Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 842
ХуЛитери: 0
Всичко: 842

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИгра на нерви
раздел: Романи
автор: kalo

Традиционната функция на една война е свързана с промяната на съществуващо положение на нещата. Традиционната функция на един политик е да замазва съществуващото положение на нещата. Традиционната функция, която ние изпълнявахме, беше да замазваме съществуващото положение на нещата. Те трябваше да изглеждат такива, каквито ги описваха политиците, а съществуващото положение не трябваше да се променя драстично. Нашето присъствие беше необходимо зло. А самите ние бяхме доста зли и безотговорни…И въпреки това всичко винаги се подреждаше както трябва."


Дните му протичаха напълно еднообразно и това нямаше как да не го тормози. По цял ден стоеше в инвалидната количка и съзерцаваше екрана на телевизора. Ампутираните му крака бяха завити с одеало. В самото начало му беше доста трудно, но сега технологиите се усъвършенстваха прекалено много и се справяше сравнително лесно. И въпреки това краката си му липсваха. Военните хирурзи, които ги ампутираха преди толкова време, му бяха обещали протези. Тогава не искаше да повярва, че ще си наложи да се качи на нещо изкуствено и доста дълго време роптаеше. Дори си позволяваше да плаче вечер, когато болката ставаше все по-силна и единствено морфина му помагаше са заспи. Имаше един момент от живота му, когато му се искаше гранатата да беше отнела живота, а не само краката му. После дойде следващия етап. Неизбежен както му бяха казали. Самосъжалението. И той се почувства толкова смазан, че на два пъти опита да сложи край на живота си. И естествено съдбата беше срещу него и реши, че не е необходим на Всевишния. Все още не…А той си беше сакат и на никому ненужен. Краката му по цял ден бяха завити в одеала. Чуканчетата бяха обвити в чист плат, целият напоен с медикаменти, които да успокояват болките му. Стоеше си в количката и не можеше да помръдне без помощта на някоя медицинска сестра или на сина си. Да, хубаво беше, че поне сина му беше свястно момче и всеки ден го посещаваше в болницата…Но времето мина и той разбра, че живота продължава със или без крака. Сега това не беше чак от такова значение. За поредния му рожден ден му подариха нова електрическа количка, която се задвижваше с бутони. Вземаше лесно завоите и с нея можеше спокойно да си прави "сутрешен джогинг" по алеята за колоездачи.
Градчето беше сравнително спокойно. Беше дало подслон на няколко ветерани от войните във Виетнам и Ирак. Сега водиха спокоен живот, наслаждавайки се на природата, чистия въздух, картите, бингото в центъра на града, салатите в ресторанта на "Мама Роуз" и историите за воините. А всеки имаше какво да разкаже.
Когато не бяха заедно той просто си стоеше в къщи и гледаше телевизора. Лари Кинг, мъжът с тирантите, вече беше започнал да му омръзва. Бяха започнали да му омръзват и новинарските емисии по световните канали. Просто преповтаряха една информация на всеки кръгъл час, а неговия ден започваше от шест сутринта и приключваше в единадесет вечерта. Знаеше почти всичко, което се случваше. А повечето неща не бяха никак приятни.
Винаги се беше чудил защо новините изобилстват с такава информация. Защо винаги лошите неща, които спохождат човек в живота трябваше да бъдат водеща тема? Защо всички, които сядаха пред телевизорите да се разтоварят, трябваше да се натоварват с нещастието на хора, които дори не познават, на хора, чиято религия не изповядват, на хора, чийто начин на мислене не разбират? Защо в периферията оставаха хубавите неща, които се случваха. А такива имаше…Лошото е, че като се замисли човек винаги първо на ум му идваше как кола бомба пред два дни е затрила десет човешки живота или как някое пагубно земетресение е разрушило домовете на хиляди, но никой не се сещаше как малката Мери Ан е прочела първата си книга на четири години, време когато повечето като нас едва са можели да стоят изправени на два крака. Винаги ставаше така. Винаги трябва да се изправяш срещу лошото. Да го посрещаш гърди в гърди. Да се бориш с него, дори това да ти коства остатъка от мизерния ти живот…Поне на него му беше коствало.
