Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 524
ХуЛитери: 2
Всичко: 526

Онлайн сега:
:: durak
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗаписки на един киборг - 1
раздел: Разкази
автор: VMV

Това е разказ на един киборг, който води отчаяна борба да бъде освободен от имплантантите в тялото си, за да върне контрола над идеите, чувствата, мислите, работоспособността и резултатите от труда си. С една дума - да си върне откраднатия човешки живот.

Записки на един киборг-1

І. Вместо предговор
Здравейте! От около 3 седмици посещавам сайта hulite.net. Към него ме насочи copie. В това мини-общество намерих хора, които определят себе си като „храненици на държавата" (chipka) и други, които се определят като жертви на държавата (К2). Мисля, че и едните и другите могат да намерят нещо интересно на моята страница. Ще им бъда благодарен, ако отделят време да ме прочетат и коментират. Но тъй като не обичам да оставям нещата само на „сляпата случайност", вече имам уговорка за „взаимопомощ" (взаимни коментари) с хора от сайта. Някой от тях вече се уплашиха като им показах „ръкописите", но въпреки това им благодаря за обещанието и готовността.

* * *
Днес започвам да публикувам първата част от една трилогия, озаглавена „Записки на един киборг".
По професия и образование съм лекар, който от 2003 г. насам, моли колеги, началници и политици да бъде назначена медицинска експертиза, която да установи дали в тялото ми има имплантанти и те да бъдат отстранени. Ако има такива, те са ми поставени без мое знание и позволение, от настоящи или бивши служители на ВМА. Считам ги опасни за здравето и социалният ми живот, т.е. - превръщат ме в пациент.
Съпругата ми казва, че за нея вече няма значение дали съм киборг - човек с имплантанти в тялото си, или не. Всичко около мен вече и изглежда като кошмарен социален експеримент: уволнението ми, въпреки отличното ми представяне в работата; измислените съдебни дела, при единствена наша вина, че бяхме добри и дадохме на наши роднини повече обич и уважение от всички връстници, които познаваме; обидите, униженията и нещастията, които се сипят върху мен от хора и структури на властта, които аз дори не познавам, но които показват огромното си желание поне да се "отъркат" в мен.

* * *
Признавам си че дълго се двуумих дали да започна да публикувам записките си тук. Реших го след като не можах да си намеря издател, а миналата седмица Евгени Канчелов от фирма УНИТРЕЙД ЕЛЕКТРОНИКС - ул. „Милин камък" 9, ми върна харддиска на компютъра с обяснението, че по технически причини нищо не може да се разчете. Така бяха унищожени „пригладените" ми текстове. Сега си събирам трохите оттук-оттам и вече считам че сайта е едно добро място за публикуване.

* * *
Разказвачът от първата част на трилогията е киборг от страната Киборгландия. Той води отчаяна борба да бъде освободен от имплантантите в тялото си, за да върне контрола над идеите, чувствата, мислите, работоспособността и резултатите от труда си. С една дума - да си върне откраднатия човешки живот.
Той е човек, защото е роден като човек и тялото му се състои основно от човешки тъкани и органи. Но той е и машина, защото в него, без знанието и позволението му, са имплантирани кибернетично-комуникационно-енергийни елементи. Идеите, чувствата, функционалния му капацитет, качеството и резултатите от умствената и физическата му дейност, както и продължителността на живота му са силно зависими от желанията и намеренията на имплантаторите.
Ползите от имплантантите се експлоатират единствено и само от тези, които са поръчали и извършили имплантирането. Само те разполагат с необходимата апаратура и технология, позволявщи им промяна на получените материали, данни и информация в блага, които задоволяват техни потребности, обслужват техни производствени и непроизводствени нужди, служат на тяхното забогатяване.
Рисковете и вредите от вкарването, активирането и експлоатирането на имплантантите са изцяло за сметка на човека, превърнат в киборг. Здравето му прогресивно се уврежда, поради техническите характеристики и режима на експлоатация на имплантантите.
Битката е неравна, защото моралът, използваните средства за агресия или защита, властта на киборга и противниците му не са съизмерими нито в етично, нито в количествено, нито в качествено отношение.
Тук той описва повече своето емоционално съизмерване със събитията около себе си, отколкото самите събития.
Аналогиите, които ще откриете не са случайни.


