Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 759
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 762

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Heel

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÅÒÈÊÅÒ
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: bogest

/òîâà å îùå åäíà ãëàâà îò êíèãàòà "Êàìèëàòà", êîÿòî íàïèñàõ äîêàòî æèâÿõ â Èçðàåë. Òàçè ãëàâà ñå ïàäà â ñðåäàòà íà êíèãàòà. Îò ñúùàòà êíèãà ñà è "Ïðèêàçêàòà íà ñòàðàòà Àãàäà" è "Íîù â ïóñòèíÿòà", êîèòî ñà ïóáëèêóâàíè â ïðîôèëà ìè òóê.
Ïîñëåäíîòî èçðå÷åíèå îò òàçè ÷àñò, íå å îïèò çà àòðàêòèâíîñò - â íåãî íÿìà íèùî èçìèñëåíî. Èçïîëçâàì ãî êàòî äîêàçàòåëñòâåí ìàòåðèàë çà ïðîïàñòòà ìåæäó öèíè÷íîñòòà è îòêðîâåííîñòòà, êîÿòî ïðîïàñò ñå ñðåùà íà âñÿêà êðà÷êà â æèâîòà íè è å â êîíòåêñòà íà ñàìàòà ãëàâà./
- ×àêàé, ñåãà òå ðàçáðàõ. Çíà÷è òè èñêàø âñåêè äà ñè æèâåå æèâîòåöà è äà íÿìà íèêàêúâ òåõíè÷åñêè ïðîãðåñ.
- Êîé å êàçúë, ÷å ïðîãðåñúò òðÿáâà äà å ñàìî òåõíè÷åñêè? Êúäå îñòàâàò äóõîâíèÿò íàïðåäúê, êóëòóðíîòî ðàçâèòèå, îáðàçîâàíèåòî, êóëòèâèðàíåòî íà çåìÿòà, âïèñâàíåòî íà ÷îâåêà â ïðèðîäàòà. Òåõíè÷åñêèÿò ïðîãðåñ å êàòî êëèí ìåæäó ïîçíàíèåòî è êóòóðàòà, ôèëîñîôèÿòà è ðåëèãèÿòà. Òîé ãè ðàçáëúñêâà è ñå íàñî÷âà ñòðåìèòåëíî ïðàâî ñðåùó ïðèðîäàòà, ïðèåìàéêè ÿ êàòî öåë çà ïðåîäîëÿâàíå. Òîé å òèõàòà ëóäîñò íà ÷îâå÷åñòâîòî. Êàêòî ñâðàêà ñêà÷à íà ëúñêàâî.
- Íî áåç íåãî ÷îâåêúò ñè îñòàâà åäèí ïðèìàò, ÿäÿù è ïîäñêà÷àù â ïúðâîáèòíè òàíöè.
- Òåõíè÷åñêèÿò ïðîãðåñ ñå ãðàäè âúðõó âîéíè.
- À òè êàêâî èñêàø? Ïðåç öÿëîòî âðåìå âñè÷êè äà ñè æèâóðêàò ñïîêîéíî è ñàìî íàé-ãëóïàâèòå äà ñå ìú÷àò äà èçîáðåòÿâàò íîâîñòè çà îáùîòî áëàãî.
