Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 687
ХуЛитери: 1
Всичко: 688

Онлайн сега:
:: mitkoeapostolov

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаХроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (1)
раздел: Разкази
автор: PLACEBO

"Дори и всички да се съблазнят поради Тебе, аз никога няма да се съблазня - казал Петър, - ако потрябва дори и да умра с Тебе, няма да се отрека от Тебе". (Мат. 26:31-35; Марк 14:27-31)."
Камен беше първата й любов - още в детската градина. Беше будно палаво момченце с къдрава, смолисто черна коса и умни, вечно търсещи очи. Подлагаше се на страдания заради нея - изяждаше парченцето лимон от чая, който им даваха, тя пък за сметка на това изяждаше краставиците от неговото ядене, ако имаше такива.
Винаги се падаха да спят следобяд един до друг. И когато учителката, успокоена, че децата са заспали, отиваше на сладки приказки с другите учителки, те започваха да си приказват. Камен и Тя. Веднъж той й разказа как видял мама и тати да се целуват и да се прегръщат. Попита я нейната мама и нейният тати правят ли така. Тя не знаеше. Никога не й беше идвало на акъла, че мама и тати могат да се целуват и прегръщат. Целуваха и прегръщаха само нея. Този, същият следобед, Камен протегна ръчичка от неговото легло и погали русата й главица. Пося неземна любов в нея, защото в този момент малкото момиченце се превърна в истинска жена, познала нежността на мъжа.
След два дни, когато го видя така да гали Снежка - едно друго момиченце от тяхната група, го намрази. Така тя се превърна в едно наранено птиче - от тези, дето летят по света и ги има много. Идеше й да отиде до него и да го набие. Не го направи. В къщи постоянно я възпитаваха кое е добро и кое лошо.
Разболя се за дълго - някакъв бронхит от малко бебе я беше споходил и трудно я лекуваха.
Когато се върна в детската градина, Камен го нямаше. Даже и не попита за него.
Години след това, вече като ученичка в гимназията, майка й един ден, на път към дома, срещна някаква жена, поздравиха се любезно, казаха си някакви клишета и всеки пое пътя си.
- Не я помниш, майката на едно момченце от детската ти градина.
Камен. Сещаш ли се?
- Да - лаконично отвърна тя.
- Почина, горкото. Още като бяхте в детската градина. Хванало се за
някаква оголена жица, и директно го разтресъл тока.
Фиууууууууу, забуча в главата й.
---------------------------------------------------------------------------------

Апостол Андрей започнал да слави Господа и обявил, че радостно ще приеме кръстна смърт за името Господне.
- Поради своето безумие ти хвалиш кръста - казал Егеат - и поради дързостта си не се боиш от смъртта.
- Не поради дързостта, а поради вярата не се боя от смъртта - отговорил Андрей.
Егеат го заплашил с разпъване на кръст и го хвърлил в тъмница. Но населението на града се вдигнало на бунт да освободи своя духовен пастир. Апостол Андрей обаче омиротворил хората с думите:
"Не обръщайте мира на нашия Господ Иисус Христос в дяволски метеж, не пречете на моето мъченичество, но сами бъдете готови за изпитания и страдания. Временните страдания се понасят лесно, но люти са онези, които са вечни."
На другия ден, след като ап. Андрей отново отказал да се отрече от Господа, Егеат го осъдил на кръстна смърт. Разпнали апостола на кръст с формата на буквата "Х", но за да се удължи кръстното изтезание, не го приковали, а го привързали към кръста. Две денонощия продължили страданията. Народът, струпал се около лобното място, негодувал и се вълнувал. В промеждутъците на агонията апостолът се стараел да успокои хората и продължил да ги поучава с Божието слово.


