Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 881
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 886

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Elling
:: Marisiema
:: LioCasablanca

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÇàâèíàãè
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: vavilon

Óìîðåíèòå êðèëå íà ìèñúëòà ïðèíóäèõà Ëèëè äà çàñïè ïî- ðàíî îò îáè÷àéíîòî çà íåÿ âðåìå. À êàêâî äðóãî è îñòàâàøå?!….Òúæíèòå î÷è ãëåäàõà íàâúí è ñúçåðöàâàõà ìîêðèÿ ñíÿã, òîïÿù ñå ïîä ëú÷èòå íà Ñëúíöåòî.
" Äíåñ å ïî-òîïëî îò â÷åðà. ×óâñòâàì ñå ïî-äîáðå. ×åòîõ "Äíåâíèêúò íà Ìèêåëàíäæåëî- ëóäèÿ". Ñòðàõîòèÿ! Êàêâà îòêðîâåíîñò íà òàëàíòà è íåïîñðåäñòâåíîñò â ñòèëà, àëà òðóäåí õàðàêòåð, íåñïîñîáåí äà áóäè ÷óâñòâî íà ñèìïàòèÿ ó äðóãèòå…Âúïðåêè òîâà èìà íåùî áëèçêî â ñúêðîâåíîñòòà íà ïèñåíåòî, êîåòî ìå òîïëè è ìå êàðà äà ìó ñå âúçõèùàâàì."
Âðàòàòà ñå îòâîðè ñèëíî. ×ó ñå çàïúõòÿâàíå, ìúðìîðåíå â êîðèäîðà. Ñèëâèÿ ñå ïðèáèðàøå îò çàíÿòèÿ è ïîáúðçà äà ïîòúðñè ñåñòðà ñè. Òðîìàâàòà è ïîäõîäêà, ïðåêàëåíî çàñèëåíèòå ìúæêè î÷åðòàíèÿ, ÷èïèÿò íîñ è ïðèñâèòèòå óñòíè, èçïúêâàõà ïðè áúðçîòî è ñðàâíåíèå ñ Ëèëè. Òÿ áåøå íåéíà ïðîòèâîïîëîæíîñò. Íåæíà è äåëèêàòíà, èçâàÿíà êàòî ñêóëïòóðà, ñ ïðàâèëíè ÷åðòè, êîíòðàñòèðàõà ñúñ åìîöèèòå - áîëêà è òúãà.
"Ïîíÿêîãà íàõëóâà â ìåí Ìðàêà íà îò÷àÿíèåòî.Èçïèòâà ìå, ïèòàéêè îæåñòî÷åíî: "Òè ñè áåçïîëåçíà òâàð. Íå å ëè ïî-äîáðå äà òå íÿìà?!".Àç ñìëúë÷àíà ìó îòãîâàðÿì ðàçëè÷íî, ñ Äà, Íå, Ìîæå áè, Ìàõíè ñå, íî Ìðàêúò ñòîè è ìè ñå ïðèñìèâà æëú÷íî. Òîãàâà ïëà÷à ìíîãî, ñëåä êîåòî ìè îëåêâà.Îòãîâàðÿì íà âúïðîñà âå÷å ñ ãîëÿìà óñìèâêà:"ÍÅ!Àç ñúì ìëàäà, õóáàâà, âÿðâàùà!Âñå íÿêîãà ùå ñå íàìåðè èçõîä, çíàÿ òîâà! Ùå èìà äîíîð! È ùå çàõâúðëÿ èíâàëèäíàòà êîëè÷êà.Ùå ñïðà äà õîäÿ òðè ïúòè ñåäìè÷íî íà ëåêàð, â ïîòèñêàùàòà áîëíèöà! È ùå ïîñðåùíà íàé- õóáàâèòå ñè ìèãîâå, òè÷àéêè ïî çåëåíèòå ïîëÿ, áåðÿùà ìèíçóõàðè è çþìáþëè!Ùå õîäÿ íà ó÷èëèùå, ïîñëå ùå ðàáîòÿ, íàìèðàéêè ñè ìíîãî ïðèÿòåëè! Çàåäíî ùå ñå âåñåëèì ëóäåøêè, ùå òâîðèì ñîáñòâåíîòî ñè áúäåùå! È ùå ñðåùíà Ëþáîâòà, ñåäíàëà êðîòêî íà ïåéêàòà â ïàðêà äî íàøèÿ áëîê…Ùå ñå çàëþáèì è ùå ñå ëþáèì äî çàáðàâà!"

