Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 730
ХуЛитери: 3
Всичко: 733

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗаветът на Хекатера
раздел: Приказки
автор: miglena

Живял в благоденстващото, но тайно орисано с несретна участ, кралство Лилезия снажен като наперена ела, романтичен като ромон на славопоен ручей и неудържим като гривите на пролетния вятър принц на име Еридис от рода Биливан.

Когато той навършил пълнолетие, посланиците на съседните кралства се изредили да молят за аудиенции с принца, за да представят галантно на неговото благородно внимание портрети на своите принцеси, с надеждата сърцето на Еридис да бъде покорено ... За тяхна жалост и недоумение пред грубото незачитане на протокол и етикет, нито принцът благоволявал да ги приеме, нито баща му крал Биливан ХIII-ти давал знак, че ще устрои бал за представяне на принцесите-дебютантки на престолонаследника.

Зашушукало се из някои придворни кръгове, че кралят се боял за трона си заради популярността на Еридис, други коментирали, че принцът може би желаел да се отдаде на монашество, трети подозирали, че единственият кралски син и наследник на престола е тайно и скандално влюбен в девойка от простолюдието ... Интригите тровели сънищата на двора, но само крал Биливан XIII-ти и синът му знаели истината: как влюбената навремето в краля, но пренебрегната заради принцеса, магьосница Хекатера изрекла в отчаянието си черна прокоба - ако първородният син на краля пожелае да се ожени по сметка, мигом кралството на девойката-избраница да пропадне вдън земя при земетръс, или да бъде погълнато от морските вълни, или гръм и мълнии да го опожарят до последната колиба. А ако престолонаследникът предложел ръката си на избраница по любов, то неговото собствено кралство да бъде застигнато от същата участ ...

Годините прелитали като лястовичи ята над Лилезия, а в горестни балади бардове оприличавали съдбата на престола с кукувичи гнезда и ябълки без семенца. Потайно и подмолно, съседните владетели се съюзили и договорили как да си разделят Лилезия след гибелта на Биливанския род. В своята безнадеждност, принцът сбрал цялото си благородство, посетил самата Хекатера в пещерата й на Острова на хортензиите и я запитал какво би поискала в замяна на развалянето на прокобата. Магьосницата била вложила цялата си сила в поддържането на изречените от нея слова и нямала нищо друго нито на този, нито в другите светове. Замрежените й очи едвам долавяли очертанията на силуета на Еридис. Затова, за да се увери, че пред нея наистина е синът на злощастния й любим, тя пожелала да го погали по лицето с призрачно-костеливите си пръсти, които независимо от годините, помнели всяка обична извивка ...

Принцът се доближил, затворил очи и се оставил на ласките на приличащата на мумия старица. И двамата заплакали ... от безсилие да огънат хода на времето като великденско геврече ... И плакали, плакали, плакали ... докато Островът на хортензиите се потопил под водата и пещерата се оказала в съседство с двореца на морския цар Посеймир. Любопитни русалки наобиколили странната двойка от Сухата земя , но скоро така се разтъжили от скръбта на двамината, че побързали да измолят от Посеймир да възложи на придворните си знахари да намерят лек за горестта на сухоземците. Намерила се една лечителка, чиято пра-пра-пра-баба била чувала от своя пра-пра-пра-дядо за подобен случай и предала на пра-пра-пра-внучката си рецептата за разваляне на прокобата.

Магьосницата трябвало да се отрече от словата си, след което завинаги да остане няма, и неми да са потомците й до девето коляно, за да не се изричат никога повече подобни прокоби. Принцът трябвало да поправи стореното от баща си и да се ожени за Хекатера. Така бракът нямало да е нито по сметка, нито по любов, а в изпълнение на синовен дълг и кралството нямало да погине от развилняла се природна стихия. Всеки трябвало да даде прошка от цяла душа и с чисто сърце: магьосницата - на краля, кралят - на магьосницата, принцът - на двамата ... а потомците на принца и на магьосницата - на всички тях, за безсловесността ...

