Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 703
ХуЛитери: 3
Всичко: 706

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: pc_indi
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЧайна церемония
раздел: Хумор и сатира
автор: pencho_zaeka

За някой разбити илюзии




О ча но ю! Как звучи само, а?! Далекоизточна екзотика! Чакам с нетърпение да изпитам върховната наслада от тази древна японска традиция, и то не къде да е, а в самата страна на изгряващото слънце! Разбира се, предварително се подготвих теоретически, проучих всякакви източници, гледах снимки, даже пробвах малко медитация, за да изпадна в нужното настроение. Организаторите бяха подготвили дори кимона за женската част от стажантите. Най-сетне, най-сетне! Една от мечтите ми бе на път да се осъществи!

След едночасова борба с няколкото ката плат и сложните гънки и вързулки, се оказах повита като пашкул, от който стърчаха твърде неелегантно чифт големшки крака с огромни, според японските стандарти ходила, обути в къси бели чорапи с пръстчета. Ми, нямали, хората, размер като за висока европейка…. Опитах се да възстановя разклатеното си душевно равновесие от този факт и без да обръщам внимание на подигравателните шушукания на по-дребните колежки, насочих вниманието си към миниатюрната японка с тънка усмивка на лицето, която щеше да ни посвещава в тайнството.

- Драги гости, - тихо, но настойчиво заговори лекторката, - днес ще имате удоволствието да усетите уханието на ароматния зелен чай и да вкусите традиционните японски сладки.

Наострих обонянието си, но освен една неидентифицируема миризма на…бе знам ли какво, друго не усетих. Е, казвам си, може пък сладките да са интересни….

- Бих искала да Ви разясня накратко смисъла на чайната церемония за нас.- продължи лекторката. - Изпълнявайки този изящен ритуал, ние можем да се отдадем на приятни разговори в спокойна и изискана атмосфера, и да се радваме на общуването помежду си. Разбира се, трябва да се спазват някои правила. Например, чаят се забърква със специални дървени четки, сипва се в малки чашки, които се поднасят по точно определен начин на гостите, ето така - показва тя и продължава - Пространството условно се разделя на две от това ветрило, чиито пера сочат към Вас, а домакинята застава с гръб към токонома (кът за икебана и произведения на калиграфията, или картини). Гостите сядат по определен начин, според ранга и общественото им положение. Когато приемате чашата, трябва да я завъртите на 180 градуса, и да отпиете бавно, придържайки я с две ръце ето така - пак показва тя.

Следвам стриктно всички указания, почти изпаднала в транс от хипнотичния й глас. Но като дойде момента на отпиването, имах неблагоразумието да погледна в чашата. А там се мъдреше димяща гъста маса, подозрително приличаща на онзи повърхностен слой водорасли и жабешки яйца, който се образува пролетно време във всяко по-застояло блато. Седящите около мен не останаха равнодушни към отвратената ми физиономия, и се започна едно шушукане и хихикане, побутване с лакти и сочене с пръсти. Един даже се понадигна да ми каже „наздраве", а аз му отвърнах с неприличен жест. Лекторката се смръщи леко, давайки да се разбере, че няма да допусне някой да осквернява свещенодействието й. После погледна към причината за малката суматоха, т.е. мен. Ако не сте усещали да ви пронизва презрение, мога да споделя, но предпочитам да заровя този спомен някъде надълбоко, да го затисна с камък ,та да не изплува безразборно. Реших да се отсрамя с проява на неутолим интерес, задавайки множество въпроси.

- Извинете, прието ли е да се сърба? Знам, че в Япония, за разлика от западния свят, това не се счита за признак на лошо възпитание. - колебливо подемам аз.
- Мъжете сърбат в израз на одобрение. Жените трябва да са по-дискретни…
- А за какво си говорите обикновено? - не спирам аз.
- О, съществува строго определена схема на размяна на установени реплики между домакините и гостите… Те също са част от ритуала. - с фалшива любезност отговаря лекторката.
- Чакайте, чакайте, нещо ми убягва…. нали първо казахте, че целта е хората да се съберат, да си поприказват и да прекарат приятно….- питам отново.
- Млада госпожо, не е ли по-добре да проследите докрай демонстрацията, и тогава с удоволствие ще отговоря на всичките ви въпроси. - прекъсна ме тя, решена да следва безотказно сценария, опиянена от звука на собствения си глас.