- À òè êàêâî ñè ìèñëèø? ×å íîâîñòèòå ãè ñú÷èíÿâàò ñàìî èçáðàíèöè? Çíàåø ëè, ÷å êîãàòî Êîëóìá ñòúïèë íà Þæíà Àìåðèêà ïðåç 1492 ãîäèíà, åäíî îò íåùàòà, êîèòî îòêðèë ñà áèëè ôîòîïîðòðåòè íà èíäèàíöè. Òðè âåêà ïî-êúñíî Äàãåð ñúçäàë êàìåðà îáñêóðà è íåãîâèòå ôîòîïðîáè ñà íàðåðå÷åíè íà íåãîâî èìå - äàãåðîòèïèÿ. Åâðîïåéöèòå êîíñåðâèðàò îòêðàäíàòî çíàíèå, çà äà ãî ïðîäàâàò ïîä ôîðìàòà íà òåõíè÷åñêè ñðåäñòâà.  Êèòàé è ßïîíèÿ ñåðèãðàôèÿòà âúðõó ðàçëè÷íè âèäîâå òúêàíè å èçâåñòíà îò 1000 ãîäèíè ïð.í.å., íî ñàìî ñëåä Ìàðêî Ïîëî è äðóãè ìèñèîíåðè (ìåñèè. Íàëè ñå ñåùàø) ïðèíöèïúò íà ñåðèãðàôèðàíåòî ñå ïðîäàâà ïîä ôîðìàòà íà ïå÷àòíà êíèãà, èçëÿçëà èçïîä äîïîòîïíî òåæêàòà ïå÷àòíà ïðåñà íà Ãóòåíáåðã â 1547 ãîä. îò í.å.. Êàçâàò, ÷å òàçè êíèãà áèëà áèáëèÿòà. Äà òè ïèêàÿ íà òåõíè÷åñêèÿ ïðîãðåñ, êîéòî âå÷å 2900 ãîäèíè ïðîäàâà åäíà è ñúùà ñòîêà, çàïðèëè÷àëà íà âåõòà, ïðåòúðêàíà äî ìîðàâî, îòäàâíà ïðåñúõíàëà êîæà îò óìðÿëà ìàãàðèöà, ñëåä áåçáðîéíàòà áåçðàçáîðíà óïîòðåáà.  Àíãëèÿ ïàòåíòîâàíåòî å ïðîôåñèÿ îùå îò 12-òè âåê (ïðè ïîëîæåíèå, ÷å ñàìàòà Àíãëèÿ å äúðæàâà åäâà îò 9-òè âåê. Áúðçî ñõâàùàò àíãëè÷àíèòå). Ïàòåíòîâàíåòî å îçàêîíÿâàíå íà êðàäåíè èäåè, äîêàòî ñå íàìåðÿò ñðåäñòâà çà îñúùåñòâÿâàíåòî èì. Åâðîïåéöèòå íå äúðæàò ñìåòêà çà ïðîãðåñà íà ÷îâå÷åñòâîòî, çà êîéòî òè ãîâîðèø. Îáðàòíî, òå äúðæàò äà òè ïðîäàäàò òâîÿòà ñòîêà â òÿõíà îïàêîâêà. Èìåííî àç ìîãà äà òè ãî êàæà, çàùîòî ñúì îò Áúëãàðèÿ è çíàÿ ïðîèçõîäà íà ÄÀÍÎÍ, ÷èÿòî ôîðìóëà îò âåêîâå, ñ ïúøêàíå âëà÷è òðóäîëþáèâèÿò, íåâèäèì Áàöèëèêóì Áóëãàðèêóì. Bulgaricum, בולגריכום, βολγαρικυμ.  1998 ãîäèíà òîçè áëóäåí ñèí íàé-íàãëî ñå çàâúðíà â ñâîÿòà èçîñòàíàëà ðîäèíà Áúëãàðèÿ îò äâóâåêîâíî ñêèòàë÷åñòâî ïî áîãàòàòà Åâðîïà. Âúðíà ñå ïðåîáëå÷åí è îïàêîâàí â ïëàñòìàñîâà êóòèéêà îò 150ãð., ñúñ çàêðúãëåíè úãúë÷åòà, äà íå ñè äåðàò êîæàòà õîðàòà, ñ ôèðìåí åòèêåò íà Äàòñêàòà ôèðìà Danone. Íî íå ñàìî òîâà. Danone îðãàíèçèðà ïðîèçâîäñòâîòî íà êèñåëî ìëÿêî â Áúëãàðèÿ, êàòî çà êóéðóê ùå ïðîäàâà ïðîäóêòà ñè â Áúëãàðèÿ. Èäâà Danone äà ïîêàæå íà áúëãàðñêèòå ïðîèçâîäèòåëè íà êèñÿëî ìëÿêî, êàê òðÿáâà äà ñå ïðàâè êèñÿëî ìëÿêî è äà ïîêàæå íà Áúëãàðñêèÿ ïîòðåáèòåë, ùî å îðèãèíàëåí âêóñ íà áúëãàðñêî êèñÿëî ìëÿêî.

