Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 1041
ХуЛитери: 4
Всичко: 1045

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Mitko19
:: Heel
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНовата художествена литература (НеоХуЛи-3)
раздел: Други ...
автор: Mojsei

Предпоставките

(Продължение-1)


6.
Съдържание на философското мислене е тъждеството на обективната и на субективната действителност, което съществува обективно като практика, а субективно - като интелектуална способност.

Пояснение. Тъждеството между обективното и субективното е социално активната дейност, която има свои исторически изградени страни.

Допълнение 1. Производството на средства за задоволяване на съществуващите потребности е страна на дейността.
Производството на средства за за задоволяване на нововъзникващите потребности е друга страна на дейността.
Общуването между хората е друга - трета, страна на дейността.
Семейството като подчинено обществено отношение е историчски сложила се страна на дейността.
Съзнанието, съществуващо във формите на езика и на писмеността, е друга - пета, страна на дейността.

Пояснение. На основата на социалната активност се изгражда възпроизводствен процес с непрекъсната, текуща природа.
Дейността на случайните индивиди формира възпроизводствен процес от контактен тип.

Допълнение 2. Разумността на субективната действителност задава нейната човечност, както и обективираната разумност задава човечността на битието.


7.
Овладяването на тъждеството между битие и съществуване е начало на философстването, т.е. това начало най-напред трябва да стане резултат на предварителна философска подготовка, която тук се разглежда като една от предпоставките на художествената литература.

Пояснение.Методът на тъждеството дава възможност действителността
да се изучава на равнището на необходимостта, задаваща човечността на човешкото.

Допълнение 1. Тъждеството между битие и съществуване предполага връзка между онази част от битието, която е актуална за отделния индивид и неговото възпроизводство, разбирано като съществуване.

Допълнение 2. Саморефлективността на философското познание произтича от природата на социалноактивната дейност, на чиято основа познанието израства до самопознание.

Допълнение 3. Да се каже, че практиката е основа на познанието не е достатъчно. Самият характер на практиката трябва да привежда до тъждество битието и съществуването.
Исторически дейността умножава човешкото, но го лишава от неговата човечност и това е основен проблем на съвременността, с който са свързан и всички останали проблеми на човечеството.


8.
Процесуалният характер на възпроизводствения процес съдържателно разкрива значението и на свободата, и на духа като демистифицира и разбирането за бога чрез утвърждаване на човечността на човешкото.

Допълнение 1. Цялостното и частичното възпрозводство на човешката индивидуалност са различни неща.
Частичното възпроизводство на индивидите е в резултат на утвръждаването и господството на отношения не от процесуален, а от контактен тип.


9.
Живата човешка дейност, привеждаща и поддържаща битието и съществуването в единство, с израстването си до социална активност, ги привежда в съответствие, което задава формата им на тъждество, в която необходимото като всеобщо, просветва чрез особеностите от взаимодействието на единичните.

Пояснение 1. Всеобщото като дейност въобще има съвсем определен характер в особените проявления на единчното. Ето защо, всеобщото и особеното са във вътрешна, необходима връзка на зависимост.
Философското познание има като своя предпоставка непосредственото тъждество на битието и съществуването, свеждащо се до съответствието между структурните равнища на практиката.

Пояснение 2. Философското мислене е понятийно, а всяко философско понятие, в съответния контекст, има свое съдържание и обем, чиято конкретност го прави истинно, т.е. и философското мислене се разгръща на емпирична основа.


10.
Пред лицето на съвременната деградация, необходимостта човешкото да се възпроизвежда като човечно е напълно разбираема. Съвременното битие противостои на човека враждебно. Характерът на дейността се нуждае от промяна, за да придобие човечност. Универсална екзистенциална характеристика на индивидуалното възпроизводство днес е страхът.

Допълнение 1. Няма съмнение, че заниманието с философия предполага известна предварителна подготовка, която е необходима на всеки, който се занимава с писане, четене, мислене…И също така обяснимо е защо мнозина от пишещите реагират негативно, когато се поставя въпроса за тяхната методологическа подготовка. Но точно тези реакции са показателни за необходимостта от философска подготовка дори и на поетите, които не могат без нейна помощ да достигнат до сложните процеси на любовта, например.

Допълнение 2. Социалноактивната дейност е свързана не просто със задоволяването на съществуващите потребности, но със задоволяване и на нововъзникващите потребности, което е основа на двойното отрицание, а то е ядро на критическата философия.

Допълнение 3. Образователната система се изгражда на основата на разделението на труда и в нея свое място заема и философията.
Философското мислене е способност, която се изгражда в резултат на специализирана подготовка, която продължава с години.

Допълнение 4. Съдържателното решение на основния философски въпрос, с неговите две страни - кое е първично: битието или съществуването и второ: как се отнася мисленето към битието, задава тъждеството между битие и съществуване и с това се задава началото на философстването за всеки конкретен случай чрез дефинирането на съответния проблем.
(Следва)


Публикувано от BlackCat на 10.09.2005 @ 22:06:38 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
386 четения | оценка 5

показвания 20327
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Новата художествена литература (НеоХуЛи-3)" | Вход | 3 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Новата художествена литература (НеоХуЛи–3)
от bogest на 10.09.2005 @ 22:58:58
(Профил | Изпрати бележка)
Някой трябва да ти помогне да се изкажеш. Иначе и ти няма да се разбереш при трето четене.
Мога ли да помогна


Re: Новата художествена литература (НеоХуЛи–3)
от lusi на 11.09.2005 @ 05:09:45
(Профил | Изпрати бележка)
За мен са много ценни съветите, които научавам от теб! Радвам се, че сме приятели!


Re: Новата художествена литература (НеоХуЛи–3)
от pisana на 11.09.2005 @ 22:59:55
(Профил | Изпрати бележка)
В съдържанието си философското мислене е събрало:
-обективното – като практика
-субективното- интелектуални възможности
Социалната активност е тяхно проявление развило се в процеса на развитие чрез миналото си.
Задоволяването и потребността на хората нарастват, което води до разширяване и обогатяване на производството.
Личния живот (семейството) се влияе от традициите на самата държава и среда в която се реализира, като такова.
Съзнанието се развива от образованието на индивидите.

Значи така си го преведох, но се уморих. И защото съм нахалница ще се помоля за лична молба от автора....ако е доволен разбира се от скромните ми умения.
п.п това е само 1.