Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 605
ХуЛитери: 7
Всичко: 612

Онлайн сега:
:: VladKo
:: Marisiema
:: Albatros
:: malovo3
:: pinkmousy
:: Icy
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПрез очите на Феята
раздел: Разкази
автор: hekata_5

Феята на скалата - разказваща историята на началото на страданието на Хората!
Феята се огледа - на север горите бавно въздъхваха, погалени от хладната ръка на сутешния въздух и отделяха животодайната си въздишка, която любовникът им-вятър, подхвщаше, извайваше и превръщаше в облаци.
На самотната скала, на която седеше Феята се прокрадна едно светло петънце - капчица ден, раждаща се в нощта. След нея - втора, трета... скоро тези капчици се сляха в река от светлина и потекоха към долината. Там, сред китните гори се издигаха Шестте престола - двореца на Шестте Царици на света. В него всяка година се събираха всички ветрове, всички огньове, всички скали, всички реки, за да решат съдбата на света през идните дванадесет месеца. В приказните чупки на кулите, залите, стените и цитаделите, все още се спотайваха окъснели части от нощта, а през почти прозрачните Източни кули се появяваше ликът на Слънцето.
Феята се огледа - на изток полята бързаха да се покрият от глава до пети със светлата река, росата ги превърна в полета, обсипани с диаманти - до където погелда ти стигнеше, до там се простираше тази красота. В далечината се появи силуета на Портата - последните заклинания вече бяха казани, последните ритуали - извършени, последните жертви - принесени. Работата на магията на този свят свърши. През тази порта като черни реки на скръбта изтекоха всички хора - те бяха прокудени от своите събратя да търсят нов живот - далеч от чистотата на този, различен свят...
Феята се огледа - на юг гореше последният огън от Великите огньове. Там се извисяваше града на Пророчествата и огъня му все така извисяваше танцуващата си снага над сенките на стените и къщите. Там бяха последните хора - пристигнаха в този край на света, за да видят как се мъкнат талазите преселници. Но скоро и те последваха колоната на плачеи майки, деца и мъже - града опустя и се превърна в спомен за умрялата вяра на хората в магията.
Феята се огледа - на запад изгрева гореше върху гладката кожа на езерото и водата сякаш звънтеше изпод хладната целувка на ранното Слънце. В езерото се виждаха лодки, кръстосващи повърхността му. Платната бяха като шарени ята от птици, обагрени в червено и синьо, оранжево и зелено.
Цигарата почти догоря, кълбета дим се понесоха над нежната й бяла коса и разпръснаха отровните си талази из нежните прегръдки на въздуха, шепнейки приказки за бреговете на Стикс и за Аида - за Харон, пеещ песента си, носейки мъртвите през бездната на морето от тъга и скръб...
Всички извивки на тези змии отрова говореха на Феята за живота оттатък Портата... където сестра й вършееше човешки глави с косата си, а братята й говореха за мир и войни.
Феята се огледа - света тръпнеше в очакване на деня на Ени Елем - когато нощта е кратка, и Черната Царица няма време да излезе от покоите си, за да излее жлъчта си над небето и земята. В този ден Портата щеше да бъде запечатана, а хората - завинаги изхвърлени от света на запазената магия. Феята си спомняше живота прееди Изселването. Всички бяха заедно, и в добро, и в лошо, хората живяха в мир с другите народи и се спогаждаха, Великата магия, крепяща света простираше ръцете си и го пазеше в милостивите си шепи, докато един ден...
Феята вече не се оглеждаше - погледът й се бе спрял на руините на изток - от там дойде цялото зло, от там, откъдето изгрява Слънцето хората нахлуха през планините и се опитаха да нападнат Шестте престола. Цариците се разгневиха и стовариха гнева си върху всички хора - отнеха им щастието - Земята избълва болестите и покри човешкото тяло с рани, избълва смърт и покри човешкото сърце със скръб, избълва скали и покри долината с трупове; Въздуха избълва отрови и покри човешкото тяло с рани, избълва инстини и лъжи и покри човешкото сърце с отвращение, избълва светкавици и покри долината с трупове; Огъня избълва жупел и пепел и покри човешкото тяло с рани, избълва страсти и амбиции и покри човешкото сърце със завист, избълва лава и покри долината с трупове; Водата избълва мръсна тиня и покри човешкото тяло с рани, избълва погрешни внушения и покри човешкото сърце с горделивост, избълва лед, вълни-убийци и пара и покри долината с трупове...
Така се приключи с мира меджу хората и света, затова Шестте решиха, че хората нямат място повече при тях - построиха Порта, която да ги отведе далеч - в друг свят, в който няма да има вяра, в който хората ще се лутат като загубени деца, без помощник, без да имат подкрепата на Хармонията. Хората загубиха своята безсмъртна душа, защото я дариха на Вселената, а тя - реши да ги върне обратно при техния дом - оттатък портата. В замяна - тя поиска душите им.
Феята погали скалата, на която все така седеше и гледаше къпещата се в светлина долина. Тя усещаше, че хората ще се върнат тогава, и само тогава, когато повярват истински, че света оттатък Портата ги чака с отворени за прошка прегръдки, готов да ги върне там, където принадлежат - в Поселенията на Душите.
Портата издигаше снагата си и шепнеше молитва за прошка за човешкия род, но никой не чуваше молитвите й. Шестте царици пренесоха проклятията си и в новия свят на хората и тените рани не зарастнаха, покриха се със злоба, омраза, смърт и неприязън към Древните земи, заклеймиха магиите, някои ги забраниха, почнаха да копнеят за Духовната си царица, която също ги изостави... и почнаха да измислят богове и демони.
Феята погледна Портата - зееше отворена и чакаше...
Чакаше възмездие за човешкия род. Чакаше децата на Земята и Огъня да открият отново любовта на Цариците...


Публикувано от BlackCat на 19.05.2006 @ 09:10:49 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   hekata_5

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 14:23:04 часа

добави твой текст
"През очите на Феята" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.