Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 836
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 839

Îíëàéí ñåãà:
:: Albatros
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÈç "PER TEMPO PERDUTA AD ANIMO UNIVERSA"
ðàçäåë: Äðóãè ...
àâòîð: JACK

…..
Ìàòóñàë - ãàðâàíúò íà Êàíòîíåðà - íàáëþäàâàøå ñ èíòåðåñ õèëàâàòà, íåóñòîé÷èâà ôè-ãóðà, êîÿòî åäâà ïðèñòúïâàøå. Èçãëåæäà îñòàíàëèòå òóê-òàì òðàâåðñè îò ïåíðîóçîâè òðèúãúë-íèöè çàòðóäíÿâàõà ðàâíîìåðíèÿ è õîä. Ïàäàøå. Íàäèãàøå ñå. È öÿëàòà îïëåñêàíà â ëåïêàâèòå íèøêè ñúñòàâÿùè ðåëñèòå, ôèãóðàòà ïðîäúëæàâàøå óïîðèòî äà ñå êëàòóøêà íàïðåä.
Ãàðâàíúò ðåøè, ÷å áè ìîãúë äà íàìåðè íåùî âêóñíî, ïî ÷óäî çàäúðæàëî ñå âñå îùå âúðõó ôèãóðàòà. Çàêðúæè îòãîðå ñ ðàçóçíàâàòåëíà öåë. Õàðåñà ñè åäèí èçðàñòúê âúðõó òîâà, êîåòî ñëóæåøå çà ëèöå íà ñòðàííèêà. Êàöíà íà ÷åëîòî. Çàáè íîêòè â î÷íèòå êóõèíè. Áåøå ìó ìàëêî íåóäîáíî äà ðàáîòè íàäîëó ñ ãëàâàòà. Ïî-êúñíî ñå îêàçà, ÷å è ñìèñúë íå å èìàëî. Îòêúñíàòîòî ïàð÷å áåøå îòâðàòèòåëíî - Ñòåôàí ñå áå ïðîñòóäèë íàñêîðî è îùå íå ìó áå ïðåìèâàëà õðåìàòà. Ïëþñ òîâà èìàøå è äîñòà ïîëåïíàëè íèøêè îò ðåëñèòå, êîèòî ïîðàäè àêîíòèíèóìíîñòà ñè äåéñòâàõà çëå íà õðàíîñìèëàòåëíèÿ òðàêò. Äîêàòî ïðåìèñëÿøå äàëè ñè çàñëóæàâà äà çàäúëáàå â òúðñåíå íà íåùî ïî-ñúåäîáíî, Ñòåôàí ñå ñïúíà çà ïîðåäåí ïúò. Áåøå íàâëÿçúë â èíâåðñåí ó÷àñòúê è õîäåíåòî ñúâñåì ñå çàòðóäíè. Ïðîñíà ñå íàïðåä è çàõëóïè ïîä ñåáå ñè ãàðâàíà. Èíâåðñèÿòà ãè èçõâúðëè âúðõó íàñèïà. Ïðåòúðêîëèõà ñå ïî íåãî, äîêàòî íå ãè ñïðÿ åäèí òåñåðàêò, íàøàðåí ñ íåðàçáèðàåìè ðóíè, ñëóæåù çà êèëîìåòðè÷åí êàìúê.
Ïîëåæàõà èçâåñòíî âðåìå â ïðèíóäèòåëíà ïðåãðúäêà. Ãàðâàíúò áåøå îòäîëó...
Íàêðàÿ íà Ìàòóñàë ìó äîäåÿ îò íåèçÿñíåíîòî ïîëîæåíèå. Ïúê è ïîçàòà ìó íå áå êîé çíàå êîëêî óäîáíà. Îïèòà äà ñå èçìúêíå. Íå óñïÿ. Äâàìàòà ñå áÿõà ñëåëè ñ íÿêîè òåëåñíè ÷àñòè è òðÿáâàøå äà îáåäèíÿò óñèëèÿ. Ñëåä íÿêîëêî íåïúëíè øåïè îò âðåìåòî Ñòåôàí-Ìàòóñàë ñå ïîèçïðàâèõà. Íå ñå âèæäàøå æèâà äóøà íàîêîëî. Îñâåí êúùàòà íà Êàíòîíåðà, íî òÿ áå îáúðíàëà ãðúá. Çàïúòèõà ñå íàòàòúê.
