Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 989
ХуЛитери: 0
Всичко: 989

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаХрам за гарванови молитви
раздел: Поезия
автор: miglena

Гарвани близнаци с хищни клюнове са
ръцете ти,
в сините клонки на вените ми
до бездънност
впити.

Албиносово призрачният
ми прелива
вледенена кръвна плазменост
от Снежната кралица,
а
другият - рижаво пламнал,
с дъх на огнедишащ дракон
междуребрието ми на фитили от *менора*
раздира.
В
*полумесеците* на гърдите ми
*петозвездни* гарванови гнезда си подвиват -
с мъх от дъгата и
дъхава шума от *дървото на живота*.
На
братски *кръст* крилете си
около мен преплитат, сякаш *розов* храст
сред *дхармата* на пъпа ми,
змиевиещо се,
е изникнал.

В ръцете ти съм
храм за гарванови молитви.

___*__*__*__*__*___

П.п. : Подробности за * символите *
_________________________________


Публикувано от BlackCat на 20.01.2006 @ 21:15:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   miglena

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 06:12:19 часа

добави твой текст
"Храм за гарванови молитви" | Вход | 13 коментара (87 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Храм за гарванови молитви
от loveforever (dany.7@abv.bg) на 20.01.2006 @ 23:56:05
(Профил | Изпрати бележка) http://www.loveforever.eu
Интересна символика и красиви метафори!
Хареса ми!
Пиши все така прекрасно! :)))


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 21.01.2006 @ 08:50:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
... преди повече от 4 хиляди години, на територията на днешно Перу са почитали в храмове както вечния огън, така и ... кръстосани една през друга женски ръце като главен символ на тогавашните вярвания ... :)

]


Re: Храм за гарванови молитви
от libra на 21.01.2006 @ 00:12:16
(Профил | Изпрати бележка)
странен стих, потръващо ми е като го чета..
може да си е само мое усещане


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 21.01.2006 @ 08:52:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:)) ... усетила си го според замисъла ;)

]


Re: Храм за гарванови молитви
от libra на 21.01.2006 @ 11:28:07
(Профил | Изпрати бележка)
ама беше студено потръпване мигленка..
усещане за като внушение дето му викат магия, (може би внушено от пентаграмите, а може и да е от виното дето го пих снощи), а аз съм далеч от такива неща..
светла съм аз и с това съм силна..
та не знам правилно ли съм го усетила, напоследък се издънвам с коментари )))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 21.01.2006 @ 11:39:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) написаното е посвещение на двойния празник, който празнувам днес - Рожден Ден на мой много скъп приятел, заради когото се наричам Мейа, и Бабин Ден - денят на моята баба, която ме е отгледала и възпитала във вълшебството на обичта и непоколебимата вяра в доброто ... полъхът от отвъдното си усетила може би ... останалото си е Мейско ;))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 21.01.2006 @ 12:38:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) ето един трактат за пентаграма, както и за много други символи, вписани в него:

http://www.bratstvoto.net/vehadi/menu/pentagram/pentagram.html

но в крайна сметка всеки придава свое собствено значение и звучене на иначе извечни символи :))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от I_naistina на 21.01.2006 @ 00:40:15
(Профил | Изпрати бележка) http://inaistina.tripod.com/
Лелее, тук малко се чувствам като пред природна стихия... Гарваните са любимите ми птици... Потрепервам пред стихът точно както пред ято гарвани, не че е зловещо, но пред такава мистичност губя и ума, и дума...

Почитанията ми... наистина!!!


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 21.01.2006 @ 09:20:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) този филм тогава е за теб:

http://www.imdb.com/title/tt0109506/

и саундтракът му е върховен :))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от I_naistina на 21.01.2006 @ 14:43:47
(Профил | Изпрати бележка) http://inaistina.tripod.com/
Е как това ми е филм номер едно, когато бях малка :))))) Гледала съм го сто пъти сигурно:)) И пак бих го гледала!!!
Права си за саундтрака!!! )) Убийствен е!