Ñèëâèÿ îòâîðè âðàòàòà íà äíåâíàòà, âèäÿ ñïÿùàòà Ëèëè ñ êíèãà â ñêóòà è øóìíî âúçäúõíà, âúçäúõíà îò íåãîäóâàíèå. Äîñêîðî ñ Ëèëè ñå îòíàñÿõà ïî÷òèòåëíî- äåëèêàòíî çàðàäè áîëåñòòà è. Êàêâîòî è äà ñòàâàøå , ñëåä âúïðîñèòå ÇÀÙÎ, ÊÎÃÀ, ÊÀÊ, ñåñòðà è áåøå âñå íåâèííàòà, ÷óâñòâèòåëíàòà, áîëíàòà… Ìàéêà èì ÿ ñúâåòâàøå, ÷å òðÿáâà äà ïðîÿâè ïî -ãîëÿìà òúðïèìîñò è ãðèæîâíîñò ñïðÿìî êðåõêàòà Ëèëè.
"Äà, âñå òÿ, íàëè!-ïîäâèêâàøå íà ðîäèòåëèòå ñè - Âñå òÿ å ïðàâàòà!Äîáðàòà, ïîñëóøíàòà!.."Ãîðêîòî äåòå!"…
Çà Ñèëâèÿ : "Çàùî èìàø äâîéêà?!"," Áÿãàø ëè îò ÷àñîâå?!", Êúäå òè áå óìà â÷åðà?!
Ñèëâèÿ çàïî÷âàøå äà ìðàçè è â îìðàçàòà ñè áå áåçïîùàäíà è ñàðêàñòè÷íà.

Íÿìàøå 16 ñëåäîáÿä. Ðîäèòåëèòå áÿõà íà ðàáîòà. Îò ñêóêà òÿ èçáÿãà îò ïîñëåäíèÿ ÷àñ. Ðåøè äà ñå îáàäè íà Ñòîÿí. Õàðåñâàøå ãî è ñ ëþáîïèòñòâî, è ñ æåëàíèå, ïðîêàðâàøå ïðúñòè ïðåç êîñàòà è òðúïíåøå öÿëàòà.
Ìîì÷åòî ÷åñòî èäâàøå ó òÿõ.Íà ïðúâ ïîãëåä èçãëåæäàøå "íåïîðàñíàë ìúæ", êàêòî ñå øåãóâàøå áàùàòà, íî î÷èòå íà Ñòîÿí ÷åñòî èñêðÿõà, à óìúò ìó áåøå îñòúð êàòî áðúñíà÷. Ñèëâèÿ ñå ðàñâàøå, ÷å òîé è îáðúùà âíèìàíèå, ïèøåõà äîìàøíèòå ïî àíãëèéñêè åçèê, ó÷åõà çàäà÷èòå ïî ãåîìåòðèÿ.
Ïîíå âåäíúæ â ñåäìèöàòà çâúíåöúò äî âúíøíàòà âðàòà ÷óðóëèêàøå, à Ñèëâèÿ èçêà÷àøå êàòî çàé÷å,ñ òóïòÿùî Ñúðöå, è ãî êàíåøå âúòðå. Ñëó÷âàøå ñå Ëèëè äà âëèçà ïðè òÿõ. Òîãàâà ñåñòðà è ÿ ãëåäàøå ñ ïðåíåáðåæåíèå, ñëåä êîåòî ñå óìèëêâàøå îêîëî Ñòîÿí.

"Èìàì äà ðàçêàçâàì íåùî, äíåâíè÷å, íî ñå ÷óâñòâàì ãëóïàâî.Ñèãóðíî ùå ïðîçâó÷è äðúçêî è íåñåðèîçíî, …Ìèñëÿ, ÷å îòêðèõ Ëþáîâòà.Èñòèíñêàòà, âäúõíîâÿâàùàòà!Òÿ ñè èìà èìå, çàïî÷âà ñúñ Ñ.Âèäÿõ ãî çà ïúðâè ïúò ïðåäè ñåäìèöè ó íàñ.Îáà÷å èìà ïðîáëåì, çàùîòî ñëåä êàòî ïðî÷åòîõ ñíîùè ðàçìèñëèòå íà ìàéêà Òåðåçà, ñå ïî÷óâñòâàõ çëå : " Õîðàòà ñà íåðàçóìíè, àëîãè÷íè è åãîöåíðè÷íè. Îáè÷àé ãè, êàêâîòî è äà ñòàâà. Äîáðîòî, êîåòî ïðàâèø, ùå áúäå çàáðàâåíî äî óòðå. Ïðàâè äîáðî, êàêâîòî è äà ñòàâà!"
Åòî, âèäÿ ëè äíåâíè÷å êîëêî ñúì ëîøà, ìèñëåéêè çà îíîâà ìîì÷å! Çà Ñòîÿí, êîãîòî ñåñòðà ìè õàðåñâà, à ìîæå áè îáè÷à! Ìèñëèòå ìè ñà îáúðêàíè, õàîñúò å â ìåí, îáèòàâà ñúçíàíèåòî áåçïîðÿäú÷íî. Ëîøà ñúì! Íå÷åñòíà ñúì! Íå ìîãà äà ãðàäÿ äîáðî! Ñàìî ïèøà òóê è ñå ñàìîñúæàëÿâàì…Íî àç îáè÷àì Ñèëâåòî! Ñèëâå, ïðîñòè ìè!…