В класа бяха точно 36 на брой първокласници, всички с къси бели чорапки, черни престилки и бели якички. А момиченцата и с бели кордели на главите си.
Тя седна, изплашена от неизвестното, на първи чин. После децата запристигаха, весели, крещейки, а до нея никой не сядаше. Само поглеждаше майка си, от време навреме. Майка й разговаряше с други родители. Баща й беше на работа, нямаше как да присъства на първия й учебен ден. Започна тържеството. Учителката им беше красива и усмихната жена. Заобича я на секундата. Нея, Първата си учителка. За цял живот.
В това време вратата на класната стая се отвори и влетя едно момче, видимо по-високо от останалите, с тъмно руса коса и огромен букет червени карамфили в ръка. Поздрави смело, като голям човек. Зад него се показа главата на една висока и добре сложена жена - майка му. Извини се за закъснението. Учителката посочи първият чин, мястото до нея. Беше останала сама до този момент. Момчето седна и обърна глава, гледайки в Нея. В този момент тя знаеше, че Го обича. Синьо-зелените му очи. Знаеше, че ги е виждала. Не се попита кога и къде. Щеше да дойде време да разбере.
В края на януари, един ден се върна от училище и завари майка си в къщи. Направила криза от язвата и й дали отпуска.
- Знаеш ли кой дойде преди малко? - попита я майка й.
"Кой?" - попита тя с очи.
- Андрей! От вашия клас. Донесе тези кокичета за тебе.
И майка й подаде няколко кокичета, хванати на малко нежно букетче с конец.
Тя се изчерви, а през жилите й премина топлина. Прималя й.
Във втори и трети клас само Го наблюдаваше, той беше буйно, справедливо и силно по характер момче. Тя си учеше прилежно уроците, беше една от първите в класа.
В четвърти клас, една вечер, когато се стъмваше рано, и тя се връщаше сама към къщи, мина покрай някакви момчета от по-горен клас, които започнаха да я подиграват и да й викат зубрачка. Буца заседна в гърлото й. Искаше да ги набие, как не ги е срам така да се държат! Едното момче даже посегна и дръпна чантата й от раменете. Тя изпита ужас и тихо извика. В същия момент изневиделица до нея се появи Андрей. С една глава по-висок от останалите. Нищо, че беше в по-долен клас.
- Какво ти е направила? - попита той ядосано другия.
- Ей, лапе! - му каза подигравателно другото момче. - Разкарвай се.
Причерня му. С един удар го повали на земята. Другите се разбягаха.
Тя седеше, безмълвна. Който посяга, така му се пада - си помисли тя.
Андрей я хвана за ръката и я поведе по тъмната уличка. Изпрати я безмълвно до тях. На входа на блока я погледна и нежно я погали по лицето. След което я щипна по нослето. Беше петък вечер.
В понеделник Андрей не дойде на училище, нито във вторник, нито следващата седмица, нито следващия срок.
След като завърши 11 клас, един ден случайно срещна майката на Андрей. Имал още една година да учи, в Техникума по електротехника.
- Така и не разбрах къде изчезна изведнъж Андрей! - каза тя на майка
му.
- Дълга история! Бързам, поздрави вашите! - каза жената и тръгна.
След много, много години, тя научи от тяхна друга обща съученичка, че, защитавайки я, Андрей е ударил сина на висш партиен чиновник. За два дена - събота и неделя - е бил преместен в друго училище, а баща му - уволнен от работа.
Фиууууууууу, забуча в главата й.

--------------------------------------------------------------------------------

Вземете земя, моята майка, и ме покрийте с нея.
Свети Апостол Йоан Богослов


Синьо-зелените очи на Иван й носеха спокойствие, освен това той винаги се смееше. Каквото и да станеше, приемаше светът около себе си откъм смешната му страна.
Бяха заедно в гимназията, после той отиде войник, тя стана студентка. Ходеше му на свиждания. Пишеше му писма. Обичаше го, но... някак си различно. Нямаше тръпка в сърцето й, такава - от жена към мъж. Имаше безгранично доверие, уважение и приятелство.
Казармата свърши, той стана студент по медицина. Често присъстваха заедно по купони и младежки събирания.
Един ден той й призна, че я обича. И я иска така, както мъж иска жена. Тя замълча. Как да му каже, че не може да си представи секс с него.
Спряха да се виждат, след една година тя чу, че той се оженил за своя колежка по медицина. На другата година чу, че има син. Живи и здрави!
Една сутрин, събота, рано беше станала и пиеше със съпруга си кафе. По Радио Хоризонт даваха Бюлетина за движение по пътищата. Съобщиха за някаква голяма катастрофа, която станала край Търговище. Всички пътници от двете коли били загинали.
Малко по-късно през деня, мъжът й й каза:
- А! Какъв беше този Иван, за който бълнуваше през нощта?
- Иван? Нямам представа... Имам съученик Иван... - тя вдигна рамене неразбиращо.
След 2 месеца реши да потърси Иван в Медицинска академия, да се посъветва с него за една своя колежка. Звънна на служебния му телефон.
- Кой го търси? - попита оттам женски глас.
- Негова съученичка съм!
- Съжалявам... Той загина преди 2 месеца със сина си. В автомобилна катастрофа край Търговище...
Фиууууууууу, забуча в главата й.


Публикувано от BlackCat на 08.02.2006 @ 16:56:47 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   PLACEBO

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
544 четения | оценка 5

показвания 45344
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (1)" | Вход | 14 коментара (43 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (1)
от Ray (bdoych@abv.bg) на 08.02.2006 @ 17:24:04
(Профил | Изпрати бележка)
Върна ме носталгично към детските ми години. Към моята "хроника". И така ми се приплака.


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (1)
от dara33 (dara33@bitex.bg) на 08.02.2006 @ 17:37:07
(Профил | Изпрати бележка) http://dara33.blog.bg/
!
поздрав мила.


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (1)
от margi на 08.02.2006 @ 18:10:45
(Профил | Изпрати бележка)
върна ме назад, хвърли ме напред, после сега и тук след това и другаде ме отведе, благодаря ти !!!


