòå òîâà, êîåòî óñòàíîâèõ….
Äà, çíàÿ, ÷å ó íàñ âëèçàò èçâúíçåìíè, ïîíÿêîãà ìè ãîâîðÿò ëîøè ðàáîòè….ìåñòÿò ìè íåùàòà, çàðàçÿâàò ãè ñ îòðîâà… Èñêàò äà ìå óáèÿò! Òå ñà ïðàòåíè îò Äÿâîëà, äîêòîðå!
Êèòà, òîâà íå ñà èçâúíçåìíè ñúùåñòâà! È íèêîé íå ñå îïèòâà äà òè êðàäå àòðèáóòèòå èëè äà òå îòðîâè! Òîâà ñà õàëþöèíàöèè! Òè ñè áîëíà è òðÿáâà äà ïîñòúïèø â êëèíèêà çà ëå÷åíèå! Äèàãíîçàòà òè å øèçîôðåíèÿ â íàïðåäíàë ñòàäèé!
Íå, íå! Âèå íå ðàçáèðàòå! Íå æåëàåòå äà ìå ðàçáåðåòå! Òîâà íå ñà èçìèñëèöè! È âàñ ñà îáó÷èëè äà ëúæåòå!Î÷èòå âè ìå ãëåäàò ñòðàííî!Íÿêîé ñå å âñåëèë è âúâ âàñ, òîâà å!- è Êèòà çàïëàêà.
Ëåêàðêàòà íå ñå è îïèòà äà ÿ óñïîêîè. Ñìÿòàøå ÿ çà îáðå÷åíà. Ïîâèêà ïî òåëåôîíà ñàíèòàðèòå. Ïî êîðèäîðà ñå ÷óâàõà îò÷àÿíè êðÿñúöè è ìîëáè.
Èâàíîâà áåøå ñïåöèàëèñò ïî ïñèõèàòðèÿ âå÷å íàä äâàäåñåò ãîäèíè. Êàêâè ëè íå ñëó÷àè âèæäàøå, íÿêîè îò òÿõ ïîòðåñàâàùè. Çà ñúæàëåíèå íàóêàòà âñå îùå íå óñïÿâàøå äà ñå ïðåáîðè ñ áîëåñòèòå íà ìîçúêà, ñ ïñèõèêàòà íà ïàöèåíòèòå.À òîâà ìîìè÷å îùå îò íà÷àëîòî è ñòàíà ñèìïàòè÷íî.Äàëè çàùîòî ÿ áåøå íàðèñóâàëà â÷åðà?! Íå, íå áè ïîçâîëèëà åìîöèèòå äà âçåìàò âðúõ! Áåøå óáåäåíà, ÷å Êèòà äîðè äà ñå ëåêóâà, òî ðåçóëòàòúò ïðè Êèòà ùå å âðåìåíåí.È çà äà îòêëîíè ìèñëèòå ñè â äðóãà ïîñîêà, îòèäå äî ïðîçîðåöà, çàïàëâàéêè öèãàðà.

Òè çàùî ñè òóê!- ïîïèòà ñëàá è òúíúê ãëàñ- Òîçè ñòîë å ìîé!À òè ñè Ñàòàíà!
Êèòà ñå îòäðúïíà êàòî óõàïàíà.Ïðåä ñåáå ñè âèäÿ æåíà íà îêîëî 50-òå, ñ ðàçäúðïàíà áëóçà, ñ ïîëà, îáëå÷åíà îáðàòíî è ñ ðîøàâè êîñè. Î÷èòå ÿ ãëåäàõà âðàæäåáíî è óáèéñòâåíî.Óñòíèòå, âïèòè åäíà â äðóãà, áÿõà ïîñèâåëè è áëåäè.
Âñåêè ìîìåíò Êèòà î÷àêâàøå íàïàäåíèå îò íåïîçíàòàòà. Àëà èçïèòàòåëíèÿò ïîãëåä ñÿêàø èçâåäíúæ óãàñíà è æåíàòà ñå ñâëå÷å íà ïîäà. Êèòà áÿãàøå ïî äúëãèÿ êîðèäîð.Òðåïåðåøå. Äîñêîðî ñå ñìÿòàøå çà Ñâåòèÿ Äóõ, à ñåãà íÿêàêâà ÿ íàðå÷å Ñàòàíà.Òîâà ìíîãî ÿ ðàçñòðîè .Åäâà êîãàòî è áèõà óñïîêîèòåëíî, çàñïà. Ñúíóâàøå…

