Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 482
ХуЛитери: 3
Всичко: 485

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: VladKo
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНадежда
раздел: Други ...
автор: magrathea

И до какво се сведе всичко?
До един смръзващ кръвта смях, до изсъхналата роза, нехайно хвърлена на гроба на една надежда. Без кръст и без надгробна плоча. Без носовото пеене на разни попове на заплащане.
Една надежда си отиде. И всичко, което можа да направиш, бе да се изсмееш. Кръвта ти се смръзна. Душата ти изстина. Сърцето ти спря. Остана само мисълта - тиктакането й неуморно да запълва кухините вътре в теб, да замества и порив, и нужда, и желание. Мисълта е перфектна. Надеждата е силна, но до време. После се превръща в отрицание на себе си. Не можеш да погребеш и себе си с нея, нали?
Напусна гробището. Забрави го. Или поне го заключи, после накъса ключа на парченца (не беше от метал, хартиен беше) и ги разхвърли из околния свят. Тук едно падне в канавката, там - на шапката на ето този човек, забързан за работа, трето го хване вятърът и Бог знае накъде го отнесе. Раздаваш парченцата като милостиня - бързаш да се отървеш от тях, но с чувството, че добро правиш и че хората, ако осъзнаят (те рядко осъзнават нещо, нали?) какво си им подарил, ще паднат на колене пред теб и пред твоята мисъл. Че, ако се съберат заедно, ако залепят ключа и намерят твоето лично гробище, ще намерят точно този гроб с точно тази изсъхнала роза и ще съживят надеждата ти, понеже ти сам не можеш. Възможно е после и някой танц да изтанцуват. И "доброто ще възтържествува"…
…след което хората пак ще тръгнат по тези улици, ще падат в канавките, ще бързат за работа, ще ги жули вятърът. А вятърът не е този на промяната. Той дори не е метафора (не лъжете) - истина е, и неприятна при това. Студен и нахален. Точно като теб самия.
"Защо и мен намеси?" - ще се запиташ сам с насмешка. "Защото ти си в основата на всичко това." - ще си отговориш. "Мен къде ме видя? В тези наивници, в тези тук ненужни трагедии и драми?" - ще се учудиш. "Не. Видях те в смеха"…

…………………………………………………………………………………………………

По-късно. Ръцете ти бягат по клавиатурата, както биха бягали по клавишите на пиано. Няма обаче строен такт, ритъмът е изпратен в изгнание, няма хармония. Звукът даже малко дразни. Забелязват се някакви отчаяни напъни за новаторство. Защото не ти стига куражът, за да свириш класическа музика.
За тренираното ухо твоето произведение не е нищо по-малко от мъчение и нищо повече от несъвършенство.
И въпреки това, когато спреш да свириш, ще прехапеш устни и ще стиснеш клепачи, надявайки се да не се разплачеш. Срам те е от сълзите, от разните там ненужни трагедии и драми, нали?
"Нямам нищо особено. Имам само нестройния такт, ритъма-изгнаник и дисхармонията. Имам само надежда."


Публикувано от BlackCat на 10.01.2006 @ 18:10:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   magrathea

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 10:33:29 часа

добави твой текст
"Надежда" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.