]


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 22.01.2006 @ 10:44:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) аз го гледах преди две-три години, и оттогава ГАРВАНЪТ за мен е СИМВОЛ НА СПРАВЕДЛИВОСТТА ...

http://mei-mei.hit.bg/crow.jpg

... с всевиждащи очи :))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от ANG на 21.01.2006 @ 08:55:44
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
красота, Мег

цяла нощ обмислям хиляди коменти

те - символите, са сред хората от хилядолетия
когато човек стигне до тях,
какво друго му остава, освен...


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 21.01.2006 @ 09:16:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) обърни внимание на илюстрацията на храма в Котош - кръстосаните женски ръце:

http://www.ecstravel.com/huanuco.htm

... храмът е съществувал поне пет века преди първите южноамерикански пирамиди, и е бил дострояван неколкократно, като Стоунхендж

първоначално, стихът започваше с въпрос:
"броил ли си колко са листенцата на розата"?
след това долетяха гарваните ... ;)))

а отговорът намерих ... при розо-кръста:

"Numerologically, the rose represents the number 5. This is because the wild rose has 5 petals. And the petals on roses are in multiples of five. Geometrically, the rose corresponds with the pentagram and pentagon. Our teachings state: "No.5 is the emblem of Health and Safety; ...it represents Spirit and the four elements." The Pythagorean brotherhood used the pentagram as the symbol of their school..."

]


Re: Храм за гарванови молитви
от ANG на 21.01.2006 @ 14:08:25
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
първо видях водопадът на ангела
той ме блъсна
после скръстените ръце
това ме довърши

кръстът...
хиляди години преди Христа

вероятно по ранен и от индийския (пречупен) кръст

вероятно по ранен и от египтския, който предпочитам да нося на шията си





Една жена ме чака в пустинята...

]


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 21.01.2006 @ 14:35:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) ... преди години тук, в музея, който "сместиха" в Съдебната палата ... бяха изложили огромни фотоси от Перу - по 5-6 метра на 4 метра ... и една гробница със скелета ... и бижута ... като влязох в залата, се задъхах, почти задуших и се разплаках ... някъде мноого от дълбоко ... сякаш се завръщах у дома след дълги лутания ... ;))

а в музея в Египет ... се отегчих от обикаляне сред подобни един на друг експонати и се шашардисах най-вече от това колко хилядолетия подред са правели едно и също ... и тогава за първи път може би си дадох сметка за вихреното развитие на технологията през последните векове ... :)))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от ANG на 21.01.2006 @ 15:07:16
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
за Перу и аз съм имал подобни усещания, чрез... телевизията и интернет. То е някакъв пласт от мен, от моя микрокосмос (липика), която сега съм заровил временно...

Египет... ще те нося на шията си - Тук и Сега.

Символи
Името на символите
интерпретациите: легендите около символите

за последното, достатъчно е да си припомним символът не петолъчката от недалечното ни минало и нейния по-дълбок смисъл като Венерин знак с 5 мъжки и 5 женски елемента...(хайде да прескочим Леонардо... временно)

интерпретацията на символите е дрогата на колективното съзнание Тук и Сега...

(а "вихреното развитие" във века на информационния потоп е... и убийствено. Цивилизацията ни е стигнала до самолета и космическата ракета, с което пък ни е лишила от естественото ни ЛЕТЕНЕ)

]


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 22.01.2006 @ 10:51:33
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
... цивилизацията и технологиите от нищо не лишават устремените към самоусъвършенстване, напротив, стимулират ги, виж, мързеливите ... стават още по-мързеливи ...

а това са моите ръце в стил "пустинна жрица":

http://mei-mei.hit.bg/hands.jpg

а пианото ... какъв символ е за теб?

]


Re: Храм за гарванови молитви
от ANG на 23.01.2006 @ 12:38:18
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
кръстосани ръце върху черно-белите клавиши

светна ми

това е свещенозействие на Жрица
върху черно-бел под на Храма!!

!!