Äîáðå, íî ñëåä íÿêîëêî ñòîòèí ïðåêè è êîñâåíè ñúïðèêîñíîâåíèÿ ñ åâðîïåéñêàòà êóëòóðà, ñ ëåêîòà ùå îòãàòíà åíèãìàòà íà òîçè ïðèâèäåí àáñóðä.
Îòèøúë äÿäîòî íà áàé òè Ãàíÿ âúâ Âèåíà îùå ïî-ìèíàëèÿ âåê è ñâÿò äà âèäè è àëúø-âåðèø äà íàïðàâè. Çà êàêâî ìó å äà íîñè ïàðè, êàòî ìîæå äà ãè ñïå÷åëè íà ìÿñòî. Âçåë çà èç ïúò åäíà êàëàåíà ïàõàðêà ñ éîãóðò (êèñ. ìëÿêî) è ïðåäëàãà íà âñåêè äà ïðîáâà. Õîðàòà ñå ãíóñÿò íî ïðîáâàò, çàùîòî ïî öÿë ñâÿò å èçâåñòíî, ÷å áúëãàðèòå èìàò âêóñíà õðàíà. Äÿäî Ãàíüî ïðåäëàãà è ðàçêàçâà, çàùîòî îòäå äà çíàå ÷îâåêúò, ÷å åâðîïåéöèòå áúêåë íå ðàçáèðàò, äà ñè ïðàâÿò õðàíè îò æèâîòèíñêè ïðîäóêòè. Òå æèâîòíèòå ñàìî ãè äîÿò, à ïîñëå ãè êîëÿò è ãè ÿäàò ïî áúðçàòà ïðîöåäóðà. Ùå ñåäíå íÿêîé äà òè èçêèñâà ìëÿêîòî, äà ãî ÷àêà äà îòëåæàâà. Åâðîïåéöèòå àêî òðÿáâà äà ïðîèçâåäàò íåùî êàòî ìàñëî èëè ñìåòàíà, âçåìàò ñè îòïóñê, õâàùàò ñå çà áúðêàëêàòà è âúðòÿò îò òúìíî äî òúìíî ñúñ ñêîðîñò 42 îá/ìèí. Çà òÿõ âñåêè âèä ÷îâåøêà äåéíîñò å ñâúðçàíà ñ ïðèëàãàíå íà ôèçè÷åñêà ñèëà èëè â íàé-äîáðèÿ ñëó÷àé ñå ïðèáÿãâà äî ìàãüîñíè÷åñêàòà ïîìîù íà àëõèìèÿòà. Çàòîâà çà òÿõ å èíòåðåñíî êàê ñå ïðàâè âêóñíàòà õðàíà. Ñëåä ìíîãî îïèòè â ðîäèíàòà ñè òå çàïî÷âàò äà ïðîèçâåæäàò íÿêàêúâ ñóðîãàò íà âêóñíèÿ çàäãðàíè÷åí ïðîäóêò, êîéòî íàðè÷àò îðèãèíàë, çà äà ìîæå äà ñå ïðîäàâà. Åâðîïååöúò íå ìîæå äà ñè ãî ÿäå â êúùè, çàùîòî ìíîãî äîáðå çíàå, êàêúâ áîêëóê å ïðîèçâåë. Òîé çàïî÷âà äà ïðîäàâà, ñ öåë äà âèäè äàëè õîðàòà íÿìà äà óìðàò îò ñòîêàòà ìó.

