Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 846
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 848

Îíëàéí ñåãà:
:: AGRESIVE
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòà Ñåâåðèíà
ðàçäåë: Ïðèêàçêè
...è íåêà ïîíå çà ìèã ñå îòêúñíåì îò äåéñòâèòåëíîñòòà è âëåçåì â ÷óäíèÿ ñâÿò íà ïðèêàçêèòå, çàùîòî âñåêè îò íàñ çàñëóæàâà ìèíóòêà íà âúëøåáñòâî... ;)




Ïðåäè ìíîãî ìíîãî ãîäèíè, â åäíî ìíîãî äàëå÷íî ñåëöå æèâååëè áàáà è äÿäî.Òå ñè èìàëè ìàëêà ãðàäèíêà ñúñ çåëåí÷óöè, öâåòÿ è ïëîäîâå.Íÿìàëè ñè íóæäà îò íèùî....âñè÷êî, êîåòî èñêàëè áèëî òÿõíî.Èìàëè ñåáå ñè - îáè÷àëè ñå. Åäèí äåí äÿäîòî ðåøèë äà îòèäå â áëèçêàòà ãîðà äà ëîâóâà.Èñêàë äà óëîâè íÿêîÿ ìàëêà ñúðíà èëè çàé÷å, èëè ïðîñòî íÿêàêâî æèâîòèí÷å, çà äà ãî ñãîòâè áàáàòà. Íàðàìèë ïóøêàòà, âçåë ñà÷ìè è òðúãíàë êúì ãîðàòà. Òðúãíàë ïî ïúòÿ è âúðâÿë, âúðâÿë...íî íå íàìèðàë ãîðàòà. Ñïðÿë ñå äà ïî÷èíå, èçâàäèë òóáè÷êàòà ñ âîäà, ïèéíàë ñè è ñåäíàë íà åäèí êðàéïúòåí êàìúê. Ïî÷íàë äà ñå ÷óäè: "-Àìà êúäå îòèäå òàÿ ãîðà?" Îãëåäàë ñå íàîêîëî, íî ãîðà íÿìàëî. Ïîñëåäÿë îùå ÷àñ-äâà òàêà, ïà ñòàíàë è òðúãíàë îòíîâî äà ÿ òúðñè. Âúðâÿë, âúðâÿë...íèùî íå íàìèðàë.Ïðåä íåãî ñàìî ïîëåòà è íèâè.Ïî åäíî âðåìå ÷óë òðàêàíå íà êîíå, îáúðíàë ñå è âèäÿë åäíà ÷åðíà êàëÿñêà ïðåäâîæäàíà îò äâà îãðîìíè, ñëîâåùè æðåáöè äà ïðåïóñêà êúì íåãî. Èçïëàøèë ñå è ñòúïèë âñòðàíè..Êîãàòî ìèíàâàëà ïîêðàé íåãî îò êàëÿñêàòà ïàäíàë åäèí êðàñèâ ðóáèíåí ïðúñòåí.Ïàäíàë òî÷íî â êðàêàòà íà äÿäîòî. Òîé ñå íàâåë è ãî âçåë â ðúöåòå ñè.Äà, ïðúñòåíóò áèë ìíîãî êðàñèâ, íî ñâåòåë ñúñ ñòðàííà è çëîâåùà ñâåòëèíà.Íî äÿäîòî íå ñå ïîêîëåáàë è ãî ïðèáðàë â äæîáà ñè...Îáúðíàë ñå îòíîâî íàïðåä, çà äà ïðîäúëæè ïúòÿ ñè è èçâåäíúæ ïðåä íåãî ñå ïîêàçàëà ãîðàòà.Òîâà ìàëêî ïîçà÷óäèëî ñòàðåöà, íî áåç äà ñå êîëåáàå ïîâå÷å âñòúïèë ñìåëî â íåÿ. Òÿ áèëà çåëåíà, ïúëíà ñ öâåòîâå è óõàåùà íà ïðîëåò. Ïîâúðâÿë ìàëêî è ÷óë íåùî äà øóìîëè â õðàñòèòå. Ñâàëèë ïóøêàòà îò ðàìîòî ñè è ñå ïðèöåëèë êúì õðàñòà. Î÷àêâàë îò íåãî äà èçêî÷è íÿêàêâî æèâîòèí÷å...íî èçâåäíúæ îò õðàñòèòå èçêî÷èëî åäíî ìúíè÷êî è ìíîãî ñòðàííî ÷îâå÷å.Áèëî îáëå÷åíî â çåëåíè äðåõè è èìàëî ñìåøíà øàïêà íà ãëàâàòà ñè. Êàòî âèäÿëî ñòàðåöà ìó ñå óñìèõíàëî: "-Õåé òè ñòàð÷å, êàêâî òúðñèø ñàì â ãîðàòà ñ òàÿ ïóøêà?"......"-Òðúãíàë ñúì íà ëîâ.À òè êîé ñè?"-ïîïèòàë ñòàðåöà. "-Àç ñúì ãîðñêè òðîë.Ïàçÿ ãîðàòà îò âåùèöè è ãíîìè....À òè ÷îâå÷å, êàêâî íîñèø â òîðáàòà ñè?Èìàø ëè íåùî çà ÿäåíå, ÷å òàêà ñúì ïðåãëàäíÿë..." "-Èìàì èìàì, ìàëêî õëÿá è ëóê èìàì.Àêî æåëàåø ùå òè äàì,íå å ìíîãî, íî ïîíå å íåùî"-ðåêúë äÿäîòî.×îâå÷åòî ñå çàðàäâàëî è âåäíàãà ïîæåëàëî îò õðàíàòà íà äÿäîòî, êîèèòî ñ óõîòà ìó ÿ äàë.