Òîâà å áàùà è, òîé ñòîè äî ëåãëîòî íà ìàéêà è. È Êèòà å òàì, íî òå ñÿêàø íå ÿ çàáåëÿçâàò. Ëàçàð öåëóâà ðúöåòå íà Ãðîçäàíà è î÷èòå ìó ñà ïúëíè ñúñ ñúëçè. Âëèçà ìåäèöèíñêàòà ñåñòðà è ãî ìîëè äà èçëåçå. Òðÿáâà äà è äàäå ëåêàðñòâîòî. Ñëåä ÷àñîâå ìàéêàòà èçïàäà â êîìà.
Âå÷å íà 13, Êèòà ðàçáèðàøå, ÷å áîëåñòòà ïîãóáâà ìàéêà è. Èìàøå çà çàäà÷à äà ãëåäà áðàò ñè. Òîé ëåñíî ñå çàèãðàâàøå. È òîãàâà Êèòà âçèìàøå ñêèöíèêà. Íàëèâàøå øèøåíöà ñ âîäà. Ãëåäàøå ïðåç ïðîçîðåöà è èìïðîâèçèðàøå. Íåáåòî îáåçàòåëíî òðÿáâàøå äà å ñèíüî! Êàòî î÷èòå íà ìàìà!À òðåâàòà äà å çåëåíà, êàòî î÷èòå íà òàòêî!…Äúæäúò - êàïêèòå îò äúæä ðèñóâàò òúãàòà è îãîð÷åíèåòî, çàñïàëîòî ñúðöå, ëèïñâàùàòà ëþáèìà…

Èñòîðèÿòà å êðàòêà. Êîëàòà êàðàëà áúðçî. Øîôüîðúò áèë ïèÿí. Íå ñïðÿë íà ñâåòîôàðà. Ãðîçäàíà òúêìî ïðåñè÷àëà. Óäàð. Ìîçú÷íî ñúòðåñåíèå. Çàñåãíàòè êðàéíèöè. Òèøèíà. Çàòâîðåíè î÷è. Ëåêàðñòâà. Ëåêàðè. Êîìà. Ñìúðò. Ñìúðò! Çà íÿêîëêî äíè ìàéêà è ñè îòèäå îò òîçè ñâÿò. Òúðñèõà âèíîâíèÿ. Ñúä . Ìîì÷åòî, íà 19, âëèçàøå â çàòâîðà çà äåâåò ãîäèíè. Äåâåò ãîäèíè ëè ñòðóâà ÷îâåøêèÿò æèâîò?!…Çà êàêâî èì áå èçïëàòåíàòà êðúâíèíà, ïàðè, íÿêàêâè ñè õàðòèéêè?! Ùÿõà ëè äà âúðíàò æèâîòà íà æåíàòà?!…Èëè äà ñïðàò âðåìåòî…
Ëàçàð èçïàäíà â äåïðåñèÿ. Òåæêà äåïðåñèÿ. Íå ãîâîðåøå ñ íèêîãî, à íà äåöàòà ãëåäàøå êàòî ÷å ëè ñà ÷óæäè. Ìàéêà ìó âçå ìàëêèÿ Ãîøî íà ñåëî.  àïàðòàìåíòà îñòàíà ñàìî Êèòà. Ïîíÿêîãà áàùà è ÿ âçèìàøå íà ãðîáèùàòà. Âèíàãè êóïóâàõà öâåòÿ. Ìíîãî öâåòÿ. Êèòà íîñåøå ïîðåäíàòà ñè ðèñóíêà : " Íà ìàìà" è çàïëàêâàøå çàåäíî ñ Ëàçàð.

