Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 759
ХуЛитери: 4
Всичко: 763

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: mariq-desislava
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДруга война ли?
раздел: Романи
автор: pip

А точно преди месец, сутринта, на 23 март 1945 година, в планините Шварцвалд се появи един игрив вятър, роден от прелюбодеянието на зимата с пролетта. Като буен жребец той заподскача от хълм на хълм и заслиза по склоновете към едно селце от десетина къщички, за да мери силите си с хората. Не успя да...

...прецени скоростта си и се спъна в градинката пред селския параклис, завъртя се във вихрушка и накъса едно съобщение, идващо от високоговорителя, монтиран на покрива на една лека кола, боядисана в камуфлажни цветове: " ... родината е в опасност... ...нашия дълг... ...младите защитници... ...цвета на нацията... ...пълен пансион...".
За разлика от любопитния ветрец с весел нрав, покрай колата от военното окръжие мина съвсем безучастно среден на ръст мъж на около четиридесет години. Празният десен ръкав на войнишкия му шинел без пагони бе прибран старателно в джоба. Бившият войник доближи вратата на една къща от едър дялан камък и влезе, без да почука на вратата.
- Днес е само две марки! Нямам повече пари! - отсече мъжът,
обръщайки се към жената, седнала на кухненското диванче. Чисто изпраните дрехи висяха по слабото й тяло така, като че ли бяха с няколко номера по-големи. Кожата на лицето и ръцете й изглеждаше по същия начин. Изпъкналите сини очи се открояваха рязко на фона на тъмните кръгове около тях. Тя не отговори, бавно се надигна и застана до гостенина си Юрген Люпке, който сръчно разкопчаваше шинела си с единствената си лява ръка.
- Помогни ми да сваля тази значка! Щом вече призовават на война децата ни срещу храна, вече не ми трябва! - помоли за помощ възмутеният инвалид, но продължи с друг, спокоен, но нетърпелив тон. - Имаш ли нещо за ядене? Дали Ханс ще донесе нещо от мандрата? Срещнах го по пътя към вас.
Двамата откопчаха златната свастика на великия райх от ревера и мъжът с подчертан гняв я захвърли в ъгъла на стаята, където стоеше щайгата с дървата. После отидоха в спалнята и правиха платен двумарков секс мълчаливо и без страст.
В това време вятърът се прехвърли в боровата гора. Напъвайки се здраво, той не успя дори да помръдне яките стволове на дърветата. Изкачи се нагоре и с удоволствие разлюля клоните им. Видя отвисоко на горската пътека едно слабо тринайсет годишно хлапе да мъкне млечен бидон. С голям кеф го удари в гръб не много силно, но достатъчно то да се спъне в камъните пред мостчето над горския поток. Падналото момче с ужас видя как се излива млякото от отворилия се бидон, рязко скочи и изправи съдината. Погледна навътре - на дъното още имаше малко, около два литра мляко. Той седна до едно дърво, разтърка ударените колена, гледайки реката. След малко стана, взе бидона и доближи брега. Загребвайки с капака, доля вода в млякото. Изправи се и продължи пътя си.
След няколко дни Елза, задрямала на диванчето в следобедните часове, бе събудена от почукване на входната врата. Отиде бавно до вратата и я отвори, без да пита кой е. На прага стоеше възпълничката съпруга на собственика на мандрата, Хелга Бадер, ниска на ръст трийсетгодишна жена със зачервени бузи и разчорлена кестенява коса.
- Здравей, Елза! - тихо поздрави посетителката, чакайки
отговор. След кимването на домакинята продължи с притеснен глас:
- Разбирам те... разбирам, че е война. Съчувствам ти, че мъжът
ти е безследно изчезнал, а големият ти син загина в тази шибана война...