Ñåäíàëî íà çåìÿòà è áúðçî,áúðçî ñå íàëàïàëî. Êàòî ñå çàñèòèëî èçöÿëî, ñòàíàëî, ïà ðåêëî íà èçóìåíèÿ ñòàðåö: "-Òè áå äîáúð ñ ìåí, ñïîäåëè õðàíàòà ñè, çà äà íå óìðà îò ãëàä.Äþëÿ òè íåùî......Âçåìè òîâà ãåðäàí÷å è çíàé, ÷å äî 1 ãîäèíà ùå ñè èìàø äúùåðÿ.Êðàñèâà è äîáðà.Ñúñ çëàòíè êîñè è ñèíè êàòî ìîðåòî î÷è." - êàçàëî òðîë÷åòî, ïîäàâàéêè åäíî ïåðëåíî ãåðäàí÷å íà äÿäîòî."Çàïîìíè, ñòàð÷å, êîãàòî ìîìè÷åíöåòî òè ñå ðîäè ìó ñëîæè òîâà ãåðäàí÷å è íå ìó ïîçâîëÿâàé äà ãî èçãóáè, çàùîòî òî ùå ãî ïðåäïàçâà îò âðàãîâåòå ìó è òåçè, êîèòî èñêàò äà ìó íàâðåäÿò."-äîáàâèëî òî. "-Íî êàêâî ùå èñêàò äà ìó ñòîðÿò?Çà êàêâî ãîâîðèø, êàêâè ñà òåçè âðàãîâå?"-óïëàøèë ñå äÿäîòî.Íî ïðåäè îùå äà èçðå÷å òåçè äóìè, òðîë÷åòî âå÷å áèëî èç÷åçíàëî. Ïîñòîÿë òàêà äÿäîòî èçâåñòíî âðåìå,áåç äà ïîìðúäíå îò ìÿñòîòî ñè, ÷óäèë ñå ñúí ëè áå ñðåùàòà ìó ñúñ ñòðàííîòî ÷îâå÷å èëè íå...Íî ñðåùàòà íå áèëà ñúí, çàùîòî äÿäîòî äúðæàë â ðúêàòà ñè ïåðëåíîòî ãåðäàí÷å. Çàáúðçàë ñå êúì êúùè äÿäîòî è êàòî ïðèñòèãíàë çàäúõàí, ðàçêàçàë âñè÷êî íà áàáàòà. Ñåäíàëè äâàìàòà è ïîìèñëèëè ùî äà ñîòðÿò.Íî íàêðàÿ ðåøèëè, ÷å ïðåäñêàçàíèåòî íÿìà äà ñå ñáúäíå è ñå ïîóñïîêîèëè.Ïðîäúëæèëè æèâîòà ñè ïîñòàðóìó. Ìèíàëè ìåñåöè, ìèíàëà åäíà ãîäèíà....è ñòàíàëî ÷óäî!Áàáàòà ðîäèëà ìàëêî êðàñèâî ìîìè÷åíöå ñúñ ïðåëåñòíî ñèíè î÷è.Ìíîãî ìó ñå ðàäâàëè òå, íî áèëè çàáðàâèëè çà ÷îâå÷åòî îò ãîðàòà è ïðåäñêàçàíèåòî ìó.Áèëè çàáðàâèëè çà 'âðúæîâåòå' íà íåâðúñòíîòî äåòå. Íàðåêëè ÿ Ñåâåðèíà. Òÿ ðàñòëà ùàñòëèâî è îõîëíî.Èìàëà âñè÷êî, îò êîåòî ñå íóæäàåëà....èãðàëà ñè íåïðåêúñíàòî, áèëà ïàëàâà è ñå ðàçõóáàâÿâàëà ñ âñåêè èçìèíàë äåí.Âåäíúæ ñå èçìúêíàëà òàéíî îò êúùè è ðåøèëà äà ñå ïîðàçõîäè èç êðàñèâàòà ãîðà.Áèëî òîïëî è ñëúí÷åâî è òÿ òðóãàíëà ñàì-ñàìè÷êà èç ãîðàòà.Òè÷àëà, ñìÿëà ñå, ãîíåëà ïåïåðóäèòå. Íî èçâåäíúæ çàä åäíî äúðâî èçêî÷èëî åäíî äæóäæå - ñúùîòî îíîâî ñòðàííî ÷îâå÷å, êîåòî íÿêîãà ñðåùíàë áàùà è. "-Êîÿ ñè òè?Êàêâî ïàâèø òóê ñàìà?"-ïîïèòàëî ñïîíàòî è ñúðäèòî òî."-Êàçâàì ñå Ñåâåðèíà.Äúùåðÿ ñúì íà áàáàòà è äÿäîòî â êúùàòà ïðè öâåòíàòà ïîëÿíà.Òå íå çíàÿò, ÷å ñúì òóê."-îòâúðíàëî äåòåòî.Çàãàäú÷íà è ñòðàííà óñìèâêà ïðåìèíàëà ïî ëèöåòî íà äæóäæåòî.....Òî è êàçàëî ïî êîé ïúò äà òðúãíå è âåäíàãà äà ñå ïðèáèðà, íî ïðåäè äà ñè òðúãíå äîáàâèëî: "-Ïîïèòàé ìàéêà ñè è áàùà ñè çà åäíî ïåðëåíî ãåðäàí÷å.Òî ïðèíàäëåæè íà òåá.Âçåìè ãî è ãî ñëîæè íà âðàòà ñè." è èç÷åçíàëî. Ïîçà÷óäèëî ñå ìîìè÷åòî, íî ïîáúðçàëî äà ñå ïðèáåðå âêúùè è äà ðàçêàæå íà ðîäèòåëèòå ñè çà ñëó÷êàòà. Áàáàòà è äÿäîòî íå çíàåëè êàêâî äà êàæàò, áúðçî äîíåëñëè ãåðäàí÷åòî îò ðàêëàòà è ãî îêà÷èëè íà âðàòà íà äåòåíöåòî.
