Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 791
ХуЛитери: 2
Всичко: 793

Онлайн сега:
:: Georgina
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНормалното преживяване - 27
раздел: Романи
автор: Mojsei

1.Неразумността на света се доказва и чрез съпротивата, от страна на господстващия интерес, да се използват историческите резултати на световното обединяване, в резултат на което мащабите на отчуждението растат, а с тях унинието се задълбочава до нежелание да се живее, което има като свой резултат тревожното нарастване на броя на самоубийствата
Неразумността на света Лазарев свежда до усещането на индивидите, а не посочва неговата действителна неразумност(Вж.: с.339), която вече е гибелна със своите последствия.

2. Съвестта е вътрешен глас, с който индивидът общува постоянно. Можем да приемем, че тя - съвестта, е ядро на вътрешната изграденост и когато тази изграденост е хармонична, индивидът е устойчив на външните въздействия. Когато негативната обремененост вземе връх, съвестта крещи и прави съществуването непоносимо.

3. Загубването на вяра към любимия човек и превръщането й в подозрителност води до възникването на ревността като мъчително и болезнено преживяване на любовното чувство. Можем да приемем, че ревността е едностранно накърняване на божественото състояние у индивида, преминаващо в своята противоположност - омразата.

4.Материалното и идеалното са две страни на съществуването, а неговата едностранчивост е реалната основа за абсолютизирането на едната или на другата му страна като гледни точки. В реалния живот материалното и идеалното непрекъснато сменят местата си в безкрайната причинноследствена връзка на съществуването. Ето защо, цялата работа се свежда до коректно изложение на разглежданата проблематика, а това предполага наличието на съответната мирогледна ориентация.

5. Нормалният живот е тъждествен не на каква и да е дейност, а на дейност, обагрена от свещеният ореол на споделената любов. Тази тледна точка е достатъчно красноречива, за да разберем какви промени трябва да настъпят в обществото за постигане на това състояние.

6. Молитвата и правилното поведение стоят в основата на терапията, прилагана от Лазарев, срещу което не може да се възрази(Вж.:с.350). Но самото правилно поведение е социално обусловено и това не може да се забравя, когато се разглежда сложната проблематика на съществуването.

7. Разглеждането на смъртта, скандалите, разделите, заболяванията като принудително пречистване(Вж.: с.351) не е лишено от здрав смисъл, когато се проследи коректно причинноследствената връзка, от една страна, за достигането до този резултат и, от друга стана, когато се проследи как този резултат действа като причина, имаща пречистването като свое следствие.

8.Споделената любов е основа на семейството, което се санкционира и с граждански брачен договор. Накърняването на любовта е достатъчно основание тя да бъде защитена по всякакъв начин, в това число и чрез създаването на друга връзка, която не може да се третира като прелюбодеяние(Вж.: с.351-352).

9. Заслужава да се разбере добре мисълта на Лазарев, когато казва следното:"В основата на всичко е главната функция - любовта към Бога"(с.353). Божественото е сфера на саморефлективността, т.е. сфера на възпроизводство на споделената любов, а това означава всеки от влюбените да носи в сърцето си цялостта като част от своята любов. Но това разбиране на посочената мисъл е мое, а не на нейния автор, от което проличава и нашето различие.

10.Вътрешната агресия е резултат на нарушената хармония във връзка с нарастване на негативната индивидуална обремененост. Тя е един от резултатите, като болестно състояние, а и останалите болести са друг резултат на нарушената вътрешна хармония. Лазарев разглежда агресията като причина за заболяванията, когато пише следното: "В основата на всяка болест е агресията, която е проникнала в душата" (с.355).


11.
Много тайни в живота зная,
а сега докосвам ти сърцето
и с трепет почвам да гадая,
а пък то говори, от което
чувствам колко е добро,
че споделя своите мечти
и разказва как, родена от ребро,
на една съдба с мене си подвластна ти...

Лекичко поемам ти ръцете-
ти потъваш в погледа ми строг:
нежни, топли, с дъх на цвете,
с който аз самият ставам бог,
и разбирам, че за мене си родена,
че създадохме менталния олтар,
с който ти за мене си сгодена
чрез припламналия в гърдите ни пожар.


12.
Аз с тебе съм Създател,
че издигнахме за двама храм
и ти казвам:"Ето ме - Приятел,
благодарен, че е с тебе - не е сам!"

