Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 906
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 906

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÒèíà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Tiranozavar

È ñåãà, êîãàòî îñòàâàõà íÿêàêâè ñè äåñåòèíà ìèíóòè, äîêàòî òîé ñå âúðíå, òÿ òðÿáâàøå äà ñúáåðå âñè÷êèòå òåçè ïóëîâåðè è äà ãè ïðèáåðå îáðàòíî â ñàêîâåòå. È ãè ïîñòàâÿøå âíèìàòåëíî âúðõó ëåãëîòî åäèí ïî åäèí.
Ïúðâî ÷åðíèòå, êîèòî ùå ñëîæè íàé-îòäîëó, ïîñëå ïî-ñâåòëèòå, à íàé-îòãîðå áåëèòå. Ïîñëå òðÿáâà äà âçåìå êíèãèòå ñè, îíåçè, êîèòî ñè êóïóâàøå è ðåäåøå âúðõó ðàôòîâåòå â òÿõíàòà áèáëèîòåêà, ñëåä òîâà ÷åòêàòà çà çúáè, ãðåáåíà, êóòèÿòà ñ áèæóòà, ÷åõëèòå çà áàíÿ. È íå ìîæåøå äà ïîâÿðâà, ÷å æèâîòúò é ñå áåøå ñúáðàë â íÿêàêâè ïðåäìåòè, òîëêîâà ìíîãî, òîëêîâà íåïîòðåáíè. Ñÿêàø íå ìîæåøå äà ñè êóïè äðóãî ñðåáðî èëè äðóãè ÷åõëè, êîãàòî èçëåçå îò òàçè êúùà. Èëè íîâè êíèãè, ìèðèøåùè íà ìàñòèëî è â òÿõ äà èìà äðóãè äóìè, è äðóãè õîðà, è äðóãè èñòîðèè, êîèòî äà íå é íàïîìíÿò çà íåãî, çà íåÿ, çà òÿõ äâàìàòà, çà âå÷åðèòå è çàêóñêèòå, çà èçëåòèòå, çà áëèçîñòòà â îãðîìíîòî ëåãëî, ïîíÿêîãà òîëêîâà âÿëà, à äðóã ïúò, çàä äåáåëèòå çàâåñè è íà òúìíî, òàêà ïðåäàíà è íåæíà, òàêà ñòðàñòíà, ñÿêàø íå áÿõà òå, à äðóãà äâîéêà, íåðåàëíà è äàëå÷íà êàòî ñàìàòà íåÿ, ñåãà è òóê...
Òÿ òðÿáâàøå äà ïî÷èñòè òîçè äîì îò âñè÷êî, êîåòî áè ìó íàïîìíèëî çà íåÿ, çà äà ìîæå òîé, êàêòî ñè áÿõà îáåùàëè, ñïîêîéíî è áåç èñòåðèÿòà òè, êàêòî áå êàçàë òîé, è áåç âèêîâåòå òè, áå êàçàëà òÿ, äà çàïî÷íå îòíà÷àëî, à òÿ äà íàìåðè ñìèñúë íÿêúäå äàëå÷ îò òóê, îò íåãî, îò ñòåíèòå, îò âðåìåòî, êîåòî ñòåííèÿò èì ÷àñîâíèê îòìåðâàøå òîëêîâà ìîíîòîííî è òîëêîâà îáðå÷åíî, ÷å ãè äîêàðà äîòóê, äî ðàçäÿëàòà, à ïðåäè òîâà íåãîâèÿò øàìàð, íåéíèÿò ïèñúê â ñ÷óïåíîòî îãëåäàëî â êîðèäîðà, ïîñëå êðúâòà, ïîñëå èãëàòà, ñ êîÿòî ëåêàðÿò ñúáðà êîæàòà é, íî íå ìîæà äà ñúáåðå îñòàíêèòå îò ñ÷óïåíîòî â íåÿ, îò òîâà, êîåòî òè íàïðàâè, Èâàí, ðàçáèðàø ëè, ìó áå êàçàëà, êîãàòî òîé âèíîâíî é áå ïîäàë ðúêà íà èçëèçàíå îò áîëíèöàòà è ïîñëå, êàêúâ àáñóðä, òå îòèäîõà äà èçïèÿò ïî åäèí ìàëúê äæèí, êàêòî â íà÷àëîòî ñ åäíà áó÷êà ëåä è çàõàð ïî ðúáà íà ÷àøàòà è íà íåÿ é ñå ñòðóâàøå, ÷å êîëêîòî ïî-ãóçåí å òîé, òîëêîâà å ïî-ãîëÿì øàíñúò òÿ äà îñòàíå, à ñúùî è òîé, è äà íå ðàçäåëÿò îáóâêèòå ñè, êàêòî ïèøåøå îíçè ôðàíöóçèí Ãè, íåãîâèÿò ëþáèì Ìîïàñàí...