Äíèòå ïðîäúëæàâàëè äà ñè ìèíàâàò, ìåñåöèòå è ãîäèíèòå ñúùî....Ñåâåðèíà áèëà âå÷å íà 19 ãîäèíè.Áèëà ñòðàøíî êðàñèâà. Ñ äúëãà ðóñà êîñà, ñèíè è êðàñèâè î÷è.Àëåíè áóçè è êðàñèâè óñòíè. Áèëà ñúùî òàêà ïàëàâà êàêòî ïðåäè.Òè÷àëà èç ãðàäèíèòå, áåðÿëà öâåòÿ, ãëåäàëà ãîðñêèòå æèâîòèí÷òà è ãè îáè÷àëà ñ öÿëîòî ñè ñúðöå. Àëà ìàéêà è è áàùà è áèëè âå÷å òâúðäå ñòàðè.Ìàéêà è ëåãíàëà íà ñìúðòíîòî ñè ëåãëî. Ïðåäè äà óìðå ïîâèêàëà äúùåðÿ ñè ïðè ñåáå ñè è è ðàçêàçàëà ÷óäíàòà èñòîðèÿ çà áàùà è è òðîë÷åòî.Çà ïðåäñêàçàíèåòî ìó, çà ïðúñòåíà èçïàäíàë îò îíàçè êàðåòà. "-Ïàçè ñå äúùå.Íå çíàì êàêâî ùå òè ñå ñëó÷è, íî àç íÿìà äà ñúì òóê äà òå ïðåäïàçÿ."-ðåêëà òÿ. Íà ñëÿäâàùèÿ äåí óìðÿëà. Ñåâåðèíà è áàùà è ÿ ïîãðåáàëè â êðàñèâàòà èì ãðàäèíêà äî êúùàòà. Íî çà ñúæàëåíèå äÿäîòî íå ìîæåë äà èçäúðæè íà áîëêàòà, íå ìîæåë äà ïîíåñå, ÷å ëþáèìàòà ìó æåíà âå÷å ÿ íÿìà è è ñàìèÿò òîé ëåãíàë íà ñìúðòíî ëåãëî.Ñåâåðèíà áèëà ñòðàøíî òúæíà, íå çíàåëà êàêâî ùå ïðàâè áåç ìàéêà è áåç áàùà, ñàì ñàìà íà òîçè ñâÿò. "-Äúùå, íå óíèâàé.Îòèäè â ãîðàòà è íàìåðè òðîë÷åòî, òî ùå òè ïîêàæå âåðíèÿò ïúò.Òî ùå òè êàæå êàêâî äà ïðàâèø.Òî ùå òè ïîìîãíå" - ðåêúë òîé. Ìèã ñëåä òîâà çàòâîðèë î÷è çàâèíàãè....
Ñåâåðèíà áèëà ìíîãî òúæíà, íî ñúáðàëà ñèëè è ïîãðåáàëà è áàùà ñè äî ãðîáà íà ìàéêà ñè. Ïëàêàëà òðè äíè è òðè íîùè, íå ñëîæèëà çàëúê â óñòàòà ñè.Íà ÷åòâúðòèÿ ñå ñåòèëà çà ïðúñòåíà, çà êîèòî è êàçàëà ìàéêà è.Ïîòúðñèëà ãî è ãî íàìåðèëà â ñêðèí÷åòî â ìàçåòî. Çàãëåäàëà ñå â íåãî è çàáåëÿçàëà åäíà ÷óäíà, òúìíî ÷åðâåíà ñâåòëèíà äà èçëèçà îò íåãî.Óñåòèëà íåùî ñëîâåøî â òîçè ïðúñòåí, çàáåëÿçàëà è ñòðàííèÿ íà÷èí, ïî êîèòî ñâåòåë òîé. Íî âúïðåêè òîâà ãî ñëîæèëà íà ðúêàòà ñè è ñå ñïðåòíàëà çà ïúò.Áèëà ðåøåíà äà íàìåðè òðîë÷åòî. Òðúãíàëà ïî ïúòÿ ñè çà ãîðàòà è âúðâÿëà äúëãî.Ïðåä íåÿ ñå øèðåëè ïîëåòà è íèâà, à â êðàÿ èì ñå âèæäàëà áóéíàòà, ìðà÷íà ãîðà. Êîãàòî íàáëèæèëà, Ñåâåðèíà ïî÷óâñòâàëà õëàä. Êðúâòà è ñå ñêîâàëà, íå ìîæåëà äà ïðèñòúïè â ëåäåíàòà ãîðà, îêÿòî ïðåäè è ñå âèæäàëà òîëêîâà ïðèâåòëèâà è ñâåòëà. Èçâåäíúæ ÷óëà íÿêîé äà ÿ âèêà..."-Ñåâåðèíà....Ñåâåðèíà"-âèêàë íåïîçíàòèÿò ãëàñ. Òÿ ñå îãëåäàëà, íî íàîêîëî íÿìàëî íèêîé....ïî÷óäèëà ñå ìèã-äâà, ïà ðåøèëà äà âëåçå â ãîðàòà âúïðåêè âñè÷êî. Âëÿçëà è òðúãíàëà ïî åäíà ïúòå÷êà...âúðâÿëà è ñå îãëåæäàëà çà ìàëêîòî òðîë÷å, çà êîåòî è êàçàëà ìàéêà è ïðåäè äà èçäúõíå. Âèêàëà ãî, òúðñèëà ãî, íî íèùî íå íàìèðàëà. Ïî åäíî âðåìå âèäÿëà íÿêàêâà ñòðàííà ÷åðâàíà ñâåòëèíà ìåæäó ëèñòàòà íà äúðâåòàòà.