Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 589
ÕóËèòåðè: 7
Âñè÷êî: 596

Îíëàéí ñåãà:
:: ivliter
:: rosy88
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca
:: Elling
:: pastirka

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàMichael Blake - Danse with Wolves
ðàçäåë: Ïðåâîäè
àâòîð: Aerol

...Íå,òèøèíàòà íå áåøå ïîãúëíàëà âúëêà,íî òîâà áåøå ïúðâàòà äóìà,êîÿòî ìó èäâàøå íà óì. Ñÿêàø âñè÷êî îïèðàøå äî áåçêðàÿ. Ãðàìàäíîòî áåçîáëà÷íî íåáå. Ïîëþøêâàùèÿò ñå îêåàí îò ïîçíàòè è áåçèçðàçíè ëèöà. Íàêúäåòî è äà ïîãëåäíåøå,î÷èòå ìó íå ñðåùàõà íèùî äðóãî. Ïúò íÿìàøå. Íÿìàøå è íàäåæäà, ïî êîÿòî äà ïîåìå ïúòÿ ñè îñèðîòÿëàòà ìó áåç âðåìå äóøà.
Ñàìî ïðàçíî ïðîñòðàíñòâî. Ñÿêàø ñå ðååøå... Òàçè ìèñúë íàêàðà ñúðöåòî ìó äà ïîäñêî÷è èçäúëáîêî è íÿêàê ñè íåïðèâè÷íî. Óïëàøè ñå îò òîâà íåñúîòâåòñòâèå ìåæäó åñòåñòâîòî íà ïðèðîäàòà ìó è ëèïñàòà íà äóìè, ñúçíàíèåòî ìó çàðàáîòè âúçõèòèòåëíî. " Êàòî ðåëèãèÿ å"... Èìåííî òàçè ìèñúë ìó ñå ñòîðè íàé-âÿðíà. È ìàêàð äóìèòå íà äðóãèòå äà èçãëåæäàõà ñúâñåì óìåñòíè , âúëêúò íå çíàåøå êàê äà ãè ðàçáèðà. Àêî íå áåøå òîëêîâà îìàÿí,íàâÿðíî ùåøå äà íàìåðè íÿêàêâî îáÿñíåíèå, íî â ñâîÿ óíåñ ,òîé ïðîñòî ãî ïðåñêî÷è. Áåøå âëþáåí...
Áåøå âëþáåí áåç âðåìå,áåçïàìåòíî êàê è çàùî,íî ÷óâñòâîòî ïîæåëàíî è íå ìó ïðèíàäëåæåøå. Òîâà áåøå îíàçè ëþáîâ ,êîÿòî åäèí ÷îâåê ìå÷òàå äà èçïèòà ñïðÿìî äðóã ÷îâåê : âñåîòäàéíà è èñòèíñêà,áëàãîãîâåéíà è âå÷íà. Äóõúò íà âúëêà ñå ðàçòâîðè íÿêúäå âèñîêî â ñèíüîòî íà íåáåòî ,à ñúðöåòî ìó ìèñëåøå çà ðåëèãèÿ. Ïðîêëÿòèå...
Çàñëóøàí â óæàñíàòà òèøèíà,âúëêúò îñúçíà,÷å ïîâå÷å íå ìîæå äà ÷àêà,÷å òðÿáâà äà ïðèåìå îíîâà,îò êîåòî ñå ñòðàõóâàøå. Äîðè àêî òî îçíà÷àâàøå íåìèëîñò. Èëè êðàé íà ñêèòíè÷åñêèÿ ìó æèâîò. Èëè ïúê íåùî ïî-ëîøî. Îòõâúðëè ìèñúëòà çà ïî-ëîøîòî,òåæêî ñå íàäèãíà,ïîãëåäíà ñúñ çåëåíàòà ñòóäåíèíà íà î÷èòå ñè ëóíàòà è èçâè âúë÷àòà ñè âúçòîðæåíîñò êúì íåÿ.
