Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 754
ХуЛитери: 0
Всичко: 754

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПлажът
раздел: Разкази
автор: Jamisdar

Тишината беше убийствена. В нея имаше някаква скрита заплаха, поради осъзнаването, че следващият звук ще бъде последният в живота. Точно това обстоятелство опъваше нервите докрай, правеше всякакво физическо усилие неимоверно трудно, защото всяка грешна стъпка можеше да доведе до болезнена смърт.
И все пак в тази тишина имаше нещо нереално, нещо извън това място и това време. Сякаш ако затвореше очи, човек щеше да се озове в един друг свят, където уханието на зелената трева е утеха, а допирът до меката земя - нежна ласка. Нереалността на тишината се състоеше и в болезненото разбиране, че тя всъщност ще продължи само един нищожно кратък миг, който обаче като че ли съдържаше в себе си вечността.
Внезапно грохот разтърси въздуха, след това още един и още един. Капитан Милър подскочи изплашено в кратера от снаряд, където беше намерил прикритие.
Пак започнаха, - помисли си той и се прилепи още по-плътно до студената земя.
Канонадата не спираше вече от около 8 часа. Частта на капитан Милър получи заповед да атакува рано сутринта, но артилерийският огън разпръсна хората му и направи отстъплението невъзможно. Оттогава капитанът се криеше в тази дупка, надявайки се неговата част да атакува отново, за да бъдат изтеглени ранените, чиито стонове раздираха въздуха. С минаването на часовете обаче шансовете за това ставаха все по-малки и по-малки.
Капитан Милър осъзнаваше, че настъплението на противника е въпрос на време. От известно време Милър се опитваше да се пребори безуспешно със сковаващия го страх от смъртта. За нейната болезнена близост му напомняше трясъкът на снарядите, сливащ се в един глъх тътен; всеки полъх на вятъра го караше да се обръща, сякаш Смъртта минаваше наблизо покрай него, за да го накара да разбере, че е вече тук.
Милър се беше свил на кълбо на дъното на кратера и неистово трепереше. Вече не го интересуваше нищо друго, освен мисълта за приближаващия край. Той ясно съзнаваше, че всяко усилие е безполезно, нищо не зависеше от него.
Милър никога не се беше страхувал да признае, че го е страх от войната, от трясъка на оръжията и виковете на ранените. Въпреки това той ясно съзнаваше чувството за дълг както към Водачите, така и към своите приятели в частта. Ето защо той изпълняваше всичко, което се изискваше от него и не оставяше страха да вземе връх над неговите действия. Всъщност страхът го караше да стреля по-точно, да убива по-безмилостно с надеждата, че един ден този ад ще свърши и всички ще се приберат у дома. В този момент обаче първичната емоция напълно властваше над съзнанието на войника.
Изведнъж, сякаш търсейки утеха, Милър започна да си припомня най-щастливите мигове от живота си - един залез на плажа с Мария, раждането на децата му, няколко тихи вечери на вилата. Споменът го накара за момент да се откъсне от реалността, сякаш отново и отново изживяваше тези мигове и се опитваше да ги запази от връхлитащия ужас.
Внезапно грохотът на снарядите започна да зачестява и да се приближава към укритието на Милър. Имаше нещо адски красиво в експлозиите - фонтаните от пръст и огън напомняха за неустоимата мощ на вечността, настъпваща безмилостно. В един момент шумът от избухването на снарядите стана толкова силен, че капитан Милър вече не чуваше дори собствените си мисли. Той се сви още по близо до земята, всяка частица от него очакваше приближаващата смърт. Експлозиите се превърнаха в див и необуздан вой, който сякаш изтръгваше душата и я караше да пищи в предсмъртна агония.
Изведнъж грохотът спря, сякаш никога не го е имало. Тишината отново спусна своя воал над бойното поле, носейки едновременно своята утеха и своята заплаха.
След известно време Милър излезе от вцепенението, което го беше обхванало и отвори очи. Силната светлина го накара да закрие за момент очите си с ръка. В продължение на няколко мига Милър се взира в небето, което беше придобило яркосин цвят - едно неземно синьо, което сякаш отразяваше очите на момиче, толкова дълбоки, че, взирайки се в тях, човек губеше представа за времето и пространството, изпадаше в някаква безтегловност, която отнасяше душата накъдето си поиска.
Забравяйки сякаш къде се намира, Милър се изправи и излезе от кратера. Той не се изненада от това, което видя - намираше се на плажа, само на няколко крачки от морето. Малки вълни се разбиваха лениво в брега, носейки усещането за вече покой и удовлетворение.... Пясъкът беше неземно жълт и примамваше в своята прегръдка всеки, готов да изхвърли от съзнанието си всякакви мисли....
Милър направи няколко крачки по брега, взирайки се в хоризонта, където морето и небето се сливаха в едно цяло, правейки усещането за лекота вечно и неизменно...
Внезапно някакво непознато усещане започна да набира сила в душата на Милър и да изпълва съществото му. В един миг той осъзна, че усеща всяка частица от заобикалящия го свят, всяка една песъчинка, капка вода, лъч светлина го викаше при себе си, искаше да сподели с него това усещане за вечност и неизменност, което я изпълваше.
Милър се спря до водата и се огледа наоколо... На лицето му беше изписана широка усмивка, отразяваща вътрешен мир и удовлетворение.... Той вече беше забравил целия си досегашен живот, от него беше останала само една неясна сянка, която винаги можеше да бъде прогонена и която в един момент щеше да изчезне завинаги...... Единственото нещо, което съзнаваше ,беше, че се намира тук, на този плаж и че ще трябва да се опита да оцелее и да продължи напред.
В следващия миг една нова мисъл навлезе в съзнанието на Милър. Той се огледа внимателно около себе си и след малко откри това, което търсеше. Милър направи няколко крачки, наведе се и вдигна камъка със заострен връх...
- Това ще ме пази от животните, - помисли си той и навлезе в гъстата джунгла, обграждаща плажа...


Публикувано от BlackCat на 21.05.2006 @ 22:35:55 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Jamisdar

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 04:35:34 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Плажът" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.