Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 562
ХуЛитери: 2
Всичко: 564

Онлайн сега:
:: rhymefan
:: Anyth1978

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗадушница
раздел: Други ...
автор: svetpen

Утре е Велика архангеловска задушница. На този ден се ходи на гробища и обикновено се плаче. А аз отивам в мястото на вечния покой с тиха и светла радост, както се отива на гости.
Посещението в града на мъртвите е мой начин да си отдъхна от "мятеж мира сего " и да си спомням,спомням и спомням....
Когато бях малко дете, баба и дядо ме водеха на гроба на баба Ана-тяхната леля, сестра на моя прадядо, починала точно девет месеца преди моето раждане. Тя е била най-голямата сестра, а прадядо Теофан-най-малкият. Когато бил петмесечен, баща му починал, а майката тръгнала да търси работа по чуждите къщи. Ана, като най-голяма, гледала бебето Теофанчо.А когато той порастнал, станал офиоцер и се оженил. Едно след друго почнали да се раждат деца - до седем! Тогава Ана отишла при брат си и рекла:"Теофанчо, аз съм те отгледала, искам да си остана цял живот с тебе, няма да се омъжвам, ще живея при тебе и ще ти помагам, че такава челяд трудно се гледа."
Така и станало. Цял живот Ана живяла при брат си, помагала не само за децата, ами и за внуците му. Когато и той починал, тя пак останала да живее в нашия апартамент и продължавалада домакинства, макар да наближавала деветдесетте. Починала изведнъж, след като предишната вечер измила съдовете след вечерята.
Посещенията на гроба на баба Ана бяха свързани с разкази за нейния живот и доброта и аз постоянно молех пак да отиваме при баба Ана и искрено се радвах, като все не можех да разбера, защо големите, като отидат на гроба, плачат.
После дядо почина. Сега ходехме с баба, татко и мама при него и аз вярвах на разказ, че сега той ми се радва от небето. И аз се радвах, понеже така си възвръщах радостта от неговото "пилко"- така ме наричаше той.
Когато станах абитуриент, почина баба. Това отначало беше голяма скръб, но после забелязах, че посещенията на нейния гроб пак започват да ми дават радост-нещо топло и чисто се раждаше у мен, щом прекрачех вратата на гробищата. Отивах на гости при милите хора от моето детство, и усещах, през границите на времето и пространството, техните усмивки и обичта им, тяхната радост, че не съм ги забравил.
Самото място на гробовете още повече усилваше радостта и покоя ми. Отстрани те са обградени с кипариси, а точно над гроба, където са дядо и баба, расте бор, който с всяка изминала година става все по-огромен и сякаш ще докосне небето. В него са се влели телата на моите покойници и те продължават да живеят в него-аз ги виждам в образа на това могъщо дърво-всяко ново погребение го извисява все по близо до вечната небесна синева.
Сега аз не живея в София и рядко мога да отида на задушница при гробовете на предците ми. И утре няма да мога. Ще си представям, обаче, това място на благодатния покой и ще мисля за времето, когато и аз ще легна там, прахът от тялото ми ще се смеси с техния и ще потече в стъблото на бора. По него всички ние, заедно, ще се издигаме все по-нагоре, докато достигнем слънцето.....


Публикувано от BlackCat на 04.11.2005 @ 09:11:40 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   svetpen

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 01:57:34 часа

добави твой текст
"Задушница" | Вход | 4 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Задушница
от ninamsikva на 04.11.2005 @ 09:20:24
(Профил | Изпрати бележка)
а аз успявам да им се усмихна само на сън, когато ги виждам...
иначе, липсата надделява...


Re: Задушница
от Ray (bdoych@abv.bg) на 04.11.2005 @ 09:27:18
(Профил | Изпрати бележка)
Такива посещания наистина би трябвало да са повод на радост и празнуване на живота, а не на мъка. Празнуване на това, което човек е съумял да постигне тук, за да се издигне на едно по- високо ниво.
Мъката са нашите желания, които ни дърпат. А Животът Е независимо от тях. Важно е отношението и гледната ни точка за душевния мир, и може би нищо друго.
Хареса ми това споделяне. Още повече, че съвпадна с усещането ми и с темата на последния ми стих. Бях на такова място за поклонение, силно енергетично и закрилящо.


Re: Задушница
от Gerlan на 04.11.2005 @ 09:35:02
(Профил | Изпрати бележка)
Каменният град


автор: Gerlan

Светъл и тъжен ден e днес, всеки към миналото си поема,
утре-светът непримирим хищно ще поиска още, още!
Все някой близък, цветя ще сложи там, ще дойде време,
когато, в каменният град, щастливи ще са мощите!
Прииждат хора на тълпи- а тук цари безвремие,
краят и началото на паметта странно-еднаква площ!
За всичките по равно, само камъните са различни,
животът режисира неумолимо, кадрите на този филм?
Парцелите на нашата душа са по-високи и далечни-
нямат рамки, прелитат векове от разум и безсилие…
Аз, бях там и сенките Ви знаете ли, колко са красиви!

18.06.05г.

В цивилизования свят, един от кретериите за човещина е отношението към тези, които ги няма!


Re: Задушница
от Hulka на 04.11.2005 @ 09:42:28
(Профил | Изпрати бележка)
Споделям напълно усещането ти за нещата!
Там са нашите корени, като корените на бора, продължавай светло да празнуваш, а не да плачеш - това е истината! Така и спомените ще са живи...