Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 514
ХуЛитери: 5
Всичко: 519

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Icy
:: pastirka
:: LioCasablanca
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОгънят и Момичето
раздел: Разкази
автор: mai4ka

Тя не знаеше нищо за него. Нищо. Само усещаше присъствието и топлината му. Светлината прогонваща мрака. Протягаше ръце и се сгряваше. Ден след ден. Не се замисляше защо и как гори. Кой поддържа този Огън. Беше уютно. Беше приятно. Беше упойващо...


С часове се взираше в пламъците. Така буйни, така красиви, така различни. А те се извиваха, танцуваха, рисуваха картини. Бяха като отражение на мислите и. Намираше отговори в образите, в историите които разказваха. Понякога се превръщаха в Ангели и шептяха нежно за вярата, за надеждата, за хармонията. Разказваха приказки за красотата. Галеха душата и с присъствието си. Понякога се превръщаха в Демони. Протягаха огнените си пръсти към нея и заплашваха да я погълнат. Виждаше в тях най страшните си стахове. Показваха и миналите грешки, бъдещите разочарования, несбъднатите желания. Плашеха я и тя се отдръпваше. Но там... Далеч от Огъня беше студено. Тъмно. После пак се раждаха прекрасните създания. Викаха я. Зовяха я да дойде и да се слее с тях. Да ги приеме в себе си. Да се разтвори във времето.

Веднъж опита. Не устоя на порива. Пламъците бяха по-големи отвсякога. Сякаш се любеха с някого. Красотата примамваше така изкусително. Малко остана да я погълнат, но точно преди да направи последната, фаталната крачка, от Огъня изхвърча демон. Опари я. Тя се стресна и успя да се дръпне навреме.

После нещо стана. Огънят затихна. Не примамваше. Не плашеше. Остана само жар. Още топлеше, но я нямаше светлината... картините... Уплаши се да не угасне съвсем. Повъртя се объркано. После малко страхливо разрови пеплта. Намери живо въгленче. Сложи тресчица и подухна, както бе чувала че се прави. Появи се пламъче. Едно такова мъничко, колебливо... Оглеждаше се и се чудеше дали да порасне. Видя я и се превърна в усмивка. Тя му отвърна. После попита:

- Гладно ли си?

То кимна.

- Сега... Вземи! Искам да пораснеш. Ти искаш ли?

Кимна отново. Загриза лакомо дръвчето и повика и други пламъчета. Заиграха се. Растяха и ставаха все повече и повече. Превърнаха се в Огъня който помнеше. Огъня който и беше нужен. С него се върна и приятното чувство.

Гледаше тихо отстрани, протегнала ръце към топлината. Прошепна...

- Гори! Гори... Радвай със себе си, всеки който протегне ръце към теб. Осветявай мрака в душите. Рисувай картините. Разказвай приказките. Припомни ни мечтите, за да ги следваме. Показвай страховете. Нека придобият лице. Нека ги виждаме, за да можем да се преборим с тях. Лекувайте пламъци. Аз съм тук. Достатъчно близо, за да ви храня и достатъчно далеч, за да не изгоря...

Пламъците отразиха усмивката и. Хвърлиха сенки по лицето и. Разказаха и древна история за ревността, за един друг Огън, на едно друго място, в едно друго време. И подхаванаха следваща история... Сякаш притежаваха паметта на всички ония които са погълнали с времето... Сякаш преливаха от бъдещето... Смесваха реалното и измисленото... Трептяха копнежно... Вилнееха... Живееха свой живот...



Тя така и не разбра Огъня...

А може би го разбра...

Кой знае...







Дойдоха хора привлечени от топлината и светлината. Те също носеха храна. Търсеха отговори при вълшебния Огън. Слагаха дръвче или дори по големи неща и тълкувха играта на пламъците. Някои се стопляха и отминаваха. Други оставаха за по-дълго омаяни от картините.

Тя стоеше там и поддържаше стихията. Ден след ден. Година след година. Остаря. Започна да се уморява. Ставаше все по трудно да намира храна за пламъците. А те поглъщаха всичко и искаха още, и още, и още. Един ден не можа да донесе нищо. Това което бяха донесли другите не стигаше. Беше уморена, а той беше толкова красив. Така буен и жив. "Не бива да умира. Не давам! Ще го нахраня със себе си..." Събра остатъка от силите си и пристъпи напред.

Пламъците я обгърнаха. Ангелите запяха нежно. Само за нея. Демоните се нахвърлиха да я сграбчат, но докоснеха ли я се превръщаха в искри. Излитаха в нощта и пареха всички наоколо.

Едно момиче тъкмо пристъпваше напред опиянено... демонче попадна върху сърцето му.



То не знаеше нищо за Огъня. Нищо. Само усещаше присъствието и топлината му. Светлината прогонваща мрака. От много време протягаше ръце и се сгряваше. Ден след ден. Не се замисляше защо и как гори. Кой поддържа този Огън. Беше уютно. Беше приятно. Беше упойващо...