]


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 23.01.2006 @ 13:27:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) фазите на Луната ... в черно-бяло ...

http://mei-mei.hit.bg/moon-calendar-Jan2006.jpg

В Лунен ритуал :))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от ANG на 23.01.2006 @ 17:16:37
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
това ще го видя след малко и ще го коментирам при друг случай

до сега пропуснах 2 неща:
първо за гарваните - като посредници между небето и земята но и много повече неща
за това писах в книгата си Тайната книга на новите богомили - те там играят многозначителна роля
второ - аватарът ти
предишния беше чудесен, но го забравих
сега - египетски - напълно в унисон с моите тежнения в последните ми текстове ТУК

благодаря за което

]


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 23.01.2006 @ 17:24:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
http://mei-mei.hit.bg/rsccsymbol.jpg

:) това беше предишният, ясно ти е какво е,
а сегашният е Изида - фрагмент от рисунка на папирус -
крилата на ръцете й са интригуващи в случая ... :))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от ANG на 23.01.2006 @ 17:41:15
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
пентаграма
кръст
венец от рози, може би

какво означава
нещо от розенкройцерите??!

Изида - знаех си ац
тя ми е Духовния водач, заедно с ....

]


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 23.01.2006 @ 19:02:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:)) ще ти изпратя всичките папируси ;)

]


Re: Храм за гарванови молитви
от ANG на 23.01.2006 @ 19:44:32
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
получих ги и записах
дано да мога да ги отворя

какво обаче означава онзи кръст и петолъчка и венец?

]


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 23.01.2006 @ 20:02:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) кръста и розата ги обяснявам още в линка за символите под публикацията

"петолъчката" е лъчиста пентаграма - символизира разпростграняването на светлината на знанието ;))

((: повече за пентаграмата - дадох линк при коментара на либра :)

]


Re: Храм за гарванови молитви
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 21.01.2006 @ 10:00:45
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за удоволствието да потъна в стиха ти... погълна ме направо ...
прочетох с интерес и информацията за символите (как добре се грижиш за читателите си:) ), научих нови неща, благодаря, Феичке !! :)


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 21.01.2006 @ 10:10:24
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) разговорите ми с теб за хирептекстовете и общуването чрез нет-а много ме вдъхновяват да използвам все повече всички налични начини за визуализация на идеите, които бих искала да предам - и твоето "ПОТЪВАНЕ" ми е като най-ценно талисманче, аз ти благодаря, с прегръдка ;))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 21.01.2006 @ 10:12:07
(Профил | Изпрати бележка)
:))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 21.01.2006 @ 10:24:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) I Want To Spend My Lifetime To Loving You - Lyrics

Moon so bright, night so fine
Keep your heart here with mine
Life's a dream we are dreaming

Race the moon, catch the wind
Ride the night to the end
Seize the day, stand up for the light

I want to spend my lifetime loving you
If that is all in life I ever do

Heroes rise, heroes fall
Rise again, win it all
In your heart, can't you feel the glory?

Through our joy, through our pain
We can move worlds again
Take my hand, dance with me

I want to spend my lifetime loving you
If that is all in life I ever do
I will want nothing else to see me through
If I can spend my lifetime loving you

Though we know we will never come again
Where there is love, life begins
Over and over again

Save the night, save the day
Save the love, come what may
Love is worth everything we pay

I want to spend my lifetime loving you
If that is all in life I ever do
I want to spend my lifetime loving you
If that is all in life I ever do
I will want nothing else to see me through
If I can spend my life time loving you

:))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 21.01.2006 @ 10:45:27
(Профил | Изпрати бележка)
да, това е една от любимите ми песни, чакай да си я пусна :)))))) мерси, Феичке, за текста )

]


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 21.01.2006 @ 10:50:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) споделеното удоволствие - 101 пъти удоволствие :))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 22.01.2006 @ 10:12:06
(Профил | Изпрати бележка)
така е :)

]


Re: Храм за гарванови молитви
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 21.01.2006 @ 10:01:53
(Профил | Изпрати бележка)
Пропуснах да отбележа, че финалът ти е разтърсващ...

"В ръцете ти съм
храм за гарванови молитви." - можеш да направиш от атеиста вярващ :))

Прегръдки !