Ñëåä 5 ãîäèíè óñïåøíè ïðîäàæáè Àëôðåä Ãóãåíáàóì íàïúëâà åäèí ïîðòôåéë ñ ÷èñòî íîâè áàíêíîòè è çàìèíàâà â Áúëãàðèÿ. ×îâåê ñè êàçâà, èìà ãîñïîä. Àëôðåä íàé-ñåòíå å äîøúë äà ïðàâè òúðãîâèÿ. Èìà äâå âúçìîæíîñòè: èëè ùå êóïóâà ñòîêà è ùå äîãîâàðÿ îùå êîëè÷åñòâà çà ñëåäâàùèÿ ìåñåö, èëè ùå ïðåäëîæè íà òðèìà ðîäîïñêè ïàñòèðè äà îòèäàò ñ íåãî â Àâñòðèÿ è äà ïðîèçâåæäàò íà ìÿñòî ñâîÿ îðèãèíàëåí ïðîäóêò.

Êàêúâ íàèâíèê! Àëôðåä íå ìîæå äà ãëåäà íèêàêúâ áàëêàíäæèÿ. Àêî áè èìàë âúçìîæíîñò, áè èçðàáîòèë åäíà ãðóáî ñêîâàíà ìàøèíà, â êîÿòî ÷èñòî è ïðîñòî äà âêàðà òðèìà áúëãàðè, äà íå ñå âèæäàò è äà íå ìèðèøàò, à òå âúòðå êàêâîòî è äà íàïðàâÿò, âñå ùå èçëåçå õóáàâî. Ñàìî ïðèëè÷íà îïàêîâêà. Òîâà å. Òàêà ÷å ãðàô (ùîòî íå ìó ñòèãàò ïàðèòå çà òèòëàòà ïðèíö) Ôîí (áåêðàóíä) Ãóãåíáàóì õîäè ïî öÿëà Áúëãàðèÿ, áåç äà ïåñòè ïàðè çà ïúò è ðàçïèòâà õîðàòà «êàê ïî-òî÷íî ãî ïðàâèòå òîâà?». Íàé-èíòåðåñíîòî, ÷å òå ìó îáÿñíÿâàò äóìà ïî äóìà, à òîé ïðåç öÿëîòî âðåìå ñìÿòà, ÷å ãî çàáëóæäàâàò. Åñòåñòâåíî, ÷å çà äà ðàçáåðåø íåùî, ïúðâî òðÿáâà äà ãî íàïðàâèø íÿêîëêî ïúòè, íî íå ñ äâà ïðúñòà, à êàêòî ñå ïðàâè. Òðóäúò å ñìÿíà íà ðàáîòíè ïðîöåñè, íà ôèçè÷åñêà è ïñèõè÷åñêà íàãëàñà, èìà íàáëþäàâàíå íà ïðîöåñà, íå ïðîâåðÿâàíå, çàùîòî å ñêîäîóìíî äà ïðîâåðÿâàø íåùî, êîåòî íå ïîçíàâàø. Òðóäúò íå å åäíîîáðàçíî âúðòåíå â êðúã 5000 ïúòè çà äâà ÷àñà è ãîòîâî. Òðóäúò å ïîñòîÿííàòà ïðîåêöèÿ íà ïðèðîäíèÿ æèâîò âúðõó íàøåòî åæàäíåâèå. Îò íåãî èäâà õàðàêòåðíàòà ìèðèçìà íà ãîðåùà, òå÷àùà ïîò, åêñòðàêòúò íà æèâîòà. À íå ïðèêðèòèÿ ìèðèñ íà ñòóäåíàòà, âå÷íî ãóçíà ïîò, ïðèçíàê íà åêçèñòåíöèàëèçìà. Öåëóâàë ëè ñè ñòàðà êóðâà, (êàòî ñå èìà ïðåäâèä, ÷å ñòàðàòà êóðâà íå âèíàãè å âúçðàñòíà) êîÿòî âå÷å íå áðîè íèòî ïîáåäèòå ñè, íèòî óïîòðåáåíèòå ñïèðàëè, íèòî èçõâúðëåíèòå ïðåçåðâàòèâè, íèòî ïîãúëíàòèòå òàáëåòêè àíòèáåáå, çàñòîïîðèëè áåçïàìåòíî âúâ âðåìåòî íÿêîëêî âúçìîæíîñòè çà ÷îâåøêè æèâîòè, â èìåòî íà Íåãîâî Âèñîêîïðåîñâåùåíñòâî Âåëèêîòî Óäîâîëñòâèå.