Не търси в небето тишината,
даже не мисли за друг-
виж в олтара на душите ведрината,
за да ме приемеш за съпруг.

И тогава ще намериш нашта вечност
в пламъка на любовта ни - в зноя,
за да преоткриеш таз човечност,
чрез която си оставаш само моя.

В съградения за двама рай,
радостта ти няма никой да отнеме
и потъваш в тоз безкрай,
в който озарението ни става време.


13.
Перото ти лирично
описва състояние кармично,
разказвайки за омагьосан кръг,
което го намирам за недъг.

Чрез мен, към себе си летиш,
но спри все някой да виниш,
защото носиш моя огнен знак,
открил приятелския злак.

Излез в полето позитивно,
оставащо си винаги невинно
и гледната ми точка разбери,
с отправени към мен очи добри.


14.
"Няма да флиртувам с теб!"-
казваш ти на бога Феб,
който те въздигна до приятел,
за да се превърнеш в предател!?

Ех, Глигоре, да го Ева,
виж я тази наша дева
как, на думи благодарна,
крие злост в душата си коварна!?

Слушай жено, негативна
с поведението си тъй противна,
ти призна пред мене грях,
но ще го удариме на смях...

С решението, което ми предлагаш,
само още толкоз се излагаш
като ми създаваш нов проблем,
изтъкан от негативности съвсем.

Ти с мене не флиртуваш,
а направо си хитруваш,
че с душата завистлива
демаскираш и натура похотлива.

И след опита интимен
с глас, оставащ анонимен,
обещаваш ми петици
в името на влюбени девици?!


15.
Какво ли стана с вярната съпруга,
къде е Лъки в този час -
ще го приема за услуга
ако се завърне тя сред нас.

Дали пък моите другари - боговете
сега на мен не са сърдити
и срутват върху ни световете,
от гняв за любовта ни тъй пропити?!

Децата в къщи гледат онемели-
за тях Виктория ще се погрижи:
процесите в живота ми са спрели,
издирване ще се задвижи.

Ще тръгна да я диря аз,
за да я измъкна от беда
и ще се примиря едва тогаз,
когато чуя милото й: "Да!"


Публикувано от BlackCat на 23.05.2006 @ 08:45:02 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.33
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 18:26:30 часа

добави твой текст
"Нормалното преживяване - 27" | Вход | 6 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Нормалното преживяване – 27
от victoria на 23.05.2006 @ 09:56:10
(Профил | Изпрати бележка)
намери ти своята любима, Лъки,
и нека няма повече разлъки,
обичайте се и волно творете,
и другите поети в сайта водете,
към красотата на земния рай,
да се сбъдват мечтите докрай,
нека всички сме щастливи и добри,
и злото навеки под камък да спи.. :)))))


Re: Нормалното преживяване – 27
от mojsei на 23.05.2006 @ 11:03:55
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Амин и наздраве!


Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 27
от liastovicata (liastovica@abv.bg) на 23.05.2006 @ 10:21:59
(Профил | Изпрати бележка) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
3. Загубването на вяра към любимия човек и превръщането й в подозрителност води до възникването на ревността като мъчително и болезнено преживяване на любовното чувство. Можем да приемем, че ревността е едностранно накърняване на божественото състояние у индивида, преминаващо в своята противоположност – омразата.

Понякога ревността е породена от прекалено самолюбие. Този който я прилага върху любимия се страхува повече за себе си и без да осъзнава накърнява достойнството на другия. Казват, че ревността е болест, в подкрепа на това твърдение смятам, че ревността е болест зачената от липсата на увереност и самочувствие и прекален егоцентризъм.


2. Съвестта е вътрешен глас, с който индивидът общува постоянно. Можем да приемем, че тя – съвестта, е ядро на вътрешната изграденост и когато тази изграденост е хармонична, индивидът е устойчив на външните въздействия. Когато негативната обремененост вземе връх, съвестта крещи и прави съществуването непоносимо.

Абсолютно съгласна, но не всеки има съвест.:), т.е. не всеки може да чуе вътрешният си глас, а често се влияе от чужди гласове. Характерно за безхарактерните хора, и ли тези които са изгубили и разрушили тотално ценностната си система.



8.Споделената любов е основа на семейството, което се санкционира и с граждански брачен договор. Накърняването на любовта е достатъчно основание тя да бъде защитена по всякакъв начин, в това число и чрез създаването на друга връзка, която не може да се третира като прелюбодеяние(Вж.: с.351-352).

