Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 411
ХуЛитери: 3
Всичко: 414

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: Marisiema
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗаписки на един киборг-2
раздел: Фантастика
автор: VMV

Обществото в Киборгландия има кастова, пирамидална структура. Голяма част от киборгите бленуват за достоен живот без да се налага да гладуват, лъжат и крадат. Господстващите касти, обаче, не им позволяват такъв лукс, защото се страхуват тези свободни роби да не си пожелаят и още права и още власт.

* * *
Аз съм 44 годишен киборгландец. Според международните класификации - намирам се на прехода между младежка и средна възраст. Но възрастта и Родината ми са част от нещата, които не съм си избирал, а просто съм получил, случили са ми се. Не съм си избирал родителите, получил съм името си, сложили са ми имплантант и т.н. и т.н. Ето защо, не мога да кажа че обичам или че мразя възрастта или Родината си. Те просто са мои характеристики. Аз съм просто част от тях.
* * *
Хората на Киборгландия са различни. Не искам да ги описвам като само добри или само лоши. Те са такива, каквито ги прави средата, в която живеят, каквито ще изглеждат от конкретната ви гледна точка, каквито ще ги прецените по вашите критерии за добро и лошо.
* * *
Обществото в Киборгландия има кастова, пирамидална структура. Разделено е на: 1) господари; 2) манипулатори; 3) момчета и момичета за „мокри" поръчки и 4) киборги.
Пирамидалността се състои в това, че броят на хората в отделните касти постепенно се увеличава, като приблизителното процентно разпределение е следното: Местата в първата каста са окупирани от 1%-2% от населението; Във втората каста попадат 5%-6%; В третата каста 14%-17%; в четвъртата каста 75%-80%. Реалната власт, която притежава населението от отделните касти пък, е в обратна прогресия: Първа каста е съсредоточила около 75%-80% от властовия ресурс на страната; втора каста упражнява около 14%-17% от реалната власт, трета каста - около 5%-6%, а четвърта каста - само около 1%-2%.
Погледнато в исторически план, ние произхождаме от една сравнително хомогенна по своя социален състав народност. Липсата на царски и аристократични родове дори е принудило нашите прадеди да внасят такива от чужбина. Но тъй като това се е оказало скъпо, и за да не стоят внесените хора като неестествени кръпки, те просто били обработени и вградени в социалната система на Киборгландия.
* * *
Господарите на Киборгландия са професионални терористи. Основен резултат от тяхната активност са: физическо изтребление и/или заграбване на интелектуалните, финансовите и материалните придобивки на поданиците им; използване на достиженията на науката и човешката цивилизация за физическо, психическо и социално подтисничество; запазване с всички средства на постигнатата от тях обществена сегрегация. Целите и подбудите, които ги ръководят са най-вече икономически и политически, но при отсъствие на такива си намират психо-социални, родово-общинни и други оправдания. Възможността безнаказано да убиват (с ръцете на своите подчинени), променят (най-вече обезсмислят) бъдещето, социалната изява и съдбата на основната част от населението на Киборгландия създава у почти всички тях себеусещането за божественост.
Образованието, професионалните умения, навици и официални (формални) постове, които заемат господарите нямат конкретен смисъл. Те просто са узурпирали властта в страната и я упражняват.
Те са „болните умове" на Киборгландия. Дълго време предпочитаха да седят в „сянка", да ръководят, но да не се показват пред обществото. Сега, вече голяма част от тях, решават да се покажат със своите богатства и прекия си достъп до богатствата на страната.
Господарите следят внимателно резултатите от дейността на обществените институции да бъдат точно обратни на заложените по презумпция. Например: полицията и другите служби на държавна сигурност трябва да са основният инструмент за рекет и грабеж; адвокатурата, съда и прокуратурата трябва да са основните средства за обезсилване и погазване на формалните закони; лекарите трябва да са основната причина за влошаване здравето на киборгландците; журналистите трябва да са основните дезинформатори; екологичните служби - основните причинители на замърсяванията на въздуха, водите, почвите и т.н.
* * *
Манипулаторите са плод на целенасочения изкуствен подбор на господарите на Киборгландия. Те са техните най-близки приближени и основни оръдия. Произходът, социалните контакти и личностните им характеристики трябва да гарантират безпрекословното им подчинение и лесно управление. Те задължително трябва да притежават някоя психическа, социална или физическа уродливост от която да се страхуват, да не искат да афишират, но която да се използва като безотказен инструмент за манипулиране на тях самите. Те организират убийствата, ограбването, подтискането и сегрегацията в обществото (наричани нежно „активни мероприятия") в наредената от господарите им степен, като имат и известна свобода за „творчество" по отношение на средствата и конкретните изпълнители, които избират.
Те „воайорите", които следят и контролират всичко и всеки (разбира се - без господарите) в Киборгландия. Разполагат с най-съвременната апаратура за превръщане на получените материали, данни и информация в окови за поданиците.
В зависимост от функциите, които им се възлагат, членовете на тази каста получават и съответните дипломи. Затова и тези документи не са задължително белег на образованост и образование. Официалните (формални) постове, на които биват назначавани (дори по закон да става въпрос за изборни длъжности, те просто биват посочвани и назначавани от господарите си), изискват от тях да демонстрират някакви професионални умения. И тъй като ги нямат, основните възможности които използват са две. Едната е да откраднат или да принудят членовете на по-долните касти да им предоставят своите продукти и достижения. Втората е да ползват такива продукти и достижения, предоставени им от членове на тяхната каста (които по принцип са добити също чрез кражба или принуда от членовете на по-долните касти).
Манипулаторите ръководят институциите, учрежденията и обществените организации в Киборгландия.
* * *
Момчета и момичета за „мокри" поръчки са „мръсните ръце" на Киборгландия. Те изпълняват безпрекословно нарежданията на манипулаторите, които често наричат свои атамани. (Изобщо заемките от съветската лексика се приемат като добър атестат за тяхната преданност.) Произхождат от кастата на киборгите, но физическите им качества и професионални умения не им дават шанс да си осигурят достоен живот без да се налага да изпълняват „мокри" поръчки. Тази социална непълноценност ги закрепостява към някой манипулатор. Той пък обикновено организира активните мероприятия с по няколко момчета и момичета за поръчки. На всяко от тях се поставя част от задачата така, че убийството се случва след като отделните вреди, нанесени на жертвата не са задължително убийствени сами по себе си. Например едно от тях е упоило жертвата, друго е повредило колата му, трето е повредило пътя по който тя ще се движи и т.н. Смъртта се случва някъде по веригата и във времето по-скоро като резултат от акумулирания ефект, отколкото като резултат от конкретния афект, нанесен от отделния вредител. Всяко момче и момиче за поръчки е специализирано в своята област за увреждане - има специалисти по отравяне, специалисти по увреждане с лъчения, специалисти по разваляне и разрушаване и т.н.
За момчета и момичета за „мокри" поръчки са запазени низовите мениджърски длъжности в административната система на Киборгландия. Те също получават необходимите им дипломи при „облекчени условия", затова и тези документи не са истинско свидетелство за образование и професионализъм.
Момчета и момичета за „мокри" поръчки са „помиярите" на Киборгландия, защото също както бездомните кучета, могат да убият човек за нищожна облага - цена която всяка жертва би им платила, ако и се позволи да се договори с палачите си, като назовава нещата с истинските им имена.
* * *
В кастата на киборгите влиза основната част от населението. Те са производителите на позитивни блага, интелектуалната банка и жертвите в Киборгландия. Срещу нищожно заплащане киборгите произвеждат позитивни блага - тези, които запазват и увеличават здравето, работоспособността и благосъстоянието на населението. Господстващите касти считат произведените от киборгите продукти за своя собственост. За да могат да ги „източват" безпрепятствено, те вграждат в телата на киборгите (разбира се без тяхното знание и позволение) съответните кибернетично-комуникационно-енергийни елементи. Така контролират напълно идеите, чувствата, функционалния капацитет, качеството и резултатите от умствената и физическата дейност, живота на киборгите.
Въпреки, че управляващите класи се нуждаят от производствения и интелектуален капацитет на киборгите, те повече се страхуват да не би по някакъв начин да бъде застрашено статуквото в обществото. Затова, функционалният капацитет на киборгите е строго контролиран. Вземат се всички мерки те да не използват извънработното си време за друго, освен за сън. Затова въздухът, който дишат, водата, която пият, храната която ядат и дрехите, които обличат се използват преди всичко за упояването им. Не се учудвайте ако в петък-събота вървите по улиците на Киборгландия и дишате поредният задължителен смог, ако си купите и изпиете половин литър минерална вода, изядете една филия хляб, облечете тениската си току що свалена от простора и се почувствате упоени, все едно че сте изпили поне половин литър ракия. Това просто означава, че сте твърде интелигентен и способен, т.е. опасен за някого.
Заплатите, социалните помощи и другите средства, получавани от тази каста и позволяват само да не умре от глад и студ докато работи и нямат нищо общо с количеството и качеството на вложените от тях труд, работно време и материали. Тези средства са крайно недостатъчни за пълно собствено възпроизводство - раждане и отглеждане на толкова деца, колкото деца и възрастни умират. По тази причина и населението на Киборгландия постоянно намалява.
Голяма част от киборгите бленуват за достоен живот без да се налага да гладуват, лъжат и крадат. Господстващите касти, обаче, не им позволяват такъв лукс, защото се страхуват тези свободни роби да не си пожелаят и още права и още власт.


