Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 803
ХуЛитери: 5
Всичко: 808

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: Marisiema
:: ivliter
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖ и в о т ъ т
раздел: Романи
автор: Mojsei

ПАЯЖИНАТА НА ЖИВОТА-5
/Философия на можещите/


ОСНОВАНИЯТА НА ВЯРАТА -7
(Продължение)



ШЕСТИ УРОК

1. В повечето случаи между целите, които си поставяме и резултатите, които получаваме съществува несъответствие, дължащо се на влиянието на фактори, които не сме успели да отчетем.
Вярата, а тя е само прагматична, намира своя източник на усилване в постиганите резултати, съответстващи на поставените цели. При религиозната вяра тази връзка е илюзорна и, като правило, това, в което вярва човек никога не се случва. На тази основа се водят нескончаеми спорове с наивен и схоластичен характер.

2. Изразът "връзка с Бога" е безсъдържателен. Неговото демистифициране разкрива реално съдържание, свързано с цялостното развитие на човека и изграждане на обществени отношения, които правят възможен този процес.

3. Изискването за изграждане на убеждения, издържащи на всякакви сътресения е пресилено. Човекът, по силата на принадлежността му към обществото, има право на защита срещу екстремални сътресения, които застрашават живота и здравето му, в това число и срещу коварното манипулиране на Користта, използваща лостовете на властта.

4. Хората трябва старателно да се готвят за непредвидени големи натоварвания и сътресения - природни бедствия, смърт на близък човек и др.

5. Стахът е едно от негативните качества, от което ще се освободим в началния период на своята подготовка. Той има свои механизми на възникване и развитие. Сред тях неувереността в утрешния ден, може би, е сред най-силните. Но какво да кажем и за самотата, и за леността?

6. Описанието на различни добродетели чрез понятията "вяра" и "любов" има формален характер. Свързването на едни понятия с други имитира описанието на процеси.

7. Загубата на вярата лишава човека от цялостното му съществуване, а това е равносилно на загуба на божествения живот и преминаване към живота на частичния човек.

8. Отърсването от негативната емоционалност е една от първите задачи на ученика. За целта има различни техники.

9. Съмнението играе важна роля в познавателния процес. Учете се да се съмнявате! Представете си човек, който се е освободил от спообността си да се съмнява!

10. Прагматичната вяра може успешно да бъде наречена и "жива вяра".
(Следва)


Публикувано от BlackCat на 02.03.2006 @ 05:17:23 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 07:56:38 часа

добави твой текст
"Ж и в о т ъ т" | Вход | 4 коментара (24 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Ж и в о т ъ т
от Ladybird на 02.03.2006 @ 12:34:53
(Профил | Изпрати бележка)

"Отърсването от негативната емоционалност е една от първите задачи на ученика. За целта има различни техники."

Съгласна съм!


Re: Ж и в о т ъ т
от desert_fire на 02.03.2006 @ 14:33:24
(Профил | Изпрати бележка)
"Вярата, а тя е само прагматична, намира своя източник на усилване в постиганите резултати"
Дори да постигаме и малки цели, е по-добре и от най-големите планове, които не реялизираме.
"...неувереността в утрешния ден" ни лишава от радостта на днешния. Но възможно ли е вярата, колкото и силна да е тя, да ни спаси от всички страхове?


Re: Ж и в о т ъ т
от liastovicata (liastovica@abv.bg) на 02.03.2006 @ 17:23:04
(Профил | Изпрати бележка) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
4. Хората трябва старателно да се готвят за непредвидени големи натоварвания и сътресения – природни бедствия, смърт на близък човек и др.

Хората са винаги неподготвени за големите сътресения в живота си. А и просто няма как да бъдат.

А и би ли споделил тези техники от т.8!

Има още какво да се коментира от разсъжденията ти този път:))))


Re: Ж и в о т ъ т
от lusi на 02.03.2006 @ 22:21:34
(Профил | Изпрати бележка)
"Отърсването от негативната емоционалност е една от първите задачи на ученика." Положителното мислене е за предпочитане.