1. Началото
(да не се чете от терористи и воайори)
Преди да ме превърнат в киборг, животът ми преминаваше с илюзията, че ако не всичко ми е известно, то всичко може да ми стане известно, ако пожелая и ако отделя достатъчно време, сили и умения за да стигна до истината. След като ме превърнаха в киборг, и реших да си отговоря на елементарни въпроси, като например: Защо?; По чие нареждане?; С какви точно последици за моя и на семейството ми здраве и живот?, осъзнах, че някой друг държи вече в ръцете си ресурсите на моя живот, че истината е постижима, но за други. Тъй като съм упорит и оптимист по природа, продължих да събирам и описвам парченцата от пъзела на живота си с надеждата, че ако някога ги прочетат достатъчно на брой угнетени киборги, може да си помогнем взаимно и да стигнем, въпреки всичко, до забранената за нас истина.
В началото целта ми беше ясна. Събирането на все повече факти служеше за измерител на напредъка в работата ми. Не след дълго, обаче, разбрах, че тези факти не обясняват съществените неща от живота ми. Самотното търсене на причините, причинноследствените връзки, смисъла на нещата ме отвеждаше неизменно до „забранени" територии. Празнините попълвах с теории, системи и други абстракции. Скоро, за тяхно голямо мое съжаление разбрах, че колкото повече напредвам, толкова повече се размиват границите на ясни преди това понятия като добро и лошо, разумно и глупаво, целесъобразно и безполезно и т.н.
Объркването стана пълно когато разбрах, че животът ми се ръководи чрез престъпни вмешателства, които не мога да възприема със сетивата си и не мога да управлявам със средствата, с които разполагм. Хората, които насочват тези действия нарекох терористи (от латинската дума terror, oris - страх, страшилище, ужасни неща, бог на страха) , а техните най-приближени изпълнители - воайори. Няма значение дали става дума за държавни служители от учрежденията за държавна (не)сигурност или за частно практикуващи лица, специализирали се в кражба, разрушаване и спиране на нормалния живот с цел лична облага - обществен просперитет
Реших, че на помощ мога да повикам изкуството - чудното огледало на реалния живот. Надявам се, когато терористите, воайорите и киборгите се погледнат в това огледало, едните да станат по-добри и по-толерантни, а другите по-смели.


Публикувано от BlackCat на 02.11.2005 @ 07:25:17 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   VMV

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 12:56:40 часа

добави твой текст
"Записки на един киборг - 1" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Записки на един киборг - 1
от mojsei на 19.11.2005 @ 12:05:14
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Това, което си започнал да правиш заслужава внимание - разбирам, че имаш какво да кажеш и си намерил формата на изложение. При това не ти липсва умение да излагаш мислите си, но тук има и проблем. В това, което пишеш има много повторения...Ти държиш материята, но тя трябва да бъде изложена. Мисли върху въпроса КАК?
Мога да ти окажа съдействие. Подкрепям те, но материалът ти е още суров.
Успех!


Re: Записки на един киборг - 1
от Zen_ на 23.11.2005 @ 19:55:57
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей!

... Започнах да чета "Записките", но още съм в началото - само 1-ва част. Естествено, ще прочета и другите - не само защото си ми колега, но и да проверя една своя хипотеза.
... Написаното от теб, колкото и да ти се струва лично, или личнопречупенопрезизкуството, все пак го има в аналогичен вариант - например в някои произведения на Станислав Лем - разказите за Пиркс, Ион Тихи и други подобни...
В това няма нищо лошо - напротив, написаното от теб е по-актуално, като че ли, поне до този момент каквото съм прочел...
Лично аз считам за 95% вероятно, че светът вече скрито се подготвя и върви по пътя на киборгизацията - това ще бъде съвсем открит факт много скоро. Мисля, че ще го доживеем...

... Иска ми се да ти кажа две неща:
1. Не знам дали би пожелал да прочетеш мое есе за развитието на съвременните технологии и влиянието им върху биологията на човека, в частност - неговата психика.
2. Не бих искал, докато пишеш, да забравяш за Закона на д-р Тарантога (от произведение на Лем), според който:
"Никой не чете! Ако пък чете - не разбира! Ако пък разбира - веднага го забравя!".
Memento legis Tarantogae!! :))

... А сега отивам да чета! ;)

_Z_