Çàïúòèëà ñå êúì íåÿ è êîãàòî ÿ ïðèáëèæèëà âèäÿëà åäíà îãðîìíà ïåùåðà. À îò ïåùåðàòà èçëèçàëà òàçà ñâåòëèíà, ñóùàõà ñâåòëèíÿ, êîÿòî èçëèçàëà îò ïðúñòåíà. Îòíîâî ÷óëà ñúùèÿ ãëàñ äà ÿ âèêà "-Ñåâåðèíà...Ñåâåðèíà..".Òÿ òðúãíàëà êúì ïåùåðàòà, áèëà êàòî çàìàÿíà...âúðâÿëà íàâúòðå è íàâúòðå.Íå çíàåëà êúäå îòèâà, íî ñëåäâàëà ñâåòëèíàòà è ãëàñà. Íàâëèçàëà âñå ïî-íàâúòðå, à ñâåòëèíàòà ñå çàñèëâàëà. Êîãàòî ñòèãíàëà äî êðàÿ íà ïåùåðàòà âèäÿëà åäèí ÷åðâåí äðàêîí äà ñïè, à äî íåãî åäèí ðóáèíåíî ÷åðâàí êàìúê - èçòî÷íèêúò íà òàçè ñòðàííà ñâåòëèíà.Ñåâåðèíà ñå óïëàøèëà îò âèäà íà çëîâåùèÿ äðàêîí. Ïîíå÷èëà äà èçáÿãà, àëà ñå ñïúíàëà è ïàäíàëà, èçâèêàëà è äðàêîíà ìèãíîâåííî ñå ñúáóäèë.Âèäÿë ìëàäîòî ìîìè÷å, âèäÿë è ïðúñòåíà íà ðúêàòà è. Ðåâíàë ñðåùó è, òÿ ñå ïîêðèëà ñ ðúöåòå ñè "-Ìîëÿ òå íå ìå íàðàíÿâàé.Ùå ñòîðÿ êàêâîòî ïîæåëàåø."-ðåêëà ïðåç ñúëçè òÿ. "-Òè ùå áúäåø ìîÿ ïëåííèöà, òè ùå áúäåø ìîÿ.Âúðíè ìè ïðúñòåíà, òîé ïðèíàäëåæè íà ìåí."-ðåâíàë äðàêîíà. "-Äîáðå, ùå áóäà òâîÿ, ñàìî ìå ïîìèëâàé, åòî òè ïðúñòåíà."
Òàêà Ñåâåðèíà îñòàíàëà â ïëåí íà ñòðàøíèÿ äðàêîí. Òîé ÿ çàòâîðèë â ïåùåðàòà, íå ÿ ïóñêàë äà èçëèçà. Íå ÿ ïóñêàë äà âèäè ñëúí÷åâà ñâåòëèíà, äà ÷óå ïòè÷è ïåñíè, äà ÿäå ãîðñêè ïëîäîâå. Èçîëèðàë ÿ îò ñâåòà íàâúí. Èçëèçàë ðàíî ñóòðèí è ñå ïðèáèðàë ïðåäè çàëåç ñëúíöå.Íîñåë ñàìî ìåñî çà ÿäåíå. Ìèíàëè ãîäèíè, Ñåâåðèíà áèëà âå÷å æåíà. Íî íå ïîçíàâàëà âå÷å âúíøíèÿ ñâÿò.Áèëà çàáðàâèëà ìèíàëîòî ñè, ðîäèòåëèòå ñè, òîâà, ÷å ïðè÷èíàòà, ïîðàäè êîÿòî òðúãíàëà èç ãîðàòà áèëî îíîâà ìàëêî òðîë÷å, êîåòî íÿêîãà ñðåùíàë áàùà è. Åäíà âå÷åð, äîêàòî ñ äðàêîíà ñåäÿëè êðàé îãúíÿ, Ñåâåðèíà ãî ïîïèòàëà êàêâî ñòàâà ñúñ ñâåòà íàâúí.Äðàêîíà ñå ÿäîñàë ìàëêî, íî ñëåä êàòî ñå ïîóñïîêîèë ïî÷íàë äà è ðàçêàçâà.Çà ïúðâè ïúò îò òîëêîâà âðåìå íàñàì äâàìàòà ñè ïðîãîâîðèëè.Ãîâîðèëè öÿëà íîù.Íà ñëåäâàùèÿ äåí ñúùî...è òàêà ìèíàëà ãîäèíà.Äðàêîíà ñå âëþáèë â Ñåâåðèíà, îáè÷àë ÿ èñòèíñêè, íî îùå íå áèë ãîòîâ äà ÿ èçâåäå íàâúí. Ñåâåðèíà ñè áèëà ñïîìíèëà çà ìàéêà ñè è áàùà ñè, çà ïðåêðàñíîòî ñè äåòñòâî, à ñ òåçè ñïîìåíè ñå ñúæèâèë è ñïîìåíà çà òðîë÷åòî,ãåðäàí÷åòî è ïðúñòåíà. "-Êàêâî ñòàíà ñ ïðúñòåíà, êîèòî òè äàäîõ?Êúäå ãî îñòàâè?"-ïîïèòàëà ãî òÿ åäíà âå÷åð. "-Òîçè ïðúñòåí ïðèíàäëåæè íà ìåí.Íå ìå ïèòàé ïîâå÷å."-ñîïíàë è ñå òîé. "-Íî òîçè ïðúñòåí áå íàìåðåí îò áàùà ìè è èñêàì äà ðàçáåðà çàùî îíîâà òðîë÷å ìó å êàçàëî äà ìå ïàçè îò âðàãîâåòå ìè.Êîé äà òåçè ìîè âðàãîâå?"-çà÷óäèëà ñå òÿ.  òîçè ìîìåíò äðàêîíà ñå èçïðàâèë è ðåâíàë ñ âñè÷êè ñèëè:"-Êîå å òîâà òðîë÷å?Êàêúâ ãåðäàí?Êîÿ ñè òè?"
