Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 715
ХуЛитери: 2
Всичко: 717

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНовата художествена литература (НеоХуЛи-1)
раздел: Други ...
автор: Mojsei

Въведение

Писането на учебници и учебни помагала по литература не стеснява периметъра на науката "теория на литературата", а точно обратно - разкрива нуждата от зряла теория, която да обслужва методологически писането на текстове на методическо равнище, обслужващи възпроизводството на литературния процес.
Теоретическото, методологическото и методическото са различни равнища на литературния процес, намиращи се в органична връзка и зависимост. Тяхното структуриране не е произволен акт. Разработвайки се и развивайки се паралелно, те се намират в определена логическа зависимост, задавана от особеностите на самия генезес на знанието.
Пантелей Зарев в "Теория на литературата", издадена в два обемисти тома през 1979г. дава следното решение на този въпрос: най-напред разглежда структурата и функционирането на художествената литература, както и анализа на художествената творба, след което се спира на въпросите на творческата личност и творческия процес, историческото развитие на художествената литература и нейното приложение, а накрая прави опит да обоснове методологически направления в теорията на литературата.
Пред него стои задачата да напише труд и да го представи като теория на литературата и той го решава като прави подбор и систематизира определено знание по въпроса.
Аз участвам в друг процес - българската интелигенция ясно е заявила обществената поръчка да се разработи Нова Художествена Литература / НеоХуЛи /, а тази поръчка води началото си от опитите да се разработи философията на новото време, т.е. това е въпрос, който се поставя вече няколко десетилетия. А тази постановка на въпроса очертава и пътя на съзряването и формирането на българаската интелигенция като организирана сила, която има задачата да впише страната ни в общоформационния процес.
Като се разбере добре казаното, става ясно, че е правомерно най-напред и преди всичко да издигнем въпроса за предпоставките, с които е свързано разработването на Новата Художествена Литература, а те са емпирично установими и се свеждат до следното: 1/ това е съвременният човек като субект на Новата Художествена Литература, т.е. дейността, произвеждаща съвременната литература и 2/ условията, при които се развива съвременият литературен процес.
Съвременният индивид е впримчен в мрежите на страха и това е негова универсална екзистенциална характеристика. Съвременната идеология, изразяваща новия господстващ интерес, утвръждава и поощрява разработването на текстове, които възпроизвеждат страха като основен свой предмет, а тези текстове претендират чрез пазара, че са "нова художествена литература". Страхът като универсална екзистенциална характерисстика е ново явление в човешката история и той реално се налага като предмет на литературата, но не, за да се утвърждава, а, за да се изкоренява.
Чрез текстовете, които разработвам, аз показвам хуманитарната тенденция в развитието на човека и то на екзистенциално равнище.
Съвременното човечество има нужда да се отърве от капана на страха, в който се е затворило, а това е задача за разрешаване и от литературата, която тепърва ще се утвърждава и като нова, и като художествена.
Но съвременният човек все по-често се изненадва не само от това, че няма какво да яде, че няма с кого да общува, че няма кого да обича, но преди всичко това, че не се храни правилно, че конфликтува с ближните си, че не може да обича. И когато този хаос той открие в литературната творба, той започва да се радва, защото тази реалност му е позната. Невероятно!
Съвременната литература има ново технологическо равнище на развитие, което задава и нови комуникационни възможности, но и организационни.
Сайтовете на Интернет за Нова Художествена Литература наброяват хиляди потребители - автори и читатели, на които обаче все още не им идва на ум да се организират, а тази стъпка е израз на назряваща необходимост, свързана именно с развитието на литературния процес.
Но създаването на Новата Художествена Литература е и икономически процес, който задава едно от нейните равнища на развитие.
Институционализирането на субекта на Новата Художествена Литартура, чрез структурите на Гражданското Общество, е важна задача пред художествено-творческата интелигенция.
Днес мащабът на литературния процес е нов - обобществяващото се човечество. Ето защо развитието на национална художествена литература може да става само ако тя, в същото време, е и световна.
Вписването на страната ни в съвременния общоформационен процес е практичесска задача, която оечртава значението и смисъла от разработването на литературата като Нова и като Художествена - изразяваща новата хармония на света, която се задушава от неговия хаос.


Публикувано от BlackCat на 28.08.2005 @ 15:31:57 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
544 четения | оценка 5

показвания 43094
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Новата художествена литература (НеоХуЛи-1)" | Вход | 4 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Новата художествена литература (НеоХуЛи-1)
от ole72 на 28.08.2005 @ 18:54:57
(Профил | Изпрати бележка)
Интересно. Радвам се, че продължаваш с философските есета. Може би само да смениш " че конфликтува с ближните си".
Поздрави


Re: Новата художествена литература (НеоХуЛи-1)
от mojsei на 28.08.2005 @ 20:14:28
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Здравей Оле 72,

Тук съм публикувал "Въведение" към Теория на новата художествена литература. Може би съм пропуснал да посоча, че тази публикация следва.
Съвременното общуване се изражда в конфлистуване и това е факт, по силата на който възникнаха такива научни дисциплини като "конфликтология" и "манипулативна педагогика", а има и други - като "етопедия", изучаваща различните видове отклонения.
Във връзка с тази първа публикация могат да се направят още изводи.


Re: Новата художествена литература (НеоХуЛи-1)
от lusi на 28.08.2005 @ 23:26:21
(Профил | Изпрати бележка)
Това, че обичам, ме кара да съществувам и пиша! Правото ми на свободен избор също спомага за моето мислене, а оттам и за създаването на нещо ценно!


Re: Новата художествена литература (НеоХуЛи-1)
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 31.08.2005 @ 12:46:16
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления за този текст!