Интересно виждане и оправдание на прелюбодеянието:))) Странно звучи като сентенция от устата на най-ревностния защитник на брака:)))))


Поздрав Валери!
Прекрасен и слънчев ден ти желая:))))


Re: Нормалното преживяване – 27
от mojsei на 23.05.2006 @ 11:02:26
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Два момента ни различават:

1. Всеки има съвест, макар че нейните метаморфози са многобройни.

2.Твърдението ти, че защитавам прелюбодеянието идва от формалното разбиране на брака, което проявяваш тук.

Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 27
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 23.05.2006 @ 11:54:00
(Профил | Изпрати бележка)
Съвестта е вътрешния глас. Безсмъртното ядро на личността...
Другите мисли са правилни в психологичен план. Но цялата тази постройка върху Лазарев и критиката му- няма ли да доведе до превръщането на целия труд в критика на Лазарев? Малко едностранчиво ми се вижда. Дано не съм прав...


Re: Нормалното преживяване – 27
от mojsei на 23.05.2006 @ 12:00:35
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Лазарев притежава огромен опит и разработва многостранно проблематиката на негативната обремененост. Тази основа дава добри възможности за утвърждаване на философската концептуалност, която разработвам и утвърждавам.

Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 27
от lusi на 23.05.2006 @ 23:53:46
(Профил | Изпрати бележка)
"Нормалният живот е тъждествен не на каква и да е дейност, а на дейност, обагрена от свещеният ореол на споделената любов."
Да обичаме и да бъдем обичани, това ни прави щастливи!


Re: Нормалното преживяване – 27
от mojsei на 24.05.2006 @ 22:47:01
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Съгласен съм с теб - това е божественото равнище у нас...

Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 27
от kristi на 24.05.2006 @ 00:29:27
(Профил | Изпрати бележка)
7. Разглеждането на смъртта, скандалите, разделите, заболяванията като принудително пречистване не е лишено от здрав смисъл, когато се проследи коректно причинноследствената връзка от една страна за достигането на този резултат и от друга страна, когато се проследи как този резултат действа като причина, имаща пречистването като свое следствие.

Винаги ми е било трудно, почти невъзможно дори, да се ориентирам в дебрите на философията...далече съм от тази материя...нося друго в себе си. Ако се обаждам, то е за да задам въпрос:
- Достатъчно ли е само да се разглеждат "черните дупки"- смърт, скандали, раздели...за да се установи дали са следствие от някаква обремененост или са причина за лишаване на индивида от способността му да живее себе си? Не е ли по-важно да се посочва "модел" на преодоляване? Хората изпаднали в "безтегловност", а те не са малко, се нуждаят точно от това.
Ох, въобще не съм на ясно дали правилно формулирах въпроса си, но дано да си ме разбрал.

поздрави!


Re: Нормалното преживяване – 27
от mojsei на 24.05.2006 @ 23:05:15
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php

Честит прадник!


Разбрах те добре и признавам, че въпросът ти е страхотен...и може да се окаже и много навреме. Точно в тази насока разсъждавах наскоро, когато започнах да пускам отделни параграфи по йога-практика. Това не е проблем да го направя...Ще ти припомня нещо, звучащо афористично, за да се защитя...Признато е, че няма нищо по-практично от добрата теория, а тук, макар и в отделни параграфи, се води теоретичен диалог по проблематиката на нормалното преживяване.
Допускам, че това, което казах няма да те удовлетвори. Затова потърси и прочети една книга по йога и ще продължим....Въпросът се свежда до изработване на паралелна поведенческа практика, която извежда от това състояние, за което говориш...

Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 27
от LYCKI на 24.05.2006 @ 22:15:12
(Профил | Изпрати бележка) http://lycki.blogspot.com
”В основата на всяка болест е агресията, която е проникнала в душата” (с.355).

С твое разрешение,тук бих искала само да поясня..!
В графата "агресия",Лазарев включва всяка негативна емоция:гняв,обида,ревност,ненавист и т.н.
Поздрав!


Re: Нормалното преживяване – 27
от mojsei на 24.05.2006 @ 23:10:42
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Честит празник!

Щом си му адвокат, пояснявай, но и аз съм пояснил нещо, което, с твое разрешение, е по-различно!?

Поздрав!

]