Ñåâåðèíà ãî óñïîêîèëà è ìó îáÿñíèëà âñè÷êî, êàêòî è ãî áèëè ðàçêàçàëè íåéíèòå ðîäèòåëè îòäàâíà. Äðàêîíà ñå óìúë÷àë, çàìèñëèë ñå. Äóìà íå ïðîäóìâàë....ïîãëåäàë äåâîéêàòà è îò î÷èòå ìó çàêàïàëè ñúëçè.Çà ïúðâè ïúò â æèâîòà ñè çëîâåùèÿ äðàêîí ñå ðàçïëàêàë. "-Çàùî ïëà÷åø ãîñïîäàðèî ìîè?"-ïîïèòàëà ðàçòðåâæåíî Ñåâåðèíà. "-Èñòîðèÿòà íà æèâîòà ìè ùå òå ïîòðåñå"-îòâúðíàë òîé. "-Íî êàêâî òè ñå å ëó÷èëî?"...Òàêà äðàêîíà çàïî÷íàë ñâîÿòà èñòîðèÿ:"-Àç íå âèíàãè ñúì áèë òàêúâ, êàêúâòî ìå âèæäàø ñåãà.Ïðåäè áÿõ ÷îâåøêî ñúùåñòâî.Áÿõ ïðèíö íà òàçè çåìÿ.Ìàéêà ìè óðÿëà ùîì ìå ðîäèëà è çàòîâà áàùà ìè,êðàëÿò, ðåøèë äà ñå îæåíè ïîâòîðíî.Àëà íîâàòà ìó æåíà, Êñåíîôàíèÿ ( :) ), áå çëà.Èñêàøå âëàñòòà ñàìî çà ñåáå ñè.Èñêàøå äà áúäå êðàëèöà íà ñâåòà.Áàùà ìè ðàçáðà çà çëèòå è íàìåðåíèÿ è è êàçà, ÷å àç ùå áóäà ïðîâúçãëàñåí çà öàð íà òåçè çåìè.Òîãàâà òÿ óáè áàùà ìè.Òîâà ñòàíà åäáííà íîù íà âå÷åðÿ, òÿ ñëîæè çìèéñêà îòðîâà â ÷àùà ìó ñ âèíî. Ñàìî è åäèíñòâåíî àç óñïÿõ äà ÿ âèäÿ â èñòèíñêàòà è ñâåòëèíà.Åäíà íîù íå ìîæåõ äà çàñïÿ è ðåøèõ äà ñå ïîðàçõîäÿ èç çàìúêà.Èçâåäíúæ ÷óõ ñòðàíåí ãëàñ äà èäâà îò áàëíàòà çàëà.Ëåêî îòêðåõíàõ âðàòàòà è âèäÿõ Êñåíîôàíèÿ äà ñåäè ïîñðåäàòà, íî ëèêà è íå áåøå ÷âåøêè.Òÿ áå âåùèöà.Ðåäåøå íÿêàêâè æàêëèíàíèÿ íà íåïîíÿòåí çà ìåí åçèê è äúðæåøå â ðúöåòå ñè ðóáèíåíèÿ ïðúñòåí, êîéòî å íàìåðèë áàùà òè.Âñåêè, êîèòî âèäè èëè äîêîñíå òîçè ïðúñòåí áèâà ïðîêúëíàò çàâèíàãè.........Ñëåä êàòî ÿ âèäÿõ àç ñå óëàøèõ è áåç äà èñêàì ñúì èçäàë íÿêàêúâ ñòîí.Êñåíîôàíèÿ ìå ÷ó, âèäÿ ìå, ìèãíîâåííî âúçâúðíà ÷îâåøêèÿ ñè îáëèê.Òÿ ñå îïèòà äà ìå îáâèíè çà áàùèíàòà ìè ñìúðò, àëà ñòðàæèòå íå è ïîâÿðâàõà.Çà ùàñòèå ïîâÿðâàõà íà ìåí.Àëà òÿ íàïðàâè æàêëèíàíèå ñðùó ìåí è ìå ïðåâúðíà â òîâà, êîåòî âèæäàø òè ñåãà.Ãîäèíè íàðåä àç ïëàøà õîðàòà è âñÿâàì óæàñ, áåç äà ãî æåëàÿ.Ñ ãîäèíèòå ñúðöåòî ìè ñå ïðåâúðíà â êàìúê, íî òè, Ñâåðèíà, ìè ïîêàæà îòíîâî êàêâî å ëþáîâ.Âúðíà íàäåæäàòà ìè, ÷å íÿêîãà ùå ñè âúçâúðíà âñè÷êî, íàé-âå÷å ÷îâåøêèÿ ñè îáëèê." Ñåâåðèíà ñåäÿëà ñëèñàíà è ñëóøàëà ðàçêàçà íà äðàêîíà, íî åäíî íåùî íå ìîæåëà äà ðàçáåðå.À èìåííî, êàê ïðúñòåíà å ïîïàäíàë â ðúöåòå íà áàùà è. "-Êîãàòî ñòðàæèòå òðúãíàõà ñëåä Êñåíîôàíèÿ, òÿ èçáÿãà îò çàìúêà ñúñ çëîâåùàòà ñè êàðåòà è îáëàäàíèòå îò çëîòî êîíå.ßâíî ïî ïúòÿ å çàïî÷íàëà äà ãóáè ÷àñò îò ñèëèòå ñè è å èçïóñíàëà ïðúñòåíà."-îáÿñíèë è äðàêîíà. "-Èìåííî çà òîâà òðîë÷åòî ìó å äàëî îíçè ãåðäàí, äà òå ïàçè.Çàùîòî ïðúñòåíà å îáëàäàí îò çëèòå ñèëè.Òîé ïðèíàäëåæè íà Êñåíîôàíèÿ, à òÿ å îùå æèâà.Ñëàáà, íî æèâà."-äîáàâèë òîé.