03.11.2005


Публикувано от hixxtam на 05.11.2005 @ 17:17:23 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   mai4ka

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 11:57:38 часа

добави твой текст
"Огънят и Момичето" | Вход | 9 коментара (26 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Огънят и Момичето
от Stif на 10.11.2005 @ 10:20:49
(Профил | Изпрати бележка)
prekrasen raztvor na ogan i momi4e si zabarkala:))Upoqvach razkaz kato vino otlejalo.koeto taka se izla4va ot toplookoto momi4e s chrikota usmivka :D, Hubavo e da pomal4ich da pogledach oganq toplo i milo e usechtaneto,koeto te zaliva prisednal taka


Re: Огънят и Момичето
от cefuleSteven (cefulak@abv.bg -реален е) на 05.11.2005 @ 17:21:52
(Профил | Изпрати бележка) http://cefules.net/
Природата на това момиче огъня между разрушителното и съзидателното то живее и твори с тях, то им дарява така, че да ги помири,
да ги приеме в себе си като същността с която тя се дарява и споделя, с която разбира и съществува.

Трудно ми е да определя жанра. Между приказка и импресия, философска притча и поетична проза.
Това е едно откровение с много символи и прочити.

Момичето прилича на теб.


Re: Огънят и Момичето
от ESEN (z55@dir.bg) на 05.11.2005 @ 19:13:45
(Профил | Изпрати бележка) http://esen.blog.bg/
Препрочитам го... и пак, и пак! Прекрасно е!
Този огън е толкова жив, толкова истински!
А момичето? Притварям очи и виждам теб! Красива! Силна! Поддържаща огъня!


Re: Огънят и Момичето
от angar на 05.11.2005 @ 20:20:44
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Удивително - колко красиво е написано! Истинското и вълшебното така са преплетени! Колко ли дълго си съзерцавала пламъците, та с такава фантазия да ги опишеш!

Идеята е великолепна! И ми напомня за разказа на Максим Горки "Сърцето на Данко"!

Но непременно ли всичко трябва да бъде толкова тъжно! Не е ли възможен и друг край? Исках момичето да бе останало живо! И да си намери нещо друго, което да го стопля!


Re: Огънят и Момичето
от I_naistina на 06.11.2005 @ 01:27:19
(Профил | Изпрати бележка) http://inaistina.tripod.com/
А не)) По принцип не чета разкази в нет-а, защото ми се изморяват очите, но този го прочетох без да усетя направо... Много леко, много красиво... Хиляда асоциации... Хареса ми страшно!!

Поздравче!!


Re: Огънят и Момичето
от libra на 06.11.2005 @ 05:35:24
(Профил | Изпрати бележка)
О, маи4ка, колко чудесен разказ си написала и колко мъдро ми звучи и колко дълга тема е и колко може да се говори, а колко е просто всичко и се изчерпва само с няколко думи: "или го има или го няма"
аз която наричам себе си, "движение в движението" така добре те разбирам какво искаш да кажеш..
докато четох написаното от теб се сетих за любимата ми английска поговорка " насила можеш да докараш коня до водата, но насила не можеш да го накараш да пие от нея"
божа работа и нека бъде волята му..
поздрави маи4ка за текста!


Re: Огънят и Момичето
от sradev (sradev@о2.pl) на 06.11.2005 @ 07:19:41
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
магията. зараждането.
добре умееш да четеш огъня.


Re: Огънят и Момичето
от Marta на 06.11.2005 @ 08:31:19
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
:) да


Re: Огънят и Момичето
от estela41 (estela_41@yahoo.com) на 24.01.2006 @ 20:42:16
(Профил | Изпрати бележка)
Жената е земя и огън.
Жената стъква огъня върху земята, която мъжът владее чрез плуга и ръцете си. Стъква огъня, ОТ който се ражда ДЕНЯТ. Денят, разбиран като начало, като изкуство, като песен и топлина.

Много често той има мъжко лице. Тъй както мъжко е името му - ДЕН. А тя му осигурява НОЩ за да свети над нея с утрото и залезите си, за да блести, за да пътува. Огънят е в НЕГО. Той е божествената искра, взета от нейните ръце, помислени и целувани като ръцете на БОГА.

Жената е преходна, но не и символите, които се раждат в устните и косите и. Дори когато нейната любов престане да буди утрото в очите и, дори и тогава тя ще намери сили да се жертвопринесе, за да оживее ТОЙ. Тя може да отстъпи мястото си, да потърси наслендничка, да закърми новата искра със собствените си сълзи. Тя може да се смее в косите на НОВАТА , да целува с нейните устни, да плаче с очите и, и да стъпва с босите и нози из жаравата на неговите сънище. Жената, която е станала огън, тя може всичко да даде, да озари и да прости.

Тя е тайнствената нестинарка, която събира в стъпките на своя танц върху огъня неговите разпиляващи се искри и после ги превръща в откос към небето.

И цялата тя е любов и любов ражда и ражда...дори когато той не знае това.

Кръгът е нейната стихия, той както неговата е мечът.