Íå ñúì ìîðàëèñò, ÷îâå÷å, íèòî íÿêàêúâ ïðàâîëèíååí ïóðèñò, íèòî ôàíàòè÷åí éåçóèò, êîéòî ñå áîðè çà ÷èñòîàòà íà Ñâåòàòà Öúðêâà. Ïðîñòî ñúì öåëóâàë òàêàâà æåíà è ñëåä òîâà ïî ïîãðåøêà îùå íÿêîëêî. Çíàåø ëè íà êàêâî ìèðèøå. Îòâúí - íà íèùî. ×èñòà ñòåðèëíîñò. Êàêúâòî è ïàðôþì äà ñè ïðúñíå, ìèðèøå ñàìî ïàðôþìúò. Àðîìàòèçàòîð çà îáùåñòâåíè ïîìåùåíèÿ. À îòâúòðå ñå íîñè äúõúò íà ÿêî ïðîäóõàí äàëåêîïðîâîä çà çåìåí ãàç. Íÿìà ãðåøêà, òîâà å ñìðàçÿâàùèÿò ìèðèñ íà ñìúðòòà. Çàòîâà ðàçïîçíàâàì õîðàòà îò ïðúâ ïîãëåä. À çà ñåáå ñè íå ñå ïðèòåñíÿâàì, çàùîòî âñå îùå ñå ñëó÷âà äà ìè êàæàò, ÷å ìèðèøà íà áåáå. Ìîæå áè èìàò ïðåä âèä íàñðàíî áåáå, íî âñå ïàê áåáå. Àç ãî ïðèåìàì çà êîìïëèìåíò.
Ôîí Áàóì ñè îòèâà íåóäîâëåòâîðåí, èçõàð÷èë ñàìî ïîëîâèíàòà ñè ïàðè ìúðìîðåéêè: «ùå ìè êðèÿò òå îò ìåíå íåùàñòíèöèòå. Ùå èì ïîêàæà àç íà òÿõ, êîé å òóêà áîãàòàøúò.». È Ãóãåíáàóì ñïðÿòà çà íóëà âðåìå ñ îùå íÿêîëêî íåãîâè ñúðàò(ÐÀÒ - âîéíà)íèöè åäíà ñèìïàòè÷íà áàëêàíñêà âîéíè÷êà, çàùîòî ìíîãî ìðàçè äà ñå ïîäèãðàâàò ñ ïàðèòå ìó. Êîëêî ñòðóâà åäíà áàëêàíñêà âîéíà - íèùî ðàáîòà, íÿìà è äâå áàíêè ïàðè.