Êîëêî îùå ñìÿòàòå äà îñòàâèòå äúùåðÿ ìè â ïñèõèàòðèÿòà?!- ïîïèòà çàãðèæåí ìúæêè ãëàñ - Íàëè âèå ñòå ëåêóâàùàòà ëåêàðêà?!
Ã-í Çàïðÿíîâ, ïðèÿòíî ìè å, äîêòîð Èâàíîâà. Äà, àç ñå çàåõ ñ ëå÷åíèåòî íà äúùåðÿ âè.Òÿ å ïðåêðàñíî ìëàäî ìîìè÷å. Íî çà ñúæàëåíèå ñòðàäà îò ñåðèîçíî ïñèõè÷åñêî çàáîëÿâàíå - øèçîôðåíèÿ â îñòúð ñòàäèé. Ðàçáèðàì ÷å âè å òðóäíî, àëà â ìîìåíòà íå ìîæå äà ÿ ïîñåòèòå.À çà èçïèñâàíå è äóìà äà íå ñòàâà!
Êàæåòå, ã-íå, Êèòà îíàñëåäèëà ëè å çàáîëÿâàíåòî? Èìàì ïðåäâèä …â äâàòà ðîäà èìàëî ëè å áîëåí îò øèçîôðåíèÿ?!
Äîêîëêîòî çíàì, íå äîêòîðå…, õì…, àêî ïîìèñëÿ ïîâå÷å…, ñåñòðàòà íà ïîêîéíàòà ìè ñúïðóãà íå å äîáðå ñúñ çäðàâåòî, ÷óâàì, ÷å èçïàäàëà â äåïðåñèè…À!…. È ìîÿòà áàáà, Áîã äà ÿ ïðîñòè, íå áåøå ñ âñè÷êèÿ ñè! Òîðìîçåøå äÿäî, ïîñëå ñå ðàçâåäîõà…Õîäåøå ïî áîëíèöè…
À äà ïîìíèòå íÿêàêâà âàæíà ñëó÷êà ñ íåãàòèâåí õàðàêòåð……î, ïðîñòåòå…..
Íå, íå! Íÿìà íèùî… Òÿ, Ãðîçäàíêà áåøå …åõ, çíàì ëè äàëè òîâà å ïðè÷èíàòà….Âñåêè ñàì çà ñåáå ñè èçæèâÿâàøå òðàãåäèÿòà….Ïîìíÿ, ÷å Êèòà çàïî÷íà äà ðèñóâà ÷åðíè ïòèöè….À îáè÷àøå ñâåòëèòå öâåòîâå…Çà íåéíî äîáðî ïîìîëèõ åäèí õóäîæíèê äà ÿ çàíèìàâà ñ òåõíèêèòå íà ðèñóâàíåòî è äðóãè ïîäîáíè … Ëåñíî ÿ ïðèåõà â Õóäîæåñòâåíàòà ãèìíàçèÿ…çàâúðøè…è ñåãà òîâà…
Äà âè å ãîâîðèëà çà âÿðàòà?! Ñåìåéñòâîòî âè áåøå ëè ðåëèãèîçíî?!
Äà, çàïî÷íà äà ãîâîðè ùîì çàïî÷íà äà ó÷è â ãèìíàçèÿòà, çà Ñâåòèÿ Äóõ, çà ìèñèÿòà íà Õðèñòîñ, çà òîâà, ÷å æèâååì ãðåõîâíî…Èìàøå ñòðàííè ïðèÿòåëè…Íî ìàéêà ìè ìîæå äà çíàå ïîâå÷å…
Êàçâàòå çà ñòðàííîñòèòå è â ãèìíàçèÿòà….Èìàøå ëè ñåðèîçåí ïðèÿòåë?! Ïóøåøå ëè?! À íàðêîòèöè?
Î, ìîëÿ âè, êàêâè íàðêîòèöè! Íå ãî âÿðâàì! Íî áÿõà …, îáëè÷àõà ñå ñìàõíàòî, çà ïðèÿòåë - íÿìàì ïðåäñòàâà…
Áëàãîäàðÿ âè, ã- í Çàïðÿíîâ, ùå òðÿáâà äà ïîãîâîðÿ è ñ ìàéêà âè…Íà êîëêî ãîäèíè å òÿ?! Ùå ìîæå ëè äà äîéäå â êëèíèêàòà?!
Ùå äîéäå, äîêòîðå, íà 75 ãîäèíè å, íî å æèëàâà æåíà!