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 21.01.2006 @ 10:17:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) като бонус специално за теб е музиката, на която писах текстовете - саундтрака от Mask of Zorro - ако вече го имаш, поздравче с 12 и 13-тата песен, ако го нямаш - поне тях си свали от data-та, 13-та е песента с текст, 12 е инструментал :))

http://www.123greetings.com/general/have_a_great_day/greatd2.html

и още малко ... този път най-човешки ... символчета :)))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 21.01.2006 @ 10:51:26
(Профил | Изпрати бележка)
благодаря ти за страхотната картичка :)))))))))

няма как денят ми да не е хубав сега (въпреки, че от сутринта ме боли главата :(( )

прегръдки, мила Феичке !

]


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 21.01.2006 @ 10:58:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) къш-къш-къшШшшш на болката, дано дано дано не е начало на грип, че вилнее навън ... out & away 2 all viruses ... нека тогава усмивките от картичката са талисманче срещу главоболие - и не само - за теб ;))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 22.01.2006 @ 10:11:47
(Профил | Изпрати бележка)
ами не е , Феичке, аз често страдам от главоболие ... :(

ама да знаеш, че я подплаши този път болката :))))))))

цунки


]


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 22.01.2006 @ 10:38:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
изпратих ти една изпитана рецепта, дано ти е от полза :)

]


Re: Храм за гарванови молитви
от Fabiana на 21.01.2006 @ 10:34:23
(Профил | Изпрати бележка)
Интересно, гарваново, сътворяваш невероятни произведения, поздравчета скъпа!


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 21.01.2006 @ 10:46:03
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) Тя, молитвата, е всъщност една ... и се съдържа в онези двете тайни магически думички ... :))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от Dimi на 21.01.2006 @ 17:40:20
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина звучи мистично, и вече гледам на гарваните с по-светло око, а идеята за храм на гарвановите молитви си е истинска находка, както и другите образи. Браво Мигли, от теб може човек много да научи!


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 22.01.2006 @ 11:06:59
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) ... гарваните често се асоциират с "грозно зловещо грачене" но на мен ми допада, че символизират въздаването на всемирна справедливост и в "мистичен" план, осъществяват връзка между този и отвъдни светове:))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от sradev (sradev@о2.pl) на 23.01.2006 @ 12:49:51
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Гарванова плетка от коприва
в мълчаливо царство морско,
Тилилейската принцеса - дижа
в Лукоморие на дъба горски.

ПП. А днес не ми излезна превода на

Double, double toil and trouble;
Fire burn, and cauldron bubble.

освен като

Трънки, дренки, под нос мрънки
дим от шума и криви муцунки


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 23.01.2006 @ 13:20:56
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
"An amoeba named Sam, and his brother,
were having a drink with each other,
In the midst of their quaffing
they split their sides laughing
and each of them now is a mother"

(: Topsy-Turvy World, p.123 :):)

]


Re: Храм за гарванови молитви
от sradev (sradev@о2.pl) на 23.01.2006 @ 14:27:01
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
пардон:

Гарванова плетка от коприва
в мълчаливи царства морски,
Шамахинската принцеса - дива
в Лукоморието на дъб горски.

нещо ме е прихванала класика

продължавам текста на припева

трънки, дренки и оцет
да са сладки като мед

]


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 23.01.2006 @ 16:10:18
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) на теб да не би да са се опитвали да ти прилагат "лукоморски прийоми" ?!?

http://liniastandart.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=211&mode=thread&order=0&thold=0

;))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от sradev (sradev@о2.pl) на 23.01.2006 @ 17:03:36
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
нищо подобно - тази седмица дори не съм се запътвал към Варшава поради:
1. нямам занятия тази седмица там
2. имам изпити тук
3. температурата е под -20
4. жената е у тъщата
5. в стаята ми има ендрише край което всеки път като се завъртиш и хубаво мирише
6. прозореца си тук използувам за фризер
7. имам прахосмукачка в общежитието
...