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (1)
от libra на 08.02.2006 @ 18:38:04
(Профил | Изпрати бележка)
просто случайности женичка.. )
начина на писане с вмъкване на библейски пасажи ми напомня стила на един автор който много обичам


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (1)
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 08.02.2006 @ 19:52:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
.... Евангелие от Матея:

ГЛАВА 5.
1. Като видя народа, Той се възкачи на планината; и когато седна, учениците Му се приближиха до Него.
2. И Той, като отвори устата Си, поучаваше ги и казваше:
3. блажени бедните духом, защото тяхно е царството небесно.
4. Блажени плачещите, защото те ще се утешат.
5. Блажени кротките, защото те ще наследят земята.
6. Блажени гладните и жадните за правда, защото те ще се наситят.
7. Блажени милостивите, защото те ще бъдат помилувани.
8. Блажени чистите по сърце, защото те ще видят Бога.
9. Блажени миротворците, защото те ще се нарекат синове Божии.
10. Блажени изгонените заради правда, защото тяхно е царството небесно.
11. Блажени сте вие, когато ви похулят и изгонят, и кажат против вас лъжовно каква и да е лоша дума заради Мене.
12. Радвайте се и се веселете, защото голяма е наградата ви на небесата; тъй бяха гонени и пророците, които бяха преди вас.
13. Вие сте солта на земята. Но, ако солта изгуби сила, с какво ще се направи солена? Тя вече за нищо не струва, освен да се хвърли вън и да се тъпче от човеците.
14. Вие сте светлината на света.

... Амин Дай Боже !

(: Текстът е изпипан до запетайките и спирането на дъха. Филмово разказваш, триизмерно-холографски. :);)


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (1)
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 08.02.2006 @ 19:58:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Плацебо, това е разплакващо хубаво. Всеки има по няколко възела, които си носи в душата.
Благодаря ти за този текст.



Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (1)
от Dimi на 08.02.2006 @ 20:41:17
(Профил | Изпрати бележка)
МНого хубаво разказваш, и ми харесва този паралел между онова време и сегашното, освен това доста причини за размисъл има в текста, но него ще го размишлявам, когато имам време. А сега - поздравления, мила, чудесно е!


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (1)
от copie на 08.02.2006 @ 21:24:14
(Профил | Изпрати бележка)
Фиуууууууу... къде ме метна...
Жениии!


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (1)
от fightingone на 09.02.2006 @ 09:54:01
(Профил | Изпрати бележка) http://vivian.blog.bg
Нямам думи, с които да коментирам. Разтърсващо е. Толкова е разтърсващо, че излиза извън всякакви измерения и думи.


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (1)
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 10.02.2006 @ 11:07:53
(Профил | Изпрати бележка)
Знаех си, че трябва да изчакам подходящото време, настроение, нагласа, за да прочета този текст.... днес просто си включих компютъра с идеята, че ще отворя точно на твоята лична и ще прочета предпоследната ти хроника (защото не бях чела и двете) ... и .. просто... ме разтърси.
:((((
случайност ли е, съдба ли е, не знам... като че ли и в двете не вярвам, но пък тогава в какво ли изобщо вярвам. може би един-два процента - повече в съдбата. наистина ли има някъде написана точнот воята история на твоя живот и някой там горе или долу (не знам) прелиства страница по страница от житието ти... бавно, но неумолимо и знае точно кога е сложена последната точка. На някои писаното им е двутомен роман, на други - кратък разказ...
тъжно, Жени.
размислящо, стряскащо... тъжно.
мисля си, че пък ако всичко е съдба, то тогава човек няма да има за какво да се бори, няма да има нито смисъл, нито стимул да преследва мечтите си... сложна работа.
от всичко по малко като че ли....

айде, че се раздърдорих, като от онази реклама - дъра-бъра-дъра-бъра-бъра-бъра :))))

прегръщам те, милата ми !

отивам да чета и другото :(

/туй тъжното не щото не искам, а щото ме е страх какво ще прочета.../

айде, махам се ;)


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (1)
от I_naistina на 12.02.2006 @ 01:34:00
(Профил | Изпрати бележка) http://inaistina.tripod.com/
Този разказ го чета от три дни... на части!

И пак не знам какво да напиша...!

!!!


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (1)
от Rossa на 19.02.2006 @ 12:46:03
(Профил | Изпрати бележка)
Нямаше ме напоследък и чак сега чета. Жени, написала си нещо потресаващо. Н не заради разказаните случки, (с такива са пълни страниците на вестниците ни), а заради начина, по който си разказвала. Врязваш се в съзнанието като с лазер.

Авторе!


Re: Хроника на дванадесет съдбовни възела в нейния живот (1)
от mariq-desislava на 09.10.2011 @ 20:05:01
(Профил | Изпрати бележка)
Много настръхвателно пишеш - изправи ме на пръстчета.