Êèòà çíàåøå êàêâî å ëþáîâ.Îùå â øåñòè êëàñ áåøå ïîëó÷èëà ëþáîâíî îáÿñíåíèå îò ñúó÷åíèêà Êàëîÿí. Áåëåæêàòà îáà÷å áå çàñå÷åíà îò ó÷èòåëêàòà ïî ìóçèêà è ñëåä ÷àñà òÿ ïîäõâàíà äåëèêàòåí ðàçãîâîð è ñ äâàìàòà. Êèòà ñå óïëàøè äà íå áè òÿ äà èçïúëíè îáåùàíèåòî ñè è äðóãèÿ ïúò äà èçâèêà áàáà è èëè áàùà è. Íå èñêàøå äà íàðàíÿâà áëèçêèòå ñè. Êàëîÿí áúðçî ñå óòåøè êàòî èçáðà äðóãà ñúó÷åíè÷êà, íà êîÿòî äà ñå îáÿñíè â ëþáîâ.
…Âúðâåøå è ìàòåìàòèêàòà, èñòîðèÿòà, ôèçèêàòà è èçîáðàçèòåëíîòî èçêóñòâî. Ìå÷òàåøå äà ñòàíå àðõèòåêò. Èëè ó÷èòåëêà. Èëè äà ðàáîòè â áàíêà….Å, âñå ùåøå äà ðåøè! Ñàìî äà ïîðàñòíå!
Õóäîæåñòâåíîòî ó÷èëèùå áåøå íà 36 êèëîìåòðà îò ãðàäà. Ïúòóâàøå âñåêè äåí. Íîâà ñðåäà, íîâ ãðàä, íîâè ó÷èòåëè…Íàé- ìðàçåøå äà ÿ çàãëåæäàò, à áåøå ñàìî íà 15. Ðàñòåøå âèñîêà, ñ òúìíè î÷è è êåñòåíÿâà ÷óïëèâà êîñà, ñëàáà è ëåêî áëåäà, â î÷èòå íà âñåêè ïîçíàâà÷, òÿ ùåøå äà ñå ïðåâúðíå â õóáàâèöà.Áðàò è, ãëåäàí îò áàáàòà, ðàçãëåçåí äîêðàé, ÷åñòî ñúçäàâàøå íåïðèÿòíîñòè.Áÿãàøå îò ÷àñîâå, ïóøåøå è ñå áèåøå. Çàïëàøèõà áàùàòà, ÷å àêî ïðîäúëæàâà äà òîðìîçè ñúó÷åíèöèòå ñè è äà õóëèãàíñòâà ùå ãî ïðàòÿò â èçïðàâèòåëåí äîì. Ëàçàð, óìîðåí îò ðàáîòà, ðàçãîâàðÿøå ñ Ãåîðãè, íî çà æàëîñò- íèêàêúâ ðåçóëòàò.Ïðèòåñíåí, Ëàçàð ïîëó÷è èíñóëèíîâà êðèçà. Ïîñåäÿ â áîëíèöàòà è ãî èçïèñàõà. Òðÿáâàøå äà ñå ïàçè, äà íå ñå íàòîâàðâà ïñèõè÷åñêè. Ãåîðãè îòèäå äàëå÷ - îòêðèõà â äæîáà ìó öèãàðè ñ ìàðèõóàíà.Ïîñëå - â äåòñêà ïåäàãîãè÷åñêà ñòàÿ. Îòòàì â ïîïðàâèòåëåí äîì.
