Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 865
ХуЛитери: 6
Всичко: 871

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: pc_indi
:: Albatros
:: rosi45
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДиамант голям колкото Риц
раздел: Разкази
автор: sradev

Помниш ли как пиехме Мускат Отонел реколта 74?

Обикновено избата правеше сносни маркови вина, но нищо особенно. Снобите им се възхищаваха, защото бяха редки и малко по-скъпи. Но ние с Любо (не го познаваш) си имахме традиция да пием всеки петък от 17 часа кана вино във 'Видинска Среща'. Майстора от Ново село правеше най-доброто вино в България (после ми се случи да лоча "Синя теменуга" в казармата, направо от кофата, но това е друга история). Там го сервираха направо от бъчвата и мезетата бяха две - солено сирене или свински крачка. Вземахме по едно сирене. А стойността не се мери с цената, ами с опашката чакащи да отворят кръчмата. И с правилото на кръчмата - сервира се само веднъж, че отвън и други чакат. Само трима души имаха привилегията да седят по-дълго: един професор, който само там можеше да работи, един поет, който само там се вдъхновяваше и един познат на кръчмаря, който пиеше прав до тезгяха. Искаш ли още - излизаш и отново се нареждаш на опашката. Но то, виното не беше за напиване, а за вкуса и настроението, което оставяше.

Та да си се върна на думата. Реколтата 74 я улучиха. Световно вино! Съвсем леко, естествено газирано. Други газирани вина не успяха да направят. И ние бяхме на море и под ръка имахме това вино. А едни апапи вадеха миди - по един чувал дневно. Вземаха казан от кухнята, варихме мидите в казана, на огън в двора, купувах каса от това вино, пиехме, замезвахме като семки мидите, разказвахме си глупави истории и вицове.
А където има вино, миди и море, там има момичета, музика и компанията е весела и безгрижна.

По онова време пътувахме автостоп. Частните коли понякога ни избягваха, но камионите ги караха хлапаци като нас, та с тях се разбирахме добре. И посред нощ са ни взимали, че къде къде е по-добре да пътуваш с компания за лаф-моабет, отколкото да се кьориш по лентата на пътя и слабите си фарове. Дори милицията ни е вземала на автостоп. Не вярваш? Случи се така, че закъснявахме за вечерна проверка в казармата и патрулната кола, сместиха се да влезнем и ние четиримата, ни заведе до портала. Ако бяхме цивилни да ни бяха стоварили в изтрезвителното, но нали бяхме от другата епархия, па и те момчетата са били в казармата, та веднага ни влезнаха в положението.

А ти ми разправяш приказката за Диаманта. Как, като отчупят парченце и си живеят безгрижно, но понеже обичат да перат, то си перат носните кърпички. Та чак гоолямата любов може да ги откъсне от такъв рай. Верно, че у вас в хладилника имаше само салам за кучето, което вие вечно подяждахте, а у нас нямаше и куче. И какво от това - къде фасове събирахме от улицата, къде някой почерпеше, къде, ако имахме - ние черпехме. Винаги имаше някой да подаде ръка, да се усмихне. Дори Доносчика понякога черпеше, а и никой не му връзваше кусур.

Ние нещо потрошихме този диамант. Някои от нас запазиха късче за спомен. Като се видиме - разменяме си ги. Но младите сега го имат цял. Дано да им е за късмет!

211105
Славян


Публикувано от BlackCat на 21.11.2005 @ 05:00:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 12:27:16 часа

добави твой текст
"Диамант голям колкото Риц" | Вход | 8 коментара (23 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Диамант голям колкото Риц
от Marta на 21.11.2005 @ 05:29:54
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
...виното не беше за напиване, а за вкуса и настроението, което оставяше...

не помня, ама другия път може да сме на вино ;)

цял...докато го имат не го осъзнават


Re: Диамант голям колкото Риц
от copie на 21.11.2005 @ 06:02:38
(Профил | Изпрати бележка)
Блестящо късче за спомен :)))))

Дано, Славяне!


Re: Диамант голям колкото Риц
от I_naistina на 21.11.2005 @ 06:40:25
(Профил | Изпрати бележка) http://inaistina.tripod.com/
Сериозно все едно гледах филм, докато четох.
И цветове има и движение, изобщо майсторлък))

Поздрави!


Re: Диамант голям колкото Риц
от libra на 21.11.2005 @ 07:47:45
(Профил | Изпрати бележка)
Обичам Фитцджералд, трохите на щастието ли ни останаха sradev...
на един 8 декември, ни качи на стоп една линейка..)


Re: Диамант голям колкото Риц
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 21.11.2005 @ 10:57:37
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
И като си помисля, че сега дори и кучетата няма да се зарадват на "Кучешка радост", камо ли човек на солено сирене, питам се, като го има диаманта има ли я и нагласата да се радваш !? Защото все си мисля, че окото, което не знае да се усмихва на цветни стъкълца от бирени шишета, май няма да има сили да примигне и от диамант...
Дано наистина да е за късмет!

Благодаря ти за ненадейния "автостоп" : )


Re: Диамант голям колкото Риц
от pisana на 21.11.2005 @ 12:29:33
(Профил | Изпрати бележка)
Не помня, но го усетих :)


Re: Диамант голям колкото Риц
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 21.11.2005 @ 12:35:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
... "и ние бяхме като вас, и вие ще станете като нас" ... така се получава с младите и диамантите ...

;~)


Re: Диамант голям колкото Риц
от Zen_ на 22.11.2005 @ 13:47:32
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво разказваш - обзе ме носталгично настроение...

Да му се не види...

Айде, до скоро!

_Z_