Ïîñåäåëè òàêà îùå ìàëêî è äðàêîíà è êàçàë, ÷å åäèíñòâåíèÿ íà÷èí äà ñå ñïàñè è äà ñè âúðíå ïðåäèøíèÿ æèâîò, å äà íàìåðè Êñåíîôàíèÿ è òÿ äà ïðåìàõíå ïðîêëÿòèåòî.Ñëåä òîâà ïðúñòåíà äà ñå óíèùîæè, à çàåäíî ñ íåãî äà óìðå è ïðîêëÿòèåòî.Öÿëàòà íîù Ñåâåðèíà ìèñëèëà, à êîãàòî ñå ðàçâèäåëÿëî òÿ ñòàíàëà è ðåêëà íà äðàêîíà:"-Àç ùå òè ïîìîãíà äà ñå îñâîáîäèø, ùå ÿ íàìåðÿ è ùå ðàçâàëÿ ïðêëÿòèåòî.", "-Íî êàê?Çàùî?"-ïîïèòàë ñìàÿí äðàêîíà."-Çàùîòî àç, àç.....àç......òå îáè÷àì"-ðåêëà òÿ.Äðàêîíà ñå óñìèõíàë è ïîíå÷èë äà ÿ öåëóíå, íî óñåòèë, ÷å íå å ÷îâåê è ìîæå äà ÿ íàðàíè. Ïîãîâîðèëè ìàëêî, äðàêîíà ñå îïèòàë äà ÿ ðàçóáåäè, àëà íèùî íå ïîìàãàëî...Ñåâåðèíà áèëà òðâóðäî ðåøåíà äà ñïàñè äðàêîíà. Ñïðåòàíàëà ñå çà ïúò ðàíî íà äðóãàòà ñóòðèí, ñëîæèëà ïåðëåíîòî ãåðäàí÷å íà âðàòà ñè, ñëîæèëà â ïàçâàòà ñè ïðúñòåíà è òðúãíàëà äà òúðñè Êñåíîôàíèÿ. Âúðâÿëà ïðåç ãîðàòà è òúðñèëà, íî íàëè íå çíàåëà êàêâî òî÷íî äà òúðñè è ñå çàãóáèëà.Ïî÷íàëî äà ñå ñìðà÷àâà, à Ñåâåðèíà áèëà ñúâñåì ñàìà è áåçïîìîùíà. Èçâåäíúæ ÷óëà íÿêàêúâ øóì çàä ñåáå ñè, óïëàøèëà ñå... "-Êîé å òàì?"-ïîïèòàëà ñðåùíàòî òÿ. Èçíåâèäåëèöà îò åäèí õðàò èçêî÷èëî îíîâî òðîë÷å, êîåòî ïðåäè âðåìå âèäÿëà è êîåòî âèäÿë áàùà è. "-Çäðàâåé, Ñåâåðèíà, ïîðàñòíàëà ñè, ðàçõóáàâèëà ñè ñå?"-ðåêëî òî. "-Ìîæåø ëè äà ìè ïîìîãíåø, àç òåá ñå îïèòâàõ äà íàìåðÿ, íî ñðåùíàõ åäèí äðàêîí.Òîé ìå äúðæà â ïëåí 3 ãîäèíè, äîêàòî íàêðàÿ íå óçíàõ êîé å è ÷å å îìàãüîñàí îò çëàòà ñè ìàùåõà.Íåÿ òúðñÿ ñåãà, çà äà ðàçâàëè ïðîêëÿòèåòî."-îáÿñíèëà Ñåâåðèíà. "-Ïðåäïîëàãàì òúðñèø ñòàðàòà âåùèöà Êñåíîôàíèÿ..."-îòâúðíàëî äæóäæåòî. "-Äà, òî÷íî íåÿ òúðñÿ.Ìîæåø ëè äà ìè êàæåø êúäå ìîãà äà ÿ íàìåðÿ?"-ïîïèòàëà äåâîéêàòà. "-Ðàçáèðà ñå ÷å ìîãà, òà àç ðàáîòÿ çà íåÿ.È àç ñúì íåèí ïëåííèê.".....Äæóäæåòî îáÿñíèëî íà Ñåâåðèíà êàê äà ñòèãíå äî çàìúêà íà âåùèöàòà. Íî äîáàâèëî: "-Êîãàòî ñòèãíåø ïðåä ïîðòèòå íà çàìúêà ùå âèäèø åäíî óéñàíî òðèãëàâî êó÷å äà ïàçè, äàé ìó òîâà ìåñî."-êàçàëî äæóäæåòî è ïîäàëî íà ìîìè÷åòî ïàð÷å îêúðâàâåíî ìåñî. "-Òî ùå íàêàðà êó÷åòî äà ñàñïè.Ïîñëå òèõî ñå ïîìúêíè â çàìúêà, òàì ùå âèäèøåäíà âðàòà, îãðîìíà ÷åðíà âðàòà ñ íàðèñóâàíè äåìîíè íà íåÿ.Îòêëþ÷è ÿ ñ òîçè êëþ÷"-è òî ïîäàëî íà Ñåâåðèíà åäèí ãîëÿì ðúæäÿñàë êëþ÷. "-Êîãàòî âðàòàòà ñå ðàçòâîðè âúòðå ùå âèäèø ñòàðàòà âåùèöà äà ñïè, ñèïè îò òàçè îòðîâà â óñòàòà è, íî òèõî äà íå ñå ñúáóäè."