Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 842
ХуЛитери: 3
Всичко: 845

Онлайн сега:
:: Albatros
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖ и в о т ъ т
раздел: Романи
автор: Mojsei

ПАЯЖИНАТА НА ЖИВОТА-5
/Философия на можещите/

ОСНОВАНИЯТА НА ВЯРАТА - 14
(Продължение)

ПЕТНАДЕСЕТИ УРОК


1. Как е възможно да се освободим от съмнението, когато то ни връхлети? Въпросът за превъзмогване на съмнеието се свежда до изкуството да се води безпроблемно съществуване, което не означава да се избягват проблемите, а да се разрешават.

2. Каква е връзката между вътрешното спокойствие и варата? Спокойствието може да се схване като тишината на цялостта, а вярата е ореола на същата тази постигната индивидуална цялост.

3. Сравняването на вярата със златото не е много успешно. За разлика от златото, което се изтрива и не е пригодно за сечене на пари, вярата е устойчива, когато е в обръщение.

4. Характерът на човека може да се развие като силен и тази характеристика е в сила и за изграждащата го вяра. Но характерът трябва и да се пази, защото е уязвим на деградиране. Това е валидно особено за мъжете. Хората с разстроен характер проличават веднага чрез поведението.

5. Няма да се уморя да повтарям, че в йерархията на собствеността най-високо блестят придобитите способности.

6. Способността да се преодоляват страданията спада към трудно постижимите.

7. Когато обществото минава през ада на тоталната криза, пътищата за запазването на човечността са неведоми...

8. Най-трудното изкуство в живота, може би, е да се помага и то е свързано с умението да се предпазваш от ударите на неблагодарността.

9. Единственият начин за развиване на вярата е разширяването на опита.

10. Лечението на всяко заболяване започва с прецизното му опознаване. Силите на организма, в много от случаите, крият и способността за излекуване.

11. Единственият начин да задържим детството е да не повтаряме глупостите, които виждаме, че правят възрастните.

12. Използването на молитвата като универсално лекарство не може да влезе сред инструментариума на учението за вярата.

13. Днес благата дума и насърчителната усмивка са предмет на публична разпродажба в организирани телевизионни предавания. Това е доказателство, че пътешествието през ада продължава.

14. В рамките на своя ограничен живот човек достига до някакъв предел на развитие на своите заложби в способности. Това е и мярата за развитието на неговата вяра.

15. Твърдението, че всичко зависи от вярата ни навежда на мисълта самата вяра от колко много неща зависи.

16. Децата, без да знаят, са велики учители на възрастните.

17. След като веднъж сме признали, че вярата се постига с цената на много усилия, не е коректно сравнението с вярата на децата - нещо, което те не притежават.

18. Колко струват обещанията за очакващите ни в бъдеще богатства? И колко поколения българи още ще слушат тази песен?

19. Да се твърди, че и с вяра и без вяра хората живеят (с.67 ) е проява на своеобразен нихилизъм, защото не вярата определя живота, а животът гради вярата като свой необходим атрибут.

20. Твърдението "и без вяра човек може да живее" и "без вяра може да има живот" е умишлено изместване на гледната точка, което, вероятно, провокира вниманието на учениците.

21. Идеята за силната и непоколебима вяра като универсален елексир рухва веднага, когато се приложи конкретно.

22. Ако някой ми каже, че цялостният човек притежава божествено съзнание, че неговата вяра е продукт на изградения му опит и се проявява в делата му, че този човек е постоянен в чувствата си (Вж.: с. 68), аз ще се съглася с него и ще го приема за сътрудник.

23. Дали е с обикновено или е с божествено съзнание, човек е обречен да се бори със съмненията и колебанията. Един успява да решава възникващите проблеми, докато друг се уплита в тях и може да ги мъкне до смъртта си.

24. Отровата на съмнението разяжда душата и подтиква към разрешаване на възникналия проблем.

25. Невъзможността на човека да се справи с проблемите си, рано или късно, го покосява и затова трябва много да се внимава с какви проблеми той се захваща.

26. Между опита на човека, неговата вяра и мирът вероятно биха могли да се разкрият интересни зависимости, но за целта ще трябва да се направи по-обстойно изследване.

27. Отстоявавнето на убежденията, независимо от обстоятелствата, ни насочва към героичната проблематика, която има своето място в живота.

28. Изводът, че човек лесно губи вяра в себе си говори за това колко трудно се удържа божественото състояние на цялостното ни индивидуално съществуване.