 êðàÿ íà 1989 ãîä., êîãàòî æåëÿçíàòà çàâåñà ïàäíà âúðõó ñîöèàëèñòè÷åñêàòà ïóáëèêà, Àëôðåä Ôîí III Ãîíãåíáàéãåí ãîâîðè íà íÿêàêâà äàëå÷íà èçäúíêà íà ðîäà (òúé êàòî â íåãîâèÿ äîì îòäàâíà íå ñå ðàæäàò äåöà). «Ñëóøàé, ìëàäåæî, íàøèÿò ðîä ñìå íàé-îáðàçîâàíèòå õèòðåöè â ñâåòîâíàòà ïîëèòèêà. Òâîåòî ïðåäíàçíà÷åíèå è çàäúëæåíèå å äà ïðîäúëæèø, âåùî âåêîâíàòà òðàäèöèÿ. Òè òðÿáâà äà óïðàâëÿâàø!». «Ñêúïè, âóé÷î, àç èìàì äðóãè ïëàíîâå çà áúäåùåòî ñè. Àç ñúì ìëàä ÷îâåê è íå èñêàì õîðàòà äà ìå íåíàâèæäàò.». «Ðàçáèðàì, ìëàäåæî, ñâîáîäàòà áåçñïîðíî å íàé-ñëàäêîòî ÷îâåøêî áëàãî, íàëè?». «Òî÷íî òàêà, ãîñïîäèíå!». «Òðÿáâà äà ñúì áåç÷óâñòâåíî ÷óäîâèùå, çà äà ïîïðå÷à íà ñâîáîäíèÿ èçáîð íà åäèí ìëàä ÷îâåê, êîéòî ïî âñè÷êî ëè÷è èìà ïúëíèòå øàíñîâå äà ïðîãðåñèðà íà ñâîáîäíîòî ïîïðèùå. Çíà÷è èñêàø äà ðàáîòèø. Àêî ñìÿòàø, ÷å ìîãà äà òè áúäà ïîëåçåí â íàìèðàíåòî íà ïðîèçâîëíà äîõîäíà ðàáîòà, íå ñå ïðèòåñíÿâàé äà ìè êàæåø. Ùå èçïîëçâàì âñè÷êèòå ñè êîíòàêòè, çà äà òè áúäà îò ïîëçà. Åòî òè êëþ÷îâåòå îò ìàçåðàòè è ìîÿòà ìàñòúð êàðò îò äàéíúðç. Èäè äà ñå ðàçâååø ìàëêî.». «Íå! ×àêàéòå, íå èñêàì... Íå ñúì êàçúë, ÷å èñêàì äà ðàáîòÿ. Èçîáùî íÿìàõ òîâà ïðåäâèä!!!». «Òàêà ëè?! Çíà÷è íå ñúì ðàçáðàë ïðàâèëíî. Ñåäíè, çàùî ùå ñòîèø ïðàâ. Ñëóøàé ñåãà, ïðà-ïðà äÿäî òè è åäíè ìîè ðîäíèíè, ïðåäè äîñòà âðåìå ðàçîðèõà äî ãîëî Áàëêàíèòå è òå ñåãà ÷àêàò ñ èçóòè ãàùè äà îòèäåì äà ñè ïðèáåðåì ñâîåòî. Àç íÿìàì, êàêâî äà âçåìàì îò òàì. Íèùî âå÷å íå ìè òðÿáâà. Îáà÷å èìàì åäíà ìå÷òà, êîÿòî å ìå÷òà îùå íà Àëôðåä 0-âè Ôîí Ãóãåíáàóì. Âå÷å 108 ãîäèíè ïðîèçâåæäàìå íàé-äîáðîòî êèñÿëî ìëÿêî è äîñåãà íå ìîæåì äà ìó ïîñòèãíåì âêóñà, êàêòî ãî ïðàâÿò áúëãàðèòå, àêî òðÿáâà ïðàâî äà ñè ãîâîðèì. Äîéäå ìîìåíòà äà ñå íàó÷èì. Îò äíåñ ñòàâàø îòãîâîðåí äèðåêòîð íà îðèãèíàëíîòî äàòñêî ïðîèçâîäñòâî ïðè îðèãèíàëíèÿ ìó ïðîèçâîäèòåë. Òâîÿòà çàäà÷à å: äà îðãàíèçèðàø ïðîèçâîäñòâî â Ñîôèÿ, òàì å íàé-ãîëÿìàòà èì ôàáðèêà, «Ñåðäèêà» ñå êàçâà. Äà èçáèðàø ñàìî ñïåöèàëèñòè, äà ãè íàáëþäàâàø ïîä ìèêðîñêîï, äà ðàçãîâàðÿø ñ òÿõ ïðåç öÿëîòî âðåìå. Äà ãè íàïèâàø, äà ãè äðîãèðàø, äà ãè õâàëèø, äà ãè íàêàçâàø, äà ãè óâîëíÿâàø. Òå îáè÷àò äà ãè ìàëòðåòèðàò. Òðÿáâà äà ñúçäàäåø àðõèâ ìèíèìóì îò 1200 ñèðàíèöè ïîäðîáíî îïèñàíèå íà âñè÷êè ïðîöåñè. Äà ñå íàäÿâàìå, 5 ãîäèíè ùå ñà òè äîñòàòú÷åí ñðîê. Âñè÷êè ñðåäñòâà çà îòêðèâàíå ùå ñà îò ìåí. Ïðåäïîëàãàì, ÷å ïàðè çà ïðåæèâÿâàíå ùå ñè íàáàâèø îò ïðîäàæáèòå íà ìÿñòî. Èìàìå ñúùî êàðò áëàíø çà èçíîñ â Þãîñëàâèÿ, Õàðâàòñêà è Ðóìúíèÿ. Ãúðöèòå è òóðöèòå íå èñêàò äà ïîëó÷àâàò îò Áúëãàðèÿ íèùî, çàùîòî òàì ñè ïðîáóòâàò ñâîèòå ñè áîêëóöè. Êàêòî è äà å. Íèå ùå íàìåðèì ïúòèùà äà ãè èçëúæåì. Ïîçäðàâÿâàì òå ñ ïðàâèëíèÿ èçáîð. Ïî÷èâàé ñè, íå áúðçàé, îáìèñëÿé. Àç ùå òè êàæà, êîãà.». Ñëåä îùå 9 ãîäèíè âóé÷î êàçà «äàâàé, òè ñè!».