-è è ïîäàëî åäíî øèøåíöå ñúñ çåëåíà ñìåñ. "- À àêî ñå ñúáóäè, ñâúðíè ñ òàçè ñâèðêà è ùå äîéäå ïîìîù."-è è ïîäàëî åäíà ìúíè÷êà ïîçëàòåíà ñâèðêà. Ìîìè÷åòî ïîíå÷èëî äà áëàãîäàðè íà òðîë÷åòî íî ùîì íàäèãíàëà ãëàâà íåãî âå÷å ãî íÿìàëî.Áèëî èç÷åçíàëî. Ñåâåðèíà òðúãíàëà ïî ïúòÿ, ïî êîèòî è êàçàëî äæóäæåòî.Âúðâÿëà öÿëà íîù, äîêàòî íàêðàÿ,íà ñóòðèíòà, ñå îçîâàëî ïðåä åäíà ïðàçíà ïîëÿíà.Ïî ñðåäàòà íà ïîëÿíàòà ñå èçäèãàë ìàëúê çàìúê ñ âèñîêà êóëà. Âèäÿëà è âèñîêèòå ðúæäÿñàëè ïîðòè...Ïðèáëèæèëà ñå äî òÿõ è òðúãíàëà äà ïðåêðà÷âà ïðàãà, êîãàòî íàñðåùà è èçêî÷èëî îíîâà òðèãëàâî êó÷å, çà êîåòî ñïîìåíàëî òðîë÷åòî.Òî áèëî çëîâåùî è ðàçÿðåíî.Ïúðâîíà÷àëíî Ñåâåðèíà ñå âöåïåíèëà, íî ñëåä òîâà ñå ñåòèëà çà ïàð÷åòî ìåñî, èçâàäèëà ãî áúðçî îò òîðáè÷êàòà ñè è ãî õâúðëèëà íà çâÿðà. Çà åäèí ìèã êóöåòî ïîãúëíàëî ìåñîòî.Îëþëÿëî ñå è ïàäíàëî â íåñâÿñò ïðåä ðúêàòà íà óïëàøåíàòà äåâîéêà.Ò ÿ áàâíî è ëåêî ìèíàëà ïîëðàè íåãî è ïðîäúëæèëà íàòàòúê, íàâëèçàëà âñå ïî-íàâúòðå â äâîðà. Âëÿçëî ïðåç îòêðåõíàòàòà âúíøíà âðàòà âúòðå â çàìúêà è ïðåä íåãî ñå ïîêàçàëà îíàçè îãðîìíà ïîðòà, íà êîÿòî èìàëî íàðèñóâàíè ñòðàøíè äåìîíè.Ñåâåðåéíà ñå ñòúïèñëà, óïëàøèëà ñå.ÈÑêàëà äà ñå îáúðíå è äà ñå òðúãíå.Àëà ëþáîâòà è êúì äðàêîíà è æåëàíèåòî äà ñïàñè íåãî è ñåáå ñè íàääåëÿëî.Ïîíåæå çíàåëà,÷å çàä òåçè ïîðòè å çëàòà Êñåíîôàíèÿ, òÿ âíèìàòåëíî ïúõíàëà êëþ÷à âúâ âðàòàòà è ëåêî ãî çàâúðòÿëà.Áàâíî îòêðåõíàëà âðàòàòà è íàäíèêíàëà âúðòå.È íàèñòèíà, âúòðå ëåæàëà Êñåíîôàíèÿ è ñïÿëà. Äæóäæåòî áèëî ïðàâî!Ìîìè÷åòî òèõî ïðèñòúïèëî êúì ëåãëîòî íà âåùèöàòà, à òÿ áèëà òîëêîâà ãðîçíà è ñòðàøíà, ÷å Ñåâåðèíà ïîòðúïâàëà, ïïðèñòúïÿèêè êúì íåÿ.Êîãàòî çàñòàíàëà íàä íåÿ, áàâíî èçâàäèëà øèøåíöåòî ñ îòðîâàòà.Îòâîðèëà ãî è â ìèãà â êîèòî ïî÷íàëà äà ãî èçñèïâà â ïîëó-îòâîðåíàòà óñòà íà âåùèöàòà, òÿ ñå ñúáóäèëà è êðåñíàëà "-Êàêâî ïðàâèø òóê, êîÿ ñè òèèèèèèèèèèèè?". Ñåâåðèíà õóêíàëà äà áÿãà, íî â òîçè ìîìåíò âðàòàòà ïðåä íåÿ ñå çàòðóøíàëà ñ âñè÷êà ñèëà.Ìîìè÷åòî îñòàíàëî ñàìî â ñòàÿòà íà âåùèöàòà.Êñåíîôàíèÿ òðúãíàëà êúì íåÿ, âèêàëà ÷å èñêàëà äà ÿ óáèå: "-Òîâà ùå å ïîñëåäíèÿò òè äóõ, ïðèãîòâè ñå äà óìðåø!"