Êèòà ÷åñòî ïèøåøå íà áðàò ñè. Äîáðà ïî äóøà, ïðåêàëåíî ñåðèîçíà è óñàìîòÿâàùà ñå, â íà÷àëîòî íå îáùóâàøå ñ íîâèòå ñúó÷åíèöè. Ìèíà ïîâå÷å îò ãîäèíà. Êðàñîòàòà íà äåâîéêàòà çàïî÷íà äà ñå çàáåëÿçâà, äîðè è îò ó÷èòåëÿ ïî ôèçè÷åñêî. Èñêàøå äà ÿ âêëþ÷è â áàñêåòáîëíèÿ îòáîð .Åäíà ñúó÷åíè÷êà è ïîäõâúðëè: "Êúñìåòúò å íà òâîÿ ñòðàíà! Òàì ùå ñå âèæäàø ñ Æîðî! Äà èìàõ è àç ïîäîáíà âúçìîæíîñò! Íå áèõ îòêàçàëà!"
Æîðî áåøå ìåñòíèÿò êðàñàâåö íà ïî- ãîðíèÿ âèïóñê.Ìîìè÷åòàòà áÿõà ëóäè ïî íåãî. Ðóñîêîñ, ñúñ ñèíè î÷è, ñ íàðàñòíàëî ñàìî÷óâñòâèå, òîé áåøå òàðòîð çà ìíîãî íåùà. Ðîäèòåëèòå ìó áÿõà çàìîæíè. Ãîâîðåøå ñå, ÷å êàòî íàâúðøè ïúëíîëåòèå, ùåëè äà ìó ïîäàðÿò êîëà. Íå è îñòàâÿøå ìíîãî ñâîáîäíî âðåìå, íî ïðèå ïðåäëîæåíèåòî íà ó÷èòåëÿ è çàïî÷íà äà òðåíèðà, íàðàâíî ñ ãîëåìèòå. Æîðî íå ñëåä äúëãî ÿ çàáåëÿçà.Ñëó÷âàøå ñå äà è ñå óñìèõíå. Î÷èòå ìó íàïîìíÿõà íåáå.Òîâà ñÿêàø áÿõà î÷èòå íà ìàéêà è. È â îáðàçà íà äåâîéêàòà îæèâÿâàõà ñïîìåíèòå….Àëà è áîëêàòà…Æèâîòúò äàâàøå, íî è âçèìàøå, ÷åñòî ïúòè íåñïðàâåäëèâî.
Èçæèâÿâàøå áóðíà ëþáîâ. Êîãàòî ñå ïîòàïÿøå â î÷èòå íà Æîðî, òÿ ñå ÷óâñòâàøå ïî- áëèçî äî ìàéêà ñè. Âñè÷êî ùåøå äà áúäå íîðìàëíî, àêî íå áåøå îïèòúò ìó äà ÿ íàñèëè. Íå òàêà ñè ïðåäñòàâÿøå Êèòà îáðè÷àíåòî!….Îòä àäå ìó ñå, íî ïîñëå ñå ÷óâñòâàøå ïðàçíà. Ëþáîâòà èç÷åçíà! À èìàøå ëè ÿ íàèñòèíà?! Èëè ñàìî ñúëçëèâè ðîìàíòè÷íè äóìè?!…
…Ïðåäè äà çàâúðøè, ñå ñïðèÿòåëè ñ êîìïàíèÿ, êîÿòî íàðè÷àõà "òúïàöèòå", ïîðàäè ïî- ðàçëè÷íîòî èì îáëåêëî è íà÷èíà èì íà ìèñëåíå. Ãîâîðåõà çà êàðìàòà, çà ñúäáàòà, çà ïðåðàæäàíåòî, çà Áîãà… È òÿ, êîÿòî òúðñåøå óòåõà, ïîòúðñè Áîæèÿòà …×åòåøå êíèãè, ñâúðçàíè ñ æèâîòà, äåéíîñòòà, ìèñèÿòà, âúçêðúñâàíåòî íà Èèñóñ Õðèñòîñ…
Äîïàäíà ñè ñ åäíî ìîìè÷å, Áëàãà. Áàùà è ëåæàë â çàòâîðà. Îñèíîâèëà ÿ ëåëÿòà. Ãîâîðåõà ñè çà Æèâîòà è çà Ñìúðòòà…Ïóøåõà ÷åñòî òðåâà.

