Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 928
ХуЛитери: 6
Всичко: 934

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: durak
:: mariq-desislava
:: rajsun
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПетък, 13-ти
раздел: Разкази
автор: Spidy

Слънцето грееше, птичките весело чуруликаха, а по улицата нямаше нито един автомобил, когато баба Тотка шумно се прозя, седна на легло, обу окъсаните си стари чехли и кихна силно. Кихавицата й много напомняше на пръхтене на кон и птиците по перваза на прозореца стреснати се разлетяха. Баба Тотка си сложи залепените с тиксо очила и стаята се проясни пред нея.
Изненадващо тази сутрин бабата се събуди с много кисело настроение. Завлачи краката си към кухнята, а по пътя без да иска размаза с бастуна си едно паднало на земята яйце, загуби равновесие и се стовари с цялата си тежест на селската черга.
След като се изправи и продължи "прехода" си, последваха късо съединение и съответно гръмване на кафеварката, наводнение в банята, още едно грубо падане на цимента и цялостно разпорване на единия чехъл.
Баба Тотка запъхтяна седна на леглото и с ужасен тик на лявото око огледа цялата стая за потенциални опасности. Погледът й се спря на календара. Ама разбира се! Днес бе петък, 13-ти май. Нищо чудно, че скъпоценният чехъл се бе разпрал по цялата си дължина! Баба Тонка си спомняше много фатални петъци: на 13-ти декември, 2002г. прекара цял един ден, докато гонеше три тлъсти плъха из къщата, докато накрая старият капан за мишки защипа пръстите на десния й крак. На 13-ти юни, 2003г. на прага й застана дядо Румен, който започна да обяснява, че отдавна е безумно влюбен в нея, завтече се да я прегърне и падна, та си счупи крака. Залежа се чак до 13-ти февруари, 2004, когато отиде при нея, за да се почерпи с курабиики и си строши зъбната протеза. Петък 13-ти през август, 2004г. пък баба Тотка реши да прекара на топло под завивките, но докато превключваше каналите на телевизора, цялото електрическо захранване даде на късо и бабата прекара три дни без ток, докато в понеделник най-после дойде техник.
Бабата бавно и внимателно легна в кревата си, за да чака необезпокоявана следващия ден. В този миг входната врата се разтресе и се чу силен шум. Баба Тотка скочи на крака и се затътри с бастуна си и един чехъл да види какво става. Внимателно открехна вратата, а на прага, проснат по лице и облечен в униформа с разкъсан гръб, лежеше пощальона. Бабата равнодушно каза:
- Няма да питам как се случи.
Младежът, зачервен и потен, се изправи и подаде на бабата един голям плик. После бързо се отдалечи.
Баба Тотка скъса хартията, на която ясно пишеше: "Получател - Тотка Иванова, ул. Петък № 13", и я хвърли на улицата без да подозира, че вятърът ще я отнесе надолу по алеите и тя ще задръсти ауспуха на една кола. Колкото до съдържанието на плика, то бе списание за плетиво поръчано от баба Тотка, и което щеше да се запали на готварската печка на тринадесетото число от месец януари през 2006г.
Бабата легна отново в кревата, но на вратата се позвъни. Тя предпазливо отвори. Бе дядо Румен, който весело зафъфли с чисто новата си зъбна протеза:
- Тотке! Имам за тебе едно предложение!
- Сакън, Румене, сакън! Днес е петък, 13-ти! Нищо не казвай, нищо не прави!
И така двамата седнаха на пейката пред къщата и зачакаха полунощ, за да каже дядо Румен каквото има да казва.

Преслав Ганев


Публикувано от BlackCat на 13.12.2005 @ 13:57:11 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Spidy

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 20:07:43 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Петък, 13-ти" | Вход | 6 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Петък, 13-ти
от condor на 13.12.2005 @ 15:39:27
(Профил | Изпрати бележка)
Преславе - що се присмиваш на старите хора?
Има известна доза нетолерантност към старците.
Все пак един ден и ти ще остарееш. А старците не са толкоз прости колкото ти ги показваш. Освен това старците знаят как да си служат с новата техника - не са чак толкоз закъсали.




Re: Петък, 13-ти
от beche на 13.12.2005 @ 17:14:16
(Профил | Изпрати бележка)
накефих се максимално!
Поздравления! 5! :)


Re: Петък, 13-ти
от Spiegel на 13.12.2005 @ 20:20:14
(Профил | Изпрати бележка)
от нещата ти това е най-добро


Re: Петък, 13-ти
от Marta на 14.12.2005 @ 07:45:36
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
;))))
хареса ми

а и ми напомни за "Разходката на една кихавица", която писах миналата година и забутах някъде, сега ще я подиря

поздрав


Re: Петък, 13-ти
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 19.12.2005 @ 12:49:43
(Профил | Изпрати бележка)
развесели ме )))
хареса ми много, бравос !

привет :)


Re: Петък, 13-ти
от bogest на 28.12.2005 @ 13:06:46
(Профил | Изпрати бележка)
Изпълних ти червеното настояване. Прочетох и това цялото.
Виждаш, че говоря без никакви уговорки и разяснения, какво искам да кажа. Казвам го и толкова.
"Петък 13-ти" е едно находчиво нещо. Пише се лесно, не изисква усилия, само рутина на въображението. Но тези неща се отнасят пряко само за теб. За други хора, този разказ би представлявал истинско творческо усилие за написването му.
От другите ти творби личи, че твоят потенциал е значително по-голям и си надхвърлил тази забавна, но (прости ми) нелепа находчивост на домашната, махленска "литература" на Жванецки.
Ако искаш да изкараш "добри" пари от писане, наблегни на това амплоа, но го насити с още по-абсурдни комедийни ситуации, плод на абстракното мислене. Изкарай го пред публика под формата на сатиричен монолог и ще се радваш при всяко представление на пълна зала с неспирно смеещи се хора, които се държат за коремите и за устите. Но трябва много работа. Да си безкомпромисен към себе си и труда си.
Иначе потенциалът ти е значително по-пространствен, задълбочен и с много наситена и дълбока чувствителност, ум и новаторски хуманизъм.
Пак обръщам внимание: аз се изразявам много категорично, сякаш познавам целия свят, НО, предполагам, че именно така наситено мнение ти е необходимо, защото то стои стабилно в твоя път и ти позволява да се опреш на него или да се опиташ да го счупиш.
Браво на настойчивостта ти. Естествено, че когато искаш нещо, трябва да го заявиш.
Не поставям оценка на този разказ, за да не разваля петицата на твоята евентуална публика от фенове (няма лошо - това е потенциална печалба), но и защото аз лично не ти давам насърчението да останеш в сферата на сигурната печалба. Творецът е самоубиец. Той се вълнува и се раздира от същите неща от който другите се хранят и се страхуват безучастно.
Жив и здрав. Хубава Нова година!