Êàíòîíåðà ñåäåøå îòïðåä è ïðåñèïâàøå ïÿñúê îò åäíàòà ñè øåïà â äðóãàòà. Ñ âñÿêî ïðåñèïâàíå îáåìúò ïÿñúê íàìàëÿâàøå.
- Òàêà ñå òîïè âðåìåòî íà æèâîòà. - ðå÷å Êàíòîíåðà, áåç äà ñå îáðúùà ñïåöèàëíî êúì íÿêîãî, íî íå ñå èçíåíàäà, êîãàòî ÷ó:
- Íî-ñêîðî å âîäà. Çàùîòî èçòè÷à ïî-áúðçî.
- Ïÿñúê å. Âîäàòà å ìîêðà è ñå çàäúðæà êàòî âëàãà ïî ïðúñòèòå. - äîêàòî èçðè÷àøå òîâà Êàíòîíåðà èçìúêíà ðúæäèâèÿ ãâîçäåé, êîéòî çàêðåïÿøå íåïîäâèæíî ôóðàæêàòà. Ñâàëè ÿ è âúðíà ãâîçäåÿ íà ìÿñòîòî ìó. - Çà äà íå âëèçà âúçäóõ. - îáÿñíè.
- Íåïðèÿòíî å íàèñòèíà.
- Äà, îñîáåíî êîãàòî å âëàæåí. Õðåìàòà å ñèãóðíà.
- Èçîáùî áîëåäóâàíåòî å íåïðèÿòíà ðàáîòà. - äîäàäå Ñòåôàí, âèçèðàéêè íåîòäàâíàøíàòà ñè ñîáñòâåíà íàñòèíêà.
- Îñâåí àêî ñè çäðàâ. Èíà÷å íå ðàçáèðàø êîãà îò êàêâî ñè áîëåí. Âñè÷êî òàêà ñå îáúðêâà.
- Èìàòå ïðàâî. Íåîïðåäåëåíîñòòà íà íåùàòà å íåïðèÿòíà. Íî, ñòðóâà ìè ñå, ÷å äåôîðìèðàíåòî å ïî-íåïðèÿòíî. - ïàê âèçèðàéêè ñåáå ñè, íî òîçè ïúò ñåãàøíîòî ñè ñúñòîÿíèå.
- Òî å âèä íåîïðåäåëåíîñò. Îñâåí òîâà Íèêîé íå ìîæå äà îïðåäåëè òî÷íàòà ôîðìà íà íåùàòà. Ïîíå íàîêîëî. Íåèçÿñíåíà ìåòðèêà, íàëè ðàçáèðàòå. Òúêìî òîâà å ëîøîòî.
- Èëè äîáðîòî. Ìîæå äà ïðèåìåì êîÿòî è äà å ôîðìà çà íîðìàëíà. Òîãàâà íÿìà äà èìà äåôîðìèðàíå.
- Ëîøî å, çàùîòî áåç èçíà÷àëíà ôîðìà íåùàòà íå ìîãàò äà ñå îñúùåñòâÿò â ïðîñòðàíñòâîòî è ñå ðàçìèâàò âúâ âðåìåòî.
"Íà ìåí ëè ãî êàçâàø?" - ïîìèñëè Ìàòóñàë, âñå îùå ñèàìèçèðàí ñúñ Ñòåôàí, êîéòî ðå÷å:
- Òàêàâà èçíà÷àëíà ôîðìà íÿìà è íå ìîæå äà ñúùåñòâóâà.
- Èìà è òÿ å... - Êàíòîíåðúò âèäèìî èñêàøå äà êàæå îùå íåùà, íî ïîñëåäíèòå ìó ïåñú÷èíêè áÿõà îòíåñåíè îò íåî÷àêâàí ïîâåé. Íÿêàê ñè îìåêíà è ñå êèëíà íà åäíà ñòðàíà.