Той превключи на CNN и се загледа в поредната човешка трагедия, която се разиграваше. Ирак! Разбира се, че беше Ирак. Всеки път като зърнеше картина, усещаше как осколките от бомбата се врязват в крайниците му, усещаше как кръвта блика по калния път, усещаше как куршумите продължават да свистят покрай него. Знаеше, че това, което направи спаси хората му. И се радваше на това. Нито медала, който беше прибрал в една кутия на дъното на гардероба, нито почестите, които му оказаха след като премина ампутацията на краката му, можеха да се сравнят с душевния покой, който изпитваше като знаеше, че беше спасил живота на поверените му момчета, лишавайки се до живот от възможността да се наслаждава на красотата на природата катерейки планини, разхождайки се по поляни, дори шофирайки през потока от автомобили…Но си заслужаваше. Заслужаваше си да види лицата им надвесени над него в болничната стая. Сълзите, които течеха от очите им, когато той им се усмихна, въпреки болката парализираща изтръпналите му крайници.
Това беше преди тринадесет години. А сега! Толкова време мина, а нещата не се бяха променили. Отново десетки младежи бяха изпращани на смърт в една пустиня, от където нямаше връщане. Млади, хубави и добре тренирани момчета, които трябваше да спазват едно статукво налагано от политиците, да вършат неща, които те просто не приемаха или им беше трудно да приемат.
Дългът! Именно дългът към американския флаг…Той ги караше да отдават живота си за кауза, която беше толкова далеч от личните им желания. Американският империализъм ги пращаше толкова далеч от дома не за да защитават родината си, а да защитават хора, които просто гледаха как да ги убият. Толкова просто и елементарно. Как можеш да се бориш с враг, който не се страхува от смъртта? Как беше възможно да убиеш цяла една религия? Беше ли въобще възможно да се постигне нещо с тези кръвопролития? Беше ли възможно да се стигне да нещо хуманно, когато подбудите бяха не етични и неморални ?
CNN!
Погледът му се фокусира върху екрана. Пресегна се за дистанционното и усили говора…
Картината, която изпълваше екрана включваше четирима мъже. Единият беше коленичил, а главата му беше килната напред. Тялото му беше уморено. Беше сигурен, че този мъж, този жалък остатък от човешко същество, е бил доста дълго време подлаган на глад и изтезания. Тримата мъже зад него бяха целите облечени в черно. Лицата им също закрити. Процепи бяха оставени само за устните и очите. Двамата, тези в ляво и дясно, държаха руски Калашников, насочени право в тила на коленичилия. Третият държеше бял свитък и четеше нещо на арабски. Четенето продължи около две минути, а после той безцеремонно хвана коленичилия мъж за косите и повдигна главата му.
Ник Бенинг изтръпна.
Окървавената глава пред него беше на едно момче, което познаваше твърде добре. Беше го отгледал и наблюдавал как расте, беше го хранил, беше му чел приказки вечер преди лягане, беше с него в болести и радости…
От екрана го гледаше лицето на Кен. Кен Бенинг беше поредната жертва на "Еднобожие и свещена война".
Той изтърва дистанционното и заскуба косите си.




І
Всемогъщи Боже, който си творец на свободата и защитник на потиснатите, чуй нашата молитва:
Ние, мъжете от специалните сили, признаваме зависимостта си от теб за запазване на човешката свобода.
Бъди с нас в стремежа ни да защитим беззащитните и да освободим поробените.
Нека винаги помним, че нашата нация, чието мото е "На Бог се уповаваме", очаква да се държим достойно, никога да не засрамваме нашата вяра, семейства или ближни.
Дай ни мъдрост от ума си, смелост от сърцето си, сила от ръката си и защитата на твоята длан.
Ние се сражаваме за теб и на теб принадлежи короната на победителя.
Защото твои са царството небесно и силата и славата завинаги.
Амин.