Тя погледна срамежливо лицето на Елза, която все така безучастно стоеше и гледаше през гостенката си, и с лек укор я запита:
- Също така разбирам, че почти умирате от глад с Ханс, но... -
тя се сконфузи много, но бързо си довърши изречението: - но защо разреждате млякото с вода? Та нали от разреденото мляко ни масло, ни сирене става!
Елза най-накрая погледна червенобузестата жена с малко
по-отворени, явно изненадани от чутото очи. Нищо не каза, върна се и седна. Главата й се наведе и от очите й закапаха сълзи.
- Съжалявам много, но вече няма да ви вземаме млякото! -
отсече мандраджийката и притеснена да не чуе молбите на Елза, бързо излезе от къщата.
Вечерта същия ден Ханс се прибра по тъмно и стъпвайки на пръсти бавно се прокрадна в стаята си покрай заспалата си на кухненската кушетка майка.
- Защо? - дочу той глухия й, но строг глас. - Защо разреждаш
млякото, Ханзи?
Момчето застана като вкаменено няколко секунди, после
попрестъпи от крак на крак и заговори с големи интервали тихо, притеснено и тъжно:
- Първия път стана случайно... Разлях млякото около реката и
долях вода да не си личи... Номерът мина... После започнах да го правя редовно, за да набавя храна... Исках да я трампя за значката на Юрген... много ми харесва, а той вечно хленчи, че е гладен... Съжалявам, мамо! Не исках да се получи така! Наистина не исках, мамо!
Но майка му не издаде нито звук. Синът на няколко пъти я запита дали спи, но не получи отговор. Извини й се още веднъж, пожела й лека нощ и се прибра в стаята си разстроен. Заспа обаче бързо - гладът и дългите игри из гори и поляни го бяха изморили доста.
Рано-рано сутринта, когато Елза Щилман тъкмо сложи един плик от възглавница върху масата, влезе Ханс да я попита дали ще ходи у Бадерови. На въпроса му какво прави, тя не отговори, а продължи да слага в плика няколко негови дрехи - две ризи, пуловер, бельо. Взе една връвка и я овърза около калъфката като раница. После отиде в ъгъла на кухнята, намери значката с пречупения нацистки кръст, захвърлена там от възмутения Юрген, и я закачи на ревера на палтото на сина си. Хвана вързопчето в една ръка, а с другата - Ханс. Без да проговори, го дръпна да върви.
По пътя през гората Ханс на няколко пъти уплашено питаше майка си с напиращи сълзи: "Мамо! Мамо! Къде отиваме? Накъде ме водиш, мамо! Защо ми сложи тази значка, мамо?", но тя упорито продължаваше да мълчи. Мълча дори тогава, когато един пенсионер-капитан от наборната комисия в пункта за новобранци-хитлерюгенд в съседното градче я попита за адреса им. Отговори му Ханс, изплашен и стъписан от това, къде го е довела майка му. Мълча и тогава, когато той я стисна в детската си прегръдка и без да се срамува от сълзите си, я помоли: "Не ме пращай на война, мамо! Не ме пращай на война! Не искам да загина като батко ми Алфред! Моля те, моля те, мамо! Моля те!" Мълча и на връщане в празния си дом. Само когато легна в кревата, се разрева неудържимо на висок глас. Сълзите и риданията й скоро я удавиха в мъчителна кашлица, от която й потече кръв от гърлото. Задавяйки се, се надигна рязко от леглото и припадна, сгромолясвайки се на пода.
Съвзе се чак към зазоряване. Бавно се завлачи в обора. Дъртата й крава Йоми лежеше на пода и посрещна стопанката си с тихо, безсилно мучене. Елза намери едно въже и се зае да прави примка от него, за да се обеси. С поглед търсеше някаква щайга или стол, на който да се качи. Очите й неволно се спряха върху вимето на кравата, около което на пода се бе разтекла малка локвичка мляко. Тя изтърва въжето, постоя неподвижно няколко минути и се върна в къщата: "Та нали трябва някой да посрещне от война този малък войник Ханзи!"