Така и станало. Без сватбени тържества и веселия, само пред кръвта във вените си, Хекатера и Еридис се врекли на брачен съюз, който смъртта само щяла да укрепи един ден ... и заживели в своя новопостроен палат със стени от корали, прозорци от елмази и покрит с позлатени кубета. Какви били учудването и радостта на принца, когато на утринта след сватбата първите лъчи на пробуждащата се зора погалили лицето на фейски красивата млада жена в леглото му! Прошката отнела силата от прокобата и я възвърнала на тялото на невестата ... А Еридис я обичал като с две сърца - своето, и бащиното ... Нямало как Хекатера да изразява обичта си на глас ... затова пък пишела поеми, които можели да разплачат и скалите на близките планини, танцувала така, че дъждът забравял да вали, а когато свирела, музикалните инструменти оживявали ... и проговаряли ... Така и потомците им до девето коляно от рода Биливан, макар и безсловесни, прославили Лилезия по цялата земя със своите книги, танцово майсторство и музикално изкуство. И предавали на хората завета на Хекатера: не изричай прокоби, давай прошка с цяла душа и чисто сърце, и казвай „обичам те" не само с думи на глас ...


Публикувано от railleuse на 16.01.2006 @ 14:39:51 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   miglena

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 10:10:55 часа

добави твой текст
"Заветът на Хекатера" | Вход | 10 коментара (42 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Заветът на Хекатера
от ANG на 17.01.2006 @ 12:27:59
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
включвам се в прикзнаия керван след...
няколко четения

та
ябълката със семенаца е символ... голяам
великденското геврече - като символ на безкрайността... интересно
и още един съвпадък
вчера, в поредната ми нова Шантасмагория и аз писах за кравай - трябва да сверя часовника по часове и минути...

друго

Посеймир-Посейдон- Посейдал
от водата сме

48% от семейните (като мен) сега в БГ се женят без брак - по официална статистика
според мен - те са поне 70%
както и да е
лишават се от приказната музика на Менделсон от Сън в лятна нощ
последното кореспондира достатъчно много с идеите на твоята приказка, не само защото и при Шексипровата пиеса свадбите не са по канона - а пък Лятната нощ е (ако не се лъжа)най-големия празник ва маговете... 24.06

така че
връзки на всички линии и нива


казах го
мислено


Re: Заветът на Хекатера
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 16.01.2006 @ 14:54:08
(Профил | Изпрати бележка)
няма как след този текст човек да не стане мъничко по-добър...

Феичке :)


Re: Заветът на Хекатера
от Dimi на 16.01.2006 @ 15:03:35
(Профил | Изпрати бележка)
Приказен филм си написала, Меги, заслушах се така, че не ми се искаше да свърши. Благодаря ти за удоволствието!


Re: Заветът на Хекатера
от Fabiana на 16.01.2006 @ 15:30:29
(Профил | Изпрати бележка)
Сладкодумница... унесе ме... :))))


Re: Заветът на Хекатера
от I_naistina на 16.01.2006 @ 16:04:01
(Профил | Изпрати бележка) http://inaistina.tripod.com/
Мигленааа... Ако не ги беше бракосъчетала :)
Директно се бях влюбила! Давам 100 кралства господарства за Еридис )))))

А описанията ти са толкова живи, чееее...
Ей това изречение ми става любимо

"Годините прелитали като лястовичи ята над Лилезия, а в горестни балади бардове оприличавали съдбата на престола с кукувичи гнезда и ябълки без семенца."

Благодаря за удоволствието със сутрешното ми кафе! Страхотно събуждане!



Re: Заветът на Хекатера
от Ray (bdoych@abv.bg) на 16.01.2006 @ 17:51:45
(Профил | Изпрати бележка)
От одеве я мисля приказката, но някак трудно се оправям с поуките. Или по- точно не с поуките, а откъм емоционално отношение не я усетих. Но сега като се замисля, това е тъкмо логично. Тъй като не става дума нито за сметка, нито за любов. А за дълг. За разумна съзидателност.
:)


Re: Заветът на Хекатера
от libra на 16.01.2006 @ 18:49:30
(Профил | Изпрати бележка)
"само пред кръвта във вените" стават чудеса или..?
)))


Re: Заветът на Хекатера
от sradev (sradev@о2.pl) на 23.01.2006 @ 12:35:31
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
мълча


Re: Заветът на Хекатера
от Ufff на 28.02.2006 @ 10:03:11
(Профил | Изпрати бележка)
Мег, откъде имаш толкова сюжети в главата си! Чисто по детски ми е драго ,че нямата си получава принца, ех, защо не стана така и с Малката русалка...:) Пък и съм фен на обичането без глас!
Целувки!


Re: Заветът на Хекатера
от valerian на 02.03.2006 @ 12:21:33
(Профил | Изпрати бележка)
Не мога да не призная колко ми хареса-по принцип обожавам приказки, но факта, че е твоя и така романтична -ми стопля сърцето!И защо ли всички искат да чуят -"Обичам те"- то се показва, а не се казва!