Форт Браг, Северна Каролина, 23 октомври 2004г.

Беше строен мъж, висок малко повече от метър и осемдесет, с решителен, но леко скован от продължителната служба, непринуден външен вид, който будеше доверие. Лицето му беше насечено от остри скули, а лявата буза украсена от розов белег. Беше добър войник. Един от най-добрите, които някога бяха стъпвали в Ирак.
Вървеше към сградата на щаба. Новината, която трябваше да предаде на генерала, нямаше как да се хареса. Нещата бяха излезли от контрол и той беше един от малцината, който имаше реална представа за ситуацията там, а също така можеше да даде реална оценка на щетите, които можеха да понесат.
При едно по-внимателно вглеждане нямаше как да не се забележи, че полковник Бригс леко накуцва с левия крак. Куршумът беше преминал през сухожилия и мускули. Опитните специалисти си свършиха работата успешно, а физиотерапиите, на които го подложиха през продължилото година и половина лечение, се оказаха далеч по-ползотворни от очакваното. Това нямаше как да не го радва. Отново вървеше свободно, дори си позволяваше да играе баскетбол и футбол. Но кариерата му спря до тук. Беше му невъзможно да се справи с тежката и непосилна за всеки задача на полеви офицер, от когото се очакваше да взема дейно участие в разрешаването на кризисни ситуации в коя да е точка на света. Единадесет години в ОВССО. Единадесет години изпълнени с напрежение и много труд. А сега беше просто аналитик. Човек стоящ зад бюро. Нещо доста непривично за него.
Генерал-лейтенант Джим Крауфорд беше с около десет сантиметра по-нисък от него, но осанката му и без това си беше доста внушителна. Въпреки стегнатостта на военната униформа той изглеждаше някак лек, свободен. Имаше тънки хитлерови мустачки, леко завити в краищата. Очите му бяха тъмносини, прекалено дълбоки, за да можеш да вникнеш в това, което криеха. Беше се облегнал на перваза и наблюдаваше момчетата, които маршируваха на алеята пред щаба. Наслаждаваше се на стегнатите им редици и достолепието, с което носеха униформата на специалните сили за бързо реагиране.
Бяха изминали доста път преди да докажат на онези от армията, които се отнасяха с не скрито презрение, към тяхната работа, че са доста изостанали и много по-слабо обучени и тренирани. Крауфорд беше един от ветераните, които стояха зад формирането на днешния облик на ОВССО. Един от пионерите позволили си да критикуват политиката на управляващите преди повече от тридесет години. Един от малцината, които бяха предложили да бъде създаден такъв отряд, който да бъде готов всеки един момент, да окаже нужното съдействие на американски граждани в която и точка на света да се намираха те.
Нерви! Беше слабо казано. Да се бориш с бюрокрацията на Картър не беше лесна работа, но нима да служиш на родината, излагайки се на противниковия огън беше по-лесно от това да управляваш света от Овалния кабинет.
Съединените щати не бяха подготвени да се справят с десетки ситуации, в които живота на обикновените граждани беше заплашен от терористи. Няколкото горчиви хапа показаха колко слаба всъщност е военната машина наречена Американска армия. Коригирането на този недостатък започна малко след 70-те години. Крауфорд и няколко далновидни мъже започнаха да използват връзките си, за да лобират създаването на "елитни" военни части, които трябваше да се справят с новата опасност, която дебнеше над света. Най-значимите личности в тази скрита война за създаване на повече огнева мощ бяха директорът на операциите на сухопътните сили, командирът на специалните армейски части и главния научен ръководител на Агенцията за контрол над въоръжаването и разоръжаването, който по него време ръководеше правителствените изследвания върху тероризма.
Крауфорд тогава работеше именно под негово попечителство. Все още беше майор, но един доста пробивен майор.
