Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: StudioSD
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14144

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 475
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 478

Îíëàéí ñåãà:
:: Mitko19
:: LioCasablanca
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàËóäàòà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: figaro

Ðàçêàç çà ìîìè÷å, êîåòî âÿðâà è îáè÷à èñòèíñêè æèâîòà...

Íàìåðèõ ÿ íà êàìúêà. Ñàìà. ×åðíî îáëå÷åíà. Èçëú÷âàùà ëþáîâ, à íå òúãà. Òîâà áå òÿ - ìîìè÷åòî, êîåòî íàðè÷àõà Ëóäàòà.
Íåéíèÿò ïðÿêîð áåøå äîøúë îò õîðñêàòà ãëóïîñò. Ìèñëåõà ÿ çà ïîáúðêàíà, çàùîòî ðàçãîâàðÿëà ñ êàìúêà. Êàìúêúò, êîéòî áåøå íà âúðõà íà òåïåòî. Ïîïèòàõ õîðàòà îò ìàõëàòà çàùî ÿ íàðè÷àò òàêà:
"Òÿ å ëóäà, íå å äîáðå ïñèõè÷åñêè èëè êàêòî òàì ãî íàðè÷àòå. Ñóòðèí èçëèçà ïðåäè âñè÷êè è áÿãà, áÿãà íà òàì (è æåíàòà ñî÷è âúðõà). Âåäíúæ ÿ ïðîñëåäèõ, íî òÿ ìå óñåòè è ñå ñêðè çàä úãúëà. Îò âðåìå íà âðåìå ìå ïîãëåæäàøå, çà äà ðàçáåðå äàëè ñúì ñå ìàõíàëà.
Ìíîãî ÷åñòî ÿ âèæäàì äà ïëà÷å. Íå çíàì òîã÷íî çà êàêâî ïëà÷å, íî âñè÷êè ÿ ìèñëÿò çà ëóäà. Âñåêè â ìàõëàòà ÿ îòáÿãâà è ñ îòâðúùåíèå ìèíàâà ïîêðàé íåÿ. ×óâñòâàì, ÷å áÿãà îò íàñ, çàùîòî èçïèòâà ñòðàõ. Íî òîâà å ìîå ëè÷íî ìíåíèå.
Åäíî äåòå ìè êàçà, ÷å ãîâîðåëà ñ êàìúêà, êîéòî å íà âúðõà. Êàìúêúò, íà êîéòî å è â ìîìåíòà. ×óõ, ÷å îòãëåæäàëà è íÿêàêâî âðàá÷å. Ãðèæåëà ñå çà íåãî êàòî ìàéêà, íî òîâà ñà ñàìî ñëóõîâå. Ìîãà äà âè êàæà ñàìî äà ñå ïàçèòå îò íåÿ. Òÿ å ëóäà; Ïñèõè÷åñêè íå å äîáðå èëè êàêòî òàì ãî íàðè÷àòå. Ïàçåòå ñå..."
...È æåíàòà òðúãíà íàäîëó ïî óëèöàòà.
Àç ñå îãëåäîõ äà íå ìå âèäè íÿêîé, ÷å ñå äîáëèæàâàì êàúì ìîìè÷åòî è êúì ïðîñëîâóòèÿ êàìúê.
Ìîìè÷åòî èçãëåæäàøå ñïîêîéíî. Åäíà ñìåñèöà îò íåâèííîñò, ñðàì è ëþáîâ èçëú÷âàøå òÿëîòî é. "Çàùî ëè ÿ ìèñëÿò çà ëóäà? Êàêâè ñà òèÿ õîðà, ÷å äà ÿ ñúäÿò òàêà?" - ìúëâåøå çà÷óäåíî âúòðåøíèÿ ìè ãëàñ.
Òÿ ìå ïîãëåäíà ñ êðàé÷åöà íà îêîòî ñè, íî íå äàäå çíàê, ÷å ìå çàáåëÿçâà. Ðåøèõ äà ñå ñïðà íà íÿêîëêî êðà÷êè îò íåÿ è äà ÿ íàáëþäàâàì. Ñòîÿõ äúëãî âðåìå òàì, íî òÿ íèòî ãîâîðåøå ñ êàìúêà, íèòî ïëà÷åøå. Ïðåç öÿëîòî âðåìå ãëåäàøå íàäîëó è ñå óñìèõâàøå.