Ñòðàííî,áåøå ñè ñúùèÿ âúëê ñ ïîñðåáðåíàòà ïîðàçìúêíàòà êîçèíà; áåøå ãîëÿì è ñèëåí ,è ñòðàíåí ñ îíàçè ãðàïàâà ðåçêà ïî ìóöóíàòà ,çàñòèíàëà â ñòàð è ãðîçåí áåëåã;áåøå íåïðåêúñíàòî íàùðåê,íî íåùî âúâ âèäà ìó ïîäñêàçâàøå ,÷å å ðàçëè÷åí. Êîãàòî ïðèçîðè îòâîðè î÷è è ïîãëåäíà íåáåòî, ïúðâîòî íåùî,êîåòî âèäÿ áÿõà äðóãè äâå î÷è. Ïîñëå îñúçíà ,÷å âñè÷êî ãî âðúõëèòà îòíîâî : âúëíàòà îò ñìóùåíèå,íåî÷àêâàíîòî ÷óâñòâî íà ïðèâëè÷àíå ,íàãëàñàòà çà îïèòîìÿâàíå: âñå íåùà, èçâúí äèâàòà è ñóðîâà ïðèðîäà íà âúëêà. Èñêàøå ìó ñå äà ñêðèå ëèöå,äà èçáÿãà îò òåçè âñåïðîíèêâàùè î÷è ,íî èíñòèíêúò ìó îáðèì÷è íîâà ìúäðîñò: âúëêúò óñåòè,÷å æèâîòà ïðîäúëæàâàøå çà íåãî,ìàêàð è çàïëàøèòåëåí â ñâîåòî ïðèñúñòâèå. Òîâà ãî íàêàðà îòíîâî äà ñå ïî÷óâñòâà æèâ. Íî êîãàòî ñå îïèòà äà íàïèïà ñúðöåòî ñè, ïî óäàðèòå ìó ðàçáðà,÷å å ðàçáèòî. Òðÿáâàøå äà ãî ëåêóâà,àêî ùå ïðîäúëæàâà äà æèâåå,òðÿáâàøå. Çàùîòî æåðòâàòà,â ÷èèòî î÷è ïîòúíà âúëêúò ñè ñòðóâàøå æèâîòà.
Òîãàâà äîéäå è íàé-ñòðàøíîòî: âúëêúò ñå ïî÷óâñòâà ÷îâåê. Èçâèêà â ìèñëèòå ñè ëèöå íà æåíà,ëèöå îò ìèíàëîòî,êîåòî ïîçíàâàøå äîáðå è êîåòî äî äíåñ âÿðâàøå ,÷å å çàáðàâèë. Ëèöå ñòðàííî,íî îáñëúí÷åíî îò ñâåòëèíà ,êîÿòî èäâà åäèíñòâåíî îò ñúðöåòî. Êîãàòî îáè÷àøå è áèâàøå ðàçòðåâîæåí,íÿì è íè÷èé ,âèíàãè ìó ñå ÿâÿâàøå òîçè îáðàç,à ñ íåãî ñå çàâðúùàõà è ñòðàõîâåòå ìó. Çà âúëêà åäèíàê ëþáîâòà áåøå êàòî îïèóì. Òîâà áå íàé-ñèëíàòà óïîéêà è íàé-ãîëåìèÿ ñòðàõ ,êîéòî ïîçíàâàøå. Íîñåøå òàçè ñêðèòà ðåëèãèÿ äúëáîêî âúâ âúë÷àòà ñè ïàìåò è ñå âðúùàøå êúì íåÿ ñàìî êîãàòî ñòèãàøå äî äúíîòî íà îò÷àÿíèåòî. Ñòîåøå íåïîäâèæåí ïîä òúìíîñèíüîòî íà âèñîêîòî íåáå è âèåøå êúì íåãî ,èçïëàêâàéêè îáðàçúò,çàåë ñúçíàíèåòî ìó; âèåøå òó êúì ëóíàòà,áåçôîðìåíà è èçïèòîáëåäà, òó êúì Âåíåðà,ïîâåëà äúëãèÿ õîðîâîä íà çâåçäèòå ïî áåçêðàéíîòî áåçäúííî íåáå. Íîùòà áåøå âëÿçëà â ïðàâàòà ñè. Âúë÷èÿò âîé èçïèâàøå òèøèíàòà áåçìèëîñòíî, ïîñëå çà ìèã, çà äúõ ñàìî ÿ çàâðúùàøå ,êîëêîòî äà ÿ ïîåìå ïàê òàêà: ñâèðåïî,æàäíî è âëàñòíî.