Ñèëâèÿ íàáðà òåëåôîííèÿ íîìåð íà Ñòîÿí.Óãîâîðè ñè ñðåùà çà 17 ÷àñà. Ïîìîëè ãî äà ïîãëåäíàò åäíà çàäà÷à ïî àëãåáðà. Ìîì÷åòî âåäíàãà ñå îòçîâà.
- Ëèëÿíî, ñúáóäè ñå! Ñúáóäè ñå, äå! Õàéäå, ìúðçåëàíî! Òðÿáâàø ìè! Êúäå îñòàâè ÷åðíàòà ñïèðàëà è îíîâà êàôÿâî ÷åðâèëî?È çàùî ìè ïèïàø â íåùàòà!
Ëèëè îòâîðè ñ íåæåëàíèå î÷è. Áåøå ñúíóâàëà, îáà÷å íå ïîìíåøå ñúíÿò.
- Î, Ñèëâå, äîéäå ëè ñè?!
- Êàæè ìè, äå, íÿìàì âðåìå!
-  ìîÿòà ñòàÿ â øêàôà äî ïðîçîðåöà å, â ïúðâîòî ÷åêìåäæå.
- Îô, äîáðå! Îòèâàì äî áàíÿòà!
Ëèëè ñå ïðîçÿ èíòóèòèâíî è âåäíàãà ðàçáðà çà êîãî ùå ñå ðàçêðàñè ñåñòðà è.Ìèãëèòå è òðåïêàõà,à ñèíèòå è î÷è íåâîëíî ñå ñëèâàõà ñ ÿñíîòàòà íà íåáåòî.
"Ùå äîéäå!- òðåïíà, ïîñëå ñúæàëè-Àç ñúì åðåòè÷êà! Òðÿáâà äà ñïðà äà ìèñëÿ çà íåãî!"

Ñòîÿí îáëå÷å ÷åðíèòå ñè äúíêè è ñëîæè íîâèÿ ïóëîâåð.Êðúâòà ìó, ðàçäâèæåíà îò óìà, ïðàâåøå ëèöåòî ìó äà èçãëåæäà ïî äåòñêè ðóìåíî è íàèâíî.Íî â îðëîâèÿò íîñ è â òúìíèòå î÷è âèæäàõà äúëáî÷èíà, ÷óâñòâî çà äîñòîéñòâî, ñåðèîçíîñò, îòêðîâåíîñò."Ùå ÿ âèäÿ! Ïàê!"- ðàäâàøå ñå Ñòîÿí è ñëàãàøå ãåë íà êîñàòà ïðè îãëåäàëîòî.
Çâúíåöúò!….Ãëàñîâåòå ñòèãíàõà äî õîëà. È òàì ÿ âèäÿ. Óñêîðåíèÿò ìó ïóëñ çàáàâè çà ìèã ìèñúëòà : "Òâîé ñúì, Ëè-ëè…"
-Ëèëè, íå íè òðÿáâàø, çà äà íè ñâåòèø!Ïóñíè ñè òåëåâèçîðà!- çàïîâÿäà ñåñòðà è. Âðàòàòà ñå çàòâîðè. À Ñúðöåòî íà Ëèëè òóïòåøå êàòî íà ñúðíè÷êà. Èçâèòèòå è âåæäè ñå ñúáðàõà çà ðàçìèñúë. Îòâîðè äíåâíèêà è çàïèñà: "Òâîÿ ñúì! Òâîÿ!…Êàêúâòî è äà ñè. Ñ êîãî è äà ñè. Êúäåòî è äà ñè. Çàâèíàãè!"- ïîñëå çàðèäà òèõî â øåïè…
…Áåøå ëè âúçìîæíî?!



09.03.2006 ã.


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 20.06.2006 @ 22:08:45 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   vavilon

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
389 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 36255
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Çàâèíàãè" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (2 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Çàâèíàãè
îò vavilon íà 21.06.2006 @ 16:46:55
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
OK, Libra!


Re: Çàâèíàãè
îò libra íà 20.06.2006 @ 22:56:31
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
êàò ãî ÷åòà òîâà ñå ñåùàì íà áàáà ìè çà áèáëèîòåêàòà
èìàøå òàì
åäíî çàãëàâèå "Ñúåäèíåíè âúïðåêè âñè÷êî" ñúñ ñòàðîòî "å" è "ú" íàêðàÿ
äîñóù êàò òîç ðàçêàç
àêî íÿêîé äåí èìàì âúçìîæíîñòòà äà ñå çàïîçíàÿ ñ òåá, ùå òè ãî ïîäàðÿ