Млъкнах, решена да не се излагам повече. Тя продължи да говори, а аз като един завиращ чайник, трупах пара, която напираше да излезе. Седящият до мен колега душеше с оправдано недоверие прекрасно изглеждащите сладки, и ми даде знак с глава да не ги опитвам. Аз, обаче, се престраших и налапах една и се заоглеждах да проверя реакциите на останалите. Някои си стояха с пълни бузи, като хамстерчета, други сменяха цвета на лицата си като хамелеони, трети преглъщаха като пуяци на фона на монотонната успиваща реч. Трябваше спешно да изплюя сладката, която между другото имаше вкус на риба. Изломотих едно нечленоразделно „извинете" и направих опит да стана. Госпожата отново ме удостои с презрението си, но елегантно ми посочи пътя към тоалетната. Само че, от дългото стоене на колене краката ми бяха напълно изтръпнали, а и тясното кимоно не ми позволи да се разгъна до право положение. Строполих се със всичките си шейсет кила върху хилавия съсед. Той дискретно изохка, после настана мъртвешка тишина. Аз не издържах и изсипах съдържимото на устната си кухина върху изрядно чистия под от татами. В този миг пожелах да се телепортирам някъде далеч, където няма хора, и най-вече японци. Но за мое най-голямо учудване, последва всеобща експлозия от неподправен кикот. Навсякъде се разлетяха парченца полусдъвкани сладки, смесени с вонлива блатна водица. За броени секунди тихата хармонична атмосфера се изпари яко дим, а лекторката, потресена, най-сетне замлъкна.

Продължението не си струва описанието. Резултатът, обаче, си заслужаваше. Освободих се от някои вредни илюзии по отношение на чайната церемония, хайку, японската кухня и прословутата японска екзотика. Снабдих се с много съмишленици от различни краища на света. Освен това, колегата, който понесе тежестта ми, с някаква магия ми внуши да отслабна, в случай че се наложи пак да падам отгоре му. Послушах го, и сега съм точно…59 кила неподправена българка!



Публикувано от hixxtam на 22.03.2006 @ 17:10:41 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   pencho_zaeka

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
542 четения | оценка 5

показвания 31802
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Чайна церемония" | Вход | 6 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Чайна церемония
от Marta на 19.05.2008 @ 17:07:56
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Отдавна и отдалече се каня да ти пратя церемониални поздрави, пенчо ;))))))))). Пращай за каунския конкурс, имаш толкова добре написани естествено-весели истории!


Re: Чайна церемония
от feniks на 22.03.2006 @ 19:59:58
(Профил | Изпрати бележка)
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Re: Чайна церемония
от I_naistina на 23.03.2006 @ 06:49:55
(Профил | Изпрати бележка) http://inaistina.tripod.com/
аааахахахаххахааа
паднах от стола..
:)))))))))))))))))))))))

!!!


Re: Чайна церемония
от Rhiannon на 23.03.2006 @ 07:56:03
(Профил | Изпрати бележка)
Много добро:)))))))


Re: Чайна церемония
от pencho_zaeka (pencho_zaeka@dir.bg) на 23.03.2006 @ 11:22:13
(Профил | Изпрати бележка) http://inaned.dir.bg
Радвам се, че ви разсмях!


Re: Чайна церемония
от shiki на 30.03.2006 @ 11:24:49
(Профил | Изпрати бележка)
Разсея ме и ме разсмя! Марко Семов да ти диша праха!

]


Re: Чайна церемония
от pencho_zaeka (pencho_zaeka@dir.bg) на 30.03.2006 @ 13:16:48
(Профил | Изпрати бележка) http://inaned.dir.bg
Я, стар приятел и познат! В момента, обаче, аз дишам циментов прах:)))

]


Re: Чайна церемония
от shiki на 31.03.2006 @ 09:44:53
(Профил | Изпрати бележка)
Дишай,дишай! За дишане данък още няма, а цимента предстои да го увеличават! ;)

]


Re: Чайна церемония
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 13.06.2006 @ 10:24:32
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми хареса!
Смях се от сърце!