-ñúñêàëà òÿ. Òîãàâà Ñåâåðèíà ñå ñåòèëà çà ïîçëàòåíàòà ñâèðêà, èçâàäèëà ÿ è ñâèðíàëà òðè ïúòè. Âåùèöàòà çàïóøèëà óøèòå ñè:"-Ïðåñòàíè äà ñâèðèø ñ òàçè ñâèðêà.Íå ïîíàñÿì øóìààààààà...."-êðåùÿëà â ìúêè Êñåíîôàíèÿ. ÌÎìè÷åòî ñâèðíàëî îùå òðè ïúòè è âèäÿëî êàê çëàòà âåùèöà ïàäà íà ïîäà â çâåðñêè ìúêè.Ìèãíîâåííî ñêî÷èëà è äîèñèïàëà îñòàòúêà îò îòðîâàòà â óñòàòà è äîêàòî êðåùÿëà. Çàïî÷íàëà äà ñå ãúð÷è è ïëúòòà è çàïî÷íàëà äà ãîðè è äà èç÷åçâà ìàëêî ïî-ìàëêî. Ñëåä íÿêîëêî ìèãà âñè÷êî ïðèêëþ÷èëî.Çëàòà âåùèöà èç÷åçíàëà, à Ñåâåðèíà ñåäíàëà íà ïîäà äà îòïî÷èíå è äà ñå îñâåùè îò ñëó÷êàòà.Èçâåäíúæ âñè÷êî îêîëî íåÿ ïî÷íàëî äà ñå ïðåîáðàçÿâà.Çëîâåùèÿ çàìúê èç÷ååçíàë...ïîðòèòå, áóðåíèòå, ìðúñîòèÿòà.Òÿ èçòè÷àëà è ïîãëåäíàëà ïðåç ïðîçîðåöà. Òðèãëàâîòî êó÷å ñå ïðåîáðàæèëî â òðèìà ïàçà÷è. Òðîë÷åòî ñå ïîÿâèëî îò ãîðàòà, òî òè÷àëî è ñå ñìååëî.Äîêàòî òè÷àëî êúì çàìúêà ñå ïðåâúðíàëî â èêîíîì.Òîâà áèë îìàãüîñàíèÿò èêîíîì íà çàìúêà. Ñåâåðèíà áèëà ó÷óäåíà, íî â ñúùîòî âðåìå áåçïðåäåëíî øàñòëèâà. Íå çíàåëà êàêâî äà êàæå. Òîãàâà èçâåäíúæ ÷óëà òðîïîòíà êîí. Ïîãëåäíàëà îòíîâî ïðåç ïðîçîðåöà è âèäÿëà áÿë êîí, à íà íåãî êðàñèâ ìëä ìúæ îáëå÷åí â ÷åðâåíà ðîáà.Âåäíàãà ñå ñåòèëà, ÷å òîâà å äðàêîíà. Ñëÿçëà áúðçî ïî ñòúëáèòå, ïðåòè÷àëà ïðåç äâîðà, èçëÿçëà îòïðåä è ïðåãúðíàëà ñ âñè÷êè ñèëè ìúæà. "-Òè óñïÿ Ñåâðèíà.Îñâîáîäè ìåí è êðàëñòâîòî ìè îò çëàòà âåùèöà. Òè è ëþáîâòà òè ìå ñïàñèõà.Áëàãîäàðÿ òè.Ùå ìå óäîñòîèø ëè ñ ÷åñòòà äà áúäåø ìîÿ êðàëèöà?"-ïîïèòàë ïðèíöà. Ñåâåðèíà íå çàíåëà êàê äà ìó îòãîâîðè, çàïëàêàëà îò ùàñòèå è åäâàì ïðîìúëâèëà "-Äà". Äâàìàòà âëþáåíè ñå ïðåãúðíàëè è öåëóíàëè.
Ìåñåö ïî-êúñíî â çàìúêà íà íîâèÿò êðàë ñå ïðîâåëà ãîëÿìà ñâàòáà. Ñåâåðèíà è ïðèíöà,ñåãà êðàë, ñå îæåíèëè è æèâÿëè ùàñòëèâî äî êðàÿ íà æèâîòà ñè.


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 27.08.2005 @ 23:51:44 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ïðèêàçêè

» Ìàòåðèàëè îò
   someone_not_special

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 00:17:35 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
" Ñåâåðèíà" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ñåâåðèíà
îò secret_rose íà 04.01.2012 @ 07:37:07
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ìíîãî å èíòåðåñíà ïðèêàçêàòà...
Àêî èçãëàäèø ìàëêî èçêàçà ùå ñå ÷åòå ëåêî è ïðèÿòíî