Разбира се бюрократщината се помъчи да смаже исканията им, но дойде датата 4 ноември 1977г. и по ирония на съдбата се случи нещо доста неочаквано, но предвиждано от доста далновидни мъже. На тази дата се провеждаха последните учения, които щяха да дадат отговор за годността на новия вид войска да се справи с извънредни ситуации. А в другия край на света новото религиозно движение в Иран реши, че момента за завземане на властта е идеален, а петдесет и тримата души в Американското посолство бяха изкупителната жертва. Те преживяха 444 дни на ужас и страдание.
Този инцидент помогна на бавно работещите мозъци в Белия дом, Сената и Конгреса, да проумеят, че действително са необходими нови войски, които могат да нанесат ответен отговор и да отговорят ефективно на терористичните атаки.
Крауфорд беше изпратен в Иран, където затвърди славата си като един от най-добрите снайперисти. За жалост неговите способности не бяха достатъчни. Липсваше подходяща инфраструктура, нямаше организация на командването, повечето офицери само си пречеха вместо да действат като добре смазан механизъм, преплитаха се правомощия и задължения. Това нямаше как да не даде отражение върху и без това сложната ситуация, пред която бяха изправени. ЦРУ също не можа да окаже необходимото съдействие. За близо половин век дейност те още не бяха създали подходящата разузнавателна инфраструктура в региона, а без такава просто нямаше как да бъдат сигурни в нито една стъпка, която предприемаха.
Сега, двадесет и седем години след първия му сблъсък с човешката реалност и житейската смрад разяждаща Персийския залив, пред тях отново се изправяше до болка познат въпрос.
Генерал-лейтенант Крауфорд покани с кимване полковник Антъни Бригс да седне. Двамата се познаваха от близо десет години. За пръв път се бяха срещнали във Форт Браг, а после и в Лийвънуът, въпреки че причините, поради които бяха там, бяха коренно различни.
-Прекрасен ден-усмихна се генерала на своя подчинен.
-Не и за нашите момчета в Ирак, сър-поклати глава Бригс.-Снощи е имало атака срещу гарнизона в Кербала…Има над десет мъртви и поне двадесет ранени, сър.
Генералът прехапа устни.
-Радикалните средства, които привържениците на Саддам прилагат започват да притесняват не един от офицер от щаба в Ирак. Войната фактически приключи, но жертвите, които даваме сега са доста повече от всичките хора, които загубихме по време на самата експанзия…Това по принцип е недопустимо, но е факт, сър.
-Мислиш ли, че не съм наясно с нещата, полковник!
-Не казвам такова нещо, сър…Просто в Ирак се нуждаят от повече наши момчета, сър. Колкото и добри войници да са, те просто не са се научили да се справят с подобни ситуации. На повечето дори им липсва боен опит. Малцина са онези, които са се върнали след Пустинна буря…
-На последното разискване, на което присъствах, засегнах тази тема. Тя е доста болезнена и придобива все по-детайлни очертания на фона на кървавата антифада, на която са подложени както нашите, така и съюзническите войски…Никой не е казвал, че ще е лесно да де преборим с ислямистката идеология и закоравелите порядки на тия хора…Те казаха, че знаят това, полковник.
-За това и беше формирана антитерористичната коалиция, сър, но ефекта си остава същия…Редовно преглеждам сводките, които пристигат, а също така поддържам специални отношения с няколко наши момчета там. Ситуацията, която се представя пред очите на политиците ни, е доста по-розова от реалността там.
-И това ще ги накара да пратят още хора?-повдигна вежди генерала.-Мислиш ли, че някой вече не са започнали да си натискат задниците след случките в Испания и Франция. Коалицията ни започна да оредява, полковник. Уплашиха се…А ние оставаме там и рискуваме живота на десетки млади момчета, за да поддържаме статуквото. Никой не е казал, че ще ни е лесно, но никой няма да ме накара да поема излишни рискове.
-Те са обучавани за това-натърти полковника.
-Ти също!-генералът присви очи.-Едно е да тренираш, а съвсем друго да спиш под вражески огън. Знаеш го прекалено добре, за да ти напомням защо сега стоиш заврян зад бюро, приятелю…Също така знаеш, че не аз или ти решаваме кога и колко воини да изпратим. Има си процедури, а колкото и да ме притеснява това, те са прекалено мудни.