Íÿìà ëîøî. Âèíàãè ùå ãî êàçâàì. Íî öèêëîôðåíèÿòà å ñòðàøíî íåùî. Çíà÷è ÷åòèðè ïîêîëåíèÿ âå÷å äîðè îáðàçîâàíè õîðà çàöèêëÿò âñå íà åäíî ìÿñòî. Èñêàò äà ïðèëîæàò òàéíàòà â ïðîèçâîäñòâî, áåç äà èñêàò äà óñâîÿò ñàìîòî ïðàâåíå.
Ïðåäè âðåìå Éåõóäè Ìåíóõèí íàïðàâè ôèëì «Ìóçèêàòà íà æèâîòà». Íå ìîãà äà âè ïîêàæà òîâà, êîåòî ùå êàæà. Òîé ðàçêàçâàøå çà óðîöèòå ñè ïðè Éîíåñêó, êîéòî âåäíúæ ìó îáÿñíèë: âñåêè èìà ñâîé ïîõâàò äà èçìúêíå åäèí è ñúùè çâóê. Îò òàì èäâà ñòèëà. Íî âåäíúæ ïðîô. *** ìè êàçà «àêî èñêàø äà ïîñòèãíåø çâóêà íà Ñòðàâèíñêè, êîéòî å ñâèðèë íà äåáþòà íà ñâîåòî êàïðè÷èî, òè òðÿáâà äà ïîäõîäèø êúì òîçè ìîìåíò ñ åòî òàêàâà ñèëà (è É. Ì. ïîêàçà), çà äà ñòèãíåø äî òîâà äâèæåíèå» (è ïàê ïîêàçà). Òîâà èäâà äà ïîäñêàæå, ÷å ñàìî ñâîáîäíîòî äâèæåíèå ïîñòèãà èäåàëíèòå ôèãóðè. Òå íå ìîãàò äà áúäàò ïëîä íà íèêàêâî ñòàðàíèå, óñúâúðøåíñòâàíå, èëè èç÷èñëÿâàíå. Åäèíñòâåíàòà èäåàëíà ëèíèÿ, êîÿòî åäèí ÌàêèíòîøR16m ìîæå äà î÷åðòàå ñ ïîìîùòà íà ñúâúðøåí êîìïþòúðåí ñïåöèàëèñò, òîâà å òðàåêòîðèÿòà íà íåãîâîòî ñâîáîäíî ïàäàíå îò îôèñà íà 12-ÿ åòàæ, ïîäõâúðëåí ñ êåô îò ðúêàòà íà ôðèâîëíî îòëú÷èëèÿ ñå êîìïóìåí.