Çàõàïàí îò î÷èòå íà æåðòâàòà ñè,âúëêúò íå çíàåøå êàêâî ìó ñå èçïëúçâà.Ìîæå áè íèùî, ìîæå áè âñè÷êî. íå èñêàøå äà å òàêà,íî âå÷å ÿ æåëàåøå òâúðäå ìíîãî è òîâà íàëàãàøå êîìïðîìèñ. Âúëêúò çíàåøå,÷å íÿìà äà å îò ëåñíèòå. Âèíàãè å ïî-äîáðå äà ãîâîðèø,âìåñòî äà ìúë÷èø , òîâà ïðàâèëî íàõàëíî ñå íàìåñòâàøå ìåæäó âñè÷êè ÷îâåøêè âçàèìîîòíîøåíèÿ. Âúëêúò ìúë÷åøå,êîãàòî èñêàøå äà êðåùè ,òîé çíàåøå,÷å è çà ñòðàõîâåòå ñè ùå íàìåðè ñâîåòî èçâèíåíèå. Çà ëóäîñòòà,êîÿòî áå íåãîâàòà íåâúçìîæíîñò äà ñúîáùè ìèñëèòå ñè íà îñòàíàëèòå ñðåä òúëïàòà çÿïà÷è, ñÿêàø âèæäàùè è ðàçáèðàùè âñè÷êî,êàêâîòî ñòàâà íàîêîëî, íî íåñïîñîáíè äà ãî ïðîóìåÿò,çàùîòî íå çíàÿò åçèêà,íà êîéòî áè ìîãúë äà çàãîâîðè ñàìî è åäèíñòâåíî åäèí âúëê. Åñòåñòâåíèÿ õîä íà æèâîòà äà ñå áîðèø, äà õàïåø ,äà âèåø,çà äà îöåëååø ïî íÿêàêúâ íà÷èí : âúëêúò íèêîãà íå ñå ïðîòèâîïîñòàâè íà òàçè ïúðâè÷íà èíòóèöèÿ. Íî ñåãà,ñåãà áåøå ðàçëè÷íî; ðàçëè÷íî è ñòðàøíî. Áåøå âëþáåí...
Äà...Âúëêúò ìîæåøå äà ñå âëþáâà â æåðòâàòà ñè ,äà è äàäå âñè÷êî îò ñåáå ñè,çíàåéêè,÷å è òÿ ìîæå äà íå ãî ðàçáðå. äà áúäå òÿëî,ìàêàð,÷å ñòðóâàøå ìíîãî ïîâå÷å îò òîâà,è ñïîäåëÿøå íåùàòà,êîèòî âñåêè îñúçíàâà,èçñëåäâàéêè æåíèòå. Äà...Òîâà áå åäèíñòâåíàòà æåðòâà íà çåìÿòà,êîÿòî îïèòîìè âúëêà áåç äóìè è îáåùàíèÿ (â êîèòî âúëêà ìîæåøå äà ñå âëþáè),çàùîòî òîé íÿìàøå äà ÷óâñòâà ëèïñàòà è ,êîãàòî ïðåç íÿêîÿ ïúëíîëóííà íîù ñè îòèäå. Âúëêúò íå çíàåøå êàêâî èçïèòâà åäèí åãîèñò, íî åäâà ëè òîâà áåøå ìúêà ïî íÿêîãî. È òúé êàòî äðóãèÿò íå ñå ñòðàõóâàøå îò çàãóáè,à íà âúëêúò ìó áåøå âñå åäíî çà êàêúâ ùå ãî ïîìèñëÿò,òîé ñå îòäàäå íà óíèíèå,ïðåâúïëàòè ñå â æåíàòà îò îòêîëåøíèòå ñè ñïîìåíè è è ñå îòäàäå: âëþáåíî,òèõî,âúçêðåñÿâàùî. Äà,áåøå ÷óäåñíî. Êàòî ïúëíîâîäíèÿ äèñê íà ëóíàòà ìàãíåòè÷íî. Íàé-õóáàâèÿò ìó ìîìåíò îò ñêó÷íèÿ ìó èçîëèðàí ñâÿò íà âúëê. Õàðåñà ìó ïîðàäè åäíà ñúâñåì êîíêðåòíà ïðè÷èíà:ðàçëè÷íà áå îò îáè÷àéíîòî. È ñå âëþáè ïîðàäè åäíà àáñòðàêòíà ïðè÷èíà: íåâúçìîæíîñòòà äà ñå ïðèåìå ïðåäèçâèêàòåëñòâîòî íà åäèí ðàçëè÷åí æèâîò ñ æåðòâàòà. À äàëè òÿ ñå ñòðàõóâà? Íå òðÿáâàøå.