-За толкова време не разбраха ли, че адекватния отговор фактически печели половината война…
-ЦРУ разполага с хора навсякъде там. Доста по-добра мрежа от преди тридесет години…
-Но до колко е надеждна…
-Какво предлагаш, полковник?
-Войната продължава, сър…С подписването на прекратяването й и предаването на властта в ръцете на избрани от народа лидери, тя не приключи…Просто премина от активна фаза в пасивна. Сега не се воюва на бойното поле, а се води партизанска война. Знаете какво спечелихме в Афганистан…Сега е същото.
Генералът се отдалече от прозореца. Войниците продължаваха да маршируват, а стъпките му отекваха в стаята. Перфектно смазан механизъм.
-ЦРУ на няколко пъти се опитаха да се докопат до лидерите на съпротивителното движение, но безуспешно…Не съм наясно колко голяма е по-мащаб агентурната им мрежа, но пред вид загубите, които търпим, съм си съставил необходимото мнение за нейната ефективност. Не можем да се осланяме на тях. Не и ако искаме да се преборим с потенциалните ни врагове, не и ако искаме да сложим край на това безсмислено заколение…Политиците ни до сега трябваше да си извадят доста заключения след безуспешните мисии във Виетнам, Камбоджа, Афганистан, Ливан и Иран. Или е необходимо някой да отиде там и да им го начертае с кръвта на загиналите…
Двамата замълчаха за известно време. До тях достигаше само глъчката на взводовете, които се обучаваха отвън. Стегнатите команди на ръководещите офицери и още по-стегнатите и задружни отговори на служещите.
-След два дни ще летя за Вашингтон. Ще отнеса проблема до необходимата инстанция. Обещавам, ти Бригс!
-Позволете ми да започна обучението на една от бригадите, сър…Вие сам казахте, бил съм там и знам къде са слабите ни места. Знам на какво да ги науча, знам това, което повечето офицери се притесняват да признаят, че е необходимост, която ни е убягнала…Няма нужда да правим грешките, които направихме преди четиринадесет години, сър!
Генерал-лейтенант Крауфорд се усмихна.
-Колко човека мислиш, че ще ти бъдат достатъчни?
-Нека преценя в движение, сър…Но мисля, че за това, което ми се върти из главата ще ми стигнат четири или пет оперативни звена от по шест души.
-Кидон?
-Не разбрах, генерали-полковник Бригс изненадано погледна началника си.
-Така се наричат израелските наказателни отряди…Най-страшното оръжие на МОСАД!
-Кидон-повтори замислено полковника.-Няма нищо лошо да ги наречем така, сър…Така или иначе ще бъдат подготвени да отстранят точно тези, които стоят в основата на всичко…

Форт Стюърт, Джорджия, 23 октомври 2004г.

-Трябва да се разграничават мотивите, които стоят зад извършването на всеки атентат. На първо място е какво точно е целта му. Търсят ли се отнемането на човешки живот или просто става дума за сплашване на дадена организация, в това число дори и цяла държава. Политически ли са или на религиозна основа. Жена или мъж ги извършва. Познаването на мисленето на врага е предпоставка за това да успееш да се справиш с него. Знаеш ли кой е изправен срещу теб, ти можеш адекватно и бързо да от реагираш на създалата се ситуация.
Арабския полуостров е съвкупност от различни мюсюлмански течения,които се различават както по морално-етичния кодекс, така и по сфери на влияние и въздействие върху последователите.