]


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 23.01.2006 @ 17:28:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) ахххх, не се напуска лесно такава идилия,
направо си е като в къщичка на крака,
само отпред рибите по дървото сигурно са станали на ледени чирози :))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от sradev (sradev@о2.pl) на 24.01.2006 @ 12:08:58
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
"дърво и камък се пукат от студ"

по пътя се виждаха свежо счупени дървета, натежали от скреж, мъгла замръзнала, една картина от приказките за Один...

]


Re: ГАРВАНИТЕ НА ОДИН
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 24.01.2006 @ 12:48:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:)) И Один си имал два гарвана! Ето и някои от легенидте за него:

Один/див,яростен/ - Това е името на върховния едноок бог на Азирските богове в скандинавската митология. Один е бог на мъдростта и войната, син е на Бор и на Бестла,баща на Тор.В германската и англосаксонската митологии често е наричан Воден,Вотан,Уотан или Уден.В притчата "Едда" Один е описан като бога,който "управлява всички неща".
Один е бил най-мъдрият от боговете,защото черпел мъдростта си от кладенеца на гиганта Мимир, в отплата за което богът му дарил едното си око.По време на пищните пиршиствата,които Один организирал във Валхала и Винголф, той пиел единствено вино; месото, което му сервирали, той давал на вълците си Гери и Фреки.
Богът имал и два гарвана - Хугин/мисъл/ и Мунин/памет/. Именно те му носели вести от цялата вселена.
Конят му носел името Слейпнир и имал осем крака, с копието си -Гунгнир-Один можел да уцели всяка мишена, а на ръката си носел скъпоценен пръстен, наречен Дропнер, който раждал през девет дни осем нови пръстена...

;)

]


Re: ГАРВАНИТЕ НА ОДИН
от sradev (sradev@о2.pl) на 24.01.2006 @ 18:07:06
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
да, но пътувах в деня на Луната (moonday), а не в деня на Один, за това се учудих, че го срещам по пътя. Може би беше дошъл на гости?
Знаеш ли как изглежда в измръзналата мъгла? Като едно... ще се опитам да го опиша. Трети път го срещам тук.

]


Re: ГАРВАНИТЕ НА ОДИН
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 24.01.2006 @ 19:13:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) и кой е денят на Один?!

а опитите ... в спорта се броят до три, в сайта - до публикуване :))

]


Re: ГАРВАНИТЕ НА ОДИН
от sradev (sradev@о2.pl) на 25.01.2006 @ 15:14:38
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Wednesday

виж произхода на думата (сравни с "абсолютните ми координати" на страницата ми - в същност ние сме планети, които се въртят около собственото си Д. и около близките си)

]


Re: ГАРВАНИТЕ НА ОДИН
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 25.01.2006 @ 16:03:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) ААаа, интересно, аз знаех само за Меркурий, от френския ... а твоите абсолютни координати са блестящ хумор, разбира се!! между другото, като питах търсачката онзи ден за "лукоморие", някъде като четвърти или пети пост се появи твоето

прогноза на времето за месец ап

http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/pog/bul/an.htm

яяя, и тук htm, без Л-то, пък се отваря РррРРРрррР

]


Re: ГАРВАНИТЕ НА ОДИН
от sradev (sradev@о2.pl) на 25.01.2006 @ 19:10:15
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
жалко,
все пак Пушкин е класиката,
песента на Висоцки е също класика
Образът на страната Лукоморие - също е класика,
Понеделник започва в Събота на Стругацки - също е класика.

апропо подтитула на Стругацки е "приказка за младши научни сътрудници"


HTM е разширение в DOS, HTML в LINUX и WINDOWS,
някои по-стари програми, в частност аз лично, дават краткото, а други дават пълното разширение. Понеже правя своите ръчно (generator = S-hand), то им давам обикновено кратката форма.

Апропо,

http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/index.html
http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/index.htm
http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/index1.htm
са различни страници, но
http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/
за експлорера означава да търси
index.html
ако не намери - в твоят случай се "досеща" да търси
index.html в поддиректория
Такава навигация е типична за Линукс

но ти не ме слушай - моята навигация е изчанчена,
а и пиша между редовете....

