Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 415
ХуЛитери: 1
Всичко: 416

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗаписки на един киборг-3
раздел: Разкази
автор: VMV

Като всяка институция, и образованието в Киборгландия има една основна задача - запазване на кастовото разделение на обществото на господари, манипулатори, хора за "мръсни" поръчки и киборги.


* * *
След като в предишния разказ ви запознах с общественото устройство на Киборгландия, сега ще ви представя няколко щриха от общата система на образованието.
* * *
Като всяка институция, и образованието в Киборгландия има една основна задача - запазване на статуквото и кастовото разделение на обществото.
Основното училище ограмотява децата и ги подготвя за кандидатстване в средното училище. Средното училище пък, дава основните знания за природата и обществото, които са необходими на средностатистическия младеж да започне своя професионален живот, или да кандидатства във висшето училище. Кандидатските изпити са по математика, киборландски език и литература и други предмети - в зависимост от профила на училището в което се кандидатства. Най-важните киборландски „хватки" тук са две: 1. Материалът, изучаван в училище е на по-ниско ниво и по-различен от материала, необходим за кандидатските изпити. 2. Средните такси, заплащани за обучение във висшите училища надхвърлят средностатистическата работна заплата в страната. Успешното прилагане на тези две хватки изхвърлят почти всички деца на киборги от системата на елитното средно и висшето образование.
Подготовката за изпитите с помощта на частни уроци и частни учители е задължителна; цените на уроците са високи; едно средно киборгско семейство няма възможност да ги плати.
Кои са тези частни учители ли? - ами същите, които подготвят изпитните теми и задачи и които след това - оценяват работите на кандидатите.
Все пак, с цената на големи лишения, поемане на сериозни рискове и достатъчно доза късмет, някои деца на киборги успяват да се запишат във висшето училище. Тук освен високите такси, с които са се примирили, ги очаква нов проблем. Те трябва да плащат за всяка заверка, всеки зачот и всеки изпит, дори и само заради принадлежността на родителите им към най-долната каста.
Както се вижда от всичко казано до тук, дипломите за образование и професионална пригодност са нещо ценно, трудно постижимо и много скъпо за киборгите. Те получават желаните от тях дипломи при утежнени условия, едновременно работейки и учейки, обикновено упоени преди и по време на самия изпит, така че да не могат да покажат повече от 10% от знанията и уменията си, при непосилни за тях, регламентирани и най-вече нерегламентирани плащания, при непрекъснати опити да бъде превърнато в човек за „мръсни" поръчки. Затова тези хартийки тук са белег за невероятен късмет, образованост и образование надвишаващи средно световното ниво на за съответната специалност.
Децата на господарите на Киборгландия имат възможност да учат в най-реномираните и скъпи училища от цял свят. Най-мързеливите и отчайващо бездарните си остават в Киборгландия. Тук те завършват образованието си безметежно. Някой път дори не знаят, че са си взели изпит, че са защитили дипломен проект, че са преминали в следващ курс... За това са отговорни преподавателите.
Преподавателската професия е територия запазена за момчета и момичета за мръсни поръчки. Разбира се, и манипулаторите изнасят някой път лекции, но само по избрани от тях теми и на избрана от тях аудитория.
Основна грижа на преподавателското съсловие е да съдейства за успешното дипломиране на децата на господарите. Никой няма да влезе в часовете им и да им направи качествена оценка на начина и ефективността на преподаването, но една грешна оценка, една грешна дума, един грешен поглед дори към дете на господар може да коства не само работното място, но и здравето и живота им. И без това професионалните умения, навици и официалните дипломи, които ще притежават господарските деца нямат конкретен смисъл. Те просто ще упражняват властта узурпирана и предадена им по наследство от родителите. Самите преподаватели никога не са се докосвали до толкова голяма власт, за да ги научат как тя може да се използва.
Децата на манипулаторите също по принцип учат в чужбина, макар и не винаги в най-реномираните и скъпи училища. Тези от тях, които са останали в Киборгландия поради изброените по-горе причини (мързел и бездарие), биват приети в най-престижните специалности на най-реномираните училища в Киборгландия. Те също биват дипломирани тук безметежно, защото преподавателите са или техни родители, или са силно зависими от родителите им по опростената схема на икономически и политически връзки в страната. Издаваните дипломи също нямат голяма тежест и значение и не са белег на образованост и образование. Комплекта им с дипломи вследствие периодично се попълва в зависимост от официалните (формални) постове, на които биват назначавани. Дори и да не са сигурни какво е наименованието на длъжността, която заемат, те са сигурни, че имат диплома за нея.
Децата на момчета и момичета за „мокри" поръчки, ако искат да учат, попълват всички останали места във висшите училища (институти, университети, академии и др.) в страната. Те получават необходимите им дипломи при „облекчени условия", в зависимост от количеството и важността на „мокрите" поръчки, които започват да изпълняват още от последните класове на средното училище. Ако у някой от тях се прояви дори сянка на морален скрупул, те просто не завършват висшето си образование, като им се прилага някоя от заложената в системата „хватка" за изхвърляне. Перспективата им е да се присъединят към кастата на киборгите. Техните места се заемат от деца на киборги, които вече са се примирили, че физическите им качества и професионални умения не им дават шанс да си осигурят достоен живот без да се налага да изпълняват „мокри" поръчки.
Дипломите на момчетата и момичетата за „мокри" поръчки също не са свидетелство за образование и професионализъм, особенно ако оценката се прави от гледната точка на позитивната теория за функциониране на обществото.
* * *
В следващата част ще ви представя един конкретен поглед към системата на образованието в Киборгландия, пречупен през опита на моето семейство.


Публикувано от BlackCat на 21.11.2005 @ 11:17:45 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   VMV

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 14:34:01 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Записки на един киборг-3" | Вход | 2 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Записки на един киборг-3
от mojsei на 21.11.2005 @ 12:40:33
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Абстрактните разсъждения остават без голямо значение. Това, което обещаваш като следваща част, го превърни в постоянен метод на изложението си - винаги на вниманието си дръж конкретна ситуация и в нея търси общото...
Поздрав!


Re: Записки на един киборг-3
от Zen_ на 23.11.2005 @ 20:34:44
(Профил | Изпрати бележка)
... Тук вече си се отдалечил малко от остротата и си се впуснал в излишни подробности - все още не е разработено функционирането на предложената от тебе кастова система (която също е в груб вид и моеж да се структурира по-подробно), а ти вече се впускаш в разглеждането на някои, сравнително, дребни подробности от системното функциониране на малка част от Системата - образованието...
... Колкото и да изгележда важно, или обратното - маловажно, Образованието си има своите точно определени функции и място, но това се отнася и до много други далеч по-важни сфери от самият социален строеж на Системата...

... Но ти имаш какво още да кажеш - така ми се струва... :)))

Отивам към последната (засега) част и се сещам, че подобно разглеждане правя в "Митология и утешение" - 1 и "Митология и утешение" - 2, които съм публикувал тук. При желание от твоя страна - поразгдедай ги. там също има дискусионни моменти, както и тук, но са една алтернатива на твоето разглеждане...;)

До скоро! :)

_Z_