29. Разбирането, че знанията трябва да получават практическо приложение, а с това и проверка, за да се изгражда непоколебима вяра (с.68 ), влиза изцяло в учението за новата вяра.

30. Животът е една безкрайна верига от изпитания за всеки човек.

31. Ученикът не е в състояние изведнъж да изгради своята вяра. Едва когато се утвърди като Майстор засиява и нейният ореол.

32. Непрекъснатите уточнения за това каква вяра имаме предвид, могат да бъдат заменени с отговора на един обикновен въпрос:"Какво знаем за вярата?" Тогава още по-добре ще разберем нуждата от разработване на учение за вярата.

33. Зоната на Деградацията може да бъде определена като опасна зона за живота.

34. Отхвърлянето на съмнението е инструмент за развитие на вярата, а това става в процеса на живата дейност. Във всичко трябва да се съмнявате успешно. "Успешно" означава способност да се отхвърлят съмненията чрез разрешаване на възникващите проблеми.

35. Аз вярвам в доброто, но как да разбера, че намеренията ти са дори ако ти не ги проявиш практически?

36. Ученикът не трябва да се пази от съмнението, а да се учи да го овладява като инструмент на своето безпроблемно съществуване. С този инструмент трябва много да се внимава.

37. Разпределянето на добродетелите из различните органи на тялото е съмнителна работа.

38. Идеята да се люби Бога преди да се повярва е вълнуваща и правилна в най-общ план, защото най-напред трябва да правим нещо, за да възникне вярата.

39. Ако приемем вярата като първа причина на нещата, не трябва да забравяме, че преди това трябва да я постигнем като резултат на собственото си израстване.

40. Съмнението е разумно и затова то е присъщо на вярата.

41. Всеки опит Бог да се разглежда като нещо различно от човека е крачка към замъгляване и идеологизиране на въпроса за вярата.

42. Когато възникнат земетресения, хората разбират какво е трябвало да направят предварително. Ето защо въпросът не се свежда до това да посрещнем земетресението с вяра и с бодър дух, а с готовност да се оцелее при това ужасно бедствие.
(Следва)


Публикувано от BlackCat на 16.04.2006 @ 07:46:58 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 05:09:06 часа

добави твой текст
"Ж и в о т ъ т" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Ж и в о т ъ т
от liastovicata (liastovica@abv.bg) на 16.04.2006 @ 10:00:05
(Профил | Изпрати бележка) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
8. Най-трудното изкуство в живота, може би, е да се помага и то е свързано с умението да се предпазваш от ударите на неблагодарността.

Това става лесно, когато просто не помагаш с идеята да получиш благодарност, а просто защотообичаш да го правиш и имаш потребност да помагаш на другите.


24. Отровата на съмнението разяжда душата и подтиква към разрешаване на възникналия проблем.
Да съмнението разяжда, но понякога е средство за достигане на истината или в други случаи може да те предпази.
А после казваш:
40. Съмнението е разумно и затова то е присъщо на вярата.

Ти в кое всъщност вярваш?

Честит празник и слънчев ден:)))


Re: Ж и в о т ъ т
от LYCKI на 16.04.2006 @ 23:16:51
(Профил | Изпрати бележка) http://lycki.blogspot.com
5.Няма да се уморя да повтарям,че в йерархията на собствеността най-високо блестят придобитите способности.
-Това безспорно е така!Но ако попитаме ровещият се в контейнера за да се прехранва човек, дали е съгласен...Какво, ли би отговорил?


8.Най-трудното изкуство в живота, може би, е да се помага и то е свързано с умението да се предпазваш от ударите на неблагодарността.
-Ако не очакваш благодарност и отплата за помощта,която си оказал,това би се превърнало в най-лесното изкуство в живота.


15.Твърдението,че всичко зависи от вярата ни надежда на мисълта самата вяра от колко много неща зависи.
-Аз не съм съгласна с твърдението,че всичко зависи от вярата,а обратно-вярата е зависима почти от всичко и това е споменато в 19 т."животът гради вярата,като свой необходим атрибут"


28.Изводът,че човек лесно губи вяра в себе си говори за това,колко трудно се удържа божественото състояние на цялостното ни индивидуално съществуване.
-Ако човек успее да запазва любовта в душата си при всяко положение,ще успее да запази и вярата си.







Re: Ж и в о т ъ т
от SELENA на 20.04.2006 @ 11:01:33
(Профил | Изпрати бележка)
Невероятно стегнато и концентрирано с мъдрост