По обед взе едно малко бидонче с мляко и отиде при Бадерови.
Ходенето я умори много и тя седна на пейката в двора на мандрата. Хелга Бадер я огледа съчувствено и рече:
- Елза, съвсем си сдала багажа от глад! Що синът на сестра ми да не идва у вас да взима млякото? И без това по цял ден хленчи за храна. При тях в града е голям глад. Затова и ми го изпрати сестра ми. Те с вашия Ханс много се сприятелиха. Ей сега ще го извикам:
- Юрген! Юрген! Ела насам!
Елза не успя да се изненада от съвпадението на имената на
храненичето и нейния еднорък любовник, когато пред нея застана едно русо момче на възрастта на нейния син. На ревера на якето му тя с безкрайно учудване видя малка значка с бял гълъб на син фон.
- Юрген! - занарежда жената на мандраджията. - От утре ще
ходиш при леля Елза да им прибираш млякото!
Елза подскочи и хукна да бяга към дома си. Падайки няколко
пъти, тя не спря нито за миг, дори да си поеме дъх. Тежко дишайки,
отвори пощенската кутия, закована към входната врата. Вътре имаше писмо. Отвори го с треперещи ръце и го прочете така, като че ли знаше вече текста му: "С дълбоко съжаление Ви съобщаваме, че синът Ви Ханс Отто Щилман загина тази нощ при бомбардировка на влака, в който пътуваше към школата за новобранци. Ковчегът с тялото му ще Ви бъде доставен след подадена от Вас молба до ..." Елза мигом загуби съзнание и падна на прага като подкосена - рязко и в целия си ръст.
Няколко минути по-късно зад ъгъла на малката уличка се появи Юрген Люпке. След него вървеше млада жена, облечена в топли зимни дрехи с детенце на около 5-6 годинки, заспало на гърба й.
- Елза! Елза! - хукна бившият редник от абвера към своята
приятелка, клекна до нея и здраво я разтърси с единствената си ръка. - Тази жена те търси, Елза! Носи ти писмо от мъжа ти! Той е жив и здрав! Елза!?
Жената долу на асфалта се помъчи да се надигне, без да си
отвори очите, но не успя. Непознатата свали от гърба си сънливото дете и го подпря да седне до стената. Елза дойде все пак на себе си, отвори очи и го видя.
- О! Ханс! Ти си жив, мойто момче! - обърна се тя към седящото дете. - Ти се върна при мама! - разрида се и награби "Ханс" в онази прегръдка, на която са способни само истинските майки. Очите й горяха с неподправена налудничавост.
От тази жалостива сцена и Юрген и Галка Иванова се
просълзиха: той - от мъка за превъртялата Елза, тя - от умиление за намерения изход от бремето да е майка: още същата нощ тя тихичко напусна къщата на Щилманови и доволна-предоволна пое посоката на свободна жена.
.............

- един култов откъс от една книга с стадий на контракции


Публикувано от BlackCat на 19.03.2006 @ 18:24:46 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   pip

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 20:31:21 часа

добави твой текст
"Друга война ли?" | Вход | 4 коментара (18 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Друга война ли?
от sradev (sradev@о2.pl) на 19.03.2006 @ 22:40:28
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
поздрави за новият текст!
Както винаги това си ти.


Re: Друга война ли?
от Marta на 20.03.2006 @ 06:07:50
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Пип, много ми беше интересно. Увлича. Това заиграване с вятъра в началото също много ми допадна като похват.

Поздрави!


Re: Друга война ли?
от libra на 25.03.2006 @ 14:27:59
(Профил | Изпрати бележка)
Динамично написано, леко се чете, интригуващ сюжет, издържано като литература, а е само един откъс..

Най искрените ми поздрави Пип, справил си се чудесно.


Re: Друга война ли?
от copie на 18.04.2006 @ 00:47:30
(Профил | Изпрати бележка)
потрес