Ìåñåöè ïðåäè ïðèãîòîâëåíèÿòà çà áàëà, Êèòà ëåæåøå â ëåãëîòî ñè. È îò òúìíèíàòà, ëú÷ îò ñâåòëèíà äîêîñíà ÷åëîòî è, òàì, êúäåòî êàçâàò, ÷å ñå íàìèðà ò. íàð. "òðåòî îêî"…Íå! Íå áåøå çàñïàëà! Âèæäàøå ñ øèðîêî îòâîðåíè î÷è!Âèäÿ ãî…, âèäÿ Õðèñòîñ! Òîé êàçà : "Ïîñëóøàé ìå, òðÿáâà äà òå êðúñòÿò â öúðêâà!". Ãëåäåøå ÿ óìíî,áëàãî, ñúñðåäîòî÷åíî è ñòðîãî.

Òîâà ïðîìåíè Æèâîòúò è. Çàâúðøâàíåòî áåøå ïðåä ïðîâàë.Ðàçêàçâàøå íà âñè÷êè çà ÷óäîòî. Çàïî÷íàõà äà è ñå ñìåÿò.Äà ÿ ñî÷àò ñ ïðúñò. Äà ÿ îáèæäàò, øóøóêàéêè. Èçìèñëèõà è ïðÿêîð - "Áëàãîñëîâåíàòà Êèòêà"
Ïðèÿòåëêàòà è Áëàãà íàñèëà ÿ çàâåäå íà ëåêàð, êîéòî è ïðåäïèñà óñïîêîèòåëíè. Íå ñìåòíà, ÷å íåùàòà ñå ñåðèîçíè. Êðèçà íà âúçðàñòòà!

Êèòà âå÷å íå áåøå ñúùàòà. Ãëåäàøå êàòî â ïðàçíî ïðîñòðàíñòâî.Ëàçàð ñå ïðèòåñíè. Ó÷óäè ñå íà ìîëáàòà è äà áúäå êðúñòåíà.Íå áåøå ðåëèãèîçåí, íî îáåùà, ÷å ùå ÿ êðúñòÿò â öúðêâà.Ñúñòîÿíèåòî íà ìîìè÷åòî íå ñå ïîäîáðè. Çàãðèæåíà, áàáà è äîéäå äà ÿ íàâåñòè.
Òè, íå ñè ìîÿòà áàáà, òè ñè Ñâåòàòà Äåâà! Äîøëà ñè ïðè ìåíå, çà äà ìå çàâåäåø â Ðàÿ…Íå, íå! Íå ñè! Òè ñè áîëíà, ùå ìå çàðàçèø, ìàõàé ñå!

È òàêà ñå ïî÷íà….
Óâåðÿâàøå Áëàãà, ÷å ñå çàðàçèëè ÷åòêàòà çà çúáè ñ îòðîâà, èêîíèòå è ãîâîðåëè çà ãðåõîâåòå , èçâúðøåíè ñ ìîì÷åòàòà …,à ëåêàðñòâàòà, …òå íå ñà èñòèíñêè, â òÿõ èìà áåëàäîíà…, íå èñêàøå äà ãè ïèå…, òðîïàøå íåðâíî ñ êðàêà. Ðèäàåøå.Òîãàâà èíæåêöèÿòà èäâàøå íà ïîìîù.

Èâàíîâà ìðà÷íî ãëåäàøå ïðåç ïðîçîðåöà, ïóøåéêè.
Ìèñëåøå ñ íîñòàëãèÿ çà ìëàäîñòòà è çà ëþáîâòà.
Ñåòè ñå è çà Êèòà. Ïîêëàòè òúæíî ãëàâà è åäíà ñúëçà ïîòå÷å ïî áóçàòà…


12.07.2006 ã.


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 20.07.2006 @ 21:54:31 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   vavilon

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 10:31:40 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Êèòà" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Êèòà
îò libra íà 20.07.2006 @ 22:40:09
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ïðåäèñòîðèÿòà å äîñòà, à íà ôèíàëà íàêðàòêî å äàäåíî
ôàêòèòå ñà âîäåùèòå íà æèòåéñêèòå èñòîðèè -èñêàì äà êàæà
èíòåðåñíè ïîðòðåòè ïðàâèø