Самоубийствените атентати днес се оказват най-големия враг на всеки един и особено на вас, които се намирате на самата фронтово линия. Никога не можеш да бъдеш сигурен дали просто няма да си случайна мишена на някой, който е решил да се срещне с Всевишния по-рано. Самоубийствените атентати не винаги могат да бъдат вместени в някаква логика. В основата си те могат да се разделят на два основни модела. Модел, чийто мотиви се определят като националистически. Освен пораженията, които се причиняват, се цели разрушаване на инфраструктурата. Човешките жертви и материалните щети са тъждествени по отношение на търсения ефект. Такъв пример е дейността на палестинските Хамас и Ислямски Джихад, ливанския Хизбула, а също така и на египетските терористични организации. Другия модел е свързан със стриктната религиозност. Самоубийственият атентат е разглеждан от инициатора като действие на бойното поле. Такива операции най-често се провеждат групово и в няколко фази включващи няколко последователни атаки. При този модел липсват жените самоубийци. Необходимо е да се определи към коя религиозна група се числи разследвания от нас, за да може да бъде направен по-точен анализ и психологически профил. В морално-етичния кодекс на салафито-уахабитите жената не е равностойна на мъжа и на нея не й се гласува такова доверие за изпълнението на важна мисия. Ал Кайда не използват жени в нито един от случаите, за разлика от атентатите носещи почерка на Хамас или Хизбула.
От оперативна гледна точка практиката е класифицирала шест вида атентатори камикадзета.
Камикадзета тела-бомби, каквито се срещат най-често, тъй като осъществяването на такъв тип акция изисква най-малко време, най-елементарна подготовка и реализация.
Камикадзета самолети. Това са най-сложно изпълнимите операции от техническа гледна точка, но както сами се убедихте не са нереализируеми. Действията на 9.11 говорят достатъчно и няма смисъл да се спирам по-подробно на това сега.
Камикадзета коли или камиони. Използват се предимно ако целта е взривяване на възможно по-голям и обемен товар и целят причиняване на по-значими материални щети. През последните няколко седмици сме свидетели на поредица подобни атентати във все още размирните зони в Ирак.
Малко по-нетрадиционен модел са камикадзетата използващи мотоциклети. Най-разпространени са предимно сред палестинците, които нанасят поражения срещу окупираните от Израел райони.
Следващия модел е доста остарял, но е винаги да бъдете подготвени за това, което може да очаквате, особено като се намирате в близост до пристанища или водни басейни. Камикадзетата водолази са явление, което затихна през 80-те години, но не е чудно да се прояви пред вид стратегическото място на Ормузкия проход и апетита на Иран към следвоенен Ирак.
Последният модел, както и предходния, също е отшумял, но използването на катери или моторни лодки може да нанесе сериозни вреди върху плавателните ни съдове, а те ни са никак малко в региона.
От всичко изброено до тук трябва да обърнем съществено внимание върху личната мотивация. Тя е и си остава най-трудната за декодиране част от извършването на атентата. Известни са ни десетки мотиви, поради които млади хора жертват живота си. Ал Кайда ни дава доста добра информация, въпреки че тя постъпва при нас заедно с десетки ковчези обвити в американския флаг…И все пак какво кара човек да стане камикадзе?..Отговора на въпроса е от изключителна важност. В Корана изрично е упоменато, че ал интихар, самоубийството е грешно, тъй като човек е само ползвател на живота, а истинския владелец е висшата сила. Самоубийството е насилствен акт на прекъсване на живота, а в такъв случай човек посяга към нещо, което не му принадлежи…Разбира те ли? Тези, които подтикват хората да извършват самоубийствените атентати трябва да намерят вратичка, с която да заобиколят каноните на Корана, и го правят. Те представят самоубийствените атентати като акт на военно действие и загиналите са мъченици. От друга страна те игнорират терминологията "самоубийствени атентати" и ги представят под името "героични прояви", които не са плод на лична безизходица, а се резултат от огромното желание да се всява страх в сърцата на всички неверници и тези, които им съдействат. Доста време отнема на лидерите им да трансформират ал интихар в истишхад, мъченичество. Така на този, който се самоубива сред деца, възрастни, вече му е отредено място в Рая, както и на седемдесет негови роднини, а също така и почетно място в общността му…
За вас е от съществено значение да знаете тези неща, момчета!..Те не мислят като нас и за да ги победим и да не загинем, ние трябва да се приобщим към тяхното мислене. Това, че загиват, не ги плаши. Те го правят с пълното съзнание, че вършат подарък на семейството си, защото както самия извършител, така и семейството му получава всеобщо уважение, повишава се социалния му статут. За държава като САЩ такова нещо е немислимо, но ислямизма е съвсем друго нещо. Преди години укорявахме израелците за това, че сриваха до основи всяко село, от което е произлязло камикадзе. В повечето случаи не се спираше само с разрушаване, а се стигаше до прогонване или дори до масово убийство. Тогава не ги разбирахме, но днес, когато всеки ден се натъкваме на коли или хора бомби, няма как да не се съгласим, че мерките, които израелците предприемат са напълно нормални и адекватни на ответния удар. Те целят в чисто психологически план да разрушат харизмата на камикадзето и да се противопоставят на "натрупания авторитет".