Публикувано от mmm на 19.11.2005 @ 11:40:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Фантастика

» Материали от
   VMV

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 17:18:53 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Записки на един киборг-2" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Записки на един киборг-2
от mojsei на 19.11.2005 @ 12:23:40
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Идеята ти е повече от добра, защото е актуална и истинска. Предлагам ти да я преразкажеш на екзистенциално равнище, когато ще излязат на предев план персонажите, а цялата система, която описваш, ще стане фон на изложението.
Упех!


Re: Записки на един киборг-2
от ESEN (z55@dir.bg) на 19.11.2005 @ 21:40:49
(Профил | Изпрати бележка) http://esen.blog.bg/
Увлекателно разказваш!
Въпреки, че си го публикувал във "Фантастика" се долавя дълбока истинност на сюжета.


Re: Записки на един киборг-2
от Zen_ на 23.11.2005 @ 20:11:57
(Профил | Изпрати бележка)
... Така. Дотук е пределно ясно и се подписвам с всичките си крайници под този текст, че е с голяма степен на достоверност (но не знам дали достатъчна)!
Ще очаквам, това винаги е интересен и важен въпрос, как ще представиш възпроизводството на кастите - това от една страна, а от друга - "нарушенията" (възможните теоретически и практически направените) при нежелателно преминаване между кастите на различни техни представители - по едни или други причини...

... Дано си писал за това - щото другото... е ясно, нали?:)))

_Z_