È âñè÷êî òîâà, êàðòèíèòå, íàõâúðëåíè â ñïîìåíèòå é êàòî ùðèõ îò òðåïåðåùà ðúêà, òÿ íå èñêàøå äà å èñòèíà, è ñÿêàø ñå áå ñëó÷èëî ñ íÿêàêâà äðóãà æåíà, æåíà, êîÿòî Èâàí ñè áå ñú÷èíèë è áå îïèòàë äà ïðåõâúðëè îáðàçà é âúðõó íåÿ... È ñåãà òÿ ñãúâàøå ðúêàâèòå íà òåçè ïóëîâåðè, ïîñëå âíèìàòåëíî ãè ïîäðåæäàøå, íàòèñêàøå ãè îòãîðå, ñÿêàø çà äà èçêàðà öåëèÿ èì âúçäóõ è òÿ ñàìàòà ñå çàäúõâàøå, à ðàìåíåòå é íàòåæàâàõà, à òîé òðÿáâàøå äà ñå âúðíå âñåêè ìîìåíò...
È íèùî âå÷å íÿìàøå äà å ñúùîòî, çàùîòî òÿ ùå èç÷åçíå. Ñåãà, Èâàí, ïî÷àêàé ñàìî îùå åäíà ìèíóòà, ùå ñè ïîðú÷àì òàêñè è ùå ñå èçïàðÿ è ïîâå÷å íÿìà äà ìå âèäèø. À ïðåäè ñàìî åäíà ãîäèíà òîé ñå îáàæäàøå è ïèòàøå êàêâî äà é êóïè è ïîíÿêîãà ñå ïðèáèðàøå äîðè ñ öâåòå, à ïîñëå ëèöåòî ìó âçå äà èçñèâÿâà, ðúöåòå ìó ñòàâàõà âñå ïî-ñòóäåíè, êîãàòî ÿ äîêîñâàøå, à íåéíàòà êîæà âñå ïî-òâúðäà, íåäîñòúïíà è îòäàëå÷åíà.
È ïîñëå íàñòúïè îíàçè æèëàâà ñðÿäà, â êîÿòî âàëåøå äúæä è ñíîïîâåòå êàïêè é ïðèëè÷àõà íà ãèðëÿíäè, êîèòî óêðàñÿâàõà íåáåòî, à âñúùíîñò íå ñà áèëè ãèðëÿíäè, íèòî íÿêîé â îáëàöèòå å ïðàçíóâàë, à å áèëî ñòîìàíà...
Çàùîòî òî÷íî ïî îáåä, êîãàòî ñå ïðèáðà, êîãàòî îòâîðè âðàòàòà òÿ óñåòè, ÷å íå å ñàìà â îãðîìíàòà èì êúùà è ÷å îñâåí Èâàí â íåÿ èìà îùå íÿêîé. È òîçè íÿêîé å æåíà è òÿ âèäÿ ñàêîòî íà ÷óæäàòà æåíà âúðõó çàêà÷àëêàòà â êîðèäîðà, à ïîñëå ÷ó ñìåõà é, â íåéíàòà áàíÿ, à ïîñëå é ñå ñòîðè, ÷å ãëàñúò íà Èâàí å ñúùèÿò îíçè ãëàñ, ñ êîéòî òîé é øåïíåøå â óõîòî è îñúçíà, ÷å òîé äîêîñâà ÷óæäîòî òÿëî ñúñ ñúùèòå òåçè ðúöå, ñ êîèòî å äîêîñâàë íåÿ è ñúâñåì ñêîðî ùå ÿ äîêîñâà ñúñ ñúùèòå òåçè óñòíè, è ìåæäó òÿõ ùå ñå ñòåëå ñúùàòà òàçè îãðîìíà è ñìàçâàùà òèøèíà, è ÷å íîùåì â ñòàÿòà èì ùå ìèðèøå íà ñúùèÿ òîçè íåãîâ äúõ, êîéòî ñåãà ÷óæäèòå óñòíè èçñìóêâàò...
È òîãàâà òÿ, ïî-òî÷íî ñàìî òÿëîòî íà Òèíà èçòè÷à íàâúí ïîä ñúùèÿ òîçè ñòóäåí, òðåïåðåù äúæä è òÿ ñè ïîðú÷à äæèí è ãî èçïè íà åêñ, è ÷àê êîãàòî èçïëàêà âñè÷êèòå ñè ñúëçè, òåçè, êîèòî áå äúðæàëà â òÿëîòî ñè âèíàãè äîñåãà, äîðè îíåçè, êîèòî áå ñêúòàëà, çà äà ïëà÷å îò âúçòîðã èëè îò ðàäîñò, òÿ ñå ñåòè, ÷å Èâàí íå å íàïðàâèë íèùî ðàçëè÷íî îò òîâà, êîåòî òÿ ïðàâåøå îò ìåñåöè íàñàì, ÷å ñúùî êàòî íåãî, êàòî Èâàí, òÿ áå ÷óæäà æåíà, íî çà ñúâñåì ðàçëè÷åí ìúæ. Ìúæ, êîéòî íå áå íåéíèÿò, êîéòî ñè èìàøå äðóãà æåíà, êîÿòî âåðîÿòíî ñèãóðíî ñúùî íÿêúäå ñè èìàøå äðóã ìúæ. È òîãàâà òÿ ðàçáðà, ÷å âñè÷êè òå, òÿ è Èâàí, òÿ è äðóãèÿò, äðóãèÿò è íåãîâàòà äðóãà ñè áÿõà íåïîçíàòè, ÷å íèêîãà íÿìàøå äà ñå äîêîñíàò, çà äà ñå ðàçáåðàò, íèêîãà íÿìàøå äà ñå ïðèáëèæàò òîëêîâà, ÷å äà ñå îïîçíàÿò è ìåæäó òÿõ âèíàãè ùå òåêàò ñòóäåíè ðåêè, êîèòî äà ãè îòäàëå÷àâàò, è ïðîìåíÿò, äîêàòî ãè ðàçäåëÿò...