]


Re: ГАРВАНИТЕ НА ОДИН
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 25.01.2006 @ 19:42:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) само Стругацки се "класират" преди теб, но това - когато търсенето е ограничено в бълг.страници

виж тази библиотека - на все повече подобни попадам напоследък

http://borislav.free.fr/mylib/q/action=viewAuthors/mode=simple-toc

аферим! :);)

]


Re: ГАРВАНИТЕ НА ОДИН
от sradev (sradev@о2.pl) на 29.01.2006 @ 00:02:24
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
жалко, все пак това е Пушкин
ако го забравят, то Русия отново ще подивее

"ти математик минус разум
и злой насмешник плюс дурак"

]


Re: ГАРВАНИТЕ НА ОДИН
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 30.01.2006 @ 11:55:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:);) за сметка на това М-р Данаилов ще прави тук рок-фестивал с руски групи ... за книгата на Гинес ... :))))))

]


Re: ГАРВАНИТЕ НА ОДИН
от sradev (sradev@о2.pl) на 27.02.2006 @ 22:54:15
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Тук се вписаха в Гинес с маратон по гледане на филми. Но истината е, че открай време имаше такива маратони. По това време в някои кина дават всеки два часа нов филм. Помня Гошо Гаргов как изгледа за една седмица 20-тина филма (бяхме в една стая в хотел Варшава - конгреса по математика 1982г, все още употребявам хавлиената кърпа от там - по стар прабългарски обичай). Сред филмите беше и "Различни стадии на съзнанието" (или подсъзнанието) - той ме замъкна да го гледаме. там също имаше някои интересни идеи.

]


Re: ГАРВАНИТЕ НА ОДИН
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 28.02.2006 @ 13:58:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:))) от Гинес он-лайн:

"Most Latex Feet Made for a Movie
More than 1,600 pairs of latex feet were used during the shooting of the film The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (NZ/USA 2001). Each foot had to be glued on and then ripped off at the end of each day's filming, so they could only be used once!" ;)))))))

]


Re: ГАРВАНИТЕ НА ОДИН
от sradev (sradev@о2.pl) на 28.02.2006 @ 16:43:37
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
да, някъде четох, че им било студено в тези псевдообувки.
Не съм го гледал, четох книгите.

Помня, бог да го прости, доцент Дочев от алгебрата, как се опитваше да бие рекорда на проф. Чобанов по пиене на мастика. Бедният беше вече пиян, когато се зае с тази благородна задача и под нашето зорко око изпи литър и 200 вода, която в чашки по 100 носеше досетливият келнер. И ние бяхме едно безпристрастно жури и хич не се смеехме, защото ако усети, че го будалкаме, то би се заел наистина да изпие тази мастика. А дори и да не пукне на място (нещо, което в наше село се е случвало), то щеше да трябва да го тътрузиме до дома му, а 120кг омекнало месо не се тътрузи лесно. Пък и си беше малко параноик и налиташе на бой като се напие, та бяхме съвсем сериозни. Толкова сериозни, че до краят на живота му не се досети . След няколко години на Витоша го намериха с разбита глава. Най-вероятно пак го е била нападнала параноята и пак се е нахвърлил някого да бие. Но само гласа му беше страшен, а иначе ние само го пускахме за момент и той от инерцията се струполяваше на земята. Изчегъртвахме го от земята и пак го тътрехме до дома (по 2-3, понеже дори и крепенето на такава маса не е по силите на един студент).

А от полската четворка дето гледали около 200 часа подред филми, единият го сгазил следващият ден влак. Живял е един ден на върха. Непобеден! Като, че ли боговете са послушали молитвите му?

Върховете са страшни и само родените за върховете могат там да се задържат.

]


Re: ГАРВАНИТЕ НА ОДИН
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 01.03.2006 @ 15:48:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) и нито един да не се издаде, да не се подсмихне ... то ТОВА си е за Гинес!!!