Âúëêúò îò íèêîãî íèùî íå ïîèñêà ,îñâåí ïîçâîëåíèåòî äà õàðåñâà è îáè÷à äîêàòî èìà ñèëè. È îíàçè íàòðàï÷èâà áëàãîðîäíîñò,çàòîâà ÷å íÿêîé íÿêúäå å ïðèäàë ñìèñúë íà âúë÷èÿ ìó æèâîò . Âúëêúò áå äîøúë íà òîçè ñâÿò,çà äà ïðåìèíå ïðåç âñè÷êî îíîâà, êîåòî ïðåæèâÿ,íî ñåãà îñúçíà è îùå åäíà ïðè÷èíà : äà íàêàðà è æåðòâàòà ñè äà ìèñëè çà òîâà,êîåòî áåçïàìåòíî å èçîñòàâÿëà â ñúðöåòî ñè. È íå èñêàøå âúëêà òÿ äà èçïèòâà ÷óâñòâîòî,÷å ïîÿâàòà ìó å áèëà áåçïîëåçíà : çàáåëåæêà áåçìèñëåíà è èçâúí âðåìåòî. Âåðîÿòíî ñàìî ïîèñêàëà äà íàðóøè ñ âîé òèøèíàòà ,íàäâèñíàëà çàïëàøèòåëíî ìåæäó íåáåòî è çåìÿòà. Òèøèíàòà, êîÿòî ïðåãúðíà âúëêà,ñêðè ãî â ñâîÿòà òàéíà ,óòåøè ãî èçäúëáîêî è íÿêàê íåïðèâè÷íî ñ ïðàçíîòî ñè ïðîñòðàíñòâî è òîëêîâà. Ñÿêàø âñè÷êî îïèðàøå äî áåçêðàÿ,äà äî áåçêðàÿ...Äî âúë÷èÿ ïîãëåä â ñèíüîòî íåáå, â êîåòî ìíîãî âúëöè ïðåäè íåãî ñå áÿõà âãëåæäàëè è áÿõà âèëè, è êîåòî ãè áåøå ïðå÷èñòâàëî ïàê òàêà, áåç äóìè è áåç îáåùàíèÿ,åé òàêà, ñàìî ñúñ ñèíüîòî ñè ìúë÷àíèå,ïàäàùî îò áåçêðàéíîñòòà âúðõó òÿõ...


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 22.11.2005 @ 12:25:07 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ïðåâîäè

» Ìàòåðèàëè îò
   Aerol

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 4


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ñòðåëêàòà
àâòîð: nickyqouo
316 ÷åòåíèÿ | îöåíêà íÿìà

ïîêàçâàíèÿ 4090
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Michael Blake - Danse with Wolves" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Michael Blake - Danse with Wolves
îò Alba íà 23.11.2005 @ 21:08:00
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)

×óâñòâèòåëíîñò îáúðíàòà â îáðàçè.
Áëàãîäàðñêî çà ïðåâîäà