Æèâîòúò íÿìà íèêàêâà âúçìîæíîñò äà áúäå ñèíòåçèðàí, òîé ñå æèâåå. Çà äà ñå èçïëþåø, ñå èçïëþâàø, íàëè? Íå ñå ïðèãîòâÿø, à ïðîñòî ãî ïðàâèø.
Ñëàäêàòà ðóñêèíÿ îò ñúñåäíàòà óëèöà ñè íàïðàâè ïðèêàçíè ãúðäè. Áÿõ ìíîãî ïðèÿòíî èçíåíàäàí. Ñëåä ãîäèíà ãúðäèòå é ñïàäíàõà. Òúïî.
Åäèí ñêúïåðíèê, ïðîèçâîäèòåë íà ìúæêè îáëåêëà, áîãàò, ìëàä è õóáàâ, îêîëî íåãî íåïðåêúñíàòî âèòàÿò êðàñèâè ìîìè÷åòà, íî ñêúïåðíèê, âåäíúæ ìå èçïðàùàùå ñ êîëàòà îò îôèñà ñè. Áåøå ìè ïëàòèë íÿêàêúâ õîíîðàð. Èñêàøå äà ìå îñòàâè òî÷íî, êúäåòî àç èñêàì. Ñïðÿ íà úãúëà ïðåä ëþáèìèÿ ìè áàð. Îòâúòðå ñå âèæäàõà âåñåëè õîðà. Íå î÷àêâàõ âúðîñà ìó: «êàê ãè åáåø òåÿ õóáàâè ïóòêè?». «Ñ ëþáîâ» - êàçàõ ìó.


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 28.11.2005 @ 10:54:22 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   bogest

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 20:18:11 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"ÅÒÈÊÅÒ" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (3 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: ÅÒÈÊÅÒ
îò bogest íà 28.11.2005 @ 11:29:45
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìîëÿ çà êîìåíòàðè.
Àêî íàïèøåòå: äîñàäíî å, íå ãî ïðî÷åòîõ - äúëãî å, èçãëåæäà ìè íðàâîó÷èòåëíî, òúïî å, ïðèëè÷à ìè íà ïðîëåòàðñêè èíòåðíàöèîíàëèçúì, íÿìàø ïðàâî íà ãëîáàëíè èçâîäè, öèíè÷åí ñè è ò.í., íàèñòèíà ùå âè áúäà ìíîãî áëàãîäàðåí. Çàùîòî àç èñêàì äà êàæà íåùî ïî ïîäõîäÿù íà÷èí è âàøàòà ïðåöåíêà ùå ìè ïîìîãíå ìíîãî. Ùå ñå íàäÿâàì.


Re: ÅÒÈÊÅÒ
îò Ra4el íà 29.11.2005 @ 22:13:26
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Æèâîòúò íÿìà íèêàêâà âúçìîæíîñò äà áúäå ñèíòåçèðàí, òîé ñå æèâåå. Çà äà ñå èçïëþåø, ñå èçïëþâàø, íàëè? Íå ñå ïðèãîòâÿø, à ïðîñòî ãî ïðàâèø.

absolutno da!


na men mi haresa be3 nikakwi 3abelegki ot idejno sy6testwo:)


Re: ÅÒÈÊÅÒ
îò bogest íà 29.11.2005 @ 22:34:23
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ, Ðà÷åë. Êàêâè ñà äðóãèòå çàáåëåæêè? Ìîëÿ!

]