Освен семейната среда и безпрекословното подчинение на религията и местните водачи, другата предпоставка за извършване на такива самоубийствени атентати, са паричните награди. Тази информация не е потвърдена, на сме почти сигурни, че сумите, които се дават на семейството на шахид, варират еднократно между 500 и 1500 долара, а след това се отпуска месечна издръжка от около 100 долара.
Израелците са доста напред от нас в изследване на психологията на ислямистките терористи и по тази причина сме поканили гост, който ще ви разясни в общи линии, това което аз ви обяснявам вече толкова време…Нека приветстваме Амир Шаром.
Капитан Нийл Уайз се усмихна на аудиторията си и покани госта си да заеме лекторското място. Той беше среден на ръст мъж, с доста прошарени коси, високо чело и меланхолична усмивка. Минаваше шейсетте. Беше участвал в не една операции на американските военни във всяка точка на света. "Синя примка" и последвалата "Справедлива кауза", "Решителна воля", "Тихоокеански вятър" и "Пустинна буря". След приключването на първата война в Ирак той се беше оттеглил от активна военна служба, но продължаваше да бъде на щат в армията. Подпомагаше обучението на младите войници в психологически аспект. Разкриваше им тайните на психологията на противника и им помагаше да вникнат в нещата, да добият детайлна представа за това, пред което се изправят. Курсовете му имаха огромно значение и далновидността на част от командващите подпомогна тази система на обучение да бъде внедрена и в десетки други военни бази.
Амир Шаром беше дребничък с остър прегърбен нос. Очите му, украсени с дебели рамки и още по-дебели стъкла, криеха прекалено много опит и вещина. Беше прекарал целия си живот в един свят заобиколен отвсякъде от врагове. Никога не беше успявал да спи с две затворени очи. Винаги на щрек, винаги готов да отвърне и противодейства. Не беше тайна, че беше изкарал дълги години като катса към МОСАД, не беше тайна и, че МОСАД му позволяваха да запознава американците с част от информацията, с която самите те разполагаха. А те разполагаха с прекалено много информация.
-Шалом!-поздрави израелеца и се усмихна на униформените мъже пред себе си.-Моят колега в общи линии обобщи теоретичните рамки, които обвързват отделната личност с нагласата за извършване на самоубийственото деяние…Знаете, че Израел, от самото си създаване през 1948г. е под постоянен страх от нападения както от страна на палестинците от ООП, а също така на различни фракции поддържани от Сирия, Ливан, Ирак, Иран и Египет. Няма да обръщам внимание на дългогодишните преговори, които се водеха между всичките тези държави, нито пък върху хилядите жертви, които станаха и продължават да стават жертви на тази нескончаема война. Когато прекалено дълго време воюваш с някого и не успяваш да го победиш, ти си задаваш един съвсем елементарен въпрос: "Къде греша?" и още един, който произтича от първия: "Как да коригирам грешките си и да не ги повтарям?"…Ние се учим от грешките си и за тези 56 години непрекъсната война може да се каже, че напредваме стъпка по стъпка. Една война не е само оръжия и огнева мощ. Тя не се води само на бойното поле. Тя се води и в нашите глави…Да победиш врага означава, не само да смажеш военния му арсенал, а да прекършиш онова нещо в него, което го кара да те мрази и да те напада. А това е психиката. Разбирайте религия!..