запомнИ си последното изречение - то си е за лайтмотив на самостоятелна публикация ... :))))

]


Re: ГАРВАНИТЕ НА ОДИН
от sradev (sradev@о2.pl) на 01.03.2006 @ 22:39:22
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
то е лайтмотива на змейовете.
Но и змейовете си избират недостъпни върхове за гнезда. Виж на Врубел демоните - притиска ги това, което змейовете прескачат.

]


Re: змейски върхове...
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 02.03.2006 @ 10:12:52
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) на твоите змейове и най-дълбоките пещери пак могат да са недостъпни върхове ;))))))

]


Re: змейски върхове...
от sradev (sradev@о2.pl) на 03.03.2006 @ 11:41:18
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
амчи то си е се същото - връх, ама надолу...
нали и в центъра на земята човешки крак не е стъпил.
Не съм ли писал за "Там, където човешки крак не е стъпил"?

Ще трябва да потърся бележките си

]


Re: змейски върхове...
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 03.03.2006 @ 12:27:52
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) потърси обезателно, "Пътешествие до центъра на върха" или "на небето" или на нещо там "хиперцентърско" напиши, да не е като по Жюл Верн ;)))))

]


Re: змейски върхове...
от sradev (sradev@о2.pl) на 04.03.2006 @ 15:59:48
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
сетих се,
то е от ръкописите върху ноосферата на Вернадски (от серията СИЗИФ) верно, не съм го публикувал все още - нямам концепция как да опиша за Хулите теория на системите, а още повече за идеите на Вернадски (трябва да подбера линкове до неговите работи и до работите на неговите ученици)

]


Re: змейски върхове...
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 04.03.2006 @ 23:03:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) "теория на системите" ми напомни ТСУ ... и "черната кутия" ... изобщо, изпитът, който уж се вземаше с намигване, а то нещо професорът се беше вкиснал и почна да къса, и аз за два дни така се подготвих по всички въпроси от конспекта, че след края на изпита той ми предложи да ме подготвя за своя асистентка ... :)))) и пак :)))))))

]


Re: змейски върхове...
от sradev (sradev@о2.pl) на 05.03.2006 @ 08:09:16
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
черната кутия - да,
а какво е това ТСУ?

]


Re: змейски върхове...
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 05.03.2006 @ 21:28:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:)))) Теория на Социалното Управление ... оттам и "черната кутия" - знаеш какво влагаш на "входа", разбираш какво излиза на "изхода", предполагаш какви процеси протичат "вътре", винаги има неочаквани "интерференции", но е възможно да се съставят модели ... някакви такива първокурснически опити за ред в хаоса ;)

]


Re: Храм за гарванови молитви
от Ray (bdoych@abv.bg) на 23.01.2006 @ 17:45:30
(Профил | Изпрати бележка)
Символите ми бяха много полезни за възприемане на текста и пак не съм съвсем сигурна, че съм уловила духа му, което значи, че ми е приковал размислящо вниманието :))


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 23.01.2006 @ 19:08:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) в коментарите допълних и разширих "хипертекстуално" първоначалния замисъл с всякакви (илюстрирани) символи, който интересуват коментиращите

радваш ме, че търсиш Духа ... зад и отвъд символите ... :))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от Calighula (calighula@dir.bg) на 24.01.2006 @ 10:27:02
(Профил | Изпрати бележка)
Гарвани близнаци с човки тракат хищни
кацнали на хълма над потайно лоно.
Снежната кралица е по форми пищни
бяла с руно черно, истинска икона.


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 24.01.2006 @ 10:40:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) Дзън-дзън-дзъЪЪън, Сър Кали!
Имате спешна СнежноГрама:
"Моля Ви коленопреклонно,
за дата и час за кастинг,
искам я ролята, искам да съм
твоята, твоя и само твоя
Кралица С-Нежна ...
ако може - на мига!"

Приложено: вместо CV -

http://mei-mei.hit.bg/snejna....jpg

:))

]


Re: Храм за гарванови молитви
от Calighula (calighula@dir.bg) на 24.01.2006 @ 14:38:23
(Профил | Изпрати бележка)
Малко е опасна
тази снежна роля
Огън неугаснал
там кипи на воля.
Някога се кисках
със една кралица
с лава я изплисках
стана на водица.

