Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 453
ХуЛитери: 1
Всичко: 454

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОли Затвори очички
раздел: Хумор и сатира
автор: pord

Едно нещо имаше хубаво при комунизма - четеше се повечко. Но - както става винаги - и това хубаво не било за хубаво. Няколко поколения българи отраснаха с приказки и вяра в светлото бъдеще. Що вървеж падна към сияйните върхове на комунизма!
Пред нас блестяха житата, пушеха комините на фабриките, пееха юзините, развиваше се екстензивно родината, из родните селца и градчета на комунистическите величия никнеха цехове и заводчета, та да се даде поминък на населението… А какво се произвеждаше, с какво качество и конкуренто(не)способност, няма защо и да си припомняме - фалитът на фалшивата икономика си беше просто въпрос на време и обстоятелства.
И изведнъж приказката свърши. Но веднага - по закона, според който нищо в природата (и най-паче из Българско) не се губи, а само се проявява в нова форма - започна следващата. Заработи на пълни обороти фабриката за илюзии. И бачка и до днес, въпреки заклинанията на някои политици да я затворим.
Ала как да затвори, като някой непрекъснато я приватизира, а и желаещите да преливат от пусто в празно все не се свършват! Как става приватизацията? Много просто: с повечко или по-малко популизъм, с няколко кратки и ясни лозунга, които люленият в люлката на фолклора, сръбската музика и днешната чалга народец гълта като топъл хляб.
Ето че и цяла конференция се състоя на тема популизъм! Събраха се вечните политолози, социолози, журналя и прочие умници и откриха едновременно топлата вода и велосипеда. В крайна сметка стана ясно, че всички са ако не маскари, то са популисти, защото политика без популизъм нямало и не можело да има. Яд ги хвана старите партии, че някой все не ще да спазва правилата и да прилага популизъм в ограничени количества, колкото за комка, цвят и мирис!
И как няма да ги е яд, след като и те самите заработват на три смени във фабриката за илюзии? Как им се щеше само Оли Рен да е като Оле Затвори очички от приказката на Андерсен, която всички сме чели по времето на комунизма, когато се четеше повече!
Някога одописецът на партията Димитър Методиев бе съчинил следния стих: "Комунизмът не е храм, но и обор не е". Нещо като самокритично оправдание на царуващата безизходица.
Днес политиците и държавниците повтарят същото: че България не била за приказ, но ставала за прием, щото иначе щяло да излезе, че сме втора ръка хора.
А ние отдавна живеем с неща втора, че и трета употреба. Включително управляващи и опозиция.
И Оли Рен - пък и всички останали - добре виждат това. И не затварят очички, въпреки че и те са чели приказки като деца.



Публикувано от aurora на 15.05.2006 @ 13:00:10 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   pord

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.4
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 15:55:29 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Оли Затвори очички" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Оли Затвори очички
от midnight_witch на 15.05.2006 @ 13:42:43
(Профил | Изпрати бележка)
приказка за бесънна нощ за читателя. или за този ,който не е отвикнал да мисли все още...иначе си мисля ,че г-да политиците си спят нощем Слави. и то без никакви угризения.


Re: Оли Затвори очички
от Dimi на 18.05.2006 @ 17:09:03
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления за темата, Слави, интересно ми беше! Здравей!