Всички ние изповядваме някаква религия и това ни прави доста по-различни. Фактът че не признаваме религията на другия или се мъчим да я подтиснем ни изправя едни срещу други. Убивайки врагът на бойното поле ти сразяваш тялото му, но не и вярата му, защото той умира именно заради тази вяра. Ислямизмът е доста широка тема на разговор и се съмнявам, че дори и няколко години ще са достатъчни, за да се вникни по-надълбоко в неговите рамки. Изтъкан от хиляди тълкувания, противоречия и разколи, той е Свещен враг на мен и моята държава, а както се оказва и на целия християнски свят…През юли тази година в Лондон беше избран председател на Световния съюз на ислямските учени. Юсеф Кардауи е първия опит на сунитската международна общност да създаде собствена марджаия, източник на религиозно правораздаване, което е валидно за сунитите по целия свят, а те са мнозинство сред мюсюлманите. Това е отговор на намесата на Папата в конфликтите в Близкия изток, а също така отричане на неговата дейност и религиозна власт…Преди години мюсюлманите наричаха немюсюлманите куфар, а днес ни оскверняват с улудж. Освен неверник, немюсюлманин може да се преведе и като магаре.. те ни асоциират с всичко нечисто и ни осъждат на смърт.
След няколко дни вие ще се изправите лице в лице с този нов враг и трябва да се подготвени не само физически, но и психологически, за да издържите и победите. Светът на мюсюлманите е коренно различен от всичко, което познавате и може доста да се шокирате от това, което ще видите. Важното е да запазите самообладание и да не се притеснявате. Вие сте на първа линия и не трябва да позволите на този порядък да застигне демокрацията ви.
Ние не сме тук, за да промиваме мозъците ви, а за да ги нагодим към друг метод за водене на война. Терористите камикадзета са най-големите ви врагове. Те се спотайват и ви атакуват с усмивка вместо с куршуми. Самите те могат да бъдат бомби или използваните от тях подръчни средства. Трябва да можете да различавате и преценявате хората, които виждате, с които се сблъсквате, за да оцелеете. Изминали сте дълъг курс на практическо обучение, но това не ви прави по-добре подготвени от някой, който е решил да се раздели с живота си отнемайки вашия. Колкото и добри да сте, а в това не се съмнявам, няма как да уплашите враг, който е готов на саможертва. Използваните живи бомби са просто хора с промити мозъци и то до такава степен, че вярват в няколко неща насаждани от религиозните им водачи. Те са сигурни, че самоубийствения акт е техният път към рая. За тях жизнения им път е олицетворение на ада и колкото по-скоро отидат в рая, толкова по-добре. Това няма да е добре ако сте близо до тях…Те вярват, че само шахида може да види лицето на Аллах, и самоубийството е път към нещо, което не се отдава на всеки. Не маловажно е, че в рая те вярват, че ще разполагат с 72 млади момичета, а също така и че осигуряват място на 70 свои близки в дверите на Аллах.
Религиозните водачи използват камикадзетата за постигане на свои цели. По принцип в повечето случаи самоубийствените атентати са насочени към демократични държави или към места, където се провеждат демократични реформи. Те се явяват част от едно по-широка военна офанзива и е неправилно да се разглеждат като отделно криминално деяние. Изразяват политическа воля, зад която стои група, а не в малко случаи и държава.
През 90-те години десетки терористични групи прибягват към този вид насилие като основен тактически подход за всяване на страх и суматоха. Мога да твърдя, че ние бяхме най-засегната страна от този начин на водене на война, но през последните години постигнахме несравним успех. Израел ефикасно навлезе в антитерористичната материя и сведе самоубийствените атентати до минимум. Как ли?..Казах ви в началото…Просто успяхме да влезем в главите им. Направете го и вие и ще видите колко е сладко да се печели…
Последваха ръкопляскания. Двеста войници се изправиха на крака.


Публикувано от BlackCat на 07.11.2005 @ 10:02:03 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   kalo

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 04:18:51 часа

добави твой текст
"Игра на нерви" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.