Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 864
ХуЛитери: 1
Всичко: 865

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОбразът на Левски в стихотворението "Левски"
раздел: Есета, пътеписи
автор: ludi4ka

Както всяка вечер детето си искаше обичайната приказка за лека нощ. По принцип по тази част бе майка му, но днес тя бе в командировка и се наложи да я замести бащата. И така той нави ръкави и започна.
- За да разкажа приказка трябва да има главен герой и този герой да си има истроия, за която да се разказва…
Тук детето го прекъснало като поискало да не увърта, а да почне с приказката.
- Добре, почвам я. Имало едно време по нашите родни земи един много смел мъж. Преди много години неговия народ, и нашите деди, са били поробени от едни ужасни хора. Тъй като той обичал своята родина, решил да се заеме с едно дело. Много свято за нас сега. Всеки трябва да знае името му…
Тук детето пак го прекъснало
- Тате, името на делото ли?
- Не, на нашия герой, който е такъв не само в приказката. Името му е Левски!
- Тате, като отбора ли?
- Да оставим сега футбола. И така Левски се захванал с много тежка задача. Той решил да вдигне възстание и да се свършат мъките по нашите земи. "Девет години той скита се бездомен, без сън, без покой под вънкашност чужда и под име ново, и с сърце порасло и за кръст готов, и носи съзнание, креност, светлина, на робите слепи в робската страна…" Отказва се от името си за да даде покой на сънародниците си. Бил е добре дошъл във всеки дом. Всеки е знаел за него, но никой не е знаел как изглежда. Самичък броди из страната за да търси други герои като него. Готов е да даде живота си, само за глътка свобода за народа си. "Той се не боеше, самси, без другар. Тая заран млад е, довечера стар…" Неговия дом е била земята и небето, и се е борил без страх да спаси от нежеланите "гости" този дом. "Той беше безстрашлив. Той беше готов сто пъти да умре на кръста Христов…" Нашия главен герой е по смел от всички познати и непознати лица до сега. Самото му име внася смут на поробителите и надежда на българите. Всички са се бояли от него, неговата сянка, а тези които са го виждали и са разговаряли са изтръпвали целите…
И тук бащата се спря, а детето настояваше да продължи. Но по лицето му се стече една сълза.
- Тате, защо плачеш?
- Защото, синко, всяка приказка трябва да е със щастлив край. А на нашия герой краят му наближава и не е особено щастлив. Въпреки че мисията му след време се осъществява. Думите му биват чути. Семето което бе посял, бе ожънато, но той не видя реколтата. Нека продължа с приказката.
Въпреки, че бе почитан от всеки, се намери един, който го предаде. Името му е не по малко известно. Но даже ми се иска да не го знам. И така Левски бе заловен и вдигнат на бесило. Бе обречен на "…плач и жалост цял един народ тогаз!"
Но за Левски бесилото бе сладко, "бесило славно". "Той биде предаден и то от един поп!" Но този божий служител показа на Левски "към безсмъртието по-прекия път!"
- Тате, Левски умира ли?
- Да, но само на бесилото. Неговия дух продължава да живее и сега. Във всеки от нас има частица от Дякона. Неговото дело продължи да живее и сега ние можем само да споменваме името му с почит.
- Тате, Левски е бил герой, нали?
- Не само е бил, но и все още е!
На следващата вечер майката се върна от камондировката и взе "101 Далматинци". Но детето поиска пак да чуе историята за един много смел мъж, живял преди много години по нашите земи…


Публикувано от BlackCat на 29.07.2005 @ 06:36:59 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   ludi4ka

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 03:24:38 часа

добави твой текст
"Образът на Левски в стихотворението "Левски"" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.