È òîãàâà Èâàí ÿ ïîñðåùíà ïî÷òè ñúùèÿò. È â íåãî ñÿêàø âñè÷êî áå åäíàêâî, òàêîâà, êàêâîòî áå òàçè ñóòðèí, êîãàòî äîëåïè óñòíè äî òåçè íà Òèíà, è ñÿêàø íå å èìàëî äðóãà æåíà ñ íåãî â áàíÿòà, ïðåäè íÿêàêâè ñè íèùîæíè äâà ÷àñà. È Òèíà ñè ïðåäñòàâè äðóãàòà ñúùî äà ñå ïðèáèðà è âå÷å å çàáðàâèëà çà Èâàí, ñÿêàø òîé å íÿêàêâî ñëàäîñòðàñòíî óâëå÷åíèå...
È ñÿêàø íàèñòèíà òåçè ïóëîâåðè íå áÿõà íåéíè, íèòî òåçè áèæóòà, à òðÿáâàøå äà ãè îñòàâè òóê. Äà ãè îñòàâè íà Èâàí è òîé äà ðåøè êàêâî äà ïðàâè ñ òÿõ, çàùîòî â äåéñòâèòåëíîñò òå âå÷å íå é ïðèíàäëåæàõà. È òîãàâà Òèíà ãî áå ïîïèòàëà „Çàùî?...", à òîé òàêà è íå óñïÿ äà é îòãîâîðè, à ïðîñòî ñå îòäðúïíà ñ íÿêàêâî îòâðàùåíèå è ìåæäó òÿõ ñå èçñèïàõà òîíîâå ëåä è êèøà.
È ïîñëå, êîãàòî ìèíàõà äâà äíè òÿ îòèäå ïðè îíçè äðóã ìúæ è äúëãî ïëàêà â ïðåãðúäêàòà ìó, è âè ñâèòà íà äâå â ëåãëîòî ìó, à ïîñëå ïè äî ñàìîçàáðàâà, äîêàòî ÿ çàáîëÿ ãúðëîòî îò óèñêèòî, äîêàòî ÿ çàáîëÿõà î÷èòå îò âçèðàíå ïðåç äèìà îò öèãàðè äàëè äðóãèÿò ÿ îáè÷à... È êîÿ Òèíà ïîçíàâà òîé, òàçè, êîÿòî ðåâíóâà åäèí ñàìîçàáðàâèë ñå Èâàí, Èâàí, êîéòî èçíåâåðÿâà è øåïíå ìðúñíèøêè äóìè â ÷óæäî óõî, èëè äðóãàòà Òèíà, Òèíà ðàçïúíàòà íà äâå ìåæäó ñåáå ñè, Òèíà, èçìèñëèöàòà íà Èâàí, èëè Òèíà, êîÿòî å ñâèëà ðàìåíå â êîëåíåòå ñè è ñåãà ñå ðàçêúñâà îò ïëà÷, à â ìîçúêà é ïîñëåäíèòå îñòàíàëè êëåòêè ñúçíàíèå ñå âçðèâÿâàò, îò êîåòî íàñòðúõâà ãúðáúò é.
È òÿ áå êàçàëà íà äðóãèÿ, ÷å Èâàí çàñëóæàâà äà óìðå ñàì, çàùîòî íå çíàåøå êàêâî äðóãî äà ìó êàæå... Íî íå èñêàøå äà ÷óå êàêâî é ãîâîðè äðóãèÿò, âèæäàøå ëèöåòî ìó, ÷óâñòâàøå äëàíèòå ìó, îáâèëè êèòêèòå é, ðàçëè÷àâàøå íàïðåãíàòîòî îò êðÿñúöèòå ëèöå, íî âå÷å íå ìîæåøå äà ïðåöåíè ÿñíî ñ êîãî ðàçãîâîðÿ, êîé å òîçè ìúæ, íà êîãî é ïðèëè÷à, êàêâî ïðàâè òÿ ñ íåãî, çàùî íå ñè å âêúùè... È êàêâî ïðàâè Èâàí ñåãà, äàëè íÿêúäå îòäàëå÷ ÷óâà äóìèòå é, äàëè íå ñå å ñêðèë â êîðèäîðà è ÿ íàáëþäàâà, ãîëîòî é, ïî÷òè ïðîçðà÷íî òÿëî, ìúðøàâàòà îñàíêà íà äðóãèÿ ìúæ, ñìàëÿâàùèòå èì ñå ôèãóðè â íÿêàêâà íåìîùíà ïðåãðúäêà è ñóõè öåëóâêè, êîèòî äðàùÿò ïî êîæàòà...
È òîãàâà Òèíà îñúçíà, ÷å íå ìîæå äà îñòàíå ñ íèòî åäèí îò òÿõ. È ñ íèòî åäíà îò ñåáå ñè. È ÷å òðÿáâà äà èç÷åçíå... Èâàí ùåøå äà ñå ïîÿâè âñåêè ìèã. À òÿ âå÷å íå áå ñèãóðíà äàëè èìà êúäå äà èçáÿãà.


