Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 796
ХуЛитери: 1
Всичко: 797

Онлайн сега:
:: diogen

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОт дупката - в кръчмата ЕМИ
раздел: Есета, пътеписи
автор: sradev

В кръчмата ЕМИ (Ела Мъ Изеш) става все по разгорещено. Телевизора в ъгъла показва филмите на ужасите: "Лебедите в парка", "Летят жерави", "Гълъби в курника", "Изложба на пощенски гълъби". Труповете се стелят на купчинки, Войска и полиция се опитват да защитят оцелелите граждани...


предишна дупка

Вампирите тъжно преглъщат в ъгъла. Някакъв попреял чичко дори кани единият да му пустне кръв. Никой не се бои днес от вампирите, повечето дори ги приемат нормално на работа в болниците и поликлиниките. Могат да създават семейства, да адаптират деца, да пишат мемуарии... Един стар, вече пенсиониран вампир си пие чайчето и ни заговаря:
- Едно време от нас се бояха, нещо значехме. Като излизах вечерно време по улиците и майките заключваха дъщерите си по домовете, спускаха завесите, щорите, кепенците. Ех, тогава бях горд и силен в гордостта си. Чувствах как кръвта кипи в жилите. А сега? Същите онези девойчета, които трепереха само при споменаването на името ми, днес идват при мене: "Ще можеш ли да наглеждаш внучката, че нещо бледа и слабоватичка ми мяза.", "Намерих в чекмеджето спринцовка с кръв - би ли опитал какво има в нея." "Внука нещо по парковете ходи, апетит няма - би ли поговорил с него, ама по-строгичко." Още малко и за бавачка на бебета ще ме цанят.

Ето сега какво стана - едно врабче е къде по-страшно от мене.

Утешихме го колкото можехме, Метлата му предложи дори да го откара до дома му, но той гордо разпери криле и с думите "По-добре слънцето да ме изгори, отколкото да ме возят на метла!" излетя през вратата на зиг-заг.

Горди са все още Вампирите. Но това е до време. След някой и друг месец по телевизията ще показват такива хора, че вампирите ще измрат от мъка.

Нейсе, в кръчмата се започна литературно четене. То романите на Сафо, то разказите на Шекспир, то поемите на Касиус Клей, то любовната лирика на Толстой, то рубаятите на Джугвашвили... Какво ли не щеш! Напълни ми се душата!

На краят се просълзих - прочетоха един криминален разказ на Славян от 1946 година. В ЕМИ умеят да посрещат гости!


Та и една от приказките на Шикългрубер запомних.

Приказка за Вампирчето

Имало едно време едно малко вампирче, което много мислело, много мразело и много се ядосвало. Мечтаело си то да порастне голямо, да има крила като небето и да покрие със сянката си цялата земя. А Драконите му се присмивали, белите лебеди крякали срещу него, патиците го щипели по дупето. И въобще - всички се надсмивали над него.

Порастнало вампирчето, кафяви и стройни му станали крилата и протегнало се то и разперило крила и всичките неми окрилило. Но нападнали го гълъби, лебеди, папагали и летящи слончета и крилата му изпокършили, кръста му поизкривили.

Минали години. Вампира лекувал раните си. Папагалите оскубали гълъбите. Лебедите прогонили орлите. Слончетата стъпкали драконите. Летящите магарета прогонили Пегасите от тучните ливади. И когато патиците и лебедите донесли страха, немите се сетили за Вампира. И тръгнали да го търсят в най-дълбоката пещера....

Изкукурига едно самомнение. Вече е време да затварят кръчмата. И всички се понесохме към изходите. А проклетото самомнение кукуригаше като че ли търсеше не Сириус, а Нептун. От такова кукуригане един дявол знае какво ще изгрее. И така не чух до край приказката за Вампирчето.


Публикувано от BlackCat на 09.03.2006 @ 05:53:03 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 4274
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"От дупката - в кръчмата ЕМИ" | Вход | 5 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: От дупката - в кръчмата ЕМИ
от midnight_witch на 09.03.2006 @ 07:34:58
(Профил | Изпрати бележка)
))дописване на приказката за Вампирчето от ЕМИ
самомнението си кукригаше, но го чу само Сириус Блек ,избягалият затворник от Азкабан,чистокръвен магьосник.
Не каза нищо само повдигна въпросително веждите си и бръкна под окъсаната си мантия от която извади малка стъклена сфера,която беше оцветена в червено и бясто се въртеше.
Това беше неговият опасноскоп,който обикновено предвещаваше беди.
Смъртожадните- прошепна Сириус-Каркаров...земите на българите.
На центъра на София един Болен мозък лазмахваще популизма и национализма като знаме,тъй като навремето беше прекалил с приказката на Шикългрубер...
_____________________________________
вероятно следва продължение. )))
Добро утро Славяне от Ела Мъ Изеш


Re: От дупката - в кръчмата ЕМИ
от copie на 09.03.2006 @ 09:09:30
(Профил | Изпрати бележка)
... немите се сетили за Вампира. И тръгнали да го търсят в най-дълбоката пещера. Намерили го в добро физическо и скапано психическо състояние. Но щом му нацелували краката, той се наперил, прогонил остатъците от психическото здраве, взел думата от немите и изскочил навън с боен крясък. Така дошъл новият каменен век...


Re: От дупката - в кръчмата ЕМИ
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 10.03.2006 @ 09:05:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
... няма край приказката, защото е настъпила илюзията за реалността, която си описал в началото ...


Re: От дупката - в кръчмата ЕМИ
от I_naistina на 11.03.2006 @ 04:37:15
(Профил | Изпрати бележка) http://inaistina.tripod.com/
все ще трябва да се излезе от кръга..

пояснявам :)- след и тръгнали да го търсят... си помислих, че всичко започва отначало, обаче не може да е така...
после ми хрумна, че ако всеки си носи едно вампирче в себе си, то приказката е всъщност приказки до безкрайност..
иска ми се, нали!!
но сигурно за това не си чул края...

(сега обаче, преди да вляза в следващата част ще трябва пак да ги прочета всичките, че се изгубих нещо :) )

Поздрави!


Re: От дупката - в кръчмата ЕМИ
от libra на 11.03.2006 @ 08:34:48
(Профил | Изпрати бележка)
:))))
sradev, харесвам да те чета
и хумора ти харесвам. я да си доизмислиш края на приказката за вампирчето, че ми стана интересно )