Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 652
ХуЛитери: 0
Всичко: 652

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖената, която си връзваше шапката на плитки.
раздел: Разкази
автор: Satyrr

Когато не го правя и когато постелката „добре дошли" на прага ми се мръщи, защото подметките ми отново са кални, тогава я виждам.


ЖЕНАТА, КОЯТО СИ ВРЪЗВАШЕ
ШАПКАТА НА ПЛИТКИ


Аз съм си аз. Много неща съм и много такива са мен, но все пак съм си аз. Понякога затварям входната врата, заключвам я три пъти и слагам една картина пред шпионката, за да не влизат неканени погледи. Понякога дори поставям невидима защита, знам, че е невидима, защото и аз самият не я виждам. Друг път пък не правя така, но това е рядко.
Когато не го правя и когато постелката „добре дошли" на прага ми се мръщи, защото подметките ми отново са кални, тогава я виждам. Жената, която си връзва шапката на плитки, която жъне житните бали от косите си, а конете тичат в бездънната й рокля. Гонят се, състезават се и от време на време похапват от сеното, но никога не прекаляват. Никога. Аз също никога не го правя, никога не прекалявам искам да кажа. Поне не пред нея. Виждам я два пъти във времето, а то спира само за мен и конете продължават да тичат, което вече едва ли е само за мен. Но е прекрасно. Спира съвсем за малко, но достатъчно, за да видя усмивката и, та да мога после да я изпея на щурците и те да я запомнят, и нощем да се усмихват по нейния начин. Спират и плитките й, и сеното спира да се жъне, само конете тичат. И усмивката. Тогава съм малък щурец в малка пещера между две тухли в стената и свиря нейната усмивка.Аз съм хладните плочки между краката ни. И художникът, който ни рисува със сок от ягоди, и него съм, и четките, и картината, но пак съм си аз. Една завързана плитка пред безкрайните пътища в очите на една непозната жена. Онази, която си вързваше шапката на плитки.
Първият ден я виждам цяла, осъзнавам я, разучавам я и я поглъщам като снимка в онази моя вътрешна лента. После я крия под завивките, а те ми обещават да я пазят. Завинаги да я пазят, не просто ей тъй. И го правят, сигурен съм. Правят го и до днес.
На втория ден отварям вратата, а пред нея виси стативът ми, разперил дървените си крака на плочките. Чака ме. Аз съм неизвестен художник, с четка в ръка и купа с ягоди. Рисувам я със замах, дори без да я поглеждам. Тя е моето вдъхновение, моите хиляди желания, и въже изплетено от цветове е. Светлината през прозорците, гмуркаща се в ягодовия океан. А аз рисувам, някъде щурците пеят в хор стара мелодия. Припявам им докато й подавам купата с ягодите и аз съм малък щурец с цигулка в ръка и рисувам себе си заедно с нея, моят кадър, който вече съм виждал в някое списание, витрина, двор, екран, помещение, където тухлите по стените си разменят местата и ти се смеят със затворените очи на тракащият кълвач някъде навън.
Трети ден няма, а аз обичам да има дни, които минават. Разминавам се с тях като два локомотива сутрин, празни, огромни, несъществуващи един за друг, а понягога времето спира пред очите ми, натискам едно малко копченце някъде в мен е я заснемам, заснемам я завинаги. Нея. Правя го всеки ден, все-ки първи и втори ден, защото няма трети. Когато излизам на прага в коридора, наблюдаващ, с кални подметки, защото туку що съм се прибрал от търсенето й. А тя е тук, живее в съседната стая. Вързва шапката си на плитки и излиза, преплита се със слънцето и се усмихва на конете, надпреварващи се в нея, разпиляващи роклята й на едно поле слънчогледи, до което нямам достъп. Та пак съм си аз, малко камъче, търкалящо се по стълбите след воалите й. Следващо я навсякъде, макар осъзнаващо, че си е отишла.
Днес отварям вратата за първи път, пристъпвам плахо и я виждам, такава, каквато я сънувам денем. Преплитаща се с времето. Капка, която вятърът отнася в далечен океан, където стълбището не стига. Запомням я, но само толкова. Не мога да кажа нищо, щурците са взели думите ми за текст на мимолетна мелодия. И пеят, аз слушам, тя не. Потънал съм в полето със слънчотледи, където разказват, че съм се родил. Там искам да отида. Аз съм статуя в непознат музей, затворник в тясна клетка, носещ се надолу по водопада. Гледам я, косите й, усмивката, роклята, картината, изрисувана с ягодов сок по стената. А тя си има шпионка, малка дупка в нея, не, всъщност тя си е отишла, а аз виждам вратата й, затворената шпионка, и мястото отвъд, където е била преди малко, и където се надявам да бъде отново.
После примигвам, както тя вероятно примигва срещу слънцето някъде навън. Далеч. Няма я, днес денят ми я отне, а тя винаги е била там, където не съм я търсил. Но нищо. Утре е нов ден, един от следващите водопада, по който се нося. Ден, в който ще отворя вратата си отново, както не съм го правил от месеци. Ще я чакам да излезе и ще я наблюдавам. Дали не съм я търсил само за това? Може би просто обичам да я рисувам, да я гледам как си вързва шапката на плитки и заминава, да се нося из полето от слънчогледи, където казват, че съм се родил. Тогава съм конете в роклята й, розите, за които постоянно мисли. И стълбите пред нея съм, една по една. Е, въпреки това съм си аз. Какъвто бях и вчера и преди три дни. Такъв ще бъда и занапред. Поне до утре, когато я видя да вързва шапката си на плитки.
Тогава ще видим.


Peter®30.5.2006



Публикувано от hixxtam на 30.05.2006 @ 14:01:49 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Satyrr

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 5827
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Жената, която си връзваше шапката на плитки." | Вход | 4 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Жената, която си връзваше шапката на плитки.
от Lego (templars@abv.bg) на 01.06.2006 @ 21:50:32
(Профил | Изпрати бележка)
Ахаммм, поне до Утре, а до тогава има един живот, който по своемо си има утре, и в това утре в живота преди Утре си има пък друг живот, и сигурно има маса такива индивиди с вързани шапки не на плитки а на нещо едно ниво по горе от плитките, може да има и маса ТИ и в тия безброй много НЕЩА може да станат безброй много РАБОТИ.
(Убаво е !!!)


Re: Жената, която си връзваше шапката на плитки.
от Pianista на 05.06.2006 @ 16:06:12
(Профил | Изпрати бележка)
Абе нещо ми се чини, че то има връзка с Не-знам-кой-а, а? Пак жени, ех тея жени. Кво ли не са казали за тях и все е вярно.


Re: Жената, която си връзваше шапката на плитки.
от Lego (templars@abv.bg) на 05.06.2006 @ 18:47:56
(Профил | Изпрати бележка)
И аз долавям някаква връзка. За жените какво да кажа, то дядо Стефчо си го е казал, та да не се повтаряме с него.?


Re: Жената, която си връзваше шапката на плитки.
от libra на 05.06.2006 @ 19:23:08
(Профил | Изпрати бележка)
сега го чета това - прекрасно е..
поздрав на авторовото въображение