- Åòî, çàòîâà âîäàòà å ïî-ïðàêòè÷íà. Íàêðàÿ âèíàãè îñòàâà ìàëêî âëàãà, êîëêîòî äà ñè äîâúðøèø ïðèêàçêàòà ïîíå. - çàêëþ÷è îíàçè ÷àñò îò Ñòåôàí-Ìàòóñàë, êîÿòî ïðåäè áåøå ãàðâàí.
- Îñîáåíî àêî ÿ óïîòðåáÿâàø ïåñòåëèâî â òîçè ñóõ ðàéîí. Âîäàòà äå. - äîäàäå äðóãàòà ÷àñò.
Ïðåêðà÷èõà ìúðòâèÿ Êàíòîíåð è âëÿçîõà â êúùàòà.
 íà÷àëîòî òÿ ãè ïîñðåùíà íåäðóæåëþáíî. Íàé-íàïðåä ñå îòêúñíà âðàòàòà è åäâà íå ãè ñìàçà. Ïîñëå ïîäúò ñå ïðîäúíè è ñ òðóä óñïÿõà (ãëàâíî Ñòåôàí, Ìàòóñàë ó÷àñòâàøå ñàìî ñ äîñàäëèâè ïîäìÿòàíèÿ çà íå÷èè ñïîñîáíîñòè) äà äîðàçáèÿò äúñêèòå è èçìúêíàò çàêëåùåíèÿ êðàê. Îò àïàðàòèòå çà âðúçêà ñå ÷óõà ïîçèâíè. Ñòîðè èì ñå çíàìåíàòåëíî è áå âçåòî åäíî ñúâñåì íåîáìèñëåíî ðåøåíèå, êîåòî âñúùíîñò áå ïðè÷èíà Ñòåôàí òàêà íåèñòîâî äà ñå ñòðåìè äà íàïóñíå ãðàäà.
Èçëÿçîõà. Âçåõà ôóðàæêàòà íà Êàíòîíåðà. Íå çàáðàâèõà äà èçìúêíàò è ãâîçäåÿ. Íà ñà ìèÿ Êàíòîíåð âå÷å ìó áå âñå åäíî äàëè ùå õâàíå õðåìà èëè íå. Ïðèêðåïèõà ñ ãâîçäåé ôóðàæêàòà âúðõó çàäíàòà ÷àñò îò ãëàâàòà íà Ñòåôàí è ñå âúðíàõà êúì àïàðàòèòå.
Ïîåõà äåæóðñòâîòî...
Ïðèñåäíàõà ïðåä êúùàòà. Òðóïúò íà áèâøèÿ Êàíòîíåð áåøå èç÷åçíàë, íî íå îáúðíàõà âíèìàíèå íà íåçíà÷èòåëíàòà ïîäðîáíîñò. Çàãðåáàõà ñ øåïàòà íà Ñòåôàí ïÿñúê. Çàïðåñèïâàõà ãî îò åäíàòà â äðóãàòà øåïà. Ñ âñÿêî ïðåñèïâàíå ìèñëîâíèÿ âÿòúð îòâÿâàøå ïî íÿêîëêî ïåñú÷èíêè.


Ïóáëèêóâàíî îò hixxtam íà 11.05.2004 @ 23:37:46 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Äðóãè ...

» Ìàòåðèàëè îò
   JACK

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 4
Îöåíêè: 5


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 04:42:04 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Èç "PER TEMPO PERDUTA AD ANIMO UNIVERSA"" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Èç “PER TEMPO PERDUTA AD ANIMO UNIVERSA”
îò Ufff íà 12.05.2004 @ 03:04:31
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
de-forma.Ñàìî ïåñú÷èíêè.