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 13.06.2005 @ 20:08:01 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Tiranozavar

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 12


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
384 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 11714
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Òèíà" | Âõîä | 5 êîìåíòàðà (6 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Òèíà
îò mastilo íà 13.06.2005 @ 20:29:21
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
äåñåòèíà ìèíóòè... èëè ïðåëèòà àíãåë. èçðàç, êîéòî óïîòðåáÿâàò ôðàíöóçèòå ïðè íàñòúïèëî íåëîâêî ìúë÷àíèå â ðàçãîâîð, êàçâà ëþáèìèÿò ìè Òóðíèå â "Òðèñòàí Âîêñ".
æåñòîê ðàçêàç, ìíîãî ÷îâåøêè, êàçâàù, äëåòîòî äúëáàå äúëáîêî, òÿ å ïî åïèäåðìèñ, äî çàâúðòàíåòî íà êëþ÷à â áðàâàòà.
ìíîãî, ìíîãî äîáðî, ñþæåòíî îáëå÷åíî, ïèïíàòî!


Re: Òèíà
îò sradev (sradev@î2.pl) íà 13.06.2005 @ 21:17:11
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
ìàéñòîðñêè!
íî äà íå çàáðàâÿìå É. Ëåö "Ìåæäó äâå ëþáîâè ïðåêàðàé êàðàíòèíà ñ òðåòà"


Re: Òèíà
îò daik íà 14.06.2005 @ 01:22:33
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://georgi.dininski.com/Poetry/index.htm
äà êàæå íà Èâàí ÷å ùå óìðå áåäåí...
è ...íå çíàì...
íåùî äà êàæå...
ìäà
ãàäèíêà ñè
äà ñå ÷óäÿ êàê äà òè îïðàâÿì ãåðîèíÿòà :))))))))


Re: Òèíà
îò copie íà 11.07.2005 @ 20:45:04
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Óâëåêàòåëåí ðàçêàç!
Èìàì ñúìíåíèå â ëîãèêàòà íà îáðàçà: àêî ñàìàòà Òèíà èìà äðóãà âðúçêà, çàùî ïðåæèâÿâà òàêà äðàìàòè÷íî èçíåâÿðàòà íà Èâàí? Òÿ âñúùíîñò íå å èçìàìåíà, à èçìàìíèöà...


Re: Òèíà
îò Rhiannon íà 27.03.2006 @ 10:52:05
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òîëêîâà ðåàëíî è òîëêîâà äúëáîêî. Ñëåä åäíà ãîäèíà ïàê ãî ÷åòà è îòêðèâàì íîâè íåùà, è ñòàðè íåùà êàòî íîâè...
Ðàçêàçèòå òè ñà íÿêàê ñè íåïðàøàñâàùè, íÿêàê ñè æèâè, èçâúí ìîäàòà, ïðàâî â ñúùíîñòòà.
Òè ñè the best:)