 íåÿ àç âèæäàõ ñàìî ëþáîâ è óñìèâêà. Íî ìèñúëòà çà õîðñêèòå ïðèêàçêè íå ìè äàâàøå ñïîêîéñòâèå. Íå ñëåä äúëãî àç ñå ïðåñòðàøèõ è îòèäîõ ïðè íåÿ. Ñåäíàõ íà ðàçñòîÿíèå, çà äå íå ñå óïëàøè è é çàãîâîðèõ ñ òèõ ãëàñ:
"Ìèëî ìîìè÷å, çäðàâåéòå! àç ñúì ÷îâåê, êîéòî îáèêàëÿ ñâåòà è òúðñè ëþáîâòà.  òåá âèäÿõ íåùî ïîäîáíî, íåùî êàòî ëþáîâòà. Àç ëþáîâòà íå ñúì ÿ âèæäàë, íå ñúì ñå è çàïîçíàë ñ íåÿ, íî çíàì, ÷å ó òåá ñå êðèå èìåííî Òÿ - ëþáîâòà, êîÿòî òúðñÿ ïî ñâåòà."
Òÿ ìå ïîãëåäíà. Î÷èòå é áÿõà òîïëè è íåâèííè êàòî íà ìàëêî ìîìè÷å. Î÷è, â êîèòî íÿìàøå êàïêà ëóäîñò, à ñàìî äåòñêà íàèâíîñò. Ïðîòåãíà ðúêàòà ñè è âúðõó íåéíàòà ìàëêà äëàí âèäÿõ ñêåëåò íà ïòèöà. Ìèñëÿ, ÷å áåøå âðàá÷åòî, çà êîåòî ñïîìåíà æåíàòà, íî íå áÿõ ñèãóðåí.
Òîãàâà òÿ çàïëàêà... Ñúëçèòå é ñå ñòè÷àõà ïî áåëèòå, ëåêî çà÷åðâåíè áóçè è ïàäàõà âúðõó âðàá÷åòî, êîåòî áåøå ñãóøèëà â ðúöåòå ñè. Òÿ ãî ìèëâàøå òàêà êàêòî ìàéêà ìèëâà äåòåòî ñè. Àç òúïðåëèâî ñòîÿõ è ÷àêàõ äà ñå óñïîêîè. Óñåòèõ, ÷å òÿ íàèñòèíà ìíîãî ñòðàäà îò çàãóáàòà íà òîâà ïòè÷å. Êîãàòî ñå óñïîêîè è èçáúðñà ñúëçèòå ñè ñ äúëãèòå ñè ðúêàâè ìå äðúïíà è ïëàõî çàãîâîðè:
"Òîâà å ìîåòî ïòè÷å. Àç ãî îòãëåäîõ îò ìàëêî, îò íîâîðîäåíî. È ñåãà, êîãàòî áåøå ãîòîâî äà ñå áîðè ñàìî â æèâîòà ... òå ãî óáèõà (è ìîìè÷åòî ïîñî÷è íàäîëó êúì ãðàäà).
Óáèëè ñà ãî â÷åðà, êîãàòî áÿõ èçëÿçëà áåç íåãî. Êúì îáÿä îòèäîõ äà ãî íàõðàíÿ. Àç ãî õðàíåõ ïî òðè ïúòè íà äåí êàòî íàñ - õîðàòà. Òî íàèñòèíà áåøå ÷îâåê äîêàòî òå íå ãî óáèõà. (çàïëàêâà îòíîâî).
Ïðåáèðàì ñå è ñè ïåÿ åäíà ïåñåí îò äåòñêèòå ñè ãîäèíè:
"Àç ñúì ìàëêî ìîìè÷å,
êîåòî îùå ó÷è â 5-á êëàñ
è íå èñêàì äà çíàì çà ïðîáëåìèòå,
êîèòî âúëíóâàò è Âàñ...",
êîãàòî âèäÿõ òîâà (ïîêàçâà âðàá÷åòî). Íàìåðèõ ãî íà ïðàãà ïðåä âêúùè. Ñòðåñèðàõ ñå ìíîãî, çàùîòî çíàåõ, ÷å òîâà å òî - ìîÿòà ðîæáè÷êà, ìîÿò Âðàá÷î...
Íî àç è ñåãà ãî ÷óâàì êàê ïåå... ×óâàø ëè ãî è òè!? Çàñëóøàé ñå â íåãîâèÿ õóáàâ è ÷óäåí ãëàñåö. Íå òè ëè íàïîìíÿ çà äåòñêèòå ïðèêàçêè? (óñìèõâà ñå êàòî ìàëêî äåòå)
Àç çíàì êîé ãî å èçâúðøèë, íî íèùî íå ìîãà äà íàïðàâÿ. Âñè÷êî ñå êîíòðîëèðà îòãîðå...(ïîãëåæäà êúì íåáåòî)."
Ìîìè÷åòî ñå ÷óâñòâàøå áåçïîìîùíî è ìíîãî òúæíî. Çàìèñëåõ ñå äàëè òîâà ìîìè÷å íàèñòèíà å ëóäî êàêòî ðàïðàâÿõà äîëó â ìàõàëàòà, êîãàòî ÷óõ íåéíèòå äóìè:
"Èñêàì äà òè äàì ïîñëåäíèòå ñè ïàðè, êîèòî ìå ñâúðçâàò ñ ðåàëíîñòòà (è òÿ èçâàæäà íÿêàêâè äðåáíè ñòîòèíêè îò äæîáà ñè).
Èñêàì äà òè äàì ÷åðíèòå ñè äðåõè è äà ãè èçãîðèø. Òÿõ ãè îáëÿêîõ çàðàäè òðàóðà äíåñ(è òÿ ñå ñúáëå÷å ÷èñòî ãîëà ïðåä î÷èòå ìè. Òÿëîòî é èçëú÷âàøå îñîáåíî ÷óâñòâî íà ñâÿòîñò. Çà ïðúâ ïúò ïî÷óâñòâàõ èñòèíñêàòà ëþáîâ, à íå ñàìî ôèçè÷åñêàòà).
Èñêàì äà òè äàì êîñàòà ñè è äà ÿ ïàçèø äî êðàÿ íà æèâîòà ñè (è òÿ îñòðèãà êîñàòà ñè ñ åäíî ñòúêëî).
Èñêàì äà òè ïîæåëàÿ äà îòêðèåø òîâà, êîåòî òúðñèø ïî ñâåòà è äà íå ãî çàãóáèø ïðåäè äà ñè ãî íàìåðèë. (è òÿ ñå óñìèõíà)."
Âñè÷êî òîâà ìíîãî ìå ó÷óäè...Íî òÿ ïðîäúëæè ñ íàëóäíè÷àâèòå ñè ïîñòúïêè. Íàâåäå ñå êúì êàìúêà, öåëóíà ãî è ìó ïðîøåïíà:
"Îáè÷àì òå! .... Çíàì, ÷å è òè ìå îáè÷àø, íî ñåãà ìå ÷àêàò ìíîãî ïî-âàæíè íåùà îò ëþáîâòà. Ùå ñå âèäèì ïàê..."
Òÿ ñå êà÷è âúðõó êàìúêà è ñòîÿ òàêà äîñòà äúëãî âðåìå. Ïîãëåäúò é áå óñòðåìåí âñå íàãîðå êúì íåáåòî.  òîçè ìîìåíò òÿ èçãëåæäàøå êàòî Ñòàòóÿòà íà ñâîáîäàòà.
Àç ðåøèõ äà ÿ îñòàâÿ, çàùîòî è áåç òîâà óñåùàõ, ÷å òÿ íå ìå çàáåëÿçâà âå÷å. Òðúãíàõ íàäîëó êúì ãðàäà, íî íåùî âñå íå ìå îñòàâÿøå íà ìèðà. Îáúðíàõ ñå è âèäÿõ, ÷å òÿ îòíîâî ãëåäà ïòè÷åòî â ðúêàòà ñè. Ñòàíà ìè ìíîãî ìú÷íî, çàùîòî ÿ ÷óâñòâàõ áëèçêà. Íåéíàòà ñêðúá áåøå è ìîÿ. Ïîãëåäíàõ ÿ çà ïîñëåäíî, íî òîãàâà âèäÿõ íåùî íåîáÿñíèìî çà íèêîãî - Òÿ èçÿäå ñêåëåòà íà Âðàá÷î è ñå õâúðëè íàäîëó ðàçïåðèëà ðúöåòå ñè...
Ñåòèõ ñå, ÷å áÿõ òðúãíàë äà òúðñÿ ëþáîâòà. Ìèñëåõ ñè, ÷å ùå ÿ íàìåðÿ èìåííî â íÿêîÿ æåíà, íî òîâà ìîìè÷å, êîåòî íàðè÷àõà Ëóäàòà ïðîìåíè æèâîòà ìè. Îòâîðè åäíè äðóãè î÷è â ìåí, ñ êîèòî âèäÿõ ëþáîâòà âúâ âñè÷êî çàîáèêàëÿùî ìå. Óñìèõíàõ ñå è ïðîäúëæèõ äà âúðâÿ...


Ïóáëèêóâàíî îò mmm íà 02.04.2004 @ 00:47:20 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   figaro

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 4.33
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

23.04.2024 ãîä. / 17:26:06 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ëóäàòà" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ëóäàòà
îò Oreshka íà 06.04.2004 @ 02:17:29
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàçêàç êàê äà îòñòîÿâàø ìå÷òèòå ñè âúïðåêè ïðèðîäíèÿ ñòðåìåæ çà îöåëÿâàíå