]


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 24.01.2006 @ 17:12:50
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) за опасните моменти
ще има и дубльорки:

Спящата хубавица
като насън ще се плиска
сред лотоси и папрат
в езерцАта от лава.
Снежанка ябълкови фиданки
с живата вода ще отглежда.
А принцесата лебед
по здрачни доби криле
от орионови нишки ще тъче ...

;):)

]


Re: ТСУ
от sradev (sradev@о2.pl) на 06.03.2006 @ 08:09:15
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
тсунки от Сизиф:
ако знаехме къде е входа на черната кутия (дупка) то можем да се опитваме да разгадаваме как се върти,
но ние сме вътре и виждаме изходи....
с други думи: делиме системата на две части - Ние и Те и търсиме входа на "Те" (обърни внимание, че схемата на лекциите е била такава, а това е глупост от заслепяване - "Ние" не е определено, много от "Те" стават "Ние", когато видят келепир... )


Re: ТСУ
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 06.03.2006 @ 08:21:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:)))) да сме едновременно субект и обект на "/само/изследване" не е нещо изключително ... а кой "ние" и кой "те" ... зависи от размера на "кутията" ... но келепирът, разбира се, е решаващ:))))

]


Re: ТСУ
от sradev (sradev@о2.pl) на 06.03.2006 @ 08:35:03
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
разбира се, че става въпрос за самоизследване,
но исках да ти обърна внимание на конструирането на лекциите - колкото пъти не е употребено в тях "Ние", толкова пъти е вмъкната там лъжа

Казах му на колегата, че неговият курс по Етика гласи неща, които не са в неговият интерес
Така, че самата теория ТСУ е манипулиране на манипулиращите

]


Re: ТСУ
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 06.03.2006 @ 09:05:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) ето от къде произлиза може би изразът: "мани, манииии" .... :))))))

]


Re: ТСУ
от sradev (sradev@о2.pl) на 06.03.2006 @ 21:30:01
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Мани, мани
виж колко теми разровиха гарваните,
а при мен се насъбраха цяло чекмедже записки, нямам кога да ги прегледам,
но вчера 10 страници преписах и изхвърлих на буклука...
сега са само в електронна форма

]


Re: ТСУ
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 07.03.2006 @ 10:30:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:))))) ако ти е носталгично за хартиите, принтирай си преписаното :))))


]


Re: ТСУ
от sradev (sradev@о2.pl) на 07.03.2006 @ 10:35:22
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
obratno, prepisanoto go prehvxrljam v interneta i taka mi e dostxpno otvsjakxde, na primer sega v ISNS UW moga da redaktiram predi6nite "Dupki" (tova pravih v4era, dnes redaktiram edna prikazka)

]


Re: ТСУ
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 07.03.2006 @ 10:48:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) чудничко, започваш да приличаш на електронен вариант на Лиз Тейлър от младите й години, когато не е казвала нищо, ако не са я цитирали с казаното по вестниците ;))))))))))))))

]


Re: ТСУ
от sradev (sradev@о2.pl) на 07.03.2006 @ 16:37:15
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
не е точно така - това са файлове до които няма линкове. Просто там са архивите ми.
Разбира се някой може да се вмъкне там, но по същият начин може да се вмъкне и в моят компютър.
А ръкописите на хартия са много обемни, за да ги тътрузя със себе си - цяло чекмедже в Бялисток

]


Re: Храм за гарванови молитви
от liastovicata (liastovica@abv.bg) на 06.03.2006 @ 08:56:55
(Профил | Изпрати бележка) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Маги фея си ти!
Хубав опит да създадеш ред в хаоса!
Вълшебно звучиш, мистично!

п.п. Благодарско и за образователната лекция в коментарите. Никога не е късно да научиш нещо ново!

Прекрасен ден ти желая:))))


Re: Храм за гарванови молитви
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 06.03.2006 @ 09:08:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:)))) символите са безбрежно небе за полети на